Co dzisiaj naprawiłem w swoim kamperze |
Autor |
Wiadomość |
KASZUB
weteran
Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Piwa: 60/63 Skąd: Celbowo koło Pucka
|
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2018-06-11, 11:14
|
|
|
Co Ty,trzeci rok ze mna w lato jezdzi,wczesniej na bagazniku rowerowym u gory .Zwykly pingwin monoblok.ale teraz sie plandeka na wozek klei,bedzie jak nowka niesmigana i nikt sie nie domysli co wewnatrz siedzi a siedzi monoblok ,agregat i multum szpeju. |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
slawwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Laika x695 Ford
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sie 2012 Piwa: 141/299 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2018-06-11, 11:31
|
|
|
tom-cio napisał/a: | Wiatraczek fajny.Ja poszedlem dalej i se klimatyzatorek podpialem |
swietny pomysł i z pewnością jest skuteczne - a nie pierdzidełko za 8 tysi |
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2018-06-11, 14:24
|
|
|
Do 19 stopni jestem w stanie zbic w srodku przy plus 30 na zewnatrz,warunek maty termiczne na oknach.Ale w czasie jazdy tez jak se agregacik burczy z tylu i zimnym dmucha to jedzie sie o wiele lepiej |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
KASZUB
weteran
Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Piwa: 60/63 Skąd: Celbowo koło Pucka
|
|
|
|
|
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-06-11, 14:58
|
|
|
KASZUB napisał/a: | Tom-cio a ile ci to prunda pali? Na postoju? Na ile ci styka bateria i jaka? |
Bardziej benzyny ile? Bo to z agregata zasilane |
|
|
|
|
KASZUB
weteran
Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Piwa: 60/63 Skąd: Celbowo koło Pucka
|
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2018-06-11, 15:56
|
|
|
Agregacik na jednym tankowaniu chodzi okolo 8 h,wlewam 3,5l benzyny .Ale dobrze jest mu tak po 4h dac z 15 min przerwy .Natomiast w nocy wlaczam czasami nadmuch tylko z przetwornicy.i jest bardzo ok,wystarczajaco wychladza i wtedy nie slychac w sumie nic oprocz szumu powietrza,dziala jak turbowent w oknie z nawiewem,ake z ta roznica ze bierze powietrze nie z goracego dachu tylko zza kampera z wysokosci okolo 70cm nad ziemia,wiec duzo chlodniejsze |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
CAPOMAN
weteran
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Maj 2014 Piwa: 37/34 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-06-12, 13:27
|
|
|
tom-cio napisał/a: | Agregacik na jednym tankowaniu chodzi okolo 8 h,wlewam 3,5l benzyny .Ale dobrze jest mu tak po 4h dac z 15 min przerwy .Natomiast w nocy wlaczam czasami nadmuch tylko z przetwornicy.i jest bardzo ok,wystarczajaco wychladza i wtedy nie slychac w sumie nic oprocz szumu powietrza,dziala jak turbowent w oknie z nawiewem,ake z ta roznica ze bierze powietrze nie z goracego dachu tylko zza kampera z wysokosci okolo 70cm nad ziemia,wiec duzo chlodniejsze |
Tomek- ja autentycznie miałem dokładnie taki sam pomysł do realizacji - zanim nie założyłem klimatyzacji na pasku. W miejscu gdzie mam bagażnik miałem w planach wstawić jednostkę zewnętrzną (w zasadzie na bagażnik)+ agregat a w środku panel... tylko trochę przeraził mnie wygląd takiego kampera:) (rakieta) |
_________________
|
|
|
|
|
CAPOMAN
weteran
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Maj 2014 Piwa: 37/34 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-06-12, 13:32
|
|
|
Oddałem dzisiaj auto do elektryka w Bielsku w celu zamontowania świateł led do jazdy dziennej + rozwiązanie problemów z moją elektryką (kompleksowy przegląd itp.)
Niebawem opiszę moje modyfikacje w swoim temacie/ dzienniku pokładowym
Poza tym - przyznać się, który z "naszych" skorzystał z tego samego warsztatu - jak podstawiałem swojego bolida to miejsce zajmował taki piękny sprzęt z naszą nalepką
20180612_104211_resized.jpg
|
|
Plik ściągnięto 24 raz(y) 227,07 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2018-06-12, 17:46
|
|
|
Maurycy,jak nastepnym razem bedziesz chcial cos z elektryki montowac to daj znac,do mnie masz blizej jak do Bielska a takie swiatelka to bym Ci w godzinke ogarnal.I na powaznie pisze,jak cos to numer masz
A co do kimy na pasek-juz tez mam sprezarke i mocowanie a to najwazniejsze.Do kinca czerwca powinienem montaz ogarnac |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 2018-06-12, 18:13
|
|
|
Piszczącego wentylatora jeszcze nie ruszałem, ale za to mogę pochwalić się wymianą uszczelki pod pokrywą zaworów i regulacją luzów zaworowych (silnik Ford 2,5 D z lat `90). Robota niezbyt skomplikowana. Podczas oczyszczania powierzchni pod uszczelkę zauważyłem resztki różowego sylikonu - trzeba było to wyczyścić. Użyłem szmatki nasączonej zmywaczem do hamulców. Jutro zakładam nową uszczelkę i skręcam z momentem 6-8 Nm najpierw śruby po stronie wtryskiwaczy zaczynając od przegrody, potem druga strona, też od przegrody.
