|
|
Fiat Ducato 2008 blaszak przeróbka na rame, wzmocnienie |
Autor |
Wiadomość |
Mario_Gdynia
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato
Dołączył: 30 Sie 2017 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2017-08-30, 10:01 Fiat Ducato 2008 blaszak przeróbka na rame, wzmocnienie
|
|
|
Witam serdecznie Szanownych Kolegów i Koleżanki. Nie mogłem znaleźć odpowiedniego działu, aby oficialnie się przywitać. Mam auto i mam problem. Po ostatnich wichurach , zgniotło nam Ducato 2008rok, dokładnie zabudowę blaszaną z tyłu i trochę dach nad kabiną z przodu. W związku z czym przez chwilę rozważałem szaloną opcję, odcięcia zabudowy blaszanej do gołej ramy, która to jest cieńsza niż w typowym "ramowcu" Słyszałem, że podobno można dospawać "górną" część ramy, interesuje mnie kwestia wspawania się w to co pod kabiną, patrząc na prospekty, po wycięciu "okienek" nad ramą u mnie, będę miał widoczne pionowe wzmocnienia budy, czy przyspawanie do nich owych końców ramy usztywni na tyle cały pojazd? Pozdrawiam i czekam na ewentualne podpowiedzi. |
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2017-08-30, 11:18
|
|
|
ale w czym widzisz problem? dospawać zawsze można wszystko i wszędzie ... pozostaje kwestia opłacalności bo jak wiesz będzie to jedyny taki i wszelkie cenniki biorą w łeb
dział przywitań : http://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=26 |
|
|
|
|
Mario_Gdynia
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato
Dołączył: 30 Sie 2017 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2017-08-30, 11:28
|
|
|
Hey, dziękuje za nakierowanie, z dospawaniem to i można pewnie tak zrobić, jak piszesz. Ja chcę uzyskać "bezpieczną" sztywność konstrukcji i to,że się nie złamie. Wozić będę dwa motocykle, plus ewentualnie jeden plus "skrzydło" i oczywiście zabudowa mieszkalna, ale to jest sprawa drugorzędna. |
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2017-08-30, 18:10
|
|
|
dalej nie rozumiem co Ty chcesz zrobić ... auto z fabryki wychodzi konstrukcyjnie , powiedzmy , idealne pod każdym względem , pod obciążeniowym też ... homologacja zawiera w sobie dane jaki do danego auta możesz wstawić ładunek przy DMC fury . Ty chcesz dopuszczalny w homologacji ładunek dodatkowo "ubezpieczyć" wzmocnieniem konstrukcyjnym auta czy powiedzmy sobie szczerze, chcesz przeładować DMC i mieć pewność ,że nic się nie stanie ??? no tylko taka wersja jest chyba logiczną w Twoim rozumowaniu ...
|
|
|
|
|
|
Nomady
trochę już popisał
Nazwa załogi: Nomady
Dołączył: 15 Wrz 2016 Piwa: 5/15 Skąd: Dolnośląskie Wrocław
|
Wysłany: 2017-08-30, 19:03
|
|
|
OK. zgniotło nam Ducato 2008rok, dokładnie zabudowę blaszaną z tyłu i trochę dach nad kabiną z przodu.// Zabudowa blaszana w kaperach jest najsilniejszą zabudową można przerobić na czołg czy to ma sens // . |
|
|
|
|
|
bart.ek
zaawansowany
Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2013 Piwa: 6/6 Skąd: SY
|
|
|
|
|
Nomady
trochę już popisał
Nazwa załogi: Nomady
Dołączył: 15 Wrz 2016 Piwa: 5/15 Skąd: Dolnośląskie Wrocław
|
Wysłany: 2017-08-31, 18:11
|
|
|
Ten film nie ma nic wspólnego z tematem. |
|
|
|
|
|
Mario_Gdynia
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato
Dołączył: 30 Sie 2017 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2017-09-02, 06:55
|
|
|
Film ciekawy.Ja chciałbym dać z tyłu zabudowę szerszą po 10-15cm jak w przypadku niektórych kamperów i do tego celu właśnie trzeba by było wzmocnić tę słabą ramę po odcięciu tyłu. Szkoda,że nie jest pokazane, jak wpasował się z tymi "belkami" z ramy w elementy konstrukcyjne budy. Takie przeróbki to nic strasznego dla mnie, spawałem auta typu Zmota itp. |
|
|
|
|
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 139/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2017-09-02, 08:30
|
|
|
A co z "papierami"? |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
|
Mario_Gdynia
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato
Dołączył: 30 Sie 2017 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2017-09-02, 08:55
|
|
|
Rozmawialem z zaprzyjaznionym rzeczoznawca, zna moje wytwory motoryzacyjne. Nie bede mial problemu ze zmiana typu auta. Ale zaznaczyl, ze trzeba "wejsc" z nowa dolozona rama w dwa punktu nosne budy polaczone z przednimi podluznicami. Spotkal sie z takowymi modyfikacjami na min. Autolawety i auta byly sygnowane o ladownosci 1600kg, w rzeczywistosci wytrzymuja do 2500kg. Patrzalem w ogloszeniach na tzw. cwiartki samochodow i faktycznie po rozcieciu tylu budy nad niska rama, ukazuja nam sie owe gorne prowadzenia pod rame, wzmocnione poprzecznie wewnatrz. Mozna gleboko zamocowac po dwa profile 10x10 i na te ptofile nasunac po profilu ramy. Oczywiscie z duzym zapasem na zakladke i odpowiednio zaspawac. Zobacze, gdyz mam kupca na Ducato niby na czesci, ale wyczulem ze Gosciu bedzie wlasnie chvual zrobic lawete z auta. |
|
|
|
|
Mario_Gdynia
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato
Dołączył: 30 Sie 2017 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2017-09-02, 18:02
|
|
|
Ducatti sprzedany. Koniec tematu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|