Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
iveco 90-16 turbo
Autor Wiadomość
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 33/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2018-01-10, 20:14   

jelo71 napisał/a:
No, no,
Facet z przeszłością i marzeniami. :ok

Przemyśl jeszcze nad rejestracją na 7.5 tony.
To jednak magiczna liczba nie tylko dla Niemców,
otwiera dużo więcej "dróg i mostów". To tak pamiętam z czasów jak ja miałem kampera 6-o tonowego.


masa własna 6220, nawet jak powywalam te wszystkie ramki, uchwyty, półeczki itp to przebudowa to pochłonie i przekroczy.
przy 7.5 miałbym margines ca 1200 kg

zresztą zobaczę, po wybudowie pojadę na wagę i wówczas będę się zastanawiał nad zmiana DMC przy okazji zmiany na spec. kempingowy.
NB sprzedawca proponował taką opcję ale wolałem zostać przy DMC 9.0 z powodów jw.
Generalnie kierunek wschód, a tam wszędzie jeżdżą ciężarówki, szczególnie tam, gdzie osobówki nie mają szans. Inny świat niż EU ;)
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: się tworzy .......
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/5
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2018-01-13, 15:50   

Zobacz proszę na to:
http://auto-meble.com.pl/...edes-unimog]/2/

doka strażacka jak Twój, taki pomysł mieli, tył pozostaje do wszelkiej adaptacji wówczas, jaccuzi, siłownia und piwniczka na wino :haha:
Wieliczka to jest, znasz zapewne, chłopaki robią mocne zabudowy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tooFATtoDRIVE 
początkujący forumowicz

Dołączył: 26 Lut 2017
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-01-13, 18:27   

Fajna baza na ciekawy projekt!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 33/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2018-01-14, 22:49   

jeden z pierwszych zakupów do pozycji "socjal" ;)

http://allegro.pl/piec-pi...7112904658.html
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 33/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2018-01-14, 22:53   

jelo71 napisał/a:
Zobacz proszę na to:
http://auto-meble.com.pl/...edes-unimog]/2/

doka strażacka jak Twój, taki pomysł mieli, tył pozostaje do wszelkiej adaptacji wówczas, jaccuzi, siłownia und piwniczka na wino :haha:
Wieliczka to jest, znasz zapewne, chłopaki robią mocne zabudowy.


preferuje klimat rustykalny ;)
aluminium jakoś mi nie podchodzi
wolę ciepłe klimaty bałkańskiego rozpiździaju niżli szturm na laboratoryjne czy warsztatowe wnętrza ;)

jest koncepcja panoramicznej ściany, może nawet ganku a na pewno piecyka/kominka (już kupiony)
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: się tworzy .......
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/5
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2018-01-16, 17:20   

bert napisał/a:
jest koncepcja panoramicznej ściany, może nawet ganku a na pewno piecyka/kominka (już kupiony)


nie dorosłem jeszcze do tego.........

mocno kibicuję :brawo:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 33/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2018-01-29, 20:42   

Prośba o radę / poradę. W aucie mam instalację 24 V. Zastanawiam się, czy część mieszkalną II czyli kontener (bo część mieszkalne I to przedłużona - podwójna - kabina kierownika zostanie na 24) wyposażyć w instalację 12V czy 24. Wydaje się, że dostępność (w tym obecne posiadanie) różnych klamotów i urządzeń to jednak 12V.
tylko jak wobec tego rozwiązać ładowanie akumulatorów pokładowych 12V z alternatora 24V

Część mieszkalna z planowanych urządzeń to
1 - lodówka (mam dwie jedna 12/230/gaz druga 12/24/110/230 głupio było by kupować trzecią 24V
2 - oświetlenie rózne
3 - dwie pompy wody
4 - webasto
5 - kuchenka z zapalarką (choć rozważam płytę kuchenną dieslowską a te widywałem tylko 12V)
6 - podgrzewacz wody (ale on będzie 230) więc mniejsza o nią
7 - przetwornica do 230
8 - solary
9 - mała wyciągarka do koła zapasowego
to w zasadzie wszystko

co radzicie 12 czy 24 ( w kontenerze)
_________________
Norbert J. Zbróg
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA CARADO PLA Roller Team CI
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 57/3
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-01-30, 11:13   

Zasilane części mieszkalnej tylko 12V. Ładowowanie 12V bierzesz z miejsca połączenia akumulatorów rozruchowych - masz dwa 12V połączone w szereg więc na połączeniu tych akumulatorów masz połowę napięcia alternatora. Tak jest to rozwiązane w fabrycznych kamperach na podwoziach ciężarówek np. niesmann bischoff na podwoziu Mercedesa 609
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 33/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2018-01-30, 12:10   

kaimar napisał/a:
Zasilane części mieszkalnej tylko 12V. Ładowowanie 12V bierzesz z miejsca połączenia akumulatorów rozruchowych - masz dwa 12V połączone w szereg więc na połączeniu tych akumulatorów masz połowę napięcia alternatora. Tak jest to rozwiązane w fabrycznych kamperach na podwoziach ciężarówek np. niesmann bischoff na podwoziu Mercedesa 609


rozwiązanie proste ale mam wątpliwości co do niego, jeden z tych aku zawsze będzie bardziej rozładowany niż drugi a to nie jest dobra sytuacja.
Rozważałem pobranie zasilania 12 V z obu aku , zasilanie z jednego pewnej części urządzeń a z drugiego pozostałej reszty, zawsze to ciut lepiej niż czerpanie tylko z jednego.


