Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato 3.0 problem z wentylatorami chłodnicy
Autor Wiadomość
remi 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Rapido 9090DF
Nazwa załogi: MIR
Dołączył: 13 Lut 2014
Piwa: 3/1
Skąd: klamry
Wysłany: 2018-07-31, 16:03   Ducato 3.0 problem z wentylatorami chłodnicy

Problem pojawił się po napełnieniu klimy. Po załączeniu klimy po jakiś 3 sekundach wyskakuje check który mówi o problemie prędkości wentylatorów. Klima działa a wentylatory ruszają na maxa prawie równo jak włączam klimę . Silnik jest z 2008r. Wcześniej był motor 2.3 auto z 2008.. Sądzę że to informacje które wystarczą dla fachowca aby coś podpowiedzieć.Jeden fachowiec twierdzi że po załączeniu klimy wentylatory mają iść na maksa drugi że na minimum . Sądzę że za czym oddam go do warsztatu warto zasięgnąć rady kogoś z majsterków na forum.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2018-07-31, 16:20   

Uszkodzony któryś z rezystorów, lub wiązka. Może być również strzelony ECU, ale to bardzo rzadko się zdarza.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
remi 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Rapido 9090DF
Nazwa załogi: MIR
Dołączył: 13 Lut 2014
Piwa: 3/1
Skąd: klamry
Wysłany: 2018-07-31, 16:50   

Czy na chłodnicy 2.3 a 3.0 te same rezystory oraz czy wymontuje je bez rozbierania chłodnicy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2018-07-31, 17:02   

Ogólnie jest kilka rodzajów i nie wiadomo co tam siedzi. Wentylatory również są różne. Różnią się łopatami, jak i nawet wtyczkami ;)
Same rezystory wyjmiesz na aucie. Sprawdź jeszcze czy nie masz przekaźników przy wentylatorach. Tez mogą być uszkodzone.
Trochę zabawy jest z tym i nie kumaty elektryk polegnie na temacie :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
remi 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Rapido 9090DF
Nazwa załogi: MIR
Dołączył: 13 Lut 2014
Piwa: 3/1
Skąd: klamry
Wysłany: 2018-07-31, 17:07   

Czyli to proste jak drut kolczasty. Jak opanuję dam znać co padło. Dzięki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2018-08-01, 04:52   

Jak coś mogę podpowiedzieć ,bo mam 3.0 z 8 roku , orginał , to tyle że po włączeniu klimatyzacji na chłodnym wentylatory nie startują wcale , ruszają po chwili a na ciepłym silniku ruszają z wolnych i kręcą prawie cały czas chwilami dając na maxa pewnie żeby zbić temperaturę czynnika.

Czyli temat sterowania :( bo same wentylatory tu raczej nie winne :idea :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2018-08-01, 06:54   

Wentylatory są sterowane przez ECU silnika. Proponuję podłaczyć samochód do komputera. W programie są też funkcje testowe. Bez tego to można tylko zgadywać.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2018-08-01, 07:46   

Napisał przecież że problem jest w prędkości wentylatorów. Więc już pewnie był podłączony.
Komputer nie powie gdzie jest uszkodzenie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2018-08-01, 09:48   

Bieg I i II są osobno sterowane przez ECU. Z programu wymuszasz test poszczególnych biegów. Wtedy lokalizujesz usterkę.

Schowek01.jpg
Schemat sterowania wentylatorami.
Plik ściągnięto 71 raz(y) 151,57 KB

_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
remi 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Rapido 9090DF
Nazwa załogi: MIR
Dołączył: 13 Lut 2014
Piwa: 3/1
Skąd: klamry
Wysłany: 2018-08-14, 18:02   

No coś dalej w temacie.Okazało się że problem wynika z różnic przy silniku 23 i 3.0 . Pierwszy ma 2 wentylatory a drugi 3 ,no i jakoś to pogodzono.,błąd usunięty ale jak to w życiu jedna lampka zgasła a inna się zapaliła co by nie było nudno-żółty trójkąt ,raz świeci a jak mu się czapka ustawi w drugą mańkę to ciemna . Elektryk z dobrą opinią ale robi karpia i co dalej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
groniar 
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato L3H2
Dołączył: 10 Lis 2017
Piwa: 6/2
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2021-05-28, 05:35   

sory że podpinam się pod twój wątek, ale też mam problem z wentylatorami. Mam boxera z 2015 z silnikiem 3.0. Po odpaleniu klimy od razu startuje 1 wentylator na 1 biegu po chwili odpala się drugi bieg ,drugi wentylator i wtedy wyświetla się błąd sprawdź silnik, System przechodzi w tryb awaryjny(brak mocy). Po podpięciu komputerka do diagnozowania wyświetla się komunikat o usterce systemu wentylatorów trzeciego biegu kod 482. Najpierw wymieniłem rezystory bo na pierwszym był zwęglony, nic nie pomogło, wyczułem luzy na wentylatorach więc kupiłem cały zestaw wentylatory, rezystory i przekaźniki, też nie pomogło. Sprawdziłem optycznie przewody i kostki, wyglądają jak nówki, nie wiem już gdzie dalej szukać, może jakieś czujniki albo przekaźniki?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
voice 
weteran
Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły


Twój sprzęt: Bürstner Lyseo T 710
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Piwa: 20/21
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2021-05-28, 13:01   

groniar napisał/a:
sory że podpinam się pod twój wątek, ale też mam problem z wentylatorami. Mam boxera z 2015 z silnikiem 3.0. Po odpaleniu klimy od razu startuje 1 wentylator na 1 biegu po chwili odpala się drugi bieg ,drugi wentylator i wtedy wyświetla się błąd sprawdź silnik, System przechodzi w tryb awaryjny(brak mocy). Po podpięciu komputerka do diagnozowania wyświetla się komunikat o usterce systemu wentylatorów trzeciego biegu kod 482. Najpierw wymieniłem rezystory bo na pierwszym był zwęglony, nic nie pomogło, wyczułem luzy na wentylatorach więc kupiłem cały zestaw wentylatory, rezystory i przekaźniki, też nie pomogło. Sprawdziłem optycznie przewody i kostki, wyglądają jak nówki, nie wiem już gdzie dalej szukać, może jakieś czujniki albo przekaźniki?


Najczęstszą usterką są uszkodzone przewody z lewej strony od skrzynki z bezpiecznikami. Wada tych modeli. Sprawdź, a najlepszym sposobem to podłączenie pod Diagbox i sprawdzenie tak jak wcześniej pisał kolega Kaimar wysterować z programu.

Jak będziesz w pobliżu to zapraszam mogę podłączyć pod kompa.
_________________
Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
groniar 
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato L3H2
Dołączył: 10 Lis 2017
Piwa: 6/2
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2021-05-28, 14:49   

Dzięki za odpowiedź, temat udało się ogarnąć. wysypała się mapa, komp poszedł na stół i wgrano nową mapę, okazało się że nie potrzebnie wpakowałem 600,- na nowe graty, no ale są nowe :lol: ważne że można jechać na weekend :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***