|
|
Ford Transit-panel sterowania ogrzewaniem |
Autor |
Wiadomość |
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2014-06-03, 22:36 Ford Transit-panel sterowania ogrzewaniem
|
|
|
Koledzy , potrzebuję informacji jak zdemontować panel ogrzewania w moim Transicie z 2010 roku. Pokrętło którym steruje się nawiewem na szyby czy nogi kręci się na swojej osi nic nie zmieniając , gdzieś się coś zacięło użyłem trochę siły i coś pękło.
Jak się zabrać do tego demontażu , gdzie są śrubki które należy odkręcić ??
na zewnątrz nic nie widać , może ktoś już to rozbierał??? |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
|
Tomek 56
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: ford transit/knaus
Nazwa załogi: Szczecińscy
Dołączył: 10 Sie 2013 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-06-04, 20:01
|
|
|
Potrzebne Ci informacje znajdziesz na forum Ford Club Polska. Warto tam pomyszkować, poruszają praktycznie wszystkie tematy nas interesujące w zakładce Ford Transit. |
|
|
|
|
Tomek 56
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: ford transit/knaus
Nazwa załogi: Szczecińscy
Dołączył: 10 Sie 2013 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-06-04, 20:28
|
|
|
Potrzebne Ci informacje znajdziesz na forum Ford Club Polska. Warto tam pomyszkować, poruszają praktycznie wszystkie tematy nas interesujące w zakładce Ford Transit. |
|
|
|
|
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2014-06-05, 23:42
|
|
|
Widzę że nikt tego ustrojstwa nie demontował , internet przeszperałem ze wszystkich stron , nic nie piszą jak się do tego zabrać , chyba będę ten" pierwszy" który to zrobi.
Tomek 56 , dziękuję za doradę , od tego zacząłem Ford Klub Polska , nic na ten temat nie piszą .
Myślę że w przyszłym tygodniu się do tego zabiorę. |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2014-06-06, 10:01
|
|
|
Cytat: | Widzę że nikt tego ustrojstwa nie demontował |
Aż tak głęboko nie wchodziłem ale może pomocna będzie ta strona.
http://eucatparts.com/?ac...&s_id_model=117
Tu jest rysunek pokazujący z czego składa się deska.
Jak będziesz rozbierał rób dokumentacje, może przydać się.
Większość elementów deski ma takie zatrzaski jak przy panelu pod kierownicą. On łatwo zdejmuje się bo nie ma śrubek. Często oprócz tych zatrzasków są wkręty trzeba dobrze obejrzeć element przed zdjęciem żeby nie urwać czegoś.
Tu jest opis wymiany silnika dmuchawy (też pod deską)
http://www.justanswer.com...ower-motor.html |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2014-06-07, 14:14
|
|
|
Dziękuję Janusz , Twoim wpisem przyśpieszyłeś przystąpienie do naprawy , podbudowałeś mnie i już sprawa jest załatwiona pozytywnie wszystko działa prawidłowo , było trochę główkowania i rozbierania .
Powiem nieskromnie że liczyłem po cichu na Ciebie że się odezwiesz
i coś doradzisz
Zrobiłem kilka zdjęć i wstawię opis " za Twoją sugestią ", jak tylko będę miał chwilę wolnego,
może się komuś przyda. |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
|
|
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2014-06-24, 13:35
|
|
|
Tak jak wcześniej pisałem postaram się w miarę krótko i zwiężle opisać naprawę .
1. rozpocząłem od wyjęcia schowka , otwieramy schowek , w górnej części są po obu stronach ograniczniki , demontujemy je poprzez ściśnięcie ich do środka następnie wyjmujemy schowek z zawiasów i odkładamy.
