Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ford transit 2,5D
Autor Wiadomość
bluebit
początkujący forumowicz

Dołączył: 28 Sty 2015
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2016-06-09, 14:36   

My jesteśmy posiadaczami Transita 2.5d westfalia.

Auto bardzo wdzięczne, spalanie na trasie 8l (w zeszłą niedzielę na trasie Częstochowa Gdańsk spalanie dokładnie 8.09).

Co do hałasu to faktycznie jest dosyć głośny - jednak po wygłuszeniu grodzi jest idealnie.
Prędkość podróżna ok 100km/h (wg. GPS).

Nasz ma przełożenie mostu 4.56 wiec dużo więcej nie pojedzie :)
Spokojnie dał sobie radę przy przejeździe przez trasę Transfogacką.

Mi osobiście nie podchodziła deska z modelu 88-91 więc wrzuciłem sobie deskę rozdzielczą z modelu 95 (wraz z nagrzewnicą i klimatyzacją) - także teraz jest znacznie lepiej.

Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 19/22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-06-11, 10:51   

bluebit napisał/a:
Mi osobiście nie podchodziła deska z modelu 88-91 więc wrzuciłem sobie deskę rozdzielczą z modelu 95 (wraz z nagrzewnicą i klimatyzacją) - także teraz jest znacznie lepiej.

Dawaj jakiś manual co potrzeba ile to roboty? :wyszczerzony:
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bluebit
początkujący forumowicz

Dołączył: 28 Sty 2015
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2016-07-07, 15:14   

Wiec tak:
W moim wypadku kupiłem graty od fajnie wyposażonego transita tzn.
2 poduszki powietrzne,
grzane lusterka,
elektryczne szyby i lusterka,
Central zamek itd.
Klimatyzacja

Mam schematy do auta >94 oraz do modelu przed 91

1)Sciąganie deski to pestka (tak samo jak zakładanie nowszej).
2) Jest pewien problem z montowaniem nagrzewnicy z klimatyzacją.
a) Ze auta z którego bierzecie graty trzeba koniecznie wziąć :
a) Wybierak skrzyni biegów, gałkę zmiany biegów (bo je trzeba wymienic)

b) Trzeba powiekszyć otwór przez który idą węże nagrzewnicy.

3) Elektrycznie - najlepiej wziąć całą wiązkę od dawcy - rozeznać się w niej - wyciąć te obwody które chcemy dodać do naszej starej deski (u mnie to były obwody lusterek, el. szyb, poduszek, centralnego zamku

4) Mam rozpiskę pinów licznika - i tu nie ma problemu - trzeba tylko pod-lutować nowe złącza do starych przewodów.

5) Linka pasuje.
6) Poduszki działają,
7) Obwody el. szyb lusterek i centralnego - podciągnąłem sobie do złącz w drzwiach ale jeszcze nie miałem okazji przełożyć samych drzwi (bo w przypływie chwili wziąłem sobie także całe drzwi od nowego modelu)

8)Także przewody klimy wyprowadziłem pod maskę do przyszłego podłaczenia :)
(wiem wiem zaraz przyzwoici odezwą się że jak klima w 2.5td że silnik za słaby itd.
Ale tak samo mówili że nie da się przełożyć deski - a ja o tym nie wiedziałem i to zrobiłem.
)


kilka zdjęć z przeróbek :
http://flyelectronics.eu/westfalia/conv/
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 19/22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-07-07, 17:49   

bluebit napisał/a:
6) Poduszki działają,

Próbowałeś? :haha:
Czujniki udarowe też założyłeś ?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bluebit
początkujący forumowicz

Dołączył: 28 Sty 2015
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2016-07-08, 09:54   

Oczywiście, czujnik w transitach (na 2 poduszki) jest jeden.
Jest na grodzi. Podłączyłem także kts-a (interfejs) do modułu poduszek i sprawdziłem jego działanie (procedury testowe opisane są w FordETIS).
Poduszki są podłączone - moduł wykrywa prawidłowe parametry poduszek.

