Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Opony do kampera
Autor Wiadomość
Andrut 
zaawansowany
kamperzysta


Twój sprzęt: aktualnie BEZDOMNY :/ Byl Weinsberg
Nazwa załogi: PHOENIX TRAVELLERS
Dołączył: 24 Sie 2015
Piwa: 19/8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-09, 21:27   

Tylko kto kupi Vanco Camper uzywane :haha:
_________________
------------------------------------------------------------------------------------
TEN, KTO NIE CHCE, ZNAJDZIE POWÓD... TEN, KTO CHCE, ZNAJDZIE SPOSÓB!
------------------------------------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maga 
weteran


Twój sprzęt: Roller Team Granduca Garage P
Nazwa załogi: Ewa i Maciek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Piwa: 78/177
Skąd: Zaniemyśl (Wlkp)
Wysłany: 2018-05-09, 21:30   

Podobno Agilis szybciej się ściera niż Vanco.
Kolega opowiadał mi że na Agilis przejechał nie całe 40 tyś.km,założone były na przedniej osi.
Ktoś go namówił na nie bo...,mi je odradził,stwierdził,że szkoda pieniędzy.
Ja mam Vanco na wszystkich czterech kołach,jeżdżę czwarty sezon i jestem zadowolony :ok
_________________
Pozdrowienia z Pyrlandii !

Czołem wiaruchna kochana !!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drzevo 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2016
Piwa: 9/21
Skąd: Maciek WWL
Wysłany: 2018-05-09, 21:51   

Andrut napisał/a:
Tylko kto kupi Vanco Camper uzywane :haha:

Kwestia ceny. Ktoś na pewno łyknie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-05-09, 22:00   

Za darmo, bym nie wziął, ale jak się okaże, że mi takie dadzą, w tym nowym to odszczekam to. :oops:

Ale ja nie byłem zadowolony, nie nasze warunki za zimno i za mokro.

Niemniej jednak tyłka mi nie zarzucało, bo kamper to nie dryftu jest.

Szczerze to bym na tyle zostawił :spoko
Ale nowych takich już nie kupił
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
vwyogi 
zaawansowany


Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015
Piwa: 17/13
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-05-10, 10:18   

maga napisał/a:
Podobno Agilis szybciej się ściera niż Vanco.
Kolega opowiadał mi że na Agilis przejechał nie całe 40 tyś.km,założone były na przedniej osi.


Które Agilis? Agilis Camper czy zwykły Agilis?
Mam jeden i drugie. Na zwykłych Agilisach w LT-ku zrobiłem 50tys km i bieżnik jakieś 7mm ( nowe mają 10mm ) więce te 30 tysięcy jeszcze zrobię. Bardzo dobry wskaźnik liczba przejechanych kilmetrów/pln
Agilis Camper mam na camperze ( sprinter z napedem na tył ) ale zrobiłem na nich dopiero 11tys. Ruszanie na mokrej trawie pod górke na razie bez najmniejszego problemu.
_________________
Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 45/34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-10, 14:27   

Ja na wiosnę po pięciu sezonach zmian opon z letnich na zimowe i vice versa stwierdziłem, że już mi się nie chce. Kupiłem Vredestein'y całoroczne Comtrac 2 All season 215/75 R16 indeks nośności 116 (1250kg) (udało mi się zakupić za 417PLN za sztukę) i sprzedałem dwa komplety moich starych opon oponiarzowi. Cała operacja kosztowała mnie ok 800PLN. W czasie majówki zrobiłem ponad 2tyś km na nowych oponach - jestem z Vredestainów póki co zadowolony - nie zauważyłem, aby były głośniejsze od poprzednich letnich. Zobaczymy jak będą się zachowywać pod względem ścieralności i w warunkach zmiowych - zdam relację za jakiś czas.
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrut 
zaawansowany
kamperzysta


Twój sprzęt: aktualnie BEZDOMNY :/ Byl Weinsberg
Nazwa załogi: PHOENIX TRAVELLERS
Dołączył: 24 Sie 2015
Piwa: 19/8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-10, 20:37   

Dziś jeszcze oglądałem te tylne gumy. Data produkcji sierpień 2014, a wyglądają jakby miały dwa razy tyle... Czy te sparciałe rowki to norma czy jednak je też wymienic?

