Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Co dzisiaj naprawiłem w swoim kamperze
Autor Wiadomość
Bronek 
Kombatant
Wygląd i Nick potrafią zmylić


Twój sprzęt: Na razie wiata, która czeka na RAPIDO 883f
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 313/621
Skąd: Kołobrzeg.
Wysłany: 2018-05-16, 16:05   

Moim zdanie trzeba rozłożyc całość - obudowe .. tak jak wentylator Fiammy .
Wsadź nóż i objedż naokoło lekko systematycznie podważając . To jest jak pokrywka w puszcze od farby ,
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
weteran


Twój sprzęt: Fendt na fiacie ducato 1,9td 1993r
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 75/13
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2018-05-16, 16:50   

Jeśli to się tak otwiera jak melduje Bronek to dał bym spokój z nawiercaniem, tylko otworzył i wymienił łożyska. :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yahoda 
stary wyga


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 40/47
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2018-05-16, 19:46   

Bronek napisał/a:
Moim zdanie trzeba rozłożyc całość - obudowe .. tak jak wentylator Fiammy .
Wsadź nóż i objedż naokoło lekko systematycznie podważając . To jest jak pokrywka w puszcze od farby ,


Tam jest jakiegoś kleju nawalone. Nóż odpada. Śrubokręt też nie chce tego ruszyć. Chyba brzeszczotem się do tego dobiorę.
_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant
Wygląd i Nick potrafią zmylić


Twój sprzęt: Na razie wiata, która czeka na RAPIDO 883f
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 313/621
Skąd: Kołobrzeg.
Wysłany: 2018-05-16, 19:57   

W nówce Fiamna był syf, rdza, gdzieś tu o tym pisałem i były fotki
Stojan to magnes i z niego cały ten brud i rdza. Tam dostała się wilgoć
Połóż na sztorc, weź twardy nóż i zasuwaj z młoteczkiem. Potem WD40 czy cuś.
Jeśli jest tak jak było w tym moim od turbowenta lux, to smarowanie łożyska przez dziurkę guzik da.

Też mi się wydawało, że się nie da. Tam ewentualnie jest jakieś szczeliwo i to raczej w celu łatwiejszego montażu , coś na wzór Loctitla?
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 57/14
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-05-16, 21:39   

Ja dziś odbyłem podróż do Raszyna. Celem zamontowania PROFESJONALNEJ ramy . Jako bazy do montażu rampy pod skuter .. Dostałem na to certyfikat i stosowną tabliczkę. Jak również hak. do 2,5t.
Zajęło mi to cały dzień. Teraz zbuduję nową rampę ze stali kwasowej i na wakcje. :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :spoko
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 160/210
Skąd: Gubin
Wysłany: 2018-05-16, 21:51   

yahoda napisał/a:

Ty mówisz o tej stronie, gdzie jest naklejka "12V 90 W"? To jest akurat spodnia strona silnika (tak mam zamontowane). Chyba lepiej nawiercić od góry
...

Nie, tzn tak. Q... zgłupłem :gwm
Tak, o tej stronie piszę, NIE - nie nawiercaj z boku tylko centralnie.
Uff...
Zanurzysz w oleju, niech "nasiąknie", potem odczekasz aż ścieknie ale film olejowy zostanie i to uspokoi piszczenie.
Dziurkę możesz potem czymkolwiek zaślepić aby na przyszłość zabieg powtórzyć.
To nie łożysko piszczy tylko ośka o obudowę na której spoczywa więc możesz potem wkręcić w dziurkę śrubkę nierdzewkę z czubeczkiem by delikatnie zdystansować oś od obudowy.
Nadal nie wiemy z czego jest obudowa :idea
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yahoda 
stary wyga


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 40/47
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2018-05-17, 16:36   

Socale napisał/a:
Nadal nie wiemy z czego jest obudowa


Obudowa metalowa.

Najpierw spróbuję metodą Bronka, choć ten klej, to chyba nie jest szczeliwo, bo bardzo twardy. Mam nadzieję, że potem to złożę do kupci.
_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 160/210
Skąd: Gubin
Wysłany: 2018-05-17, 19:57   

yahoda napisał/a:
Socale napisał/a:
Nadal nie wiemy z czego jest obudowa


Obudowa metalowa.

...

Jak uda Ci się rozłożyć, to podłuż pod ośkę podkładkę teflonową i obejdzie się bez smarowania.
To na bank piszczy na styku ośka-blacha.
Jak nie uda, to śmiało wierć i użyj innego sposobu, wciśnij odrobinę smaru, palcem lub strzykawką, na metal bez obaw, nic nie skapnie.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant
Wygląd i Nick potrafią zmylić


Twój sprzęt: Na razie wiata, która czeka na RAPIDO 883f
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 313/621
Skąd: Kołobrzeg.
Wysłany: 2018-05-17, 20:17   

To ciężko idzie, nie przez "klej" a bardziej przez spasowanie. jak dekiel puszki...Trzeba dookoła systematycznie, bo się zaklinuje
Też miałem opory przed rozbiórką. Najwyżej kupi) bym jowy.
. I poszło, lrkko nie było... a w środku syf w "markowym" rocznym, czy dwuletnim silniku.
Wyczyściłem prysnąłem farbą..... złożyłem. Rok m/w było ok. Potem kamper zmienił właściciela.

Konstrukcja prosta. Jako pierwsze rozegnij te zgrzewy /przetłoczenia

sketch-1526588764858-800x500.png
Plik ściągnięto 5 raz(y) 110,27 KB

_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yahoda 
stary wyga


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 40/47
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2018-05-21, 16:17   

Dzięki chłopaki za cenne rady. Na razie muszę temat odłożyć na później, bo trzeba się drugim autkiem trochę zająć, a w kamperku mam lekki wyciek spod pokrywy zaworów. A propos, wiecie jakim z momentem dokręcać śruby pokrywy w silniku Forda 2,5 D z lat `90? No i jeszcze termostat chyba nawala, bo temperatura nawet przy długiej jeździe sięga zaledwie 60 st. Albo wskaźnik wadliwy, albo termostat (cały czas otwarty). Jaką temperaturę pracy powinien mieć taki dieselek? 90, jak w benzynie (nie mówię o tych nowszych autach, gdzie bywa wyższa), czy może być nieco niżej?
_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: BURSTNER IXEO it735 (2012)
Nazwa załogi: ZŁOTKI
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 7/10
Skąd: Rybnik
Wysłany: Wczoraj 18:16   

Nie znam odp.na pytania dot. FORDA.
Naprawiłem w moim co? Nic. Wyczyściłem palnik gazowy z lodówki. Spaliny gazu śmierdziały charakterystycznie. Wyjąłem podzespoły gdzie jest dysza i czujka i zapalarka. W środku sporo "rdzy". Czyli takich zanieczyszczeń było. Myślę, że teraz lodówka na gazie będzie pracowała sprawniej. Kominka nie czyścilem, może nie będzie tam wiele osadów?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group