edyta:
doczytałem poprawiłe
_________________
Norbert J. Zbróg
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sweetek
doświadczony pisarz

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Wrz 2016
Otrzymał 7 piw(a)
Wysłany: 2018-01-30, 12:41   

Miałem 24V w terenowej toyocie, jak sobie wymyśliłem podłączanie po 12 z pojedynczych akumulatorów to musiałem je wymieniać co 2 sezony, a były po 95 Ah. MOże lepiej przerobić urządzenia na 24V.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Matheus 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Carrier
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-01-30, 13:03   

Mając instalację 24v nie widzę sensu robić reszty na 12v. Większość z wymienionych rzeczy można dostać na 24 a jak już jest konieczność zasilania czegoś z 12, to mała przetwornica stepdown dla konkretnego sprzętu.
_________________

Renault Carrier

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA CARADO PLA Roller Team CI
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 57/3
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-01-30, 16:33   

Przekazałem informację jak robią to uznani producentów kamperów. Czy robią to bez sensu? Każdy zrobi jak uważa.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA CARADO PLA Roller Team CI
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 57/3
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-01-30, 16:37   

bert napisał/a:
rozwiązanie proste ale mam wątpliwości co do niego, jeden z tych aku zawsze będzie bardziej rozładowany niż drugi a to nie jest dobra sytuacja.
Rozważałem pobranie zasilania 12 V z obu aku , zasilanie z jednego pewnej części urządzeń a z drugiego pozostałej reszty, zawsze to ciut lepiej niż czerpanie tylko z jednego.


Do zasilania urządzeń będziesz miał osobny akumulator 12V. Z rozruchowych będzie brany prąd o napięciu 14,4 V do ładowania tego akumulatora 12V tylko podczas pracy silnika. Istotne jest aby oba akumulatory rozruchowe były w takiej samej kondycji.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 33/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2018-01-30, 18:08   

kaimar napisał/a:
Przekazałem informację jak robią to uznani producentów kamperów. Czy robią to bez sensu? Każdy zrobi jak uważa.


ale czemu zaraz bez sensu. Każda rada jest dobra ale i każdą można przedyskutować, nie denerwuj się

Myślisz zatem, tak wnoszę, że jeżeli pod jeden z tych aku podepniemy inny (jako pędnik do części 12 V to nie spowoduje to różnicy na parce dającej 24V?
To moja wątpliwość datująca się zresztą jeszcze z przed Twojego głosu w tej sprawie.

W zasadzie zawsze (w dotychczasowych autach gdzie rozdzieliłem aku podwozia i aku nadwozia) dawałem tzw dualsystem który dbał o to, by użytkowanie pokładowe nie rozładowało aku podwozia no i pilnował właściwego doładowania aku. Może dało by się i tu pomiędzy jeden z 24V pary a 12 voltowca wpakować taki "bezpiecznik". Ale znów mam tu wątpliwość co do współdziałania właściwego pary w 24V przy różnicy obciąźeń.

Najprościej było by pozostać przy 24 i ew małej przetwornicy 24>12, ale znów z takiej małej nie pociągnę np: wyciągarki do podwieszania koła zapasowego (200 AMP). 12 voltową mam, 24 trzeba będzie kupić.
Szybkie (zaznaczam - a więc - pobieżne) szukanie pokazuje również, że o ile duale 12 są od ręki w różnym rodzaju i cenie to 24 jakby nie było.

czerwone cofam, inny wpis w wyszukiwarce i się pojawiły
_________________
Norbert J. Zbróg
Ostatnio zmieniony przez bert 2018-01-30, 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 33/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2018-01-30, 18:10   

kaimar napisał/a:
bert napisał/a:
rozwiązanie proste ale mam wątpliwości co do niego, jeden z tych aku zawsze będzie bardziej rozładowany niż drugi a to nie jest dobra sytuacja.
Rozważałem pobranie zasilania 12 V z obu aku , zasilanie z jednego pewnej części urządzeń a z drugiego pozostałej reszty, zawsze to ciut lepiej niż czerpanie tylko z jednego.


Do zasilania urządzeń będziesz miał osobny akumulator 12V. Z rozruchowych będzie brany prąd o napięciu 14,4 V do ładowania tego akumulatora 12V tylko podczas pracy silnika. Istotne jest aby oba akumulatory rozruchowe były w takiej samej kondycji.


czyli trzeba by jeszcze zapodać jaki seperator (dualsystem) 12V pomiędzy nimi i to jeszcze taki który będzie zasilany z tego pokładowego 12V by nie wpływał na stan tego z pary dającej 24 na podwozie
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group