211E7408-6A0B-4473-85C0-8AC31F5D2AF6.jpeg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 1,03 MB

_________________
------------------------------------------------------------------------------------
TEN, KTO NIE CHCE, ZNAJDZIE POWÓD... TEN, KTO CHCE, ZNAJDZIE SPOSÓB!
------------------------------------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2018-05-10, 22:30   

Andrut napisał/a:
... Czy te sparciałe rowki to norma czy jednak je też wymienic?

Norma a nawet obowiązkowa klasyka.
Tak się dzieje w szerokich rowkach, uginanie na krawędzi klocków bieżnika. Trochę też za niskie ciśnienie przyspiesza ten objaw.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 45/34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-10, 22:32   

Andrut napisał/a:
Dziś jeszcze oglądałem te tylne gumy. Data produkcji sierpień 2014, a wyglądają jakby miały dwa razy tyle... Czy te sparciałe rowki to norma czy jednak je też wymienic?


Moje stare (5 letnie) wyglądały bardzo podobnie - bieżnik praktycznie nie zużyty, ale pojawiły się mikropęknięcia w zagłębieniach - dlatego zdecydowałem się ich sprzedaż - póki jeszcze miały jakąś sensowną wartość (odzyskałem 500PLN za komplet) - do decyzji przyczyniła się także chęć pozbycia się problemu z sezonową wymianą. Z tymi mikropęknięciami pewnie można jeszcze bezpiecznie jeździć - wewnętrznie guma chyba nie starzeje się tak szybko jak na zewnątrz. Z drugiej strony po kilku latach bieżnik pewnie traci swoje pierwotne właściwości (droga hamowania, itp). Z trzeciej strony nie jeździmy (w większości) 150km/h.
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drzevo 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2016
Piwa: 9/21
Skąd: Maciek WWL
Wysłany: 2018-05-11, 06:36   

Jeżeli masz opony z 2014 roku i widzisz na nich drobne pęknięcia - sprzedaj je.
Na pewno niejeden kurier, krążący dniami i nocami po mieście, będzie z nich zadowolony i długo mu posłużą. Kup nowe (oczywiście jeżeli masz na to wolny budżet), miej święty spokój i ciesz się wakacjami.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-05-11, 07:33   

Andrut napisał/a:
Dziś jeszcze oglądałem te tylne gumy. Data produkcji sierpień 2014, a wyglądają jakby miały dwa razy tyle... Czy te sparciałe rowki to norma czy jednak je też wymienic?

Jam mam opony z datą produkcji 2007 czyli mają już 11lat :) jakieś michelin M+S i bieżnik jak nowy, chciałem wymieniać ale mi wszyscy mówili że są dobre i nic nie popękane.

Dzisiaj zaglądnę jak to wygląda w tym miejscu co u ciebie na fotce bo tam nie zaglądałem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrut 
zaawansowany
kamperzysta


Twój sprzęt: aktualnie BEZDOMNY :/ Byl Weinsberg
Nazwa załogi: PHOENIX TRAVELLERS
Dołączył: 24 Sie 2015
Piwa: 19/8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-11, 08:11   

Dobra, zamowione nowe 4 Agilisy Camping. Tanio nie bylo :( Ale lubie miec wszystko sprawne i pewne.

Jak ktos ma ochote na 4 Vanco Camper z 2014 225/75/16 dajcie znac na priv. Oddam prawie za darmo :haha:
_________________
------------------------------------------------------------------------------------
TEN, KTO NIE CHCE, ZNAJDZIE POWÓD... TEN, KTO CHCE, ZNAJDZIE SPOSÓB!
------------------------------------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drzevo 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2016
Piwa: 9/21
Skąd: Maciek WWL
Wysłany: 2018-05-11, 09:04   

Andrut napisał/a:
Dobra, zamowione nowe 4 Agilisy Camping. Tanio nie bylo :( Ale lubie miec wszystko sprawne i pewne.

