O manetce, tempomacie, rodzajach nap~du itd...
To jak obecnie z samochodem elektrycznym... Po co? Takie pytania pojawiają się najczęściej u tych co nie mają.
Manetka jest fajna i tyle w trmacie. Manetki są różne . Trzeba sobie poczytać na form Arbiter albo tu wcześniej.
Pedelce sote takowego ustrojstwa nie mają.
Dla mnie zaleta manetki główna, to ruszanie z miejsca .
Inni cenią ręczne dozowanie wspomagania gdy potrzeba (dodatkowo zmniejsza to zużycie energii).
itd....
Moje wybory, to :
silnik minimum 500wat
zasięg minimum 60 km
wspomaganie jak w pedelcu. Lubię bo czasem jedną rączką albo trzymanie manetki lub palucha nudzi
Tempomat wtedy? Można i tak?
manetka.
koła 28", raczej normalne opony bez udziwnień
Lifepo4
Damka, duża rama
Aluminium co najmniej
Cena nie więcej jak 6 tyś.
Bo rowerem to jak kamperem..... sporadycznie z musu.
..... tak na szybko.
Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2015 Piwa: 79/64 Skąd: Piła
Wysłany: 2018-02-10, 14:21
Mischka właśnie o taką wiedzę mi chodziło. Nie wiesz może czy np. nasze polskie prawo jazdy kat B zastępuje prawnie niemiecką kartę motorowerową? Jeżeli jeszcze ktoś znalazł by informację o potencjalych wysokościach mandatów za brak kasku, OC, itp? To temat sprawy e rowerów w Niemczech byłby określony.
Co do kontroli policji niemieckiej. W zeszłym roku robiłem 3 odcinki szlaku rowerowego odra nysa. Policję na trasie rowerowej mijałem dwa razy.
przy mocniejszym silniku wystarczy mocniej docisnąć manetkę
Manetke jak w motocyklu? ........
Nie jak w motocyklu, a jak w quadach, manetka kciukowa. Powód zastosowania takiej a nie innej jest identyczny jak w quadach, chodzi o bezpieczeństwo . Jak pobije koło na nierówności to manetka motocyklowa może spowodować nie kontrolowane dodanie ciągu.
Manetka to dla mnie podstawowe wyposażenie elektryka. Pedalec jest bez sensu, bo silnik pobiera prąd nawet wtedy kiedy nie jest to potrzebne, a trzystopniowa regulacja mocy wspomagania, przełączana za pomocą jakichś przycisków jest upierdliwa w obsłudze i mało skuteczna.
Manetką reguluje się moc płynnie od zera i można super precyzyjnie zbalansować opór przy pedałowaniu, aby odczucie obciążenia była takie jakie nam pasuje i było stałe niezależnie od ukształtowania terenu i warunków drogowych.
Ruszanie pod górkę, czy włączanie się do ruchu z użyciem manetki, to zupełnie inna bajka niż z pedalca.
To właśnie dzięki manetce uzyskuje się duże zasięgi na jednym ładowaniu , często dwu, a nawet trzykrotnie większe jak przy pedalcu.
Przy moim stylu jazdy i z zastosowaniem manetki, rowerem z silnikiem 1000W i baterii LiFEPO4 48V/10Ah uzyskanie 100 i więcej kilometrów zasięgu nie jest specjalnym wyczynem.
Oczywiście nie jest to zasięg dla jazdy na samym silniku, a jedynie przy delikatnym wspomaganiu manetką w sytuacjach kiedy potrzeba i w takim stopniu w jakim potrzeba.
Pisałem już o tym wcześniej, że jeżeli ktoś traktuje jazdę na rowerze jako formę aktywności fizycznej , to paradoksalnie elektryk jest właśnie dla takich ludzi, a manetka jest tym urządzeniem , który całej sprawie nadaje sens.
W ruchu fizycznym najważniejszy jest sam ruch , a nie jego intensywność i towarzyszące mu obciążenie i najważniejsze aby ten ruch trwał możliwie długo. Tak więc godzinka lekkiego kręcenia pedałami jest z całą pewnością lepsza dla zdrowia i kondycji, niż krótki podjazd pod stromą górkę z wypluciem płuc na końcu.
Reasumując , manetka, manetka i jeszcze raz manetka. Bez manetki nie ma prawdziwego e-bike'a. Jeśli rower posiada pedalec to też się czasami przydaje, ale sam pedalec to kiszka.
Zbyszku, jeżeli mówimy o bateriach LiFePO4 to nie ma to dla nich specjalnego znaczenia, czy będą przechowywane rozładowane czy naładowane. W/g danych katalogowych po 3000 ładowań mają mieć jeszcze 80% pojemności, a sam cykl ładowania jest inaczej traktowany niż w przypadku innych baterii (doładowanie z np 70% do 100% nie jest pełnym cyklem).
Ja nie zwracam na to specjalnie uwagi i jak pisałem już kilka razy, użytkuję ogniwa mające różny wiek i różną historię eksploatacji i nie ma miedzy nimi różnicy, co wskazuje jednoznacznie, że im to wsio rybka
Z praktycznego punktu widzenia, najlepiej jest mieć zawsze pełne baterie bo nigdy nie wiemy kiedy i na jak długo będziemy ich potrzebować.
Ja robię to tak, że zawsze jak wracam z jakiejś przejażdżki (oczywiście nie z wypadu 1km do sklepu) to wypinam pakiety z rowerka i wpinam do zestawu w kamperze aby się ładowały.
Wcześniej jak nie miałem ich tak dużo i miałem pakiety na stałe zainstalowane w rowerkach, to też starałem się zawsze mieć je pełne.
W przypadku LiFePO4 wskaźnik poziomu naładowania jest mało precyzyjny, ze względu na ich charakterystykę rozładowania (trzymają napięcie blisko poziomu maksymalnego przez większość czasu i dopiero na koniec padają), więc tak na dobrą sprawę nie do końca wiemy ile nam jeszcze zostało i tym bardziej ruszanie w drogę z pełną baterią daje lepszy komfort psychiczny
U żony mej Moniki liczy się czas...jazdy Ma 10 ah Lifepo4.
Ale polecam- i takie mam - dwie baterie. Ręcznie przełączane.
To naprawdę fajna sprawa. Zrobiłem tak po..... gdy , daleko od domu .... gdyż zapomniałem że akumulator nie jest w pełni naładowany.
Może ktoś z kolegów ma wiedzę jak można w elektronice roweru przestawić by szybciej jechał ,
mój elektryk przy 24km/h się wyłącza ,jeśli chcę szybciej to muszę pedałować , zmieniłem mu z tyłu zębatki więc jeżdżę ponad 30 km/h ale pedałując i idzie mi to dobrze ale dlaczego by mnie też przy tej szybkości trochę jeszcze nie wspomógł.
Może ktoś ma linki do stron gdzie takie cuda robią???
I vice... Ja dzwoniłem do kolegi też kamperowca z Mielca i biznesmena ale nie kojarzy gościa i firmy.
Nie tyle chcę kupić co zwrócić uwagę na rozwiązanie i faceta, który chciał coś zrobić
Ale jak sam mówi te zabawki nie dla.... Prawdziwego Polaka jeszcze i to nie z powodu kasy, bo wielu Naszych ją ma, tylko,.. no z tego co wyłazi .... w tym wątku i o samochodach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum