Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 2,8 idTD vs. 2,8 JTD
Autor Wiadomość
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/480
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2017-06-20, 07:22   

Jeśli zawór stoi to na niższych obrotach nie doładowuje, a na wyższych przeładuje turbina.
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2017-06-20, 10:53   

nie , to akurat chodziło paluszkiem w prawo-lewo , skorodował bolczyk który trzymie cięgno.

doładowanie spore ale to była trójka i gaz do dechy
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2017-08-01, 16:20   

poszukiwań mocy ciąg dalszy :lol:


wziąłem jednego człowieka i już 2gi dzień serwisujemy w kamperku wszystko co jest .

już wszystko co można było zmienić jest po wymianie i wszystko znaczy wszystko co się dało, dodatkowo wyczyszczony smok w zbiorniku.

efekty są ale małe.

na pompie nie mam podciśnieniówki tylko zaworek wzbogacający pociągający dodatkową dżwignię.

może być winny bo nie stwierdziłem żadnego działania przy gazowaniu :-/

jeśli depnę na obroty na postoju ciśnienie się bujnie i jeśli wtedy psiknę np plakiem to doładowanie skacze o jedną wielkość na +

jak działa zaworek wzbogacający na pompie :?: :evil:
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
leszekk 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2014
Piwa: 2/11
Skąd: Irlandia- Ballylynan
Wysłany: 2018-07-13, 22:44   

W poszukiwaniu mocy 2.8idtd ,prestawiłem do końca gwintu regulację zaworu upustowego tak żeby otwierał się więcej tak z 4 pełne obroty moc wzrosła sam byłem zaskoczony. Ale po zasięgnięciu informacji zkręciłem tochę, podobno może rozwalić rury turbina -intercooler jak bedzie na maxa . ale tak czy inaczej taka drobnostka i moc jest :lol:
_________________
LEGOL971
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JaroW 
stary wyga
JaroW


Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Piwa: 22/17
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2018-07-30, 14:02   

leszekk napisał/a:
W poszukiwaniu mocy 2.8idtd ,prestawiłem do końca gwintu regulację zaworu upustowego tak żeby otwierał się więcej tak z 4 pełne obroty moc wzrosła sam byłem zaskoczony. Ale po zasięgnięciu informacji zkręciłem tochę, podobno może rozwalić rury turbina -intercooler jak bedzie na maxa . ale tak czy inaczej taka drobnostka i moc jest :lol:


Witam
kolega aż prosi się o kłopoty na drodze w związku z turbiną.
Po pierwsze należy sprawdzić ile pompuje turbo
poprzez montaż MANOMETRU DOŁADOWANIA TURBO




nastepnie sprawdza się na manometrze na postoju ile pompuje turbo
max około 0,5 bara
potem w trakcie jazdy ile idzie na max podczas zmiany biegów
i wtedy możesz kręcić sztanga od gruszki (Wastegate Actuator)
Gruszką potocznie nazywamy zawór podciśnieniowy odpowiedzialny za sterowanie sztangą

Jeżeli podczas jazdy pompuje turbo pow 1-1.2 bara to jest ok
jeżeli masz mniej to możesz podnieść do tej wartości dwoma sposobami regulując gruszką
albo łatwiejszy sposób stosując MBC manual boost controller





I montując w kabinie masz możliwość regulacji ciśnieniem doładowania


POZDRAWIAM I ŻYCZĘ SZEROKIEJ DROGI
_________________
Nowy CamperoManiak -> to ja.

Nie piszę poprawnie po polsku
.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/480
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-07-30, 14:09   

JaroW napisał/a:
Jeżeli podczas jazdy pompuje turbo pow 1-1.2 bara to jest ok

Jarek u mnie wytrzymywało spokojnie 1.3-1.4 , albo manometr był niedokładny :niewiem
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JaroW 
stary wyga
JaroW


Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Piwa: 22/17
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2018-07-30, 14:20   

cd
w poszukiwaniu mocy silnik idtd 2.8 ccm
mając pompę wtryskową VP 37 można zwiększyć dawkę paliwa




boost pin



tu pod tym dekielkiem znajduje się plastikowa biało kremowa podkładka na zdjęciu jej nie ma


zdejmując dekiel pompy na 4 śrubkach
mocowany i pod membraną jest podkładka
ograniczająca ruch trzpienia dawki

1 Sposób to wywalenie jej
2 sposób to spiłowanie jej na mniejszą grubość
3 sposób to wywalenie podkładki i ustawienie trzpienia pompy zwany boost pinem na ostrzejszy kąt i wywalenie podkładki
4 sposób to zostawienie podkładki ale ustawienie mimośrodu trzpienia (czytnik pin) w agresywniejszym momencie gdzie porusza się trzpień .
TYLE. NARKA
_________________
Nowy CamperoManiak -> to ja.