Aby ustawić luzy zaworowe uniosłem jedno tylne koło kamperka (napęd na tył), wrzuciłem piąty bieg i obracałem kołem w celu otwierania kolejnych zaworów (syn informował co tam na klawiaturze się dzieje). Na dwóch zaworach dokonałem minimalnej korekty. Kolega wojtekjanus okazał się wielce pomocny w tej kwestii, służył radą i podał prawidłowe wartości tych luzów, za co mu dziękuję - tu go zacytuję, może komuś się przyda:
"REGULACJA LUZU ZAWOROWEGO W SILNIKU 2,5D i 2,5TD (wszystkie roczniki)
================================================== =========
Zawory ustawia się jak niżej:
-zawór w pełni otwarty: 1 i 6, zawory regulowane: 4 (ssący) i 7 (wydech)
-zawór w pełni otwarty:2 i 3, zawory regulowane:5 (wydech) i 8 (ssący)
-zawór w pełni otwarty:4 i 7, zawory regulowane:1(wydech) i 6 (ssący)
-zawór w pełni otwarty:5 i 8, zawory regulowane:2 (ssący) i 3 (wydech)
Silnik może być zimny lub ciepły.
Luzy: ssący 0,20 mm, wydech 0,38 mm (w praktyce 0,40 mm nieco mocniej spasowane).
Zawór 1 to zawór od strony paska rozrządu.
Wygodnie jest włączyć 5-tkę i przepychać powolutku auto odpowiednio ustawiając położenie zaworów."
Opisane dokładniej tu:
https://www.camperteam.pl...p=724552#724552
No i jakieś fotki, bo bez nich się nie liczy:
Zdjęcie1320.jpg
|
|
Plik ściągnięto 12 raz(y) 986,89 KB |
zdjęcie 31.jpg
|
|
Plik ściągnięto 14 raz(y) 230,34 KB |
zdjęcie1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 7 raz(y) 484,06 KB |
|
_________________ kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
|
|
|
|
|
|
CAPOMAN
weteran
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Maj 2014 Piwa: 37/34 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-06-12, 20:34
|
|
|
tom-cio napisał/a: | Maurycy,jak nastepnym razem bedziesz chcial cos z elektryki montowac to daj znac,do mnie masz blizej jak do Bielska a takie swiatelka to bym Ci w godzinke ogarnal.I na powaznie pisze,jak cos to numer masz
A co do kimy na pasek-juz tez mam sprezarke i mocowanie a to najwazniejsze.Do kinca czerwca powinienem montaz ogarnac |
Tomek- no w sumie nie pomyślałem w tym temacie, ale montaż ledów to tylko jako dodatek a tym sposobem chcę ograniczyć pobór prądu z altka przy działającej klimie bo jak wiemy mam niedobór przy max obrotach klimy.
Myślę, że takie led-y zaoszczędzą trochę cennych W.
Jeżeli to nie pomoże to następny krok będzie solar- chociaż się od tego wzbraniam jak mogę
Natomiast mój główny cel oddania autka do elektryka to zrobienie porządku z instalacją- ostatnio mi coś wariowało a w szczególności wentylator, który chodził non stop- nawet po wyłączeniu silnika i tym sposobem bezpiecznik mi topiło.... przekaźniki wariowały i w ogóle zleciłem generalny przegląd i doprowadzenie do porządku całej instalacji, zlikwidowanie dziwnych "krzaczków" itp.
ehhh a że ja w ogóle nie znam się na elektryce co już wiele razy pisałem bo należę do tych, którzy napięcie w kablach mierzą językiem
to stąd też wizyta u elektryka.
20180607_180826_resized.jpg
|
|
Plik ściągnięto 7 raz(y) 202,15 KB |
20180607_180819_resized.jpg
|
|
Plik ściągnięto 11 raz(y) 120,27 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2018-06-13, 15:50
|
|
|
Przekaznik sklejony,albo przebicie na mase w czujniku i przekaznik trzyma,nie jestem pewny ale powinno byc chyba 30A do wentylatora.Spoko ,jak kiedy co z elektryki bedziesz potrzebowal to dzwon |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
Simbus
zaawansowany
Twój sprzęt: Eura Mobil Activia 690 VB
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 9/14 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2018-06-13, 17:56
|
|
|
Ja dziś pojechałem jak co rok na pewniaka zrobić przegląd techniczny kamperem...a tu resor pęknięty
Wynik badania negatywny...kamper już w serwisie...ehhh
Weekend trzeba zostać w domku. |
|
|
|
|
|