2. Pod kierownicą jest osłona którą należy wyciągnąć z zatrzasków przez mocne szarpnięcie .
3. Wyjmujemy popielniczkę gdzie się znajdują dwa wkręty , odkręcamy.
4. Wyjmujemy osłonę lewarka .
5. Od strony schowka i od stromy kierownicy są wkręty które odkręcamy i wyjmujemy osłonę.
6. Wyjmujemy radio specjalnymi skośnymi blaszkami które je odbezpieczają ,
tam są dwa wkręty .
7. Odkręcamy osłonę licznika gdzie są kolejne wkręty .
8. W panelu gdzie było radio w górnej części są dwa zatrzaski , by je stosunkowo łatwo wyciągnąć należy wykręcić wkręty w górnych schowkach i podnieść je do góry następnie
przy pomocy płaskiego śrubokręta wypchnąć zatrzaski i panel odstawić,
9. Odkręcamy panel sterowania ogrzewaniem 4 wkręty , wymieniamy go lub naprawiamy.
W moim przypadku awaria polegała na skrzywieniu się i wyskoczeniu cięgna sterującego /na zdjęciu zaznaczone czerwoną strzałką/ co uniemożliwiło sterowanie nadmuchem, cięgno zablokowało zębatki , pokrętło stawiało wyrażny opór.
Naprawa polegała na wyprostowaniu cięgna i włożeniu w odpowiednie prowadzenie.
Do naprawy były potrzebne 4 śrubokręty , dwa płaskie i dwa krzyżakowe i szczypce
20140606_191329.jpg
|
|
Plik ściągnięto 21423 raz(y) 59,45 KB |
20140606_194028.jpg
|
|
Plik ściągnięto 21423 raz(y) 54,74 KB |
20140607_095534.jpg
|
|
Plik ściągnięto 21423 raz(y) 56,24 KB |
20140607_100207.jpg
|
|
Plik ściągnięto 21423 raz(y) 39 KB |
popr.jpg
|
|
Plik ściągnięto 21423 raz(y) 72,81 KB |
por.jpg
|
|
Plik ściągnięto 21423 raz(y) 136,5 KB |
20140607_101619.jpg
|
|
Plik ściągnięto 21423 raz(y) 39,55 KB |
|
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2014-08-17, 20:51
|
|
|
dopiero znalazłem ten temat
czeka mnie podobna robota - coś źle działa pokrętło od ciepło-zimno
czy możesz mi opisać jak działa regulacja? u mnie objaw jest taki że przy max ustawieniu na zimno czasami leci lekko ciepło. |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
wojtekjanus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Cze 2014 Piwa: 12/1
|
Wysłany: 2014-08-18, 16:53
|
|
|
W Transicie z klimą pokrętło zimno-ciepło działa tylko elektrycznie (a nie przy pomocy cięgna, jak opisana wyżej regulacja kierunku nawiewu), pokrętło steruje:
- elektrosiłownikiem dźwigniowym (silnik elektryczny z przekładnia zębatą) zamontowanym na ściance nagrzewnicy po stronie kierowcy, oraz
- elektrozaworem podciśnieniowym, który połączony jest z gruchą uruchamiającą zawór wodny nagrzewnicy (najczęściej zlokalizowanym pod podszybiem w komorze silnika po stronie pasażera).
Elektrosiłownik ulega często awarii, wycierają się plastikowe zęby przekładni - najczęstsza przyczyna to przestawianie temperatury przy włączonym nawiewie na full. Wymiana jest upierdliwa ze względu na słaby dostęp, ale mechanicy znający problem robią to myk-myk. Elektrosiłownik pasuje z modeli Mk5 i Mk6. Kiedy jest uszkodzony, w charakterystyczny sposób stuka w momencie przeskakiwania uszkodzonych zębów. Często wycierają się szczotki silniczka w siłowniku - można je reanimować, ale potrzebne są zegarmistrzowskie zdolności. Awarii też ulegają układy scalone elektrosiłownika, są dostępne na Allegro. Warto go naprawiać, bo nowy to zdaje się ponad 700 zł, a używka to 350 zł...
