Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
układ hamulcowy
Autor Wiadomość
Lutek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: hymer ducato
Nazwa załogi: piortek&ulek camp
Dołączył: 30 Cze 2010
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2018-03-27, 16:40   układ hamulcowy

Witam, mam pytanie? podczas remontu przy silniku 2,5D musiałem wypiąć ten wężyk który idzie z pompy podciśnienia na serwo po ponownym założeniu hamulec teraz jest twardy praktycznie brak hamulców. Może ktoś wie co się stało i co należy zrobić by hamulce były sprawne. z góry dzękuję za pomoc
_________________
lutek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples
weteran

Twój sprzęt: W trakcie budowy
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 45/6
Wysłany: 2018-03-27, 16:54   

Lutek napisał/a:
jest twardy praktycznie brak hamulców.
Brak podciśnienia , sprawdź gdzie drugi koniec tego wężyka wpięty.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Lutek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: hymer ducato
Nazwa załogi: piortek&ulek camp
Dołączył: 30 Cze 2010
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2018-03-27, 17:11   

wpięty jest do serwa tak jak poprzednio ja zdjąłem tylko na jakiś czas od strony pompy podciśnienia
_________________
lutek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples
weteran

Twój sprzęt: W trakcie budowy
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 45/6
Wysłany: 2018-03-27, 17:22   

Lutek napisał/a:
od strony pompy podciśnienia

A vacum pompa daje ? przewód drożny-szczelny ?.
Prawie każdy jeśli narzeka to , na miękki pedał a on sobie wymyślił twardy. :diabelski_usmiech
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Lutek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: hymer ducato
Nazwa załogi: piortek&ulek camp
Dołączył: 30 Cze 2010
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2018-03-27, 17:43   

chodzi mi o to czy podczas wyjęcia tego wężyka rozszczelnił się uklad
_________________
lutek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples
weteran

Twój sprzęt: W trakcie budowy
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 45/6
Wysłany: 2018-03-27, 18:06   

Lutek napisał/a:
rozszczelnił się uklad
Tam normalnie masz powietrze dopiero vacum podczas pracy silnika je wysysa robiąc podciśnienie .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD w budowie
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 91/118
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-03-27, 19:20   

Lutek napisał/a:
po ponownym założeniu hamulec teraz jest twardy praktycznie brak hamulców

Hamulce są tak jak były tylko wspomaganie uciekło.
_________________
Jestem z miasta - to widać, słychać i czuć
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorz_wol 
zaawansowany

Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Kwi 2015
Piwa: 14/10
Skąd: Piła
Wysłany: 2018-04-16, 12:04   

Czy to możliwe by w ducato II 1998 silnik 2,5TDI pod zabudową Knaus przewody hamulcowe były inaczej prowadzone niż w ducato - nie kamperze?
Miałem je już w kiepskim stanie i dałem do wymiany a serwis powiedział że standardowe nie pasowały i musieli wszystko dorabiać. Jeszcze nie widziałem autka ale podobno wymienili wszystkie przewody hamulcowe, gumowe przy kołach i jeden jakiś siłownik czy coś. Faktura wyszła spora ( 3tys., 19 roboczogodzin ) raczej mam do nich zaufanie ale jak by ktoś upewnił mnie że to tyle powinno kosztować to byłbym wdzięczny.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 39/100
Skąd: Bytom
Wysłany: 2018-04-16, 17:21   

No to Cie skrobneli spoooooro.Ja ostatnio wymienialem sam,przewody miekkie 2 szt po 70 zl na kolo,reperaturka zacisku jakies 7 dych,przewody miedziane podwojne na przod prawa i lewa strona jakas 100,wymiana 2 godzinki i to dlatego ze podczas odtwarzania podluznic dostalem wkur..wu i wyrwalem wszystko w diably pomagajac sobie flexem,klocki 100.Roboczogodzin przy doginaniu nowych przewodow jakies 2,czyli walneli Cie na jakies 1500- 2000 zl.No chyba ze gieli przewody ze stalowych ,to pelen szacun dla nich,ale jeszcze nie spotkalem mechanika,coby nowe stalowe wyginal.
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Donat 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Piwa: 67/51
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-04-17, 07:45   

Za trzy kola to ja bym Ci zrobił z nierdzewki z pozlacanymi nakretkami ;-)
_________________
Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A570 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 16/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2018-04-17, 08:05   

Donat napisał/a:
Za trzy kola to ja bym Ci zrobił z nierdzewki z pozlacanymi nakretkami ;-)


Nie dołujcie kolegi w myśl zasady "nic tak nie cieszy jak krzywda innych". Robota wykonana, przewody wymienione, hamulce pewnie żyleta a to w serwisie musi kosztować!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorz_wol 
zaawansowany

Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Kwi 2015
Piwa: 14/10
Skąd: Piła
Wysłany: 2018-04-17, 08:20   

Na zleceniu to wygląda tak :

Wymiana przewodów hamulcowych stalowych i elastycznych 8h
wymiana pompy hamulcowej 2,5h
odpowietrzenie układu ham. 0,5h
dorobienie stalowych przewodów hamulcowych 8h

cena za roboczogodzinę 100.00(netto dla stałych klientów) wychodzi że robocizna 1900,00 netto
części 600 netto. I wyszło dwa razy tyle ile się spodziewałem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorz_wol 
zaawansowany

Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Kwi 2015
Piwa: 14/10
Skąd: Piła
Wysłany: 2018-04-17, 08:28   

Co do warsztatu to w Pile niewiele jest warsztatów gdzie jest kanał i wysoka brama więc wybór mocno ograniczony. Dokładając nieciekawe opinie o tych co zostają to wychodzi że lepiej dać do serwisu.

Niestety pierwszy raz przestrzeliłem się w szacunkach o 100%
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Ducato 2,8TD Hymer Camp 594
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 40/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-04-17, 17:12   

grzegorz_wol napisał/a:
dorobienie stalowych przewodów hamulcowych 8h

No to Cię powieźli dorobienie przewodów to góra 1,5h i to z przerwą śniadaniową.
grzegorz_wol napisał/a:
Wymiana przewodów hamulcowych stalowych i elastycznych 8h

Pewnie coś ze 4h przy tym było roboty.
Ale cóż zadziałało myślenie: "stać go na kampera to zapłaci tera".
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MirekKliny 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ducato '92 Dethleffs
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2013
Piwa: 9/2
Skąd: Kliny / k.Lublina
Wysłany: 2018-04-17, 20:36   

Tak szczerze to delikatnie mówiąc trochę cie naciągnęli tak jak sam napisałeś max to polowa tej kasy być powinna.

Było się skosić na te złote nakrętki kolegi :)

Niestety jak to poprzednik napisał jak niektórzy widza kampera to cena czesci i robocizny *2 lub 3 w gore
_________________
Pozdrawiam
Mirek

www.JiMtransport.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group