Silnik 2,8 idTD vs. 2,8 JTD |
Autor |
Wiadomość |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/480 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2017-06-20, 07:22
|
|
|
Jeśli zawór stoi to na niższych obrotach nie doładowuje, a na wyższych przeładuje turbina. |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-06-20, 10:53
|
|
|
nie , to akurat chodziło paluszkiem w prawo-lewo , skorodował bolczyk który trzymie cięgno.
doładowanie spore ale to była trójka i gaz do dechy |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-08-01, 16:20
|
|
|
poszukiwań mocy ciąg dalszy
wziąłem jednego człowieka i już 2gi dzień serwisujemy w kamperku wszystko co jest .
już wszystko co można było zmienić jest po wymianie i wszystko znaczy wszystko co się dało, dodatkowo wyczyszczony smok w zbiorniku.
efekty są ale małe.
na pompie nie mam podciśnieniówki tylko zaworek wzbogacający pociągający dodatkową dżwignię.
może być winny bo nie stwierdziłem żadnego działania przy gazowaniu
jeśli depnę na obroty na postoju ciśnienie się bujnie i jeśli wtedy psiknę np plakiem to doładowanie skacze o jedną wielkość na +
jak działa zaworek wzbogacający na pompie |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
leszekk
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Gru 2014 Piwa: 2/11 Skąd: Irlandia- Ballylynan
|
Wysłany: 2018-07-13, 22:44
|
|
|
W poszukiwaniu mocy 2.8idtd ,prestawiłem do końca gwintu regulację zaworu upustowego tak żeby otwierał się więcej tak z 4 pełne obroty moc wzrosła sam byłem zaskoczony. Ale po zasięgnięciu informacji zkręciłem tochę, podobno może rozwalić rury turbina -intercooler jak bedzie na maxa . ale tak czy inaczej taka drobnostka i moc jest |
_________________ LEGOL971
|
|
|
|
|
JaroW
stary wyga JaroW
Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Piwa: 22/17 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 2018-07-30, 14:02
|
|
|
leszekk napisał/a: | W poszukiwaniu mocy 2.8idtd ,prestawiłem do końca gwintu regulację zaworu upustowego tak żeby otwierał się więcej tak z 4 pełne obroty moc wzrosła sam byłem zaskoczony. Ale po zasięgnięciu informacji zkręciłem tochę, podobno może rozwalić rury turbina -intercooler jak bedzie na maxa . ale tak czy inaczej taka drobnostka i moc jest |
Witam
kolega aż prosi się o kłopoty na drodze w związku z turbiną.
Po pierwsze należy sprawdzić ile pompuje turbo
poprzez montaż MANOMETRU DOŁADOWANIA TURBO
nastepnie sprawdza się na manometrze na postoju ile pompuje turbo
max około 0,5 bara
potem w trakcie jazdy ile idzie na max podczas zmiany biegów
i wtedy możesz kręcić sztanga od gruszki (Wastegate Actuator)
Gruszką potocznie nazywamy zawór podciśnieniowy odpowiedzialny za sterowanie sztangą
Jeżeli podczas jazdy pompuje turbo pow 1-1.2 bara to jest ok
jeżeli masz mniej to możesz podnieść do tej wartości dwoma sposobami regulując gruszką
albo łatwiejszy sposób stosując MBC manual boost controller
I montując w kabinie masz możliwość regulacji ciśnieniem doładowania
POZDRAWIAM I ŻYCZĘ SZEROKIEJ DROGI |
_________________ Nowy CamperoManiak -> to ja.
Nie piszę poprawnie po polsku.
|
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/480 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2018-07-30, 14:09
|
|
|
JaroW napisał/a: | Jeżeli podczas jazdy pompuje turbo pow 1-1.2 bara to jest ok |
Jarek u mnie wytrzymywało spokojnie 1.3-1.4 , albo manometr był niedokładny |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
JaroW
stary wyga JaroW
Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Piwa: 22/17 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 2018-07-30, 14:20
|
|
|
cd
w poszukiwaniu mocy silnik idtd 2.8 ccm
mając pompę wtryskową VP 37 można zwiększyć dawkę paliwa
boost pin
tu pod tym dekielkiem znajduje się plastikowa biało kremowa podkładka na zdjęciu jej nie ma
zdejmując dekiel pompy na 4 śrubkach
mocowany i pod membraną jest podkładka
ograniczająca ruch trzpienia dawki
1 Sposób to wywalenie jej
2 sposób to spiłowanie jej na mniejszą grubość
3 sposób to wywalenie podkładki i ustawienie trzpienia pompy zwany boost pinem na ostrzejszy kąt i wywalenie podkładki
4 sposób to zostawienie podkładki ale ustawienie mimośrodu trzpienia (czytnik pin) w agresywniejszym momencie gdzie porusza się trzpień .