Także podciśnieniowy zawór lubi się zepsuć - sprawdź czy dźwigienka gruchy przestawia zawór na włączonym silniku podczas przestawiania pokrętła zimno-ciepło.
Jeżeli uszkodzony jest elektrosiłownik lub elektrozawór - nie trzeba w ogóle dotykać (demontować) panelu z gałkami... |
_________________ Zgredzik |
Ostatnio zmieniony przez wojtekjanus 2017-11-25, 15:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2014-08-28, 16:53
|
|
|
dzięki za info
a co daje objaw taki:
podczas jazdy mam na max zimno - gasze silnik, po 10 min odpalam i bez przestawiania dmuchami ciepłem, po pewnym czasie jest z powrotem zimno ale kabina sie troche nagrzeje.
upierdliwe jest to latem jak nie włączę klimy bo nie jest aż tak gorąco |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
wojtekjanus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Cze 2014 Piwa: 12/1
|
Wysłany: 2014-08-28, 22:13
|
|
|
Nie ulega kwestii, że otwiera się zawór puszczający płyn na nagrzewnicę. Albo uszkodzony jest elektrozawór podciśnienia sterujący zaworem wodnym, albo coś się zwaliło na stykach pokrętła regulacji, w co jednak wątpię.
Wpierw sprawdziłbym, czy kiedy leci ciepłe powietrze, to czy zawór wodny jest otwarty (przewody wodne idące do nagrzewnicy gorące), a jeśli tak, to czy w tym czasie na stykach elektrozaworu jest napięcie.
Tak więc: jeżeli wodny zawór jest otwarty, a na elektrozaworze nie ma napięcia - zwalony jest elektrozawór podciśnienia; jeżeli jest napięcie - coś jest zwalone w sterowaniu pokrętłem.
Przyznaję, że temat jest ciężki, bo zjawisko nie jest stabilne. |
_________________ Zgredzik |
|
|
|
|
mellonn
początkujący forumowicz
Dołączył: 30 Lis 2017 Postawił 1 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-11-30, 19:22
|
|
|
OMEGA dzięki za posta: pięknie opisana naprawa, miałem identyczny przypadek.
Po wyprostowaniu zwiększony zakres regulacji i ustawienia na pokrętle zgadzają się z rzeczywistym nadmuchem powietrza.
Ale dalej jest problem: w skrajnym prawym położeniu - nawiew na szybę - ośka przepustnicy ustawia się tak, że mikrowyłącznik mający załączyć automatycznie wentylator jeszcze nie jest na wybrzuszeniu - brakuje kilku stopni obrotu ośki. Tak jakby cięgno było za krótkie. Reasumując ten mikrowyłącznik nigdy nie załącza się przy obrotach ośki przepustnicy.
Do tego ośka zbliża się do niego stroną ściętą wybrzuszenia, a nie łagodną: wydaje się, że gdyby ją jeszcze bardziej obrócić to to ścięcie wyłamałoby mikrowyłącznik - chyba że to tylko się tak wydaje. Może na zębatce kółko przeskoczyło?
jak demontowałeś zębatkę i listwę w regulatorze?
mellonn |
|
|
|
|
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2017-11-30, 21:37
|
|
|
[quote="mellonn"]jak demontowałeś zębatkę i listwę w regulatorze?
quote]
Kolego mellonn dzisiaj już mnie nie pytaj bo nawet nie mam pojęcia to było tak dawno i szczegółów nie pamiętam , demontowałem po kolei aż doszedłem do tego o co mi chodziło .Pozdrawiam |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
|
mellonn
początkujący forumowicz
Dołączył: 30 Lis 2017 Postawił 1 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-11-30, 21:58
|
|
|
OK, dzięki
i Pozdrawiam
Krzysiek |
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2020-08-18, 22:05
|
|
|
Janusz,
za tego linka: http://www.justanswer.com...ower-motor.html
Qrka wodna, ile ja się naszukałem w necie na ten temat........,
a tutaj proszę. Na talerzu z porcelany podane |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|