Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Chyba zajechałem turbo J5 2.5TD
Autor Wiadomość
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-06-27, 11:40   

MirekKliny napisał/a:
....jak masz mozliwosc to sciagni waz od turbiny i pokrec palcem lopatki jak sie obracaja to raczej turbina bedzei zyc, jak zlapie luz to zacznie gonic olej, slabiej doladowywac itd.

Zdjąłem oba węże . Łopatki się kręcą z leciutkim oporem ale takim jak by mieszało olej.
Jest wilgotno z czarnymi kropkami chyba od oleju. Ale wygląda że jest ok.
Wcześniej nagle pojawiły się 2 nieszczelności w wężach dolotowych.
Jeden się przetarł drugi wyłamał. Przetarty dostał dużą łatkę z dętki od roweru przyklejona na butapren i ściśniętą kilkoma opaskami.
Myślę że przy samym turbo plastikowa rura którą ma nacięcia na końcu mogła być lekko zsunięta i przez nie zaczęło świstać.
Znalazłem jeszcze jeden waż przetarty nie do końca ale to chyba od czegoś innego. Następnym razem zrobię dochodzenie bo miałem tylko godzinę na wszystko :(

Podpowiecie gdzie w nim znajduje się czujnik ciśnienia oleju ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-06-27, 11:57   

daj na obroty,jak węże spuchną i ciężko będzie je ścisnąć to turbo daje.
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-06-27, 17:33   

erikson napisał/a:
daj na obroty,jak węże spuchną i ciężko będzie je ścisnąć to turbo daje.

Sprawdzę następnym razem jak będę przy nim.
Myślałem że turbo włącza się przy obciążeniu ;)

Meczy mnie jeszcze wężyk który zaślepiłem bo dyndał bezwładnie . Gdzieś powinien być podpięty :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Donat 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Piwa: 71/57
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-06-27, 19:03   

Jak nie dasz sobie rady to zadzwoń, troszkę znam te silniki, może coś pomogę. Za dużo żeby pisać. Nr masz w moim avatarze
_________________
Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gregorio 
zaawansowany
Don Gregorio


Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Maj 2011
Piwa: 14/9
Skąd: EPI
Wysłany: 2017-06-27, 21:03   

jacik napisał/a:

Meczy mnie jeszcze wężyk który zaślepiłem bo dyndał bezwładnie . Gdzieś powinien być podpięty :)


Obok filtra paliwa powinien znajdować się czujnik ciśnienia turbiny i wężyk ten powinien być do niego podłączony. Jeżeli spadł to nim spierdzielało powietrze i może stąd ten gwizd.
_________________
Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-06-29, 10:28   

Gregorio napisał/a:
jacik napisał/a:

Meczy mnie jeszcze wężyk który zaślepiłem bo dyndał bezwładnie . Gdzieś powinien być podpięty :)


Obok filtra paliwa powinien znajdować się czujnik ciśnienia turbiny i wężyk ten powinien być do niego podłączony. Jeżeli spadł to nim spierdzielało powietrze i może stąd ten gwizd.

Filtr wstawili mi chyba inny bo nie ma tam czujnika.
Czujnik wymiany filtra powietrza mam podłączony - taki z czerwonym przyciskiem do zerowania.
Powinny być 2 czujniki ?
Przewody od turbo podłączyłem jeszcze raz w miarę pewnie i nic nie słychać na postoju jak przygazuje :D
P.S.
Dzięki Gregorio za telefon i obszerne wyjaśnienia. Wszystko już się wyjaśniło :)
Trzeba się zalogować żeby widzieć fotki :)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2017-08-01, 21:12   Re: Chyba zajechałem turbo J5 2.5TD

Strach ma wielkie oczy.
Poczytaj cierpliwie a znajdziesz wiele podobnych wniosków a także przyczynę i uleczenie mojego - identycznego objawu.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=21662

jacik napisał/a:
...
Czy można jakoś sprawdzić turbo beż rozkręcania ?
...

Można na postoju.
Odłącz od kolektora wężyk do boostera, przygazuj fest, powinno równie fest dmuchać.
.
.
.
jacik napisał/a:
...
Dziwne że kontrolka oleju się nie zapaliła :(
Musze zlokalizować czujnik od tego i sprawdzić żarówkę w desce tak na przyszłość.

