Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Energoblok najprościej - dyskusja
Autor Wiadomość
Flag
weteran


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 33/10
Wysłany: 2018-03-16, 11:14   

duende napisał/a:
Flag napisał/a:
jest tuleja łacząca dwa przewody?

Termokurczliwe łączniki dwustronne


tak dzięki :) już znalazłem ładne miedziane. Kolejny problem rozwiązany :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 426/100
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2018-03-16, 12:30   

Te termokurczliwe łączniki dwustronne są bardzo dobrym rozwiązaniem. Zapewniają hermetyczne, lutowane połączenie wykonane w warunkach polowych przy użyciu zwykłej zapalniczki. Warto mieć takich kilka sztuk w apteczce technicznej "na czarną godzinę". Używam ich rzadko ze względu na cenę - sztuka kosztuje ponad 2 złote.



_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Flag
weteran


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 33/10
Wysłany: 2018-03-16, 14:04   

tak, do malych srednic to jest dobre, ale jak złożysz 2x8mm to juz się robi miotła :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Matheus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-03-25, 18:11   

pytanie które nie daje mi spokoju, nie zaleca się aby regulator (z solarami) był odłączony od akumulatora.
Rozumiem, że bezpiecznik od regulatora jeśli się przepali to przy okazji może uszkodzić regulator ponieważ traci połączenie z akumulatorem tak?
_________________

Renault Carrier - autobus kamper

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DK-Tadeusz 
doświadczony pisarz
On the road again

Twój sprzęt: Hi-Ace 94 + Dethleffs
Nazwa załogi: On the road again..
Dołączył: 17 Gru 2017
Piwa: 9/16
Skąd: Dania
Wysłany: 2018-03-25, 18:33   

Świstak napisał/a:
. Używam ich rzadko ze względu na cenę - sztuka kosztuje ponad 2 złote.



A tu masz 60 stk. za 25,-

https://www.ebay.com/itm/...872.m2749.l2649
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mirekl61 
stary wyga


Twój sprzęt: Pilote
Nazwa załogi: 3M
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Gru 2014
Piwa: 53/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2018-03-25, 19:40   

Matheus napisał/a:
pytanie które nie daje mi spokoju, nie zaleca się aby regulator (z solarami) był odłączony od akumulatora.
Rozumiem, że bezpiecznik od regulatora jeśli się przepali to przy okazji może uszkodzić regulator ponieważ traci połączenie z akumulatorem tak?

Tak ale kamper nie spłonie.
_________________
https://www.youtube.com/c...xihGpxH8adyX-RQ
https://www.facebook.com/...100009089293943
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Matheus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-03-25, 20:00   

wystarczająca odpowiedz, w sumie tak zakładałem ale lepiej się upewnić.
:wyszczerzony:
_________________

Renault Carrier - autobus kamper

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Flag
weteran


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 33/10
Wysłany: 2018-03-25, 20:29   

to jeszcze mam pytanie o prostsze rozwiązanie niż zwykły przekaźnik. Zawór gazu mam na na 12V, trzeba podac 12V aby wlaczyc gaz przy samej butli. Obecnie mam to na przekaźniku podtrzymującym zasilanie po wcisnieciu włącznika dzwonkowego, podanie napiecia z alternatora powoduje wylaczenie obwodu ( w czasie jazdy mam pewnosc ze gaz jest wylaczony) Wadą tego rozwiązania jest to że przy włączonym gazu cewka elektrozaworu i cewka przekaźnika żrą prąd. Wiadomo w lecie to nie ma znaczenia, ale zimą na dziko kazdy amper sie liczy :) Elektrozawór zostaje ale jak zrobic to sterowanie bez przekażnika i z automatycznym odlaczeniem podczas jazdy. (ponowne wlaczeni TYLKOpo ponownym wcisnieciu guzika)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2018-03-25, 20:46   

Flag,
Są przekaźniki bistabilne. Przekaźnik po przełączeniu pozostaje w pozycji w którą został przełączony bez konieczności zasilania. Są takie które mają dwie cewki, jedna załącz druga wyłącz albo takie które reagują na polaryzację prądu sterującego.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 426/100
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2018-03-26, 01:30   

http://allegro.pl/przekaz...7083685291.html

Wykorzystaj układ połączenia z dwoma cewkami (SET i RESET)

