Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań dot. nowego Iveco
Autor Wiadomość
piotrul
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato-Adria(była) Iveco 4x4 w budowie
Dołączył: 23 Mar 2013
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Fidlin/Gdańsk
Wysłany: 2016-11-28, 18:03   

Do panów Biorcy i rubicon.
1.Starsze Iveco miało drążek skrętny. Nie rewelacja, ale wolę od resora.
2.Nie mówię o niezależnym zawieszeniu jak w suvie. dźizas skąd taki pomysł?
3.Wycofali się z ifs'a i poszli w resor piórowy. Na tył jak cię mogę ale na przód? Można wahacz pchany, lub poprzeczny na sprężynie. Jakoś unimogi dają radę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
4x4camper 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: w budowie..
Dołączył: 22 Wrz 2008
Skąd: Puławy
Wysłany: 2016-11-28, 19:20   

Dzięki Piotrul.
Dyskusja zaczęła się robić akademicka.

poz
Tolo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 55/4
Wysłany: 2016-11-28, 19:46   

rubicon napisał/a:

Fuso, Canter, Iveco ... to inna bajka, inny odbiorca. Jednostkowy, zupełnie poza masówką. A po drodze, w pół drogi pomiędzy masowymi camperami a ciężkimi 4x4 jest jedna udana kompromisowa furka ;) , Sprinter 4x4. Równie kosztowna. I jednak ...kompromisowa. ;)


Dla mnie chyba lepszym kompromisem są trojaczki Ducato/Boxer/Jumper w wersji Dangel 4x4 z blokadą mostu. Z porządnymi oponami to gdzieś tam zajedzie a i tak to żadna wyprawówka (podobnie jak Iveco) ale przynajmniej lepiej da się to zabudować kamperowo niż Iveco z głupio zwężającymi się ku górze ścianami. No i części wszelakich chyba więcej i tańsze niż do Iveco.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kleiner 
początkujący forumowicz

Dołączył: 24 Lis 2016
Wysłany: 2016-11-28, 23:52   

Bajaga napisał/a:
] Iveco z głupio zwężającymi się ku górze ścianami. No i części wszelakich chyba więcej i tańsze niż do Iveco.


Wychodzi na to, że tematem realnym są jednorzędowe kabiny (1+2) + zabudowa camper (najlepiej z przejściem pomiędzy zabodową a kabiną oraz z dodatkowymi siedzeniami z pasami w zabudowie)
Czy kolega nie mówi przypadkiem o furgonie na "płaskim" iveco (uterenowionym) ?
Ja tam w tej ciężarówce "budowlanej", o której mówimy nie widzę ścian zwężających się ku górze. Do tego optymalne wykorzystanie / zaprojektowanie zabudowy do turystyki 4x4 wymaga różnych kung-fu, więc to nie jest argument decydujący o ile faktycznnie się zwężają.

Proszę zerknąć ile idei, ile opcji, motywacji i stylistyk:

https://www.google.pl/sea...KHQJrADIQsAQIGQ


kalejdoskop wyzwań.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Kleiner 2016-11-29, 00:01, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Flag
stary wyga


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 29/7
Wysłany: 2016-11-29, 00:01   

Kleiner napisał/a:
Bajaga napisał/a:
] Iveco z głupio zwężającymi się ku górze ścianami. No i części wszelakich chyba więcej i tańsze niż do Iveco.


Wychodzi na to, że tematem realnym są jednorzędowe max kabiny do IVECO Daily 4x4 + zabudowa camper (najlepiej z przejściem pomiędzy oraz siedzeniami z pasami w zabudowie)
Czy kolega nie mówi przypadkiem o furgonie na "płaskim" iveco (uterenowionym) ?
Ja tam w tej ciężarówce budowlanej o której mówimy nie widzę ścian zwężających się ku górze. Do tego optymalne wykorzystanie / zaprojektowanie zabudowy do turystyki 4x4 wymaga różnych kung-fu, więc to nie jest argument decydujący o ile faktycznzie się zwężają.

Proszę zerknąć ile idei, ile opcji, motywacji i stylistyk:

https://www.google.pl/sea...KHQJrADIQsAQIGQ

kalejdoskop wyzwań.

pozdrawiam


ten jeden ma bliźniaka :D taka o radosna twórczość 4x4 :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-11-29, 11:21   


Dla mnie chyba lepszym kompromisem są trojaczki Ducato/Boxer/Jumper w wersji Dangel 4x4 z blokadą mostu. Z porządnymi oponami to gdzieś tam zajedzie a i tak to żadna wyprawówka (podobnie jak Iveco) ale przynajmniej lepiej da się to zabudować kamperowo niż Iveco z głupio zwężającymi się ku górze ścianami. No i części wszelakich chyba więcej i tańsze niż do Iveco.


Wspomniana trójca z napędem francuzów powinna być standardem dla każdego Normalnego camperowca. Niestety nie jest, bo w masowej turystyce musi być "tanio".

Zastanawia mnie, czy Kolega nie myli jednak przedmiotu dyskusji w tym wątku , Mówimy o IVECO 4x4 czyli pojeździe militarnym SCAM z pojedyńczą lub podwójną kabiną, która poza kabiną NIE ma nic wspólnego z normalnym Iveco "ze zwężającymi się ku górze ścianami".

