Remont ,malowanie Adria 360 |
Autor |
Wiadomość |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-06-11, 00:10
|
|
|
amples napisał/a: | SZEJK napisał/a: | przyśpieszeniach na 5 biegu pod górki. | Są miejsca gdzie butelka czy piłka sama toczy się pod górkę ,
(złudzenie optyczne , tak naprawdę jest z górki) |
Kilka lat w Trieście mieszkam i kilka aut już testowałem, kamper bez problemu się wbijał na 4 biegu, nowy scenic 106km TD 6 biegowy na 5 , Mitsubishi ASX niby 129Km TEŻ MUSZE 4 BIEG WBIJAĆ.
Nie ma złudzeń kilkukrotnie ci strzyka w uszach od zmiany ciśnienia a na termometrze widać spadek temperatury teoretycznie na każde 100 p.pm 1 stopień mniej zresztą jak jesteś na górze i widzisz całą zatokę triesteńską z tak wielkiej wysokości to raczej nie mamy o czym pisać. |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-06-11, 00:24
|
|
|
pasza napisał/a: | kilkukrotnie ci strzyka w uszach od zmiany ciśnienia | Nie mam tej przypadłości ,
rada poprzewiercaj sobie uszy to nic ci nie będzie strzykało
(a może wystarczy dobrze wyczyścić) |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-06-11, 00:32
|
|
|
SZEJK napisał/a: |
Właśnie wróciłem z Bałtowa i jadąc pod górkę przypomniałem sobie jak pisałeś o przyśpieszeniach na 5 biegu pod górki. . |
Mi w Polsce mocy też zabrakło (opisałem to) ale jak piszę tak było i nie pisałem o przyspieszeniach na 5 biegu pod górę , owszem pod lekką tak,ja trzymałem się 90-95 km/h i tylko tyle.
Próbowałem się trzymać w tunelu aerodynamicznym za tirem one mają max prędkość realną 92km.h ale pod górę zwalniały szybko do poniżej 80 a nawet 60 i musiałem wyprzedać choć nie chciałem bo było wygodnie i ekonomicznie. |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-06-11, 00:40
|
|
|
amples napisał/a: | pasza napisał/a: | kilkukrotnie ci strzyka w uszach od zmiany ciśnienia | Nie mam tej przypadłości ,
rada poprzewiercaj sobie uszy to nic ci nie będzie strzykało
(a może wystarczy dobrze wyczyścić) |
Brawo Amples na twe merytoryczne wypowiedzi można zawsze liczyć
Jutro zakleję uszy silkaflex i sprawdzę czy mi w uszach nie strzyka od zmiany ciśnienia jak tobie |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-06-11, 00:47
|
|
|
pasza napisał/a: | Jutro zakleję uszy silkaflex i sprawdzę |
Ale ja proponowałem udrożnić je ,
nie całkiem zaklejać. |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-06-12, 23:17
|
|
|
Pytanie, przy zmianie filtra powietrza zauważyłem że pod kołem zapasowym mam korek a pod nim wtyczkę zasilania ale taką węższą do czego to jest ?
Miałem go wyciszać ale ktoś mi powiedział że on jest już od silnika wyciszony, ma dość grubą matę a na niej aluminiowa folia (czy to standard w każdym ducato z tych lat czy dołożyła adria?), w kabinie też jest jakaś izolacja której u Maura w rimorze brak.
Jadąc autostradą realnie 90-92km.h jest dość cicho i można rozmawiać bez problemu ,powiedzmy odpowiada to hałasowi nowej osobówki kasy średniej przy 130-140km.h
Ale wsłuchując się w silnik dla niego optymalna prędkość po płaskim to 75km.h na 5 i jest cichutko/ ekonomicznie.
Silnik nie spalił mi oleju nic ,po wymianie rozrządu przez partaczy zaczął cieknąć ale 300ml na 1200km to jest nic.
