Kamperek blaszanka na bazie L4H3 dla rodzinki 2+2 |
Autor |
Wiadomość |
decumanus
weteran

Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 45/24 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2018-04-16, 13:21
|
|
|
Też go mam... Do zamontowania... Też to dla mnie zagwozdka... Sprzedawca na pytanie o instrukcje odesłał mnie do wujka gugiela, wspominając coś o płaskownikach, czy katownikach... Widziałem na niemieckiej stronie że przepuszczają taśmy przez te dziury i trzymają tylko środek... Poszukam zdjęcia później. Ogólnie to mógłby się ktoś postarać bardziej...
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
 |
|
|
|
 |
m4in77
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Jumper L4h2 2015
Dołączył: 14 Mar 2017 Piwa: 1/7 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2018-04-16, 13:43
|
|
|
To już coś więcej wiem, i jak się da na taśmach zamontować to chyba zakupię :D |
|
|
|
 |
groniar
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato L3H2
Dołączył: 10 Lis 2017 Piwa: 6/2 Skąd: Nieporęt
|
Wysłany: 2018-04-16, 13:45
|
|
|
U mnie to za chiny ten zbiornik nie wejdzie na tył, muszę go odwrócić i zamontować w pierwszej wnęce zaraz za tłumikiem
t5.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 21 raz(y) 363,09 KB |
|
|
|
|
 |
vIrek
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2012 Piwa: 17/10 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2018-04-16, 14:57
|
|
|
Zmieści się, ale bez koła zapasowego.
zbiornikszarej2.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 65 raz(y) 135,51 KB |
|
_________________ vIrek |
|
|
|
 |
groniar
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato L3H2
Dołączył: 10 Lis 2017 Piwa: 6/2 Skąd: Nieporęt
|
Wysłany: 2018-04-16, 15:35
|
|
|
No właśnie, a koło pod łózko?. vIrek a w tych zwyżkach w zbiorniku masz odpowietrzenia? bo na moje oko to powinno być 3. Czy tam nie zbiera się powietrze? bo jeżeli tak to zmniejsza się pojemność. Chyba że się mylę. |
|
|
|
 |
wlodo
weteran

Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2018-04-16, 18:35
|
|
|
Cytat: | Te zbiorniki mają jakieś mocowania? |
grzegorzalex, vIrek, kynios1 i inni zakładali, popatrzcie w ich tematach, mocowane śrubami do podłogi.
Co nie znaczy, że na taśmach się zerwie, tylko odpowiednio zamocowane do ramy. Pozostaje tylko sprawa podłączeń od góry, Grzegorz wycinał dwa otwory :
https://www.camperteam.pl...er=asc&start=60 |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
 |
m4in77
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Jumper L4h2 2015
Dołączył: 14 Mar 2017 Piwa: 1/7 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2018-04-16, 20:28
|
|
|
Lipa bo nie mogę do podłogi - tylko taśmy ale myślę że chyba wytrzyma. Kolejna lipa to muszę zrobić otwór od boku ponieważ przez podłogę nie mogę i ciekawe czy odpowietrzniki dadzą radę aby napełnić zbiornik przynajmniej do 3/4 :D Teraz pytanie jakie odpowietrzniki - trzeba zastosować jakieś małe |
|
|
|
 |
rex
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: W budowie L2H2
Nazwa załogi: 2+2
Dołączył: 01 Mar 2017 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2018-04-16, 22:59
|
|
|
Moim zdaniem niższa część wypełni się sama w trakcie jazdy i nie potrzeba odpowietrzać bo jest odpowiednio do tego wyprofilowana. Uważam iż w większej części trzeba dać jakieś odpowietrzenie fi 3/4 cala od góry tak aby się wypełniła i w aby w razie przepełnienia nie zalać auta tylko trawkę pod nim |
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2018-04-16, 23:48
|
|
|
Prac cd. W końcu auto składam a nie rozkładam ) , rozrząd zmieniony, choć wyszło, że niepotrzebnie bo pompa wody i paski miały datę z końcówki 2016r, więc był niedawno komplet zmieniony. Ale kupując używane auto pewne rzeczy powinno się wymienić i rozrząd jest jedną z nich
Przy okazji musiałem naprawić z 10 urwanych śrub... patałach który rozrząd niedawno zmieniał, poukręcał śruby i nie naprawił tego. To samo uchwyty w plastikach i spinki. Połamane lub brak... szkoda słów na takich partaczy.
Przy okazji, że auto stoi na cegłach to felgi poszły do piaskowania i malowania proszkiem,
Kolejna zabawka idzie do zrobienia. Boiler z kega.. jak się okazało 20litrowego. Całość skrócona do 6L i przygotowana do pospawania. Króćce i wężownica również gotowe.
 |
|
|
|
|
 |
vIrek
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2012 Piwa: 17/10 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2018-04-17, 07:33
|
|
|
Ja mocowałęm do poprzecznic, nitonakrętki w poprzecznicy i odpowiednie śruby wyspawane z nierdzewki. Odpowietrzenie dałem jedno z boku w górnej części tylnej komory - wentyl samochodowy z wykręconym zaworkiem - wystarczy wywiercić odpowiedni otwór (do zmierzenia w fedze samochodowej) i przewlec od środka wentyl. W razie czego można założyć na to wężyk i poprowadzić odpowietrzenie/przelew w inne miejsce.
Jak miałem zamocowany ten zbiornik to nie woziłem koła zapasowego. A miałem zamiar zrobić mocowanie do koła na tylnych drzwiach, ale zmieniła się koncepcja i zbiornik sprzedałem, a koło wróciło na swoje miejsce. |
_________________ vIrek |
|
|
|
 |
wlodo
weteran

Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2018-04-17, 12:37
|
|
|
Dla twojego założenia 4 osób na pokładzie bojler 20 L by był dobrą pojemnością, 6 L będzie za mały, naczynia po kolacji pozmywasz ale 4 ludków już się nie wykapie, chyba, że morsy |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2018-04-17, 15:10
|
|
|
wlodo napisał/a: | Dla twojego założenia 4 osób na pokładzie bojler 20 L by był dobrą pojemnością, 6 L będzie za mały, naczynia po kolacji pozmywasz ale 4 ludków już się nie wykapie, chyba, że morsy |
6l o temperaturze c/a 70'C
Webasto grzeje te 6l w jakieś 7 minut. Damy radę |
|
|
|
 |
kynios1
zaawansowany

Twój sprzęt: Boxer 2015w trakcie zabudowy na kamperek
Nazwa załogi: Krzysiek i Mariola
Dołączył: 09 Lis 2015 Piwa: 38/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2018-04-17, 19:24
|
|
|
Dobrze że ten rozrząd wymieniłeś , u mnie w roboczym Ducato 2.3 pasek przeskoczył po 57 tysiącach , dobrze że tylko o jeden ząbek , najlepsze było to że poszedłem rano odpaliłem żeby się zagrzał , podjechałem pod warsztat żeby się zapakować i zgasiłem samochód , po zapakowaniu zooonk , już nie odpalił , poczytałem forum i jest to przypadłość silników 2.3 jtd, lubi przeskoczyć o 1-2 ząbki .
|
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2018-04-17, 20:23
|
|
|
vIrek napisał/a: | Zmieści się, ale bez koła zapasowego. |
Odnośnie zbiornika wody szarej, przy ducato L4 wchodzi zbiornik nie kolidując z kołem zapasowym. |
|
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2018-04-18, 14:13
|
|
|
kynios1 napisał/a: | u mnie w roboczym Ducato 2.3 pasek przeskoczył po 57 tysiącach , dobrze że tylko o jeden ząbek , |
To był nowy ducato czy 60tyś po zmianie rozrządu ? Operacja napięcia paska wymaga wykonania kilku czynności więc może ktoś pominął któryś krok i w efekcie pasek był nieprawidłowo naciągnięty ??
Listwy ozdobne dostały nowe spinki i nową taśmę piankową
Jakby ktoś się mocował z usunięciem starej to najskuteczniej szło opalarką, grzanie od strony plastiku a nie taśmy, dość wysoka temperatura i powoli szło odkleić. To co zostało schodzi pod terpentyną.
Auto znowu przypomina auto... Żonka już się martwiła że stał taki rozebrany i że dalej niż bliżej końca projektu.. Ale zostało kilka detali do ogarnięcia w samochodzie i dalej lecę już tylko z zabudową.
 |
|
|
|
|
 |
|