Twój sprzęt: Hymer Eriba B514 Sl
Nazwa załogi: gryz3k Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Wrz 2010 Piwa: 558/295 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2018-06-04, 17:42
MAWI napisał/a:
Ja również uważam , że trzeba coś wozić. Jeden Moto inny skuter . My obecnie używamy Yamaha xmax 125
Przebieg to ok 5 tysięcy. Jak nowy. Ale tak na prawdę to byle się nie psuło.
Pierwsza jazda testowa to Pula ok 1200 km . Dojechaliśmy.
Dodałem kilka instruktażowych zdjęć.
Skuterem 125? No Wiesiu zaimponowałeś mi. Pisałem, że 125 można robić dalsze wycieczki ale 1200 km? Szacunek.
Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 99/17 Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-06-07, 23:29
gryz3k napisał/a:
Skuterem 125? No Wiesiu zaimponowałeś mi. Pisałem, że 125 można robić dalsze wycieczki
Posypuje głowę popiołem. Można . Kupiłem Yamaha X max 125ccm. Fakt ma przejechane ok 5-6 tys . Ale miałeś rację. Na nasze kamperowe wycieczki WYSTARCZY.!!!
Robiliśmy wycieczki na ok 50 do 100 km w jedną stronę .W dwie osoby . Ja 130 kg Marzenka mniej niż pół tego co ja . Ale i tak z bajbetlami ponad 200 kg. ale to .Skuter radził sobie rewelacyjnie.
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Piwa: 22/17 Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2018-09-03, 10:32
Roberto napisał/a:
Ja do tej pory używałem Piaggio Liberty 125.
Kultowy skuterek. Najwięcej pochlebnych opinii w necie na temat silnika
Najczęściej używany skuter przez poczty w krajach zachodniej Europy lub dostawców.
Waga 100 kg, długość około 190 cm. Koła 16".
Solo 100 km/h , w 2 osoby podobnie - sprawdzone
Mega mocny. Duże koła, więc nie straszne mu nierówności.
Woziłem go zarówno na rampie jak i (w ostatnie wakacje) w garażu.
Witam
ja też polecam skuterki na bazie silników PIAGGIO
a jest tego masa ... VESPA APRILIA DERBI GILERA
ale jeżeli ktoś chce kupić używany to polecam
GILERA RUNNER 125cm3 4t
Waga na sucho 119 kg
długość 1880mm
DERBI GP 125cm3 4t
Masa z paliwem139 kg
długość 1900mm
VESPA GTS 125 cm3 4t
Waga na sucho 144 kg
długość 1860 mm
są to skutery małe kompaktowe wyglądające jak 50 a mają silniki 125-200-250-300
a predkość max 120-140km/h
Sam posiadam skuter na bazie silnika PIAGGIO kultowej starej włoskiej firmy MALAGUTI
obecnie nie produkującej skuterów
MALAGUTI PHANTOM MAX 200 cm3
ooo taki
Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Piwa: 22/17 Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2018-09-03, 11:01
tolo61 napisał/a:
Hej
Byłem obejrzałem ale ma mało KM...7-8 czterosuw
Słabo się zbierało i w dwie osoby tak do 70 km/h
Więcej nie chciałem bo trochę bujało...
Wizualnie fajny ale wyglądem nie jeżdżę ..
Hmmm
ZEUS napisał/a:
lżejsze skuterki (125 ccm) z reguły więcej KM nie mają...
to się kolego mylisz
PIAGGIO QUASAR silniczek 125 CM3
mocny silnik generujący 15 koni (11kW)
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-09-03, 13:40
o gustach się podobno nie dyskutuje , a dużo koło w zakresie komfortu to duże koło, wyobraź sobie jazdę po tarce do prania na deskorolce i rowerze z 26", amortyzacja dużo nie pomoże ale jest ważna. Taki mam , moim zdaniem wygląda OK
Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Piwa: 22/17 Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2018-09-03, 13:49
Cytat:
kolego masz tylko z przodu większe koło bo 16 cali
w skuterach sportowych do których twój nie należy montuje się koła 13-14 cali no max 15
i coś w tym jest bo wtedy dają grubszy lać u ciebie 90 a u mnie 130-140
szersze opony coś chyba dają ? ale jak mówisz każdy ma swój gust
ja wole skutery mocne szybkie ty male z dużymi kołami
Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Piwa: 22/17 Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2018-09-03, 13:56
Bronek napisał/a:
JaroW napisał/a:
Małe koła za to dostają szersze opony i nie jest tak źle jak mówią o telepaniu.
wg mnie ważniejsze jest zawieszenie i amortyzatory.