TYLE. NARKA |
_________________ Nowy CamperoManiak -> to ja.
Nie piszę poprawnie po polsku.
|
Ostatnio zmieniony przez JaroW 2018-07-30, 14:33, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
JaroW
stary wyga JaroW
Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Piwa: 22/17 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 2018-07-30, 14:23
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | JaroW napisał/a: | Jeżeli podczas jazdy pompuje turbo pow 1-1.2 bara to jest ok |
Jarek u mnie wytrzymywało spokojnie 1.3-1.4 , albo manometr był niedokładny |
Witaj
oby nie przekroczyło 1.5
najlepiej nie przesadzać bo co ci z dużej ilości powietrza jak masz za mało podanego paliwa |
_________________ Nowy CamperoManiak -> to ja.
Nie piszę poprawnie po polsku.
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/480 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2018-07-30, 21:06
|
|
|
JaroW napisał/a: | najlepiej nie przesadzać bo co ci z dużej ilości powietrza jak masz za mało podanego paliwa |
Jarku w tym co jest teraz nic nie kombinuję, mocy aż nadto |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Nuvio
początkujący forumowicz
Dołączył: 30 Wrz 2021 Postawił 1 piw(a) Skąd: Sławno
|
Wysłany: 2021-09-30, 19:39
|
|
|
Odgrzeję trochę kotleta, mianowicie mam problemy z mocą w 2.8idtd odkąd w serwisie postanowili rozruszać turbinę ( zawór spustowy), skończyło się na wymianie turbiny na której zrobiłem 700 km z pełna mocą tego silnika. Po kilkudniowym postoju znowu brak mocy i powrót 700km do domu. W serwisie twierdzą że wszystko jest ok. Chce zamontować wskaźnik ciśnienia turbiny ale nie jestem pewien w który przewód mam się wpiąć tym trojnikiem. Czy w ten krótki gumowy wężyk z turbiny do zaworu upustowego?? |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/480 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2021-10-01, 08:45
|
|
|
Nuvio napisał/a: | Chce zamontować wskaźnik ciśnienia turbiny ale nie jestem pewien w który przewód mam się wpiąć tym trojnikiem. |
Wbij krótką, grubą igłę do zastrzyków w gumowy przewód ciśnieniowy od turbiny do kolektora ssącego. Połącz z wężykiem wskażnika i obserwuj wskazania. Do 1300 obr jest niskie ciśnienie, potem wyrażnie następuje wzrost ciśnienia i obrotów. Przy max obr powinno być ok 1 atm. Miałem podkręcony zawór upustowy i turbina dawała mi 1.2 atm |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2021-10-01, 10:24
|
|
|
Nuvio napisał/a: | Odgrzeję trochę kotleta, mianowicie mam problemy z mocą w 2.8idtd odkąd w serwisie postanowili rozruszać turbinę ( zawór spustowy), skończyło się na wymianie turbiny na której zrobiłem 700 km z pełna mocą tego silnika. Po kilkudniowym postoju znowu brak mocy i powrót 700km do domu. W serwisie twierdzą że wszystko jest ok. Chce zamontować wskaźnik ciśnienia turbiny ale nie jestem pewien w który przewód mam się wpiąć tym trojnikiem. Czy w ten krótki gumowy wężyk z turbiny do zaworu upustowego?? |
Żadnych igieł W kolektorze masz przewód ciśnienia który idzie do pompy wtryskowej, jeśli to TDI. Jeśli JTD, to masz miejsce na ten przewód. Wystarczy na wiercić i tam dać króciec. Jak zrobisz igłą, to ciśnienie rozwali całą rurę. |
|
|
|
|
Nuvio
początkujący forumowicz
Dołączył: 30 Wrz 2021 Postawił 1 piw(a) Skąd: Sławno
|
Wysłany: 2021-10-01, 13:40
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Nuvio napisał/a: | Odgrzeję trochę kotleta, mianowicie mam problemy z mocą w 2.8idtd odkąd w serwisie postanowili rozruszać turbinę ( zawór spustowy), skończyło się na wymianie turbiny na której zrobiłem 700 km z pełna mocą tego silnika. Po kilkudniowym postoju znowu brak mocy i powrót 700km do domu. W serwisie twierdzą że wszystko jest ok. Chce zamontować wskaźnik ciśnienia turbiny ale nie jestem pewien w który przewód mam się wpiąć tym trojnikiem. Czy w ten krótki gumowy wężyk z turbiny do zaworu upustowego?? |
Żadnych igieł W kolektorze masz przewód ciśnienia który idzie do pompy wtryskowej, jeśli to TDI. Jeśli JTD, to masz miejsce na ten przewód. Wystarczy na wiercić i tam dać króciec. Jak zrobisz igłą, to ciśnienie rozwali całą rurę. |
Który to z tych trzech przewodów?? Ten górny błyszczący idzie do kolektora ( na zdjęciu akurat na dole) i jest tam przymocowany króćcem kątowym. Zapewne o ten chodzi, na drugim zdjęciu miejsce montażu w kolektorze
Pozdrawiam
IMG_20211001_132429.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 616,52 KB |
IMG_20211001_132459.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1,88 MB |
|
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2021-10-01, 13:55
|
|
|
Zaznaczyłem paluchem skąd wychodzi ten przewód.
Screenshot_20211001-135408_Gallery.jpg
|
|
Plik ściągnięto 13 raz(y) 1,18 MB |
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2021-10-01, 13:56
|
|
|
Druga Twoja fotka mi się nie wyświetlała. Właśnie pod ten przewód dajesz trójnik |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
|