Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Jerzy
2007-12-13, 13:42
Truma bojler - awaria
Autor Wiadomość
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2017-12-30, 20:36   

Mirekmat napisał/a:
Witam.
W tym konkretnym bojlerze ,to co widać na foto,brak jest elektrod /świec zapłonowych/Proszę zobaczyć czy od iskrownika odchodzą przewody wysokiego napięcia ,które są zakończone Swiecami zapłonowymi/2 szt/Pozdrawiam

Witam i pozdrawiam
Iskra jest, słychać ją i widać dobrze.

pasza napisał/a:

Próba akumulator z 10,5V i brak gazu : włączam pstryczek zapala się zielona dioda ,iskrownik podaje iskrę z 4 sekundy następnie zapala się dioda czerwona a iskrownik przestaje podawać iskrę.


tak ma być?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-01-01, 19:34   

https://www.camperteam.pl...p=692252#692252
Odpala od strzału żadne tam odpowietrzanie i inne bzdury a przeczytałem calusieńki wątek z bojlerem 27 stron który ma ponad 10lat + inne i na innych forach nic mi tam nie pomogło a wręcz przeciwnie wprowadziło w błąd.

https://www.camperteam.pl...p=692640#692640
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-05, 20:07   

Jak możesz zapodaj zdjęcia całego palnika - z obu stron.
Iskrownik najprawdopodobniej jest schowany gdzieś pod palnikiem a od góry masz tylko czujnik płomienia.
Wygląda to inaczej niż te konstrukcje kóe miałem okazję widzieć do tej pory.
Z którego roku jest boiler ? (edit - już wiem - z 1988)
Zdjęcie elektroniki też możesz pokazać ? ( pod plastikową obudową z boku - 2 wkręty ...)
_________________
Pozdrawiam, maszakow
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-04-22, 23:14   

maszakow napisał/a:
Jak możesz zapodaj zdjęcia całego palnika - z obu stron.
Iskrownik najprawdopodobniej jest schowany gdzieś pod palnikiem a od góry masz tylko czujnik płomienia.
Wygląda to inaczej niż te konstrukcje kóe miałem okazję widzieć do tej pory.
Z którego roku jest boiler ? (edit - już wiem - z 1988)
Zdjęcie elektroniki też możesz pokazać ? ( pod plastikową obudową z boku - 2 wkręty ...)

Mam fotkę elektroniki i daję.
Fotki palnika zdemontowanego nie zrobiłem ale jest jak pisałem iskrownik robi także za czujnik (patrz wyżej) podawałem linki do takiego czujnika/iskrownika.

IMG_20180413_142049.jpg
Plik ściągnięto 102 raz(y) 1,24 MB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1173
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2018-04-22, 23:34   

Naprawa Bojlera.

Bojler 1.jpg
Plik ściągnięto 64 raz(y) 1,24 MB

Bojler 2.jpg
Plik ściągnięto 40 raz(y) 1,01 MB

Bojler 3.jpg
Plik ściągnięto 57 raz(y) 824,59 KB

Bojler 4.jpg
Plik ściągnięto 58 raz(y) 675,22 KB

Bojler 5.jpg
Plik ściągnięto 46 raz(y) 1,42 MB

Biler i woda do kamera.jpg
Plik ściągnięto 48 raz(y) 39,43 KB

bojler.png
Plik ściągnięto 75 raz(y) 335,47 KB

blok01.png
Plik ściągnięto 89 raz(y) 33,38 KB

boiler b10 b14 instruction pl.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 906 raz(y) 249,34 KB

Bojler B10 B14 Instrukcja Obsugi.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 555 raz(y) 305,01 KB

_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1173
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-23, 00:33   

Truma Duomatic L

$_72.JPG
Plik ściągnięto 4794 raz(y) 21,88 KB

duomatic1-300x239.jpg
Plik ściągnięto 4792 raz(y) 23,23 KB

bedieningspaneeltruma duomatic l.jpg
Plik ściągnięto 4792 raz(y) 9,63 KB

WP_20170417_13_28_54_Pro.jpg
Plik ściągnięto 32 raz(y) 1,38 MB

20130728162701-24e8acfe-me.jpg
Plik ściągnięto 45 raz(y) 170,85 KB

a2e6eb05b2d33089e5b4567aeb6bfec8.jpg
Plik ściągnięto 32 raz(y) 21,68 KB

blok01.png
Plik ściągnięto 58 raz(y) 33,38 KB

_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
alpo 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: w poszukiwaniu
Nazwa załogi: alpo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2013
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Luboń k/Poznania
Wysłany: 2018-04-24, 08:24   

