Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Master obrócona panewka silnik 2,8 DTI i co dalej.
Autor Wiadomość
Viper 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Master 2,8 TD
Nazwa załogi: Viper
Dołączył: 18 Maj 2011
Piwa: 2/10
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2018-08-14, 03:27   Master obrócona panewka silnik 2,8 DTI i co dalej.

Witam jak w temacie.
Podczas wyprzedzania przy prędkości 110 km, usłyszałem głośny terkot, w lusterku kupa dymu, utrata mocy. Odruchowo wysprzęgliłem i zgasiłem silni. Koledzy co zrobić remontować czy wymienić na używany. Może jakieś inne sugestie.

Pytanie do znawców tematu, czy da się do tego silnika zamontować skrzynię 6 biegową.

Z góry dziękuję za zainteresowanie i pomoc.
_________________
Pozdrawiamy
Iwonka & Tadeusz

Noclegi w Polsce
Ostatnio zmieniony przez Viper 2018-08-15, 06:11, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2018-08-14, 08:32   

Kupić drugi silnik, a tego na części. Naprawa wyniesie tyle co drugi motor.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SZMUN 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: L3H3 offroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2018
Piwa: 1/7
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2018-08-14, 11:01   

majsterus napisał/a:
Naprawa wyniesie tyle co drugi motor.

I nadal nie masz pewności czy ten drugi nie skończy tak samo za 30000km.
A naprawa na nowych częściach to naprawa na nowych częściach.
_________________
VanLife - forma życia z wyboru
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-08-14, 12:13   

Gdyby to była tylko obrócona panewka to by nie dymił , tylko się przytarł-zatarł ,
Moim zdaniem oberwały korbowody-tłoki albo i zawory,