Zdziwiłem się mocno bo kolektor ssący zaolejony więc zamówiłem z chin separator oleju ale go jeszcze nie zamontowałem i myślę czy jest jakiś sens jego montażu? |
|
|
|
|
SZEJK
weteran
Twój sprzęt: Fiat Dukato 2,8 JTD BAVARIA
Nazwa załogi: Grab Klan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Piwa: 204/261 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2018-06-13, 00:33
|
|
|
Wyciszenie od silnika masz oryginalne takie było fabryczne a od strony kabiny fabrycznie była taka filcowa szczątkowa wykładzina tak że masz fabryczne wyciszenie.
Skutecznie nie sposób wyciszyć ale jak się postarasz to znacznie można zredukować hałas.
Zobacz jak u mnie wygłuszyłem kabinę z obu stron dwoma rodzajami maty, jest znacznie ciszej ale ciągle chciało by się więcej. |
_________________ Pozdrawiam SZEJK
Ten co zna swoją wartość, nigdy nie będzie niszczył innych, by budować siebie.
Dr. Mateusz Grzesiak
Moje poprzednie i aktualna karawana:
|
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-06-24, 23:08
|
|
|
SZEJK napisał/a: | Wyciszenie od silnika masz oryginalne takie było fabryczne a od strony kabiny fabrycznie była taka filcowa szczątkowa wykładzina tak że masz fabryczne wyciszenie.
Skutecznie nie sposób wyciszyć ale jak się postarasz to znacznie można zredukować hałas.
Zobacz jak u mnie wygłuszyłem kabinę z obu stron dwoma rodzajami maty, jest znacznie ciszej ale ciągle chciało by się więcej. |
Nie wiem jak to wygląda standardowo w ducato I , podam fotki i jeśli mam standard to będę wygłuszał ale tak prosto bo mi się nim jeździ naprawdę dobrze i nie potrzebuję mega wyciszania /rozbierania pół kampera, najgorsza jest jedynka i dwójka.
Jedno co zauważyłem i co ma potwierdzenie ,silnik jest bardzo czuły na jakość paliwa choć on teoretycznie powinien chodzić na oleju po frytkach ? w nim czuć odrazu jakość paliwa lub czy jest wlany dodatek do paliwa, kiedy w nowoczesnym turbo-dieslu nic nie było czuć. |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-06-24, 23:47
|
|
|
Kupiłem rower https://www.decathlon.pl/...id_8405304.html , chciałem jakiegoś złoma używanego za 30Eu aby nie kusił złodzieja ale w Trieście złom do remontu to 60 eu więc to nie miało sensu a za rowerem 80 km też nie będę jechał do Udine bo ten kupiłem nowy za 129Eu.
Rower na sprawnym kamperze to coś pięknego, to otwiera nowe możliwości, kamper to drugi dom na wsi ale taki który jest tam gdzie my zamarzymy i to jest piękne.
ps.
Sąsiad kupił domek w górach i aby to miało sens jeździ tam musowo/przymusowo co piątek-sobota a że mu ciężko było i zmuliło go na zakrętach wiec wydumał że zmieni samochód na taki z automatyczną skrzynią i niby na śnieg, tyle że on nie ma tam napędu na 4 koła a jedynie abs został odwornie zaprogramowany i reklamowany jako peugot na snieg, ludzie są naprawdę debilami bo wcześniejszy samochód był o wiele lepszy od nowego na te trasy.
https://www.camperteam.pl...p=726678#726678 |
|
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-07-20, 01:17
|
|
|
trzeba by jakiś panel zainstalować?
Szukam po taniości i tak aby mi się ładnie wpasował koło radia w zabudowie 8,5cm wysokości szczelina, pasuje mi to https://www.google.pl/search?q=VS1024Au wiem że inne podobne nie markowe PWM są po 15Eu ale ale potrzeba przeróbek a to kosztuje/czas i wiem wiem że bez przyszłości bo to tylko 10a ale te 20A mają większą wysokość i nie wejdą bez przeróbek.