Dokumentacja: str. 10

https://www.tme.eu/pl/Doc...mech_eng_tq.pdf
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2018-03-26, 20:32   

Matheus napisał/a:
pytanie które nie daje mi spokoju, nie zaleca się aby regulator (z solarami) był odłączony od akumulatora.
Rozumiem, że bezpiecznik od regulatora jeśli się przepali to przy okazji może uszkodzić regulator ponieważ traci połączenie z akumulatorem tak?


zapewne jak się spali to znaczy że regulator już nie żył...
Chyba że zamierzasz dać za mały bezpiecznik... ;)
Ale jakby dać zabezpieczenie S dwupolowe, i na jednym polu podłączyć solary
a na drugim podłączyć za regulatorem to wyrzucenie któregokolwiek spowoduje
wyłączenie też drugiego...



Świstak napisał/a:
http://allegro.pl/przekaznik-bistabilny-p-12-tq2-12v-2styki-przel-m-i7083685291.html
Wykorzystaj układ połączenia z dwoma cewkami (SET i RESET)
Dokumentacja: str. 10
https://www.tme.eu/pl/Doc...mech_eng_tq.pdf

przekażnik w porównaniu do cewki elektrozaworu gazowego to raczej niewiele pobiera...
Tu chyba chodziło jak zastąpić elektromagnes zaworu... ?
Czy się mylę?

dwupol.jpg
dwupolowe podłączenie solara
Plik ściągnięto 5564 raz(y) 5,4 KB

_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Flag
weteran


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 33/10
Wysłany: 2018-03-27, 00:17   

robba napisał/a:

przekażnik w porównaniu do cewki elektrozaworu gazowego to raczej niewiele pobiera...
Tu chyba chodziło jak zastąpić elektromagnes zaworu... ?
Czy się mylę?


chodziło o przekaźnik, wiem że mało ale zawsze coś, z cewki elektrozaworu raczej nie zrezygnuje.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2018-03-27, 20:27   

Flag napisał/a:
...
chodziło o przekaźnik, wiem że mało ale zawsze coś, z cewki elektrozaworu raczej nie zrezygnuje.

to dużo więcej zyskasz zmieniając uzwojenie cewki elektrozaworu na podwójne...
trochę więcej podłączeń

trochę tu.
https://www.camperteam.pl...ht=zaw%F3r+gazu

generalnie zawór przez chwilę musi pobrać więcej, póżniej to już mu spokojnie 2 do 3 Watów starczą...
zaoszczędzisz dużo więcej niż na samym przekażniku
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DigitalNomad 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato L4H2 - minimalizm
Dołączył: 13 Lut 2017
Skąd: Bielawa
Wysłany: 2018-07-16, 16:03   

Widziałem parę forumowiczów używało klimatyzator FRAL FSC03. Pytanie, czy ktoś może testował czy taki klimatyzator wystartuje właśnie z poleconej przetwornicy: PowerSinus 2000 lub 3000?
Wiem, że bodajże reaven22, startuje taki klimatyzator z IPS-1400, ale przerabiał elektronike (oddzielne zasilanie do niej), bo inaczej nie działało.

Drugie pytanie, zakładając, że chciałbym mieć 3 moduły po ~270W, jest jakiś polecany regulator który to obsłuży? Można by przerobić instalację na 24V i tak wszystko byłoby zasilane w aucie z 230V, tylko wtedy stracił bym ładowanie z alternatora, jeżeli tam jest 12V? Chyba, że są jakieś separatory aku z możliwością spięcia 12/24V?

Dzięki Świstak za temat !
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-07-16, 17:19   

[quote="DigitalNomad"]Widziałem parę forumowiczów używało klimatyzator FRAL FSC03. Pytanie, czy ktoś może testował czy taki klimatyzator wystartuje właśnie z poleconej przetwornicy: PowerSinus 2000 lub 3000?

Mam Frala i staruje na prawie każdej normalnej przetwornicy, na PowerSinus 2000 odpalisz 3 takie klimatyzacje na raz i jeszcze coś też ruszy. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***