Nie zapaliła bo jest nie palna. Nie zaświeciła bo olej i ciśnienie jeszcze było więc głowa spokojna.
A proces sprawdzenia obwodu sygnalizacji braku ciśnienia oleju w składzie czujnik-kontrolka jest pieruńsko skomplikowany, ale za rękę jak przedszkolaka poprowadzę:

1. Bierzesz klucze od auta i wychodzisz z domu.
2. Podchodzisz do kampera, kluczem lub pilotem otwierasz drzwi.
3. Wsiadasz na swoje ulubione miejsce za kierownicą i patrzysz na deskę.
4. Z pęczka kluczyków selekcjonujesz właściwy i wkładasz go do stacyjki.
5. Jeśli pasuje to go przekręcasz aż zaświecą się kontrolki
6. Odnajdujesz kontrolkę od ciśnienia (a właściwie braku ciśnienia) oleju i koncentrujesz wzrok na niej.
7. Odpalasz silnik przyglądając się kontrolce.
8. Jeśli po odpaleniu natychmiast zgaśnie to oznacza że żaróweczka kontrolki oleju jest sprawna.
9. Wyciągasz z tego powodu wniosek, że czujnik ciśnienia oleju gdziekolwiek jest - jest sprawny.
10. Wyłączasz silnik a zarazem odpalasz radosnego banana na twarzy i idziesz do lodówki po nagrodę.
<piwo>
.
PS. Zabawnie ale całkiem serio. A to chyba dlatego że dostałem 100 (setne) piwo i mam humorek :)
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Ostatnio zmieniony przez Socale 2017-08-01, 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-08-02, 19:03   

Czujnik może oszukiwać tak jak inne. Zlokalizowane go kolo filtra oleju :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2017-08-02, 20:24   

jacik napisał/a:
Czujnik może oszukiwać tak jak inne.
...

Tzn jak? Czujnik zamyka lub otwiera obwód żarówki w kontrolce, a dokładniej, zamyka jej masę czyli minus. Nic więcej, klasyczny tryb zerojedynkowy
Kontrolka gaśnie = ciśnienie jest.
Gorzej jak w czasie jazdy zaświeci się, to miałem 2 razy w swoich autach, czujnik wewnętrznie przeciekał ale to inna bajka.
.
A co z Turbo bo wydaje mi się że jest to priorytet Twój, ja tu główkuję żeby ci pomóc...
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-08-03, 00:02   

Socale napisał/a:

A co z Turbo bo wydaje mi się że jest to priorytet Twój, ja tu główkuję żeby ci pomóc...

Uszczelnilem silokonem i gwizdanie ucichło. Turbo nie żyga olejem. Zamontowalem dodatkowo wskaźnik doładowania.
Wygląda ze jest ok.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Gregorio 
zaawansowany
Don Gregorio


Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Maj 2011
Piwa: 14/9
Skąd: EPI
Wysłany: 2017-08-03, 09:24   

Co konkretnie uszczelniłeś? Ten luźny wężyk?
_________________
Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
relabi
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Mirage
Nazwa załogi: Hela
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2017-08-03, 19:47   

Jak te zabiegi pomogły to sukces jak stanie to będziesz się martwił odpoczywaj i korzystaj z kampera nie wskazana jest nadwrażliwość .Powodzenia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-23, 16:53   

U mnie jest czujnik ciśnienia doładowania,który czerwoną lampką na tablicy hamuje moje zapędy.Jak rozpędzę go na piątce do około 105km/h (wg.GPS) to dostaje czerwienią po oczach.Trochę drażniące ale się przyzwyczaiłem.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-09-23, 19:20   

Przy 120 na gps nic mi się na desce nie swieciło .
Tylko potem brakowało oleju. Juz tak nie zasuwam ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-23, 20:20   

jacik napisał/a:
Przy 120 na gps nic mi się na desce nie swieciło .


kiedyś już o tej kontrolce pisałem,może nie masz tego czujnika.
http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=5286
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***