Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasilacz Elektromatic LA 110
Autor Wiadomość
Szalony 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot Boxer 3.0 2008r. 195KM
Nazwa załogi: Szalona ekipa zamkowozu :)
Dołączył: 02 Wrz 2014
Piwa: 5/3
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-05-23, 22:16   

maszakow, Oki rozumiem że zastąpi tej ładowarki tym "chińczykiem" nie moge :)
Mam gorącą jeszcze prośbe do kol. Kaimar-a aby potwierdził czy LA 110 nadaje sie do AGM czy też nie ?? Tak aby mie w 100% pewnośc :)
_________________
https://www.facebook.com/...62691017168608/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
magneto 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: HYMER Fiat 89' 564
Dołączył: 08 Gru 2016
Piwa: 2/1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-20, 22:52   

Temat jest z 2015 roku ale może dodam od siebie pewną sugestię. Właśnie wróciliśmy z urlopu naszym Hymkiem. Po pierwszym dosyć intensywnym w zużycie prądu wieczorze zwróciłem uwagę, że alternator dosyć długo i to dużym prądem ładował aku pokładowe. Odpiąłem zworki na zasilaczu zmierzyłem i nic. Zero napięcia. Ponieważ całe oświetlenia mam przerobione na LEDy prądu z aku nie zabrakło ani razu. Ale dziś po powrocie postanowiłem zmierzyć się z tematem. Oczywiście trafiłem na tego posta, poczytałem, wziąłem schemat instalacji w rękę, obróciłem delikatnie bezpiecznikiem i ładowanie zaczęło działać. Reasumując sam LA110 nie ma bezpiecznika ale na instalacji 12 V znajduje się w skrzynce (4 od góry). Zanim wymiana i koszty prostownika można w pierwszej kolejności zacząć od kontroli tego zabezpieczenia. Bez 12V na wejściu on po prostu nie daje zasilania. To tak dla potomnych. Oczywiście dotyczy 564 Integra Ducato I.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szarymary@gmail.com 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hehn Mobil 540 HS
Dołączył: 12 Lip 2016
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-14, 15:36   Elektromatic LA110

Szanowni Koledzy z większym doświadczeniem, pomóżcie.
Od trzech lat mamy w rodzinie kamperka Hehnmobil 540 na bazie Forda Transita.
Ostatnio zauważyłem, że coś zakłóca telewizor ale tylko wtedy gdy jestem podłączony przewodem do 230V. Zakłócenia to za przeproszeniem głośne pierdzenie z głośnika, i zniekształcenia obrazu. Problem znika po odłączeniu zewnętrznego zasilania. Telewizor odbiera czysto bez żadnych dodatkowych efektów. Zasilanie obwodów 12V realizowane jest za pomocą zasilacza Elektromatic LA110 i w nim spodziewam się przyczyny opisanych zakłóceń.
Nie znam się na elektronice, ale wydaje mi się że konstrukcja wyżej wymienionego zasilacza nie jest bardzo skomplikowana, i dla Was nie będzie problemem aby wskazać który z jego elementów może być odpowiedzialny za powstawanie w nim opisanych zakłóceń. Jak będę wiedział co „bruździ” – kupię nowe i wymienię.
Liczę na Waszą pomoc, sezon się zaczyna – trzeba być zwartym i gotowym
Pozdrawiam Jacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2019-04-14, 16:01   

Ja bym stawiał na kondensatory elektrolityczne te filtrujące - duże elektrolity :idea - z wiekiem wysychają.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szarymary@gmail.com 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hehn Mobil 540 HS
Dołączył: 12 Lip 2016
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-14, 17:18   Elektromatic LA110

Dziękuję za podpowiedż.
Mam jeszcze jedno pytanie, czy funkcjonalność zasilacza LA 110 jest jakaś specyficzna, czy można go zastąpić na przykład automatycznym prostownikiem opisanym na allegro jako ŁADOWARKA SMARTCHARGE 3000 12V 7A KWASOWE I ŻELOWE https://allegro.pl/oferta/ladowarka-smartcharge-3000-12v-7a-kwasowe-i-zelowe-5946923084

Z LA110 też wychodzą tylko dwa kable 12V + i - zatem może zwykłay prostownik też by dał radę?

pozdrawiam
Jacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-04-14, 17:54   

szarymary@gmail.com napisał/a:
zastąpić na przykład automatycznym prostownikiem
Teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie , ja bym celował z większym prądem , np. 10 A
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szarymary@gmail.com 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hehn Mobil 540 HS
Dołączył: 12 Lip 2016
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-14, 19:19   Elektromatic LA110

A czy zwykły, automatyczny prostownik nie będzie "produkował" zakłóceń?
Czy może trzeba zastosować zasilacz taki jak do LED lub CCTV ze stabilizacją napięcia?
Wtedy iść na całość i np znależć moc 300W (25A).

pozdrawiam
Jacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
leszek1234 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 1991r. 2.5TD
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 2/24
Skąd: k/Rybnika
Wysłany: 2020-08-19, 15:18   

Mam problem z zasilaczem Elektromatic LA110.
Otóż po podłączeniu kampera do 230V na klemach akumulatora napięcie ładowania "faluje" w przedziale 14,7V do 15,3V . W krótkim czasie wykończył mi się już drugi akumulator pokładowy i prawdopodobnie uszkodzony zasilacz jest tego przyczyną. Czy to może być wina tyrystora czy szukać przyczyny gdzieś indziej? W sumie tyrystory już zamówiłem (bo koszt 2zł). Dodam, że niewykluczone , że kiedyś uruchomiłem silnik przy podłączonym zasilaniu 230V.
Proszę o jakąś podpowiedź co mogło walnąć, że nie trzyma prawidłowego napięcia tylko faluje?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
leszek1234 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 1991r. 2.5TD
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 2/24
Skąd: k/Rybnika
Wysłany: 2020-08-20, 15:09   

OK. Może tak ma być z tym zmieniającym się napięciem. Ale dwa lata temu po tygodniowym podłączeniu kampera do 230v na kempingu akumulator pokładowy zagotował się i pękł (tzn dekiel się rozszczelnił i śmierdziało kwasem). W tym roku sytuacja była taka, że wracając do domu z wakacji zorientowałem się , że akumulator pokładowy (dwuletni) padł , bo zanikło 12V na pompce i oświetleniu. Przy tym akumulator był bardzo gorący (pewnie był rozładowany do zera a dostał duży prąd z alternatora podczas jazdy powrotnej. Puki co wymieniłem akumulator i podłączyłem kampera do 230v. Monitoruję temperaturę akumulatora i napięcie na nim. Może ktoś, kto ma taki prostownik (LA 110) da znać, jak on prawidłowo powinien pracować (czy faktycznie napięcie faluje i czy powinien się sam wyłączyć po naładowaniu akumulatora).
Znalazłem na jakimś norweski forum , że:
" LA110 to 2-stopniowa ładowarka. Ładowanie stałe prądem stałym (7 A), aż napięcie osiągnie 14,4 V, a następnie przełącza się na stałe napięcie 13,8 V w celu ładowania podtrzymującego."

Po trzech dniach ładowania wychodzi na to, ze faktycznie łądowarka nie wyłącza się, Akumulator jest wysycony a ona ciągle chce ładować. Czy ktoś może podpowiedzieć jaki element elektroniki się uszkodził? Czy może to być tyrystor?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***