Klejenie zbiornika paliwa z Polietylenu |
Autor |
Wiadomość |
vwyogi
zaawansowany
Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015 Piwa: 17/13 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-03-17, 16:04 Klejenie zbiornika paliwa z Polietylenu
|
|
|
spadło mi auto z podnośnika i nadziało się na kobyłkę i mam mała dziurkę w zbiorniku paliwa. Na zbiorniku jest oznaczenie PE czyli Polietylen. Pytanie jest czy można to skutecznie połatać? |
_________________ Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD |
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-03-17, 16:23
|
|
|
Generalnie nie pokleisz, tylko spawanie. |
|
|
|
|
rosomak
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 1,9 Heku 530
Nazwa załogi: ROSOMAK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Piwa: 33/25 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-03-17, 16:29 Re: Klejenie zbiornika paliwa z Polietylenu
|
|
|
... czy można to skutecznie połatać
Można, ja nadziałem się kiedyś zbiornikiem na jakiś pręt, więc przewierciłem otwór chyba
fi 12 mm. U kolegi tokarza zamówiłem śrubę z dużym płaskim łbem, dałem odpowiednią uszczelkę skręciłem od wewnątrz nakrętką. Oczywiście pompę paliwa wyjmowałem ze zbiornika.
Trzymało to kilka lat, aż do złomowania auta.
Powodzenia. |
_________________ always look on the bright side of life |
|
|
|
|
izola
Kombatant
Twój sprzęt: MB Marco Polo
Nazwa załogi: Izolownia
Pomogła: 10 razy Dołączyła: 20 Sty 2015 Piwa: 210/153 Skąd: Westfalia
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 212/477 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2018-03-17, 16:53
|
|
|
izola napisał/a: | taki stick i zapalniczka i |
i lecisz do luftu |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
izola
Kombatant
Twój sprzęt: MB Marco Polo
Nazwa załogi: Izolownia
Pomogła: 10 razy Dołączyła: 20 Sty 2015 Piwa: 210/153 Skąd: Westfalia
|
|
|
|
|
bryzby
stary wyga
Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012 Piwa: 5/6 Skąd: Tuchola
|
Wysłany: 2018-03-17, 18:38
|
|
|
Podjedź do gościa spawającego zderzaki i zapytaj. Gdybyś mieszkał bliżej chyba mógłbym Ci sprawę załatwić. |
_________________ Brygida i Zbyszek |
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-03-17, 20:01
|
|
|
Temat prosty do pospawania. Robiłem to nie raz. Wystarczy spoiwo PE i hotair. |
|
|
|
|
vwyogi
zaawansowany
Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015 Piwa: 17/13 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-03-18, 10:15
|
|
|
dziękuję za rady. Pokleić czy pospawać się nie bedę upierał ważne , zeby nie ciekło. Ze śrubą patent kolegi rosomaka dobry, ale nie przejdzie bo zbiornik dłuuugi i ręką nie sięgnę. Zbiornik nawet drugi załatwiłem też z benzyny, ale po wyciągnięciu mojego okazało się, że ten mój jest ciut inny ( inne odpowietrzenia ) i do mojej wersji raczej w używce nieosiągalny ( T4 V6 )
Jadę jutro do chłopa co spawa plastiki, zobaczymy co powie, dam znać |
_________________ Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD |
|
|
|
|
007jędruś
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/19 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2018-03-18, 10:32
|
|
|
Czy różnica w umiejscowieniu odpowietrzenia jest taka istotna?
Jeśli działało w innym T4 i było ok to i u Ciebie powinno działać .
Inna sprawa gdyby miał inny kształt i kolidowal z oprzyrządowaniem.
Ważne by smok z pompką był taki sam. |
|
|
|
|
vwyogi
zaawansowany
Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015 Piwa: 17/13 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-03-18, 10:37
|
|
|
007 napisał/a: | Czy różnica w umiejscowieniu odpowietrzenia jest taka istotna?
Jeśli działało w innym T4 i było ok to i u Ciebie powinno działać .
|
Kształt minimalnie inny, ale nie na tyle, żeby nie wszedł. Drugi zbiornik mam z 2,5benzyna a dziurę zrobiłem w T4 z silnikiem 2,8V6 i na szyjce od zbiornika jest jeszcze taki dodatkowy zbiorniczek przygrzany do tej szyjki o pojemności jakies 0,5litra i trzecie odpowietrzenie i właśnie nie bardzo rozumiem po co to jest i na co ma wpływ. Wolałbym zostać z oryginalnym zbiornikiem. |
_________________ Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD |
|
|
|
|
007jędruś
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/19 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2018-03-18, 10:52
|
|
|
Pewnie jest to jakiś dodatkowy zbiornik oparów.
Jeśli nie ma tam jakiś czujników i innej elektroniki to powinno działać.
Zawsze możesz zrobić test jak będzie coś nie tak to wrócisz do pomysłu z klejeniem. |
|
|
|
|
007jędruś
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/19 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2018-03-18, 11:08
|
|
|
Jeszcze jedno pytanie.
Czy masz w szyjce zbiornika tego od 2,8 w miejscu wkrecania korka paliwa taki podłużny mały przycisk.
Jest to przycisk odpowietrzenia szyjki zbiornika działa po zakreceniu korka.
Gdy zatankujesz paliwo do pełna widzisz lustro paliwa po zakreceniu korka przycisk ten jest wciskany i paliwo z szyjki ścieka do zbiornika po ponownym odkreceniu korka poliwa nie widać
Taki patent stosuje VW w niektórych modelach. |
|
|
|
|
vwyogi
zaawansowany
Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015 Piwa: 17/13 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-03-23, 10:57
|
|
|
akurat nie jest to podłuzny przycisk, ale jest faktycznie taki zaworek w górnej czesci szyjki, własnie nie widziałem po co to jest, dzieki za info.
zbiornik połatany, zapłaciłem 30pln. Facet po połataniu zalał na 24 godziny paliwemi nie ciekło. jutro montuje. I jeszcze takie info od tego co kleił, ze Polietylen ( PE ) to jedno a potem sa jeszcze oznaczenia dodatków i nikt nie wie co to jest i ciezko czasami znaleźc ten sam meteriał do zaspawania dziurki. |
_________________ Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD |
|
|
|
|
Victus
zaawansowany
Twój sprzęt: WV T4 Multivan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lut 2016 Piwa: 5/7 Skąd: Warszawa - Ursus
|
|
|
|
|
|