Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy silnik
Autor Wiadomość
Lutek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: hymer ducato
Nazwa załogi: piortek&ulek camp
Dołączył: 30 Cze 2010
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2018-02-14, 15:40   Nowy silnik

Witam szanownych kolegów . Mam pytanie ? czy może ktoś próbował wymienić silnik ten z ducato I 2,5D na coś mocniejszego np: 2,8D lub TD z nowszego ducato coraz częściej o tym myślę a każda sugestia może sie bardzo przydać. pozdrawiam serdecznie Piotr
_________________
lutek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
fiba56 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: fiat hymer 89r peugot boxer95 Knaus Sunliner
Nazwa załogi: fiba56
Dołączył: 13 Sie 2008
Piwa: 2/5
Skąd: Wodzisław śl.
Wysłany: 2018-02-14, 15:48   

Mnie 3 lata temu po awarii starego 2,5l mechanik założył 2,8 ale nie wiem co jeszcze musiał wymienić.Teraz na autostradzie rozbuja się nawet do 140 km/h.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Lutek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: hymer ducato
Nazwa załogi: piortek&ulek camp
Dołączył: 30 Cze 2010
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2018-02-14, 16:06   

A co ze skrzynią pasowała ta od 2,5D ?
_________________
lutek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1,9TD 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 12/9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-14, 16:11   

Jeździ kilka takich przekładek...
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Suburban 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 1/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-03-05, 22:04   

Był gość co to miał taki wynalazek, Jak byś to robił to odezwij się do mnie. Też bym chętnie wymienił tego żółwia pijaka. Może wymienić 2 silniki będzie taniej i sprawniej niż jeden ;) z 2 giej strony ( oczywiście odpukać ) w tym starym nic się jeszcze nigdy nie popsuło bo nie ma co się popsuć.
_________________
Brum Brum Brum,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Twój sprzęt: Frankia A610
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 70/163
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2018-03-06, 09:21   

https://www.camperteam.pl...ht=swap&start=0
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suburban 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 1/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-03-06, 16:09   

Podpinam się do tematu:

Cześć,
Chciał bym zmienić silnik z 2,5 na coś mocniejszego.
Pacjent to ducato 1.

- Czy ktoś by mi mógł polecić kogoś kto się tego podejmie?

Na ogół wszystko w aucie robię sam ale na wymianę silnika nie mam warunków.

- Jaki silnik polecacie?

Jeżeli chodzi o skrzynie to ja jestem otwarty na propozycje :D może być wymiana silnika i skrzyni chodź jeżdżę na większych oponach więc mam jakiś zapas (prędkość)

_________________
Brum Brum Brum,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roldis 
trochę już popisał

Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2018-03-06, 17:33   

jak sie bawić w przekładkę to najlepiej cały zespól napędowy , to ma zdecydowanie sens. Pytanie odwieczne - jak sie mają pólosie z II do budy I .Ich długość oraz czy wejdą w starą piastę.Podwieszenie zespołu raczej do ogarniecia. Co do kól to wiadomo najlepiej jeżdzić na 16 ach....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suburban 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 1/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-03-07, 01:43   

Z tego co wiem był jakiś tu gość co miał wsadzone cały zespół i przerabiał półosie, kto w dzisiejszych czasach się tego podejmie. Jaki warsztat ?
_________________
Brum Brum Brum,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 43/99
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-03-07, 08:46   

też widziałem 2.8 ale ze skrzynią z 2.5 TD
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roldis 
trochę już popisał

Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2018-03-07, 09:09   

problem z półosiami zakładam ,że można rozwiązać następująco : oryginalny przegub w piastę koła , nowszy z II do skrzyni wraz z pólosią - na jej bazie ewentualne przeróbki w polączeniu ze starym przegubem zewn. A kto zrobi ? samemu sie robi projekt a powazniejsze przeróbki zleca slusażowi lub warsztatowi np. zajmującemu sie wałami napedowymi i przegubami. Myslę ze max koszt robocizny (nie licząc wkłądu własnego) to 1500zł
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Twój sprzęt: Frankia A610
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 70/163
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2018-03-07, 09:28   

a ja wiem że skrzynia z Ducato II jest za duża :?
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roldis 
trochę już popisał

Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2018-03-08, 16:22   

byłem w warsztacie zajmującym sie przegubami napedowymi, sprawdzili mi w serwisówkach ducato I i II . wychodzi ze przeguby zewnetrzne są takie same - 28 zębów , prawa póloś tej samej długości ale w II jest na podporze ( skoro idzie nowy zespół to jest i podpora ) czyli z prawą stroną powinno być spoko - wchodzi póloś z II. Z lewą jest gorzej , w II było (wdg katalogu pare długości ) tu moze się pojawić konieczność dorabiania półośki - są zaklady co to robią (jeden ponoć w Radomiu - koszt 200 do 300zł )
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Lutek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: hymer ducato
Nazwa załogi: piortek&ulek camp
Dołączył: 30 Cze 2010
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2018-03-16, 18:18   przekładka

serdeczne dzięki za rozwinięcie tematu ,sporo mi się rozjaśniło .Zaskoczony jestem że te silniki z ducatoII pasują do skrzyni w DI, a co chodzi z tym kołem zamachowym ?
_________________
lutek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawel-m 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2008
Piwa: 4/1
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-03-17, 06:55   

koledzy tylko nie rozpędzajcie sie do dużych predkosci no bo przeciez kiedys trzeba zahamowac ,a hamulce z 1.9 lub 2,5 w wozach bez turbiny to takie slabawetarcze małe i bez wentylacji takze o tym tez trzebaby pomysleć
_________________
pawel
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group