Jak ktos ma ochote na 4 Vanco Camper z 2014 225/75/16 dajcie znac na priv. Oddam prawie za darmo :haha:


Wystaw na OLX albo przehandluj wulkanizatorowi, który będzie zakładał Ci nowe opony.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 434/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2018-05-12, 01:00   

pasza napisał/a:
Andrut napisał/a:
Dziś jeszcze oglądałem te tylne gumy. Data produkcji sierpień 2014, a wyglądają jakby miały dwa razy tyle... Czy te sparciałe rowki to norma czy jednak je też wymienic?

Jam mam opony z datą produkcji 2007 czyli mają już 11lat :) jakieś michelin M+S i bieżnik jak nowy, chciałem wymieniać ale mi wszyscy mówili że są dobre i nic nie popękane.

Dzisiaj zaglądnę jak to wygląda w tym miejscu co u ciebie na fotce bo tam nie zaglądałem.


Opona z 2007r jest niebezpieczna w użytkowaniu , bez względu na stan bieżnika ,nawet taka co nigdy nie widziała drogi.
Odpowiednio gruby bieżnik to pewnie jakieś 20-30% sukcesu. O wiele ważniejszy jest stan samej gumy, a ten w oponie mającej kilkanaście lat jest żaden.
Nowa opona , zjechana prawie do zera np. na torze będzie miała lepszą przyczepność od nie używanej , która ma te naście lat ...... i nie jest to teoria , tylko własnoręcznie sprawdzona praktyka.
Wykończyłem w swoim życiu wiele kompletów opon, bywało że fabrycznie nowy komplet zostawał łysy po dwóch dniach zabawy na torze i dobrze wiem, że jeżeli tylko były "świeże", to problem z przyczepnością zaczynał się dopiero pod sam koniec ich żywota .
Raz tylko naciąłem się przez własną nie rozwagę , i o mało nie przypłaciłem tego życiem .
Przed jednym z wyjazdów na tor kupiłem "okazjonalnie" trzy komplety opon , za śmiesznie jak na ten typ niską cenę. Opony były fabrycznie nowe , ale były leżakami magazynowymi o długim stażu (z tego co pamiętam , to miały jakieś 8-9 lat). Wtedy wydawał mi się to super zakup, bo za cenę jednego kompletu miałem trzy do upalenia.
Ponieważ samochód na tor jechał na lawecie , dopiero na miejscu okazało co to za syf.
Na szczęście już przy rozgrzewaniu zwróciłem uwagę, że coś jest nie tak . Ostatecznie skończyło się na tym , że aby nie zmarnować wyjazdu, na miejscu kupiłem nowy komplet ...... i zjechałem go do zera w dwa dni :wyszczerzony: ..... ale zabawa była przednia i co najważniejsze bezpieczna.
Zapytacie co te doświadczenia torowe mają do kampera, który porusza się w porywach do 120km/h, a zazwyczaj nie przekracza setki.
Otóż mają i to więcej niż się pozornie wydaje. Kamper to dostawczak z wrednym układem jezdnym , wysoko umieszczonym środkiem ciężkości , który przy masie prawie 4 ton, porusza się na małych 15-to , w porywach 16-to calowych gumkach o dużym profilu.
Wszystko to sprawia , że warunki pracy takich opon są ekstremalne, pomimo stosunkowo niskich prędkości, a utrata przyczepności trudniejsza do opanowania i gorsza w skutkach .
Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze kwestia umiejętności kierowców , które w zakresie panowania nad pojazdem tracącym przyczepność , w większości przypadków są znikome, pomimo wysokich "stanów licznika" .
W mocnym samochodzie z dobrą trakcją , zły stan opon wyczuwalny jest natychmiast i dopasowanie do tego stylu jazdy jest prostsze i pewniejsze .
W pojeździe takim jak kamper jest to praktycznie niemożliwe , a ewentualne problemy z przyczepnością ujawniają się wtedy kiedy jest już za późno .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 257/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-05-13, 10:42   

maga napisał/a:
Podobno Agilis szybciej się ściera niż Vanco.
Kolega opowiadał mi że na Agilis przejechał nie całe 40 tyś.km,założone były na przedniej osi


Głupoty opowiadał i tyle...
Mam Agilisy od nowości w kamperze na 16 - tkach i nawet do połowy się nie starły.
Agilisy faktycznie są miękkie ale ścieralność jest porównywalna z Vanco (małem w poprzednim kampie)
Uważam że Vanco są nieco głośniejsze.
:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***