iveco 90-16 turbo |
Autor |
Wiadomość |
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2018-01-10, 20:14
|
|
|
jelo71 napisał/a: | No, no,
Facet z przeszłością i marzeniami.
Przemyśl jeszcze nad rejestracją na 7.5 tony.
To jednak magiczna liczba nie tylko dla Niemców,
otwiera dużo więcej "dróg i mostów". To tak pamiętam z czasów jak ja miałem kampera 6-o tonowego. |
masa własna 6220, nawet jak powywalam te wszystkie ramki, uchwyty, półeczki itp to przebudowa to pochłonie i przekroczy.
przy 7.5 miałbym margines ca 1200 kg
zresztą zobaczę, po wybudowie pojadę na wagę i wówczas będę się zastanawiał nad zmiana DMC przy okazji zmiany na spec. kempingowy.
NB sprzedawca proponował taką opcję ale wolałem zostać przy DMC 9.0 z powodów jw.
Generalnie kierunek wschód, a tam wszędzie jeżdżą ciężarówki, szczególnie tam, gdzie osobówki nie mają szans. Inny świat niż EU |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
jelo71
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Duży, ciężki i kochany
Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 3/6 Skąd: tuż obok Krakowa
|
Wysłany: 2018-01-13, 15:50
|
|
|
Zobacz proszę na to:
http://auto-meble.com.pl/...edes-unimog]/2/
doka strażacka jak Twój, taki pomysł mieli, tył pozostaje do wszelkiej adaptacji wówczas, jaccuzi, siłownia und piwniczka na wino
Wieliczka to jest, znasz zapewne, chłopaki robią mocne zabudowy. |
|
|
|
|
tooFATtoDRIVE
początkujący forumowicz
Dołączył: 26 Lut 2017 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2018-01-13, 18:27
|
|
|
Fajna baza na ciekawy projekt! |
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2018-01-14, 22:53
|
|
|
jelo71 napisał/a: | Zobacz proszę na to:
http://auto-meble.com.pl/...edes-unimog]/2/
doka strażacka jak Twój, taki pomysł mieli, tył pozostaje do wszelkiej adaptacji wówczas, jaccuzi, siłownia und piwniczka na wino
Wieliczka to jest, znasz zapewne, chłopaki robią mocne zabudowy. |
preferuje klimat rustykalny
aluminium jakoś mi nie podchodzi
wolę ciepłe klimaty bałkańskiego rozpiździaju niżli szturm na laboratoryjne czy warsztatowe wnętrza
jest koncepcja panoramicznej ściany, może nawet ganku a na pewno piecyka/kominka (już kupiony) |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
jelo71
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Duży, ciężki i kochany
Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 3/6 Skąd: tuż obok Krakowa
|
Wysłany: 2018-01-16, 17:20
|
|
|
bert napisał/a: | jest koncepcja panoramicznej ściany, może nawet ganku a na pewno piecyka/kominka (już kupiony) |
nie dorosłem jeszcze do tego.........
mocno kibicuję |
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2018-01-29, 20:42
|
|
|
Prośba o radę / poradę. W aucie mam instalację 24 V. Zastanawiam się, czy część mieszkalną II czyli kontener (bo część mieszkalne I to przedłużona - podwójna - kabina kierownika zostanie na 24) wyposażyć w instalację 12V czy 24. Wydaje się, że dostępność (w tym obecne posiadanie) różnych klamotów i urządzeń to jednak 12V.
tylko jak wobec tego rozwiązać ładowanie akumulatorów pokładowych 12V z alternatora 24V
Część mieszkalna z planowanych urządzeń to
1 - lodówka (mam dwie jedna 12/230/gaz druga 12/24/110/230 głupio było by kupować trzecią 24V
2 - oświetlenie rózne
3 - dwie pompy wody
4 - webasto
5 - kuchenka z zapalarką (choć rozważam płytę kuchenną dieslowską a te widywałem tylko 12V)
6 - podgrzewacz wody (ale on będzie 230) więc mniejsza o nią
7 - przetwornica do 230
8 - solary
9 - mała wyciągarka do koła zapasowego
to w zasadzie wszystko
co radzicie 12 czy 24 ( w kontenerze) |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
|
kaimar
weteran kaimar
Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2018-01-30, 11:13
|
|
|
Zasilane części mieszkalnej tylko 12V. Ładowowanie 12V bierzesz z miejsca połączenia akumulatorów rozruchowych - masz dwa 12V połączone w szereg więc na połączeniu tych akumulatorów masz połowę napięcia alternatora. Tak jest to rozwiązane w fabrycznych kamperach na podwoziach ciężarówek np. niesmann bischoff na podwoziu Mercedesa 609 |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2018-01-30, 12:10
|
|
|
kaimar napisał/a: | Zasilane części mieszkalnej tylko 12V. Ładowowanie 12V bierzesz z miejsca połączenia akumulatorów rozruchowych - masz dwa 12V połączone w szereg więc na połączeniu tych akumulatorów masz połowę napięcia alternatora. Tak jest to rozwiązane w fabrycznych kamperach na podwoziach ciężarówek np. niesmann bischoff na podwoziu Mercedesa 609 |
rozwiązanie proste ale mam wątpliwości co do niego, jeden z tych aku zawsze będzie bardziej rozładowany niż drugi a to nie jest dobra sytuacja.
