Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
iveco 90-16 turbo
Autor Wiadomość
Matheus 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Carrier
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-01-30, 19:24   

lodówka (mam dwie jedna 12/230/gaz druga 12/24/110/230 głupio było by kupować trzecią 24V
2 - oświetlenie rózne - dwie zarowki 12v połączone szeregowo i można pod 24 podłączać.
3 - dwie pompy wody bez problemu dostępne na 24.
4 - webasto wersja 24 nawet tańsza bo więcej wersji z aut cięzarowych
5 - kuchenka z zapalarką (choć rozważam płytę kuchenną dieslowską a te widywałem tylko 12V) tu faktycznie wymagane 12. Przez przetwornice stepdown bez problemu do ogarnięcia.
6 - podgrzewacz wody (ale on będzie 230) więc mniejsza o nią.
7 - przetwornica do 230 - wersja 24v bez problemu dostępna. przewody o połowe cieńsze niż w przypadku 12v.
8 - solary w przypadku 24v regulator obsłuży raz więcej paneli.
9 - mała wyciągarka do koła zapasowego - na 24 będzie łatwiej zdobyć, ciensze przewody niż przy 12v.

Jak widać z powyższego jedynie w maksymalnie 2 przypadkach jest sens instalacji 12v. Czy warto ją robić mając już 24? Według mnie nie ma sensu.
_________________

Renault Carrier -w budowie

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: LAIKA MOBILVETTA CARADO PLA Roller Team CI
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 54/3
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-01-31, 12:17   

czyli trzeba by jeszcze zapodać jaki seperator (dualsystem) 12V pomiędzy nimi i to jeszcze taki który będzie zasilany z tego pokładowego 12V by nie wpływał na stan tego z pary dającej 24 na podwozie[/quote]

Ten separator to w najprostszej jest przekaźnik sterowany sygnałem D+ z alternatora.
Czyli przekaźnik i akumulator 12V dla części mieszkalnej - wszystkie urządzenia i lampki 12V.
Nie wiem czy tak jest najlepiej ale na pewno najprościej i najtaniej.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 29/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2018-03-03, 18:40   

Dzisiaj na roboczo podniesiono dach mojego kontenera z 1500 do 2100 mm wysokości w środku
Całość od gruntu do najwyższego miejsca ma 3300 mm (bagażnik) bez bagażnika 3180.
jutro kończymy spawania konstrukcyjne


szlag ale było przy tym zimno...
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Ducato 2,8TD Hymer Camp 594
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 37/21
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-03-03, 21:07   

bert, zdjęcia zapodaj a nie smaka robisz opisem
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 29/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2018-03-04, 09:29   

mrsulki napisał/a:
bert, zdjęcia zapodaj a nie smaka robisz opisem
nie mam jeszcze ani jednego, musze się zmobilizować
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Ducato 2,8TD Hymer Camp 594
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 37/21
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-03-04, 13:41   

bert napisał/a:
nie mam jeszcze ani jednego, musze się zmobilizować
Byle szybko bo już trochę zrobione a nie udokumentowane
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tooFATtoDRIVE 
początkujący forumowicz

Dołączył: 26 Lut 2017
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-03-24, 16:10   Re: iveco 90-16 turbo

Ciekawy projekt sie zapowiada, goraco kibicuje bo lubie tematy wagi ciezkiej, cos napewno sie tu naucze!

bert napisał/a:
no i stało się
mam
https://www.mobile.de/pl/.../231846184.html

teraz tylko życzę sobie wytrwałości i skuteczności Toscanera oraz dbałości i precyzji Świstaka
no i kilku Koderów różnej dziedziny wiedzy pod ręką

reszta będzie prosta

Pierwsze wrażenie.
Oglądałem takiego w Polsce (nieopodal Gdańska) wrażenia raczej kiepskie, zrezygnowałem.
Kupiłem w Berlinie, na palcu około 50 pojazdów po służbach. Miło i kompetentnie, bez ściemniania i nawet UWAGA paliwo było w zbiorniku

Kupiłem i od razu musiałem nim przejechać z jednego końca Berlina na drugi pomiędzy "oddziałami" firmy. Niby nic trochę większe miasto. Rzecz w tym, że ostatni raz ciężarówkę prowadziłem 23 lata temu.

Na szczęście ;) To iveco prowadzi się jak normalna osobówka (pomijając gabaryt) co mnie mile zaskoczyło. Drugie zaskoczenie to to (już w PL przebijałem się lasami na skróty do domu) że - pusta ciężarówka na dziurach powinna łomotać, skakać, słowem twardą być... - salonka.
Pierwsze 300 km nie zniechęciło mnie ;)

ORI przebieg 28 tysi, dodatkowe wyposażenie łącznie z łańcuchami na koła, webastem.

Baza jest, teraz dylemat co wkładać na tył
kontener czy podnoszenie do wysokości 2 m w środku ori "krzynki ładunkowej"

założenia uwarunkowania
maks długości 4.2 m wysokości 2.1 szerokości 2.5
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group