Nie piszę poprawnie po polsku
.
Ostatnio zmieniony przez JaroW 2018-07-30, 14:33, w całości zmieniany 4 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
JaroW 
stary wyga
JaroW


Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Piwa: 22/17
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2018-07-30, 14:23   

SlawekEwa napisał/a:
JaroW napisał/a:
Jeżeli podczas jazdy pompuje turbo pow 1-1.2 bara to jest ok

Jarek u mnie wytrzymywało spokojnie 1.3-1.4 , albo manometr był niedokładny :niewiem


Witaj
oby nie przekroczyło 1.5
najlepiej nie przesadzać bo co ci z dużej ilości powietrza jak masz za mało podanego paliwa
_________________
Nowy CamperoManiak -> to ja.

Nie piszę poprawnie po polsku
.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/480
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-07-30, 21:06   

JaroW napisał/a:
najlepiej nie przesadzać bo co ci z dużej ilości powietrza jak masz za mało podanego paliwa

Jarku w tym co jest teraz nic nie kombinuję, mocy aż nadto :mrgreen:
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Nuvio 
początkujący forumowicz

Dołączył: 30 Wrz 2021
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Sławno
Wysłany: 2021-09-30, 19:39   

Odgrzeję trochę kotleta, mianowicie mam problemy z mocą w 2.8idtd odkąd w serwisie postanowili rozruszać turbinę ( zawór spustowy), skończyło się na wymianie turbiny na której zrobiłem 700 km z pełna mocą tego silnika. Po kilkudniowym postoju znowu brak mocy i powrót 700km do domu. W serwisie twierdzą że wszystko jest ok. Chce zamontować wskaźnik ciśnienia turbiny ale nie jestem pewien w który przewód mam się wpiąć tym trojnikiem. Czy w ten krótki gumowy wężyk z turbiny do zaworu upustowego??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/480
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2021-10-01, 08:45   

Nuvio napisał/a:
Chce zamontować wskaźnik ciśnienia turbiny ale nie jestem pewien w który przewód mam się wpiąć tym trojnikiem.

Wbij krótką, grubą igłę do zastrzyków w gumowy przewód ciśnieniowy od turbiny do kolektora ssącego. Połącz z wężykiem wskażnika i obserwuj wskazania. Do 1300 obr jest niskie ciśnienie, potem wyrażnie następuje wzrost ciśnienia i obrotów. Przy max obr powinno być ok 1 atm. Miałem podkręcony zawór upustowy i turbina dawała mi 1.2 atm :mrgreen:
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2021-10-01, 10:24   

Nuvio napisał/a:
Odgrzeję trochę kotleta, mianowicie mam problemy z mocą w 2.8idtd odkąd w serwisie postanowili rozruszać turbinę ( zawór spustowy), skończyło się na wymianie turbiny na której zrobiłem 700 km z pełna mocą tego silnika. Po kilkudniowym postoju znowu brak mocy i powrót 700km do domu. W serwisie twierdzą że wszystko jest ok. Chce zamontować wskaźnik ciśnienia turbiny ale nie jestem pewien w który przewód mam się wpiąć tym trojnikiem. Czy w ten krótki gumowy wężyk z turbiny do zaworu upustowego??



Żadnych igieł :haha: W kolektorze masz przewód ciśnienia który idzie do pompy wtryskowej, jeśli to TDI. Jeśli JTD, to masz miejsce na ten przewód. Wystarczy na wiercić i tam dać króciec. Jak zrobisz igłą, to ciśnienie rozwali całą rurę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Nuvio 
początkujący forumowicz

Dołączył: 30 Wrz 2021
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Sławno
Wysłany: 2021-10-01, 13:40   

Gewehr napisał/a:
Nuvio napisał/a:
Odgrzeję trochę kotleta, mianowicie mam problemy z mocą w 2.8idtd odkąd w serwisie postanowili rozruszać turbinę ( zawór spustowy), skończyło się na wymianie turbiny na której zrobiłem 700 km z pełna mocą tego silnika. Po kilkudniowym postoju znowu brak mocy i powrót 700km do domu. W serwisie twierdzą że wszystko jest ok. Chce zamontować wskaźnik ciśnienia turbiny ale nie jestem pewien w który przewód mam się wpiąć tym trojnikiem. Czy w ten krótki gumowy wężyk z turbiny do zaworu upustowego??



Żadnych igieł :haha: W kolektorze masz przewód ciśnienia który idzie do pompy wtryskowej, jeśli to TDI. Jeśli JTD, to masz miejsce na ten przewód. Wystarczy na wiercić i tam dać króciec. Jak zrobisz igłą, to ciśnienie rozwali całą rurę.


Który to z tych trzech przewodów?? Ten górny błyszczący idzie do kolektora ( na zdjęciu akurat na dole) i jest tam przymocowany króćcem kątowym. Zapewne o ten chodzi, na drugim zdjęciu miejsce montażu w kolektorze

Pozdrawiam

IMG_20211001_132429.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 616,52 KB

IMG_20211001_132459.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1,88 MB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2021-10-01, 13:55   

Zaznaczyłem paluchem skąd wychodzi ten przewód.

Screenshot_20211001-135408_Gallery.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 1,18 MB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2021-10-01, 13:56   

Druga Twoja fotka mi się nie wyświetlała. Właśnie pod ten przewód dajesz trójnik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***