Rozważałem pobranie zasilania 12 V z obu aku , zasilanie z jednego pewnej części urządzeń a z drugiego pozostałej reszty, zawsze to ciut lepiej niż czerpanie tylko z jednego.
edyta:
doczytałem poprawiłe |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
|
sweetek
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Wrz 2016 Otrzymał 11 piw(a)
|
Wysłany: 2018-01-30, 12:41
|
|
|
Miałem 24V w terenowej toyocie, jak sobie wymyśliłem podłączanie po 12 z pojedynczych akumulatorów to musiałem je wymieniać co 2 sezony, a były po 95 Ah. MOże lepiej przerobić urządzenia na 24V. |
|
|
|
|
Matheus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Otrzymał 18 piw(a) Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2018-01-30, 13:03
|
|
|
Mając instalację 24v nie widzę sensu robić reszty na 12v. Większość z wymienionych rzeczy można dostać na 24 a jak już jest konieczność zasilania czegoś z 12, to mała przetwornica stepdown dla konkretnego sprzętu. |
_________________
Renault Carrier - autobus kamper
|
|
|
|
|
kaimar
weteran kaimar
Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2018-01-30, 16:33
|
|
|
Przekazałem informację jak robią to uznani producentów kamperów. Czy robią to bez sensu? Każdy zrobi jak uważa. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
|
kaimar
weteran kaimar
Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2018-01-30, 16:37
|
|
|
bert napisał/a: | rozwiązanie proste ale mam wątpliwości co do niego, jeden z tych aku zawsze będzie bardziej rozładowany niż drugi a to nie jest dobra sytuacja.
Rozważałem pobranie zasilania 12 V z obu aku , zasilanie z jednego pewnej części urządzeń a z drugiego pozostałej reszty, zawsze to ciut lepiej niż czerpanie tylko z jednego.
|
Do zasilania urządzeń będziesz miał osobny akumulator 12V. Z rozruchowych będzie brany prąd o napięciu 14,4 V do ładowania tego akumulatora 12V tylko podczas pracy silnika. Istotne jest aby oba akumulatory rozruchowe były w takiej samej kondycji. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2018-01-30, 18:08
|
|
|
kaimar napisał/a: | Przekazałem informację jak robią to uznani producentów kamperów. Czy robią to bez sensu? Każdy zrobi jak uważa. |
ale czemu zaraz bez sensu. Każda rada jest dobra ale i każdą można przedyskutować, nie denerwuj się
Myślisz zatem, tak wnoszę, że jeżeli pod jeden z tych aku podepniemy inny (jako pędnik do części 12 V to nie spowoduje to różnicy na parce dającej 24V?
To moja wątpliwość datująca się zresztą jeszcze z przed Twojego głosu w tej sprawie.
W zasadzie zawsze (w dotychczasowych autach gdzie rozdzieliłem aku podwozia i aku nadwozia) dawałem tzw dualsystem który dbał o to, by użytkowanie pokładowe nie rozładowało aku podwozia no i pilnował właściwego doładowania aku. Może dało by się i tu pomiędzy jeden z 24V pary a 12 voltowca wpakować taki "bezpiecznik". Ale znów mam tu wątpliwość co do współdziałania właściwego pary w 24V przy różnicy obciąźeń.
Najprościej było by pozostać przy 24 i ew małej przetwornicy 24>12, ale znów z takiej małej nie pociągnę np: wyciągarki do podwieszania koła zapasowego (200 AMP). 12 voltową mam, 24 trzeba będzie kupić.
Szybkie (zaznaczam - a więc - pobieżne) szukanie pokazuje również, że o ile duale 12 są od ręki w różnym rodzaju i cenie to 24 jakby nie było.
czerwone cofam, inny wpis w wyszukiwarce i się pojawiły |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
Ostatnio zmieniony przez bert 2018-01-30, 18:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2018-01-30, 18:10
|
|
|
kaimar napisał/a: | bert napisał/a: | rozwiązanie proste ale mam wątpliwości co do niego, jeden z tych aku zawsze będzie bardziej rozładowany niż drugi a to nie jest dobra sytuacja.
Rozważałem pobranie zasilania 12 V z obu aku , zasilanie z jednego pewnej części urządzeń a z drugiego pozostałej reszty, zawsze to ciut lepiej niż czerpanie tylko z jednego.
|
Do zasilania urządzeń będziesz miał osobny akumulator 12V. Z rozruchowych będzie brany prąd o napięciu 14,4 V do ładowania tego akumulatora 12V tylko podczas pracy silnika. Istotne jest aby oba akumulatory rozruchowe były w takiej samej kondycji. |
czyli trzeba by jeszcze zapodać jaki seperator (dualsystem) 12V pomiędzy nimi i to jeszcze taki który będzie zasilany z tego pokładowego 12V by nie wpływał na stan tego z pary dającej 24 na podwozie |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
|