Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato 2.8 JTD - kto użytkuje auto po "chiptuningu"
Autor Wiadomość
drzevo 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2016
Piwa: 9/21
Skąd: Maciek WWL
Wysłany: 2018-07-05, 20:46   Ducato 2.8 JTD - kto użytkuje auto po "chiptuningu"

Cześć,
Jestem świeżo po przekładce silnika z 1.9 TD na 2.8 JTD 127 KM. Oczywiście różnica potężna.
Silnik ma jednak potencjał na wzmocnienie, szkoda go nie wykorzystać...

No właśnie... szkoda nie wzmocnić, czy nie ma sensu?
Użytkowałem różne auta osobowe po "chiptuningu". Fajnie się takimi autami latało w trasie. Z drugiej strony, przy normalnej jeździe, korzyści z przyrostu mocy i momentu były umiarkowane, wręcz nieodczuwalne.

Szukam osób, które mogą podzielić się opinią z użytkowania Ducato 2.8 JTD "z czipem". Własnych opinii, nie zasłyszanych.

Uprzedzając pytania o trwałość - jednostka jest po dużym remoncie, o to się nie martwię.

Z góry dziękuję.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2018-07-05, 21:07   

Mam podobny silnik - 2,8HDI w Jumperze.
Dwa lata temu przemapowałem do 145KM i jestem zadowolony :ok
Ma "dłuższe" przełożenia. Teraz nie muszę tyle mieszać w biegach, bo np. na "piątce" normalnie przyspieszam już od 70 km/h.
Górki też mi nie straszne :-P
Wartością dodaną jest oszczędność paliwa - około litr na 100 km :bigok

Ja dodatkowo odblokowałem w komputerze fabryczny tempomat. Teraz jest bajecznie :szeroki_usmiech
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Fiacior75 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8jtd
Nazwa załogi: Fiaciorki
Dołączył: 05 Lip 2018
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2018-07-05, 21:58   

Ciekawe ....też mam taki motor 2.8jtd , kumpel mi powiedział, że ten silnik ma spory zapas.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drzevo 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2016
Piwa: 9/21
Skąd: Maciek WWL
Wysłany: 2018-07-06, 05:54   

Fiacior75 napisał/a:
Ciekawe ....też mam taki motor 2.8jtd , kumpel mi powiedział, że ten silnik ma spory zapas.


Potencjał jest na około 145-155 koni mechanicznych i 350-370 niutonometrów.
Wiele zależy od stanu danego egzemplarza.
Biorąc pod uwagę, że w serii auto powinno mieć ponad 120 koni mechanicznych i około 300 niutonometrów, przyrost powinien być wyraźnie odczuwalny - szczególnie przy załadowanym aucie i w górach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekd 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,8 Elnagh Joxy
Nazwa załogi: Marzanna i Wojtek
Dołączył: 04 Sie 2015
Piwa: 1/1
Skąd: Strzegom/ Komorów
Wysłany: 2018-07-06, 08:00   

Mam 2,8 jtd 2004 rok. Przyjechał gościu z komputerem , trwało to może 30 minut. Okazało sie , że bez problemu zrobił 152 KM. Różnica kolosalna.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bazyli 
Kombatant
+125 punktów do życia po odpaleniu kampera


Twój sprzęt: T.E.C. Rotec 680G automat 196 KM
Nazwa załogi: Bartek/Magda/Kasia/Filip
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Mar 2011
Piwa: 195/183
Skąd: Lublin->BOTANIK
Wysłany: 2018-07-06, 08:05   

drzevo napisał/a:
Szukam osób, które mogą podzielić się opinią z użytkowania Ducato 2.8 JTD "z czipem". Własnych opinii, nie zasłyszanych.


Mam silnik 2.8 146KM 107kW (oryginał) - poprzednikowi nie starczyło mocy więc dał do do majstra-magika od tuningu (nazwiska nie pamiętam ale to jakiś były rajdowiec z Krakowa). Papierów nie widziałem ale podobno ma teraz 190KM.
Plusy: teoretycznie 3,5 tonowa buda (podkreślam teoretycznie), 7 metrów długa, alkowa, 2,4m szeroka z rodziną i gratami przyśpiesza bez problemu pod górę; ciągnie jak zły, idzie i idzie, 110km/h jedzie się komfortowo i jest zapas mocy; nie ma problemu z wyprzedzaniem.
Minusy: pali jak smok; szczypta szaleństwa i wskazówka poziomu paliwa zmienia położenie. Jeszcze nie mierzyłem bo się trochę boję :zimno Jak będzie 14 będę happy.
Odniesienie do osiągów mam słabe bo wcześniej użytkowałem Ducato 1,9 TD 1998r. na mniejszej budzie; do setki miał z 200 sekund a duża góra kończyła się na 2. biegu ale odwdzięczał się niskim spalaniem 10,5 i kompletną bezawaryjnością. Grzesiek który na co dzień użytkuje kampera o niemal identycznych gabarytach też 2,8 z podobnego rocznika prowadząc mojego mówi że czuje się różnicę ale przy jeździe 60km/h wzwyż.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2018-07-06, 09:03   

Moim skromnym zdaniem nie ma co szaleć z dodawaniem tej mocy. Zwiększenie o 15-20% jest odczuwalne i wystarczające.
Przy odpowiedniej technice jazdy (wykorzystanie większego momentu) spalanie też będzie mniejsze.

Takie są moje obserwacje po dwóch latach testów :ok
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 257/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-07-06, 09:37   

Miałem w poprzednim kampie zwiększoną moc ze 128 na 148.
Silnik Fiata 2.8 JTD - alkowa. Po zmianie mapy najbardziej odczuwalny moment , podczas podjazdu pod górę.
Nie trzeba tak szybko dokonywać redukcji. Jak to mówią mocy nigdy za wiele. Jak masz taka możliwość zmień mapę silnika tylko w dobrej firmie. :spoko
A spalanie może ciut wyższe ale lepsza dynamika jazdy.
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2018-07-06, 13:17   

Mam 2.8 JTD 128km i trochę się jeszcze waham w temacie czipa ze względu na spory przebieg auta. Tak prawdę mówiąc mocy rzadko mi brakuje już bardziej brakuje 6 biegu na autostradzie.
ps. Osobówki czipowałem wszytkie (te z turbinami).
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
remi 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Rapido 9090DF
Nazwa załogi: MIR
Dołączył: 13 Lut 2014
Piwa: 3/1
Skąd: klamry
Wysłany: 2018-07-10, 15:07   

Kupiłem silnik 2.8JTD z busa 2004 , przebieg 220 tyś miał niemieckiego boxa. Pierwszy wyjazd pokazał że trochę za dużo dodane bo między 4 a 5 spadał z obrotów i alkowa go trzymała wchodził w czeka.Na innych biegach bajka . Zmieniłem na inny box jednokanałowy polski i było super ustawiając na 7 pozycję , na 9 pozycji kopcił trochę za dużo zupy. Jazda na boksie tylko dla mądrych .No i musi być zdrowe sprzęgło najlepiej sachs z silnika 2.8 jtd POWER . Boxa kupiłem na allegro z łodzi cena coś około 650 zł .Różnica z jazdy ogromna ,krótkie biegi ,z dołu jak osobówka ,przy 115km/h zszedł z 12 l na 10.5.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drzevo 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2016
Piwa: 9/21
Skąd: Maciek WWL
Wysłany: 2018-07-11, 21:50   

Dziękuję za Wasze opinie, były zdecydowanie pomocne przy podjęciu decyzji...

Dzisiaj mój kamperek dostał nowy program i... szczerze brakuje mi słów, żeby opisać, jak teraz jeździ... Jeszcze 5 tygodni temu miałem pod maską 1.9 TD, więc trudno w jakikolwiek sposób porównać tamte wrażenia, z "czipowanym" 2.8... to są dwa różne auta. Niedawno trzeba było planować każdy manewr, teraz trzeba uważnie obchodzić się z pedałem gazu, bo auto katapultuje, rwie do przodu jak szalone...

Pozostaje trzymać kciuki za bezawaryjną eksploatację

Gdyby ktoś się wahał, to szczerze polecam wykorzystać potencjał takiego silnika... 8-)
To po prostu rewelacja :)

:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
antwad 
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5801
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Sty 2007
Piwa: 17/63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-12, 08:01   

A gdzie robiłeś?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2018-07-12, 10:03   

wojtekd napisał/a:
Mam 2,8 jtd 2004 rok. Przyjechał gościu z komputerem , trwało to może 30 minut. Okazało sie , że bez problemu zrobił 152 KM. Różnica kolosalna.


A jak zmierzył te 152 KM? Miał przenośną hamownię?
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drzevo 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2016
Piwa: 9/21
Skąd: Maciek WWL
Wysłany: 2018-07-12, 11:18   

antwad napisał/a:
A gdzie robiłeś?


Robiłem w Warszawie w miejscu dość nietypowym...

Ogarnięty człowiek, w branży od 1999 roku, przewinął się przez krakowski V-tech, warszawski Kreator Mocy, Chojnackiego, aktualnie na etacie w dużej korporacji (tam też zajmuje się elektroniką i to... lokomotyw :) ), a wieczorami od czasu do czasu dorabia przy wzmacnianiu aut. Chwilowo w warsztacie znajomego, za 2-3 kwartały z własną hamownią.
Nie wiem, czy trafię z określeniem... takie trochę podziemie tuningowe, ale wielu znajomych eksploatuje auta po jego modach i nikt złego słowa nie powiedział.

Auta nie hamowałem.
Robota przez "kabel", bez otwierania kompa (jak niektórzy twierdzili, że inaczej się nie da...), od podłączenia się do komputera do wyjazdu auta godzina z kawałkiem.
Rwie asfalt :)

Ewentualny kontakt na priv, dla osób naprawdę, naprawdę zdecydowanych na tę usługę - człowiek na razie mocno zabiegany i prosi, żeby kontaktu nie rozpowszechniać hurtowo, bo nie da rady gadać ze wszystkimi godzinami przez telefon.
Zainteresowany poważnie - dzwonisz, dostajesz termin, kasa w kieszeń (bardzo atrakcyjna cena) i jedziesz.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2018-07-12, 11:36   

drzevo napisał/a:

Zainteresowany poważnie - dzwonisz, dostajesz termin, kasa w kieszeń (bardzo atrakcyjna cena) i jedziesz.

Z całym szacunkiem ale to jest kabaret a nie tuning. Gość wgrywa tzw. gotowce ściągnięte z internetu. To żadne czipowanie. Od programowania silnika to jest hamownia, komputer poważny i Wiedza. Nie należy takich "usług" polecać bo to jak PowerBox z allegro.... Naprawdę ten temat nieźle znam i wiem co mówię.
A 152km "ma" bo tak było napisane w internecie obok tego programu do pobrania. Bzdury niestety.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***