Ten kontroler na 2 baterie ma sens ,ja nie mam doświadczenia ?
https://www.google.pl/search?q=REGDUO20
Na wydawanie kasy na MMPT nie mam ciśnienia:
""W pewnych wypadkach technologia MPPT może być nawet mniej skuteczna niż PWM (MPPT zużywa więcej energii na własne potrzeby/straty energii). Przy optymalnie dobranych parametrach paneli (napięcie ładowania, moc) efektywność PWM będzie taka sama lub nawet wyższa niż MPPT. Tak będzie w przypadku np. paneli z napięciem pracy 30V podłączonych do akumulatora 24V lub z panelami 18V podłączonymi do akumulatora 12V.""
-> https://www.camperteam.pl...p=729965#729965
Panel 100wat 7,5kg 66eu https://www.energiasolare...v-serie-nx.html
Czy lepiej 130Wat 8.9kg https://www.puntoenergias...0117170042.html
Jakiś rady mam? zamiar wydać nie więcej jak 110Eu za całość do starego kamera ba myślę że wystarczyłby nawet zestaw 30Wat panel ale one cena/moc są bardzo nie opłacalne. |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-07-21, 08:34
|
|
|
pasza napisał/a: |
Na wydawanie kasy na MMPT nie mam ciśnienia:
""W pewnych wypadkach technologia MPPT może być nawet mniej skuteczna niż PWM (MPPT zużywa więcej energii na własne potrzeby/straty energii). Przy optymalnie dobranych parametrach paneli (napięcie ładowania, moc) efektywność PWM będzie taka sama lub nawet wyższa niż MPPT. Tak będzie w przypadku np. paneli z napięciem pracy 30V podłączonych do akumulatora 24V lub z panelami 18V podłączonymi do akumulatora 12V.""
-> https://www.camperteam.pl...p=729965#729965
. |
Ja Ci napisze tak
Mam cały czas na kamperze mój stary panel 120W 18V (Nie mam czasu wymienić na nowe)
Wyciągałem z niego maksymalnie 80-90W na PWM, a na MPPT nawet 140-150W....
W ciągu dnia letniego mam jakieś 20-30% wwięcej energii, zimą nawet 300%...
No i tyle w tym temacie. |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-07-21, 09:27
|
|
|
MisioKRAK napisał/a: |
Ja Ci napisze tak
Mam cały czas na kamperze mój stary panel 120W 18V (Nie mam czasu wymienić na nowe)
Wyciągałem z niego maksymalnie 80-90W na PWM, a na MPPT nawet 140-150W....
W ciągu dnia letniego mam jakieś 20-30% wwięcej energii, zimą nawet 300%...
No i tyle w tym temacie. |
A ja ci napiszę że to owszem możliwe ale w przypadku mega dziadowskiego kontrolera PWM lub uszkodzonego bo normalnie jest to niemożliwe koniec kropka, są testy wiarygodnych ludzi w sieci i one pokazują coś zupełnie innego.
Dostaniesz maksymalnie 15% różnicy nie więcej a realnie kilka procent lub wcale w porównaniu do dobrego pwm
Secondo ładowanie drogiego/ciężkiego/energochłonnego kontrolera MMTP do mikroinstalacji 120W 12v to jest czysta głupota.
Taki MMTP z wyświetlaczem MT50 bierze z 0,5A energi i w pochmurne dni to on drenuje aku, 0,5A to bardzo dużo mi 2xWentylator 80mm do lodówki plus truma went na 2 biegu bierze mniej.
W cieniu w zimę te 0,4A więcej od dobrego kontrolera PWM to ogromna różnica bo MMPT +MT50 aku wydrenuje a tani dobry PWM naładuje. |
|
|
|
|
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 114/120 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2018-07-22, 10:21
|
|
|
pasza napisał/a: | MMPT +MT50 aku wydrenuje a tani dobry PWM naładuje. |
Może byś podpowiedział który to ten tani i dobry.
Chodzi mi po głowie montaż instalacji i rozglądam się właśnie za czymś tanim i dobrym.
Panel będzie raczej elastyczny, regulator jeszcze nie wybrany. |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-07-22, 10:29
|
|
|
mischka napisał/a: | Może byś podpowiedział który to ten tani i dobry |
On nie za bardzo wie jak przeliczyć mA na A ,
na pewno będzie wiedział który regulator jest dobry |
|
|
|
|
|