Nie tak to działa, małe koła są do y, amortazatory amortzatorami i opony oponami.
Małe koła są niebezpieczne, niekomfortowe, a na dziurach tragiczne.
Kolego małe tzn jakie 13 -14 cali to takie same sa w samochodach
zacytuje historie z wiki
Pierwsze skutery powstały w latach dwudziestych np. DKW – Lomos z 1922, ale popularność zdobyły po II wojnie światowej dzięki Vespie oraz Lambretcie.
VESPA NA ROK 2018
Widzisz tu duże koła?
firma ma tradycje od wojny i dalej robi mniejsze koła
i jakoś nikt nie narzeka na brak komfortu
ale cena nowych zabija
a ty pewnie myślisz o tanich chińczykach z kolami 10 cali
Prawdziwa siła Vespy GTS300, występująca również u jej mniejszych sióstr, to zawieszenie. Małe koła są często przedmiotem wątpliwości potencjalnych klientów, jeśli wręcz nie obiektem drwin. Tymczasem tutaj cały system odpowiedzialny za kontakt skutera z podłożem działa znakomicie. Jest to przede wszystkim zasługa niespotykanego gdzie indziej, samonośnego nadwozia. Jest bardzo sztywne, skuter świetnie prowadzi się na prostych, a w zakręty wchodzi jak po sznurku. Koła mają po 12 cali i umieszczone są w świetnie wymyślonych wahaczach, w tym fikuśnym, jednostronnym z przodu. Zawieszenie jest dosyć sztywne, ale wciąż mieści się w dobrych standardach komfortu.
Za komfort jazdy Vespą Sprint odpowiada dość ciekawe, i znacząco zmodyfikowane względem poprzednika, zawieszenie składające się z pojedynczego amortyzatora sprężynowego na przodzie o skoku 78 mm, oraz pojedynczego, hydraulicznego amortyzatora na tyle z czterostopniową regulacją o skoku 70 mm. Całość oparta została na dwunastocalowych kołach, z czego na przodzie jest 110 mm, a na tyle 120 mm. Wystarczająco? Trzeba przyznać, że w zupełności, a zawieszenie spisuje się wręcz wyśmienicie. Fabryczne ustawienia bez najmniejszego problemu gwarantowały wygodną jazdę zarówno po krótkich poprzecznych nierównościach, jak i dłuższych wzdłużnych. Nawet szybszy przejazd przez ulicę „kocich łbów” nie zrobił na Sprincie najmniejszego wrażenia, a wybieranie było na tyle neutralne, że ani na cztery litery, ani na nadgarstki nie przenosiły się jakiekolwiek drgania. Pochwalić można również stabilność podczas jazdy przy dużych prędkościach, jak również zachowanie na zakrętach. Sprint jest bardzo przewidywalny, a złożenie następuje lekko i bez zbędnego wysiłku. Wystarczy lekki napór na kierownicę, a kładzie się w zakręcie z dziecinną łatwością. Jednak najlepsze, a zarazem najprzyjemniejsze, to poruszanie się w korku. Promień skrętu nowej Vespy wynosi chyba jakieś 5 cm, bo przeskakiwanie z pasa na pas pomiędzy samochodami, które stoją zderzak w zderzak w zakorkowanym Rzymie, przypominało jazdę na hulajnodze po nieco bardziej zatłoczonym chodniku. Niemałą rolę odgrywają tutaj niewielka długość (1860 mm) i szerokość (735 mm) oraz rewelacyjnie rozłożona masa i nisko osadzony środek ciężkości. Ogólnie jest bardzo komfortowo i wygodnie, jednak na dłuższą jazdę, ze względu na typowo skuterową pozycję, Sprint nadaje się średnio. Bez wątpienia jego żywiołem jest miasto, a jeśli ktoś miałby ochotę na nieco dłuższą wycieczkę, to powinien liczyć się z kilkoma postojami na rozprostowanie kości.
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-09-03, 15:12
tak jak powiedziałem o gustach się nie dyskutuje ale jakoś nie widziałem sportowych motorów na małych kółkach, coś w tym chyba jest. Dla mnie skuter w kamperze to rekreacja, komfort, mała waga i wystarczające osiągi na wakacje. Zawieszenie jest ważne, ale sory praw fizyki nie przeskoczy. Vespa jest piękna ale na 10/11/12 calowych kółeczkach do jazdy po nieutwardzonych drogach bym sobie chyba nie kupił , na dobry asfalcik ... no ale to tylko luźne dywagacje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum