 |
|
Przesunięty przez: Świstak 2018-01-01, 13:53 |
potrzebna pomoc przy testowaniu egzemplaża dawcy :) |
Autor |
Wiadomość |
VirMan
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Custom na bazie Peugeot J5
Nazwa załogi: CamperDiem
Dołączył: 26 Sie 2017 Piwa: 12/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-10-25, 18:59 potrzebna pomoc przy testowaniu egzemplaża dawcy :)
|
|
|
Potrzebuję pomocy w obejrzeniu / określeniu sprawności skrzyni w tym samochodzie - a mam tam około 350 km.
Zastanawiam się nad wymianą skrzyni w swoim kamperze i zastosowaniu kilku rozwiązań z nowszej wersji - czyli kupnem prawie całego przodu tego samochodu. Czy ktoś ma możliwość sprzwdzić / zaopiniować ?
http://allegro.pl/fiat-du...79.html#thumb/2 |
_________________ Kamperkuję, podróżuję, zdalnie pracuję, chętnie się spotkam lub przygarnę ciekawą osobę na jakiś wypad |
|
|
|
 |
rakro1
weteran
Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 16 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Piwa: 234/173 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2017-10-25, 19:41
|
|
|
Witaj.Kibicuję przy Twoich przeróbkach,pełny szacunek.Nie dałbym tak rady,chyba i widać,że wiesz o co chodzi.Ze swej strony odradzałbym automat.Kocham automaty do codziennej jazdy,od 30 lat,gdy były u nas jeszcze nie tak popularne.Teraz jedno z moich aut to kolejny,szósty z automatyczną skrzynią,więc wiem o czym mowa.Cudowne do jazdy codzienne,zwłaszcza miejskiej.Ale nie w długiej trasie a zwłaszcza na zjazdy w górach.Fajniej hamować biegami.Oczywiście piszę to aby pomóc,Twoja decyzja,pozdrawiam. |
|
|
|
 |
VirMan
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Custom na bazie Peugeot J5
Nazwa załogi: CamperDiem
Dołączył: 26 Sie 2017 Piwa: 12/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-10-25, 19:53
|
|
|
Fakt - lepiej hamuje się manualną skrzynią, choć wiosłowanie po mieście czy ogólnie po górach, trasach nie autostradowych to koszmar. Skrzynię tak czy inaczej muszę zmienić bo prędkośc podróżna zośna na poziomie 80-90kmh jest tragiczna przy długich trasach. Ktoś polecił mi 20um05 jako dobrą skrzynię ,ale nie odezwał siępotem na pw już. Chętnie wsadził bym 6 biegową, ale w dostawczakach nie mam takiego doświadczenia i nie mam jak przymierzyć obudowy czy będzie bardzo dużo przeróbek - w końcu to ducato 3 a ja mam base 1 , silnik i skrzynie i zawieszenie od 2 a wstawiałbym teraz od 3 |
_________________ Kamperkuję, podróżuję, zdalnie pracuję, chętnie się spotkam lub przygarnę ciekawą osobę na jakiś wypad |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2017-10-25, 20:14
|
|
|
No zależy jaki automat..
I czy korzystamy z jego możliwości.....!
Jak masz sekwencję i do tego łopatki np. spokojnie silnikiem wyhamujesz. Bez łopatek zbijasz wajhą przełączoną na srkwencję.
Niektóre skrzynie po pewnym czasie same powrócą do wyższego biegu gdyż uważają się za mądrzejsze , no to znowu w dół...
W innych można przyblokować na niższych biegach.. itd..
O innych bajerach nie wspominam, jak asystent zjazdu.
Ale nawet jak by było gorzej na zjazdach, to i tak automat, to automat. |
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2017-10-25, 20:19, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
drzevo
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2017-10-25, 20:17
|
|
|
Jedno mnie zastanawia - jak miarodajnie sprawdzić skrzynię w wyrejestrowanym aucie na szrocie? Chyba tylko sprawdzić, czy zapina pierwszy bieg i wsteczny... Czy jest inna opcja?