Witam
brak otwarcia zaworu może być spowodowany uszkodzenie bezpiecznika termicznego znajdującego się w kwadratowym zalanym elemencie wchodz,acym wgłąb zbiornika

pozdrawiam

Darek
_________________
alpo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-24, 18:45   

Skorpion, PLS STOP. wiem że chcesz, ALE nie pomagasz.

alpo, Nie masz racji. Przez bezpiecznik termiczny idzie zasilanie na całą płytkę. Jak termik się przepali to boiler będzie martwy. Zero diód i iskrzenia.
NAtomiast może być (mało ale może być) prawdopodobne że padł termistor czyli drugi element zalany obok termika w tym plastiku . Normalnie ma ok 10kOhm w temperaturze pokojowej. jak ma zwarcie albo dużo mniej - bojler może myśleć że już jest gorący i nie odpali.
Odsyłam gdzieś w okolice strony 14-18 - jak to zmierzyć.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
alpo 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: w poszukiwaniu
Nazwa załogi: alpo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2013
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Luboń k/Poznania
Wysłany: 2018-04-25, 09:22   

Maszakow gdyby uszkodzony był czujnik temperatury nie było by iskry
prawdopodobnie wyschły na płycie kondensatory elektrolityczne i trzeba je wymienić
często to pomaga
_________________
alpo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-25, 20:02   

alpo, Rację masz co termistora i iskry. Trochę się można pogubić jak się wątek rozwleka w czasie. Co do kondensatorów - jeszcze w żadnej widzianej przeze mnie Trumie nie musiałem ich wymieniać. ale być może tu

Temat mocno odjechał z powodu zdjęć bo na zdjęciach faktycznie widać cud - końcówek iskrownika nie ma - a iskrę słychać. więc od początku.

Pasza pisze że:
Rozebrałem dziś swój bojler i się zdziwiłem bo wygląda na to że brak w nim czujnika spalania (termopara)
Elektrode jonizacyjną czyli czujnik spalania masz - ale nie masz końcówek iskrownika. Od elektrody jonizacyjnej - "czujki" - idzie dość sztywny przewód w przeżroczystej izolacji do tego transformatora na płytce za pomarańczową osłoną.

Próba akumulator z 10,5V i brak gazu : włączam pstryczek zapala się zielona dioda ,iskrownik podaje iskrę z 4 sekundy następnie zapala się dioda czerwona a iskrownik przestaje podawać iskrę.
Elektronika działa prawidłowo - w pierwszym twoim zdaniu.

Nie słychać żadnego otwarcia zaworu tylko iskrownik.
Gdzie do jakiego przewodu powinien iść ten czujnik (termopara) a może tak ma być jak mam?

I tu jest problem.
Niestety przewody na złączu dużym sa pozasłaniane będę trochę zgadywał.
raz że dysk padł i straciłem wszystkie zdjęcia trum które naprawiałem po drugie to było dość dawno temu.
PO pierwsze - gdzie jest moduł iskrowniki? czy pod palnikiem masz taką szarą kostkę ?

DO tej kostki z płytki powinine iść przewód masowy ( trzeci lub 4 pin z dołu dużego złącza) oraz przewó z napięciem załączanym przez płytkę ( to jest 3 pin z góry dużego złącza - cały czas patrząc na twoją płytkę .
MOim zdaniem iskrę słyszysz bo przewody walą między sobą na wyjsciu iskrownika ale nie na palniku - bo nie masz przykręconych elektrod - takich jak pokazywałeś na późniejszym zdjęciu.

PO drugie - to że nie słychać walnięcia elektrozaworu jest problemem. Albo elektrozawór ma problem - albo jego wysterowanie na płytce.
Przewód otwarcia elektrozaworu to jest pin drugi z góry - dużego złącza. po nim idzie impuls z kondensatora...tego czarnego - zdaje się 120u/25V. NA pinie pierwszym z góry z kolei powinno być napięcie na podtrzymanie cewki elektrozaworu - ok 11V przez cały czas działania iskrownika do czasu zapalenia się diody fail.
mam problem bo posiłkuję się rozpiską z nowszej trumy natomiast kable w starszej wyglądają jakby były podpięte odwrotnie ...poza tym wiązka przesłania całe złącze i nie widać pojedynczych kabli. który kolor gdzie idzie.

czy masz multimetr? sprawdzałeś elektrozawór ?
na wypiętym dużym złaczu i bez prądu
a) pomiar rezystancji między pinem 3,4 (masa) a pinem 10 (pierwszy z góry) - powinno być kilkaset ohmów.
b) pomiar między pinem 3,4 a pinem 9 - powinno byc kilkadziesiąt ohmów.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-04-29, 09:06   

pasza napisał/a:

