Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:42
Pneumatyczna stabilizacja tylnego zawieszenia
Autor Wiadomość
Paweł P. 
Kombatant


Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 1/2
Skąd: Mała Karawana
Wysłany: 2007-02-02, 21:37   Pneumatyczna stabilizacja tylnego zawieszenia

W camperkach problem z tylnym zawieszeniem robi sie po 10 latach. Pióra zawieszenia tylnego wywijają się na drugą stronę. Ja założyłem dodatkowe poduszki stabilizujące tylne zawieszenie. Po pierwsze wzmacniają (odciążają) resory, po drugie pomagają w ustawieniu camperka na kempingu.
Jakie macie doświadczenia i czy warto to w ogóle zakładać??
_________________
Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-02-02, 21:46   

Temat był trochę dyskutowany na forum CCP i tam była taka trafna uwaga czy poduszki są tak zamontowane, żeby się nie uszkodziły podczas podnoszenia samochodu podnośnikiem, np podczas wymiany koła.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Paweł P. 
Kombatant


Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 1/2
Skąd: Mała Karawana
Wysłany: 2007-02-02, 21:50   

Moje są tak zamontowane, że można demontować koło bez obaw.
_________________
Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2007-02-02, 21:51   

Ja założyłem je w tamtym roku przed sezonem. Moje odczucia to lepsze prowadzenie oraz nie ma dobijania na dołach i możliwość poziomowania, a także lepszy docisk przedniej osi gdyż tył pojazdu stoi wyżej a nie na odwrót.
Ja uważam to za udana inwestycję, każdemu polecam a szczególnie naszym kolegom oraz tym co dostawczakami wożą trochę za dużo towaru.
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bszary 
początkujący forumowicz


Dołączył: 16 Sty 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2007-02-03, 14:54   

Ja natomiast dałem zregenerować moje trochę wyprostowane resory (Ducato 1987) oraz zleciłem dołożyć dodatkowe pióro. Efekt bardzo dobry a koszty małe.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-02-05, 20:16   skopiowane z tematu Pawła Pawlaka

JaWa napisał/a:
Jak Ci się spisują dodatkowe poduszki w zawieszeniu ? O ile na oko podnosi to samochód ?


Paweł Pawlak napisał/a:
JaWa, Wcale bym ich nie założył gdybym wiedział że naprawa resorów podniesie samochód o 6 cm. Zleciłem w warsztacie montaż poduszek bo był niski, oni zaproponowali naprawę piór - prostowanie, zgodziłem się i montaż poduszek był niepotrzebny. Jednak nie lubię zmieniać ustaleń w trakcie roboty i kazałem założyć. Szczerze... wystarczy prostowanie resorów.

[ Dodano: 2007-02-05, 19:58 ]
A co do widocznych efektów to sam byłem zaskoczony. Można camperkiem pochylać i podnosić czy opuszczać zabawka za parę złotych.


Janusz napisał/a:
Z tymi resorami to nie całkiem tak.
Żeby resory były całkiem sprawne to musiały by być nowe. Stary resor czy sprężyna jest tylko odpowiednio wyginany, w dobrym warsztacie resor byłby rozhartowany, odpowiednio wyprofilowany i zahartowany ponownie. Takie zabiegi wykonują tylko bardo profesjonalne zakłady. I to za odpowiednią cenę. Standardem jest wyklepanie resora młotkiem na kowadle, czasami jest to młot mechaniczny. Tak naprawiony resor ulegnie odkształceniu bardzo szybko, wchodzi tu w grę zmęczenie materiału.
Montując poduszki prawie cały ciężar jest przenoszony przez nie a resor pełni funkcję wahacza.


Paweł Pawlak napisał/a:
janusz, Masz rację. Ja nie mam pewnosci co z moim resorem sie stało. Podobno rozhartowali itd. ale nic nie wiadomo. Teraz mogę przynajmniej regulować twardością czy wysokością camperka.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jasiek 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: DB 208,FFB,old but gold!
Dołączył: 08 Lut 2007
Skąd: Bavaria
Wysłany: 2007-02-08, 13:51   koszta i szczegoly

Panowie,

jakie koszta, gdzie kupione i jakiej firmy?

moze jakies szczegoly

mozna to zalozyc samemu (jak sie chce?)?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-02-08, 14:12   

Koledzy mają montowane przez zakład mechaniczny, albo z zestawu chyba Alko robi.
Ja natomiast kupiłem same poduszki w sklepie z częściami do ciężarówek, szukałem jak najmniejszych. W moim albumie na 11 zdjęciu "zbiornik na śmieci" widać poduszkę leży na stole po lewej stronie zdjęcia. Zapłaciłem po około 200 zł za sztukę, Do tego przewody i podłączenia od pneumatyki od ciężarówki, Przewód to ok 6 zł za metr. Do pompowania mam dwa kompresorki z supermarketu po 15 zł za szt. Manometr od Stara od hamulców ok 30 zł.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2007-02-08, 17:40   

Ja kupiłem zestaw do montażu http://www.automan.pl/zestawy_pneumatyczne/
i zamontowałem. :mrgreen:
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Paweł P. 
Kombatant


Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 1/2
Skąd: Mała Karawana
Wysłany: 2007-02-08, 20:06   

Ja montowałem w http://www.resorrex.com.pl/index2.html montaż banalnie prosty nie daj sie wkręcić w pierdoły. Wpadnij do mnie zobaczysz co z czym i parę stówek w kieszeni. Cena zestawu to 1100zł. - jak montowałem.
_________________
Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Robin 
stary wyga


Twój sprzęt: Samochód kempingowy
Dołączył: 19 Sty 2007
Postawił 7 piw(a)
Skąd: SRC
Wysłany: 2007-02-08, 21:11   

Nigdzie się nie doczytałem jakie max ciśnienie można podać na jedną poduszkę.W swoim kamperze nabijałem do 2.5 bara.Więcej się bałem.Czy słusznie ?
Pozdrawiam - Robin
_________________
"Prawdą ostaje się to, co nie jest sprzeczne z niczyim interesem"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Paweł P. 
Kombatant


Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 1/2
Skąd: Mała Karawana
Wysłany: 2007-02-08, 21:15   

Robin, Witaj z zaleceń wynika że 7 bar to maksimum. Normalne warunki pracy to 1-2 bar. Poszukam w dokumentacji, nie chce być gołosłownym :roll:
_________________
Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-02-08, 21:42   

W moim samochodzie pompuję po 3 atmosfery.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2007-02-09, 10:52   

Z tego co pamiętam to pisało w instrukcji że max. 3,5 lub 4 ale nie pamiętam. Ja podobnie jak Janusz pompuję ok. 3 atm. patrzyłem że mniej to niewiele one dają.
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2007-04-27, 08:52   

panowie mam problem

piszecie ze pompujecie max 4



a ja mam 4,5 i jest za mało, wnioskuje ze to wina resorów.

ile kosztują nowe? moje są chyba wzmacniane bo jest więcej piór.
gdzie można kupić?

po tych zmianach na forum to nie mogę się połapać.

czemu forum pozwala na pisanie bez logowania?
i nie dostaje informacji o odp!!!
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***