A na marginesie tego normalnego Iveco. Tak jak Sprinter, jest wąski. Co wyklucza go z roli jak mawia Bert, "buduaru na kołach" ;) . Ale normalny Oveco ma też wersję "cywilną" 4x4 , na zwykłym chassis . Nie najdroższą. I to zwykłe chassis różni się od wspomnianej trójcy jedną zasadniczą zaletą tym razem. Rama jest z 1/3 grubszej blachy stalowej niż w pozostałych furgonach.
I TO JEST PRZyCZYNĄ, dlaczego to na normalnych Iveco raczej jeżdżą budowlańcy, ogrodnicy zieleni miejskiej, śmieciarze, i inni robotni ludzie ;) . Na Fiacie i pochodnych zasuwa ...handelek :) .[/i]
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 55/4
Wysłany: 2016-11-29, 11:50   

rubicon napisał/a:

Zastanawia mnie, czy Kolega nie myli jednak przedmiotu dyskusji w tym wątku , Mówimy o IVECO 4x4 czyli pojeździe militarnym SCAM z pojedyńczą lub podwójną kabiną, która poza kabiną NIE ma nic wspólnego z normalnym Iveco "ze zwężającymi się ku górze ścianami".


Zmyliło mnie to, że potencjalny nabywca wspominał o możliwości przechodzenia z kabiny do zabudowy a to raczej odpada w przypadku kontenera.
A co do Iveco z kontenerem to wystarczy wejść na stronę ebacamp, mają gotowca do sprzedania, stoi i czeka, 130tys netto.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kleiner 
początkujący forumowicz

Dołączył: 24 Lis 2016
Wysłany: 2016-11-29, 16:01   

Bajaga napisał/a:


Zmyliło mnie to, że potencjalny nabywca wspominał o możliwości przechodzenia z kabiny do zabudowy a to raczej odpada w przypadku kontenera.



Nie koniecznie:
http://earthcruiser.net.a...-earthcruiser/#
zdjęcie tak mniejwięcej ze środka galerii - aparat wycelowny w stronę kabiny (nomen omen 2 rzędowej).

Bajaga napisał/a:

A co do Iveco z kontenerem to wystarczy wejść na stronę ebacamp, mają gotowca do sprzedania, stoi i czeka, 130tys netto.


Tak, ale zaleta ceny nie pokrywa wad tego akurat rozwiązania do potrzeb jakie ja subiektywnie mam i czego do takiego samochodu wymagam(wiek a raczej model podstawy, kształt skrzyni, design w środku i wiele) Na pewno to bardo dobry produkt... ale nie dla mnie.
Dzięki jednak za hinta, choć te zdjęcia oglądałem oczywiście z 1000 razy :)

pozdrawiam
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-11-29, 18:23   

Jeszcze raz prosimy o uważne zwracanie uwagi, o czym się pisze w tym momencie , bo wychodzi głuchy telefon.
Kleiner bardzo cierpliwie i asertywnie stara się utrzymać temat na właściwych torach :) .

Baza jaką ostatnio dyskutujemy jest :

Iveco 4x4 55W17 roczniki od 2009 do 2016 .

https://www.4x4australia....eva-iveco-daily


Nie dyskutujemy w tym momencie o IVECO 4x4 40-10 blaszak z przed 2006 roku , czyli wersja III ,

http://passion4travel.pl/iveco-daily-4x4/

i nie chodzi o dowolne inne Iveco masowo sprzedawane jako furgon czy platforma do małych firm.

Wygląd powszechnie znajomej z normalnych Iveco kabiny nie powinien nikogo mylić. To są ZUPEŁNIE INNE KONSTRUKCYJNIE SAMOCHODY ,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kleiner 
początkujący forumowicz

Dołączył: 24 Lis 2016
Wysłany: 2016-11-29, 22:34   

Tak przy okazji:
trawersik :)
https://youtu.be/ly1V0NDMtoU?t=82
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kleiner 
początkujący forumowicz

Dołączył: 24 Lis 2016
Wysłany: 2016-11-30, 18:19   

Z ciekawostek:

W Polsce sprzedaje się małe kilkadziesiąt Iveco 4x4 rocznie,
Polska jest jednym z najlepiej sprzedających ten produkt krajów w Europie.
Super sprzedają się do firm energetycznych (no i wojsko ale to wiadomo).
Aby kupić nowe w kabinie single - trzeba czekać około 7 MIESIĘCY!.

Waga iveco bez zabudowy - jakiekolwiek to uwaga 2400 kg !!!! Super wiadomość :)


:D
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-12-01, 09:20   

Może się zdarzyć, że nawet termin 7 miesięczny, jaki zawrzesz w umowie zamówienia nie zostanie dotrzymany. SCAM to firma rodzinna, manufaktura. Ich nie za bardzo obchodzi, jakie zobowiązania korporacyjne podpisuje Iveco. Są oddzielnym bytem. Tam się pracuje po włosku ;) .

Polska sprzedaż jest napędzana przez jednego klienta : Tauron.
Pozostałe kilka sztuk to głownie pożarnicze, wiertnice 4x4 i podnośniki koszowe na 4x4. Te dwa ostatnie były kupowane na dofinansowanie unijne. Teraz to się kończy. Za 3 lata pojawią się w sprzedaży jako używane, bo zniknie warunek "trwałości projektu unijnego". Wtedy pojawią się częściej jako platformy pod campery.

Widzę że poznajesz wszystkie filmy o nowym pupilu :) .
Poza materiałem o starszej wersji 40-10 to filmów w sieci o 55W17 jest ok 200.
Jedynie circa 40, coś wnosi merytorycznie. Technikalia , możliwości terenowe lub rozwiązania zabudowy i użytkowe. Z tych 40-tu połowa pochodzi z 2009-2010 kiedy Iveco prowadziło intensywną kampanię promocyjną wchodząc z nowym modelem, promując go w "nowozelandzkim tatuażu". . Ostatni jaki zamieściłeś, jest jednym z nich. A pozostałe 20 fimów to Australijczycy. I te są najlepsze.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***