Rozbierałem wszystko i czyściłem i mam na 100% tylko jeden czujnik/iskrownik a nie jak na fotkach kilka.
Podawałem link do takiego czujnika/iskrownika w jednym.



iskrownik i czujnik w jednym
http://www.italiacampersu...olo.php?id=2579
CANDELA ACCENSIONE E CONTROLLO FIAMMA BOILER TRUMA


I tak powinno być bo po jaki wuj tam aż trzy czujniki iskrowniki są, skoro elektronika sprawdza czy się pali?

ps.
I wszystko działa perfekt, co opisałem przed chwilą w poście na który odpisuję ale on wyparował ktoś go skasował?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-30, 15:27   

pasza, Sam w swoim poście zapodałeś cudza fotkę, gdzie wyraźnie widać co jest czym bo Niemiaszek jeszcze podpisał. Większość ludków z CT zna włąśnie to rozwiązanie z osobnym czujnikiem płomienia (jest tylko jeden czujnik) ORAZ iskrownikiem zbudowanym z dwóch elektrod - normalnie jak to z prądem bywa - plus i minus.
Więc nie dziw się że sa zdziwieni i mówią ci co jest nie tak.
po jaki wuj trzy ? jeden czujnik i 2 elektrody by iskra skakała między nimi a nie na palnik - bo wysokie napięcie lubi sobie czasem pobłądzić.
Zadałeś (z ciekawości?) pytanie czy masz czujnik płomienia - wszyscy ci odpowiadają. że masz - i podpowiadają (zakładając że baniak nie działa) czego nie masz, ponieważ w tym temacie omawiamy awarie. Może u ciebie ktoś zakombinował. Jak twój bojler działa - to nie ma już tematu.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-05-01, 00:08   

maszakow napisał/a:
pasza, Sam w swoim poście zapodałeś cudza fotkę, gdzie wyraźnie widać co jest czym bo Niemiaszek jeszcze podpisał. Większość ludków z CT zna włąśnie to rozwiązanie z osobnym czujnikiem płomienia (jest tylko jeden czujnik) ORAZ iskrownikiem zbudowanym z dwóch elektrod - normalnie jak to z prądem bywa - plus i minus.
Więc nie dziw się że sa zdziwieni i mówią ci co jest nie tak.
po jaki wuj trzy ? jeden czujnik i 2 elektrody by iskra skakała między nimi a nie na palnik - bo wysokie napięcie lubi sobie czasem pobłądzić.
Zadałeś (z ciekawości?) pytanie czy masz czujnik płomienia - wszyscy ci odpowiadają. że masz - i podpowiadają (zakładając że baniak nie działa) czego nie masz, ponieważ w tym temacie omawiamy awarie. Może u ciebie ktoś zakombinował. Jak twój bojler działa - to nie ma już tematu.


Ja to później wyjaśniłem/sprostowałem trzeba przeczytać, ja kampera nigdy nie miałem i mam pierwszy raz styczność z takimi urządzeniami nie działało nic a już działa wszystko na gaz.
Nikt tam nic jednak nie kombinował ten bojler ma prawie trzydzieści lat ale był nie używany w środku jak nówka, jeszcze ma na sobie nalepkę z ceną w belgijskiej walucie.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-05, 01:12   

PO trzech latach od ostatniego pacjenta - trafił do mnie kolejny. Objawy typowe - nie działa :)
tzn nie chciał działąć w normalnym trybie, natomiast potraktowany "ręcznie na krótko" zapalał i grzał zbiornik.
Na szybko musiałem poszukać papierów bo dysk z danymi padł ... Na razie diagnostyka, na bank trafiło elektronikę. Podejrzewałem że z powodu zwarcia w elektrozaworze ale ... chyba ten będzie cały, to do sprawdzenia przez zleceniodawcę w kamperze.
Tę płytę produkował jakiś nadgorliwy Niemiec - zatarte, wytrawione albo zamalowane... są opisy trzech z czterech tranzystorów. Gdybym taką dostał jako pierwszą 3 lata temu ... uh... obawiam się że Niemcy oberwaliby werbalnie dużo mocniej niż ten drwal, który wtedy bawił się w elektronika.

DSCN1447a.jpg
Pacjent na stole pod narkozą :) myśli że jest u siebie :)
Plik ściągnięto 41 raz(y) 77,52 KB

_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-30, 17:01   

Płytka naprawiona. Przymierzam się do nakręcenia filmiku jak działa, ale złośliwość rzeczy martwych wyeliminowała mi aparat.... :( więc będę musiał pokombinować nad innym.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***