Moduł założony w org. miejscu (na grodzi za licznikami).
Jak wyciągnie się bezpiecznik - moduł zgłasza błąd itd.
Jak odepnie się jakąś poduszkę - moduł zgłasza także na licznikach błąd danej poduszki.

Zresztą poduszki w transicie >94 są jakby osobnym elementem i bardzo łatwo się je przekłada 1 do 1.

Ale zdaje się że szydziłeś .... tylko nie wiem dla czego ?


A to mój wcześniejszy licznik w kamperze (polecam zobaczyć :)
https://www.youtube.com/watch?v=H60fuxVW0Qg

A oto Mój prysznic :)
https://www.youtube.com/watch?v=umWJkR6o9F0
Ostatnio zmieniony przez bluebit 2016-07-08, 10:30, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 19/22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-07-08, 10:26   

bluebit napisał/a:
Ale zdaje się że szydziłeś .... tylko nie wiem dla czego ?

Przepraszam jeśli odniosłeś takie wrażenie tak mi się skojarzyło z testem zderzeniowym. Jestem pełen podziwu. Że Ci się chciało.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bluebit
początkujący forumowicz

Dołączył: 28 Sty 2015
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2016-07-08, 10:35   

Nie ma problemu :)

Fakt pierwszą jazdę odbyłem mimo wszystko z mocno odsuniętym fotelem :)
Ale teraz po zrobieniu kilku tysięcy kilometrów i ostrych dziur - cieszę się że mam 2 poduszki powietrzne.

Czekam aż polakieruje drzwi i uruchomię klimę .... wtedy będę miał osiołka:
Transit 91' westfalia
2xpoduszki powietrzne,
klimatyzacja,
elektryczne szyby,
elektryczne lusterka,
Podgrzewane lusterka,
Komputer pokładowy,
itd.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 19/22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-07-08, 10:51   

:brawo
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jaszkovip 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: ford transit 2,5d elnagh riviera
Dołączył: 16 Kwi 2015
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-08-16, 20:06   

W poprzednim roku kupiłem autko z tym silnikiem i jestem bardzo zadowolony . do tej pory przejechałem ok. 17000. Spalanie przy oszczędnej jeździe poniżej 9l/100. Rekord prędkości 126 km/h na autostadzie z góry i wiatrem w plecy.Oczywiście nie jest to jego prędkość podróżna,tylko sprawdzenie możliwości, z resztą w wakacje zazwyczaj się nie śpieszę i raczej omijam autostrady bo mało na nich do zwiedzania. Silnik jak u poprzedników głośny. W lipcu byłem w Rumunii, przejechałem trasę transfogaraską , transalpine i inne mniej znane górskie trasy bez większych problemów. Oczywiście nie jest to demon prędkości i mocy w takich warunkach. Podczas wyjazdu do Rumunii przejechałem 4500 km bezawaryjnie. Po przyjeździe auto przeszło przegląd bez problemów. Twardziel. I taki ma być. Powodzenia przy zakupie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bluebit
początkujący forumowicz

Dołączył: 28 Sty 2015
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2016-09-01, 14:35   

Spalanie w moim 2.5d to ok 7,3 - 7,5 litra przy prędkości ok 100km/h

Także zjeździliśmy na nim całą Rumunię i oczywiście z przejechaniem trasy transfogarskiej nie było problemu.

W tym roku przejechaliśmy Czechy, Słowację, Węgry i Chorwację

Po wyciszeniu grodzi silnik przyjemnie mruczy :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mik media 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Buerstner 604 ducato
Nazwa załogi: Mikmedia Ewa i Mirek
Dołączył: 21 Paź 2015
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-02-23, 14:38   

bluebit, cześć mam pytanie. Czy w twoim transicie masz obrotowe fotele? Podpatrzyłem, ze masz, tak jak moje na słupkach. Ja nijak nie doszedłem czy można je obrócić
:bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bluebit
początkujący forumowicz

Dołączył: 28 Sty 2015
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2017-06-28, 13:21   

Mik media - tak mam obrotowe fotele isri
żółta wajcha służy do odblokowania obrotu :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***