To jest skrzynia hydrokinetyczna, czy "zautomatyzowany manual"?
Poziom / barwę / zapach oleju, czy nie ma opiłków na bagnecie...? |
|
|
|
 |
VirMan
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Custom na bazie Peugeot J5
Nazwa załogi: CamperDiem
Dołączył: 26 Sie 2017 Piwa: 12/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-10-25, 20:22
|
|
|
Jeśli znajdzie się chętny to dokłądnie opisze co i jak - każdy bedzie w stanie to zweryfikować - a najbardziej chodzi mi o stwierdzenie płynnościu przełożeń, oraz kwesti obrotów na wyższych biegach - z ludźmi trzeba siędogadać ,żeby jakoś umożliwili rozbujanie tego do 90-100kmh |
_________________ Kamperkuję, podróżuję, zdalnie pracuję, chętnie się spotkam lub przygarnę ciekawą osobę na jakiś wypad |
|
|
|
 |
drzevo
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2017-10-25, 20:24
|
|
|
VirMan napisał/a: | Jeśli znajdzie się chętny to dokłądnie opisze co i jak - każdy bedzie w stanie to zweryfikować - a najbardziej chodzi mi o stwierdzenie płynnościu przełożeń, oraz kwesti obrotów na wyższych biegach - z ludźmi trzeba siędogadać ,żeby jakoś umożliwili rozbujanie tego do 90-100kmh |
No ale jak, skoro nie ma tablic i zapewne OC? |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-10-26, 05:51
|
|
|
Hm , czemuś on tam został oddany na rozbiórke
Musisz być czujny |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
tom-cio
weteran

Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2017-10-26, 18:10
|
|
|
VirMan to odezwe sie tutaj
Ja mam tą 20um05,pasuje do 2,8 idtd ale trzeba przerobic lape sprzegla a wlasciwie to ja podszlifowac i dolozyc palak w ktorym zaklada sie mocowanie linki sprzegla,Trzeba tez wymienic w kabinie kompletną dzwignie zmiany biegow,bo stara ma w inna strone wsteczny ,linki tez trzeba zmienic,Sruby obudowy pasuje plug end play,sprzeglo zostaje ze starego ,niemtrzeba na jtd wymieniac.W powyzszym polaczeniu moj ducato w budzie 14 na kolach 16cali rozpedza sie domzamkniecia licznika.na gps mam wtedy 170km/h.Predkosc podrozna na autostradzie to 140 i tak moze spokojnie leciec i 300 km bez zwalniania.Mam wyciszona kabine od zewnatrz od komory silnika,jak byl pierwszy raz wyciagniety,wiec mozna przy tej predkosci spokojnie rozmawiac.Rozpedza sie tez zacnie,wlasnie wysypalem drugi komplet przegubow |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
tom-cio
weteran

Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2017-10-26, 18:19
|
|
|
501403704 a tu numer do skrzyniarza w bielsku.Robi remonty i sprzedaje juz po przegladach.moge polecic z calego serca,ja zaplacilem za swoja oddajac moja wyjaca zajezdzona -1800 zl.skrzynia przejrzana,nowe zimery,uszczelniona,wszystkie przesuwki chodza i zrobila u mnie juz ponad 60 tysiecy w niecale dwa lata,Zeby nie bylo ,nawet nie wiem czy numer czynny,bo nie mialem potrzeby od dwoch latt dzwonic |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły Więcej szczegółów |
Wystawiono 1 piw(a): VirMan |
 |
VirMan
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Custom na bazie Peugeot J5
Nazwa załogi: CamperDiem
Dołączył: 26 Sie 2017 Piwa: 12/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-10-27, 12:18
|
|
|
dzięki serdeczne - to zadzwonię i zamówię jak go uziemię to do marca się zrobi |
_________________ Kamperkuję, podróżuję, zdalnie pracuję, chętnie się spotkam lub przygarnę ciekawą osobę na jakiś wypad |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|