Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning celem zmniejszenia zużycia paliwa Fiat Ducato 2.3JTD
Autor Wiadomość
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-14, 22:29   

EwaMarek napisał/a:
Nadal prowadzę rozmowy z vitesse, żeby coś zrobić z kamperem


Dokończyłeś rozmowy i przeprowadziłeś tuning czy odpuściłeś temat. Sam mam zamiar zrobić to na wiosnę tylko jeszcze nie wiem gdzie :-/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2018-01-15, 20:41   

Na razie tak :-/

Głównie z braku czasu no i sezon zimowy wiec kamerem nie jeździmy.

Na wiosnę może odnowie temat
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2018-07-15, 07:26   

Wczoraj przeprogramowałem swojego kamperka , 3.0 JTD , 160 KM .

Wybrałem najbliższych mi firmę Good hoope , troszkę serduszko mnie boli bo nie mam zchamowanego bo kamper za wysoki, ale cóż.

Testy na drodze pomogły dograć reakcje pedału gazu .

Program na którym się oparliśmy pochodził z blaszaka robionego wcześniej zchamowanego na 193,5 KM i 486 NM

Powiem tak - re w e l a c j a, zależało mi na łagodnym stylu oddawania mocy , przeprogramowany pedał gazu , doładowanie rośnie liniowo, można go kręcić i nie ma skoków ciągu.

Na 6 biegu od 80 do 110 rwie jak osobowy :pifko muszę pamiętać żeby ten 6 bieg oszczędzać na niskich obrotach bo nie mam zamiaru remontować skrzyni :lol:

Koło 2 tyś obrotów jest pełny/maksymalny NM a na 3500 max KM , z testów wyszło nam parę ciekawych obserwacji w temacie oszczędzania paliwa , przecinania się krzywych mocy i NM.

Januszowe Passaty będą miały co robić :haha:

Żarty żartami ale wyprzedzanie tira , czy nawet inne manewry , jak osobowym :kwiatki:
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2018-07-15, 11:29   

silny napisał/a:
Wczoraj przeprogramowałem swojego kamperka , 3.0 JTD , 160 KM .

Żarty żartami ale wyprzedzanie tira , czy nawet inne manewry , jak osobowym :kwiatki:


Temat co prawda o 2,3 JTD

Bez tego zabiegu nie powinno z tym być żadnego problemu.
Sprawny silnik 3.0 to demon mocy,a i z 2-go biegu można ruszać pod warunkiem że się tym tu nie chwalimy. :haha:

Teoretycznie powinno zmniejszyć się zużycie paliwa,a jak w praktyce?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2018-07-15, 14:54   

Nie wiem jak spalanie bo zabieg był robiony wczoraj :)

Seryjnie mój miał b wysoki moment obrotowy co było b przyjemne ale mocy nigdy nie jest za mało. W środę jadę do Rowów to zmierzę
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2018-07-22, 10:13   

Jeszcze jeżdzimy tu i tam po wybrzeżu bałtyckim ale spalanie zdecydowanie poniżej litr mniej, na razie pomiarów za mało się podam realne za kilka dni , na pewno ok 1 litra mniej - ważne!!!!!!-przy zachowaniu tego samego stylu jazdy!!!!!.

Gdybym mógł wjechać na chamownie dałbym wszystko co się da , ok 205 KM i ponad 500 NM.

Trudno jechać 100 kmh bo noga za ciężka w klapkach, założę tempomat bo za mocny i trudno dozować delikatną jazdę.
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2018-07-23, 22:04   

silny, jedź tam gdzie ja byłem. Robią głównie tiry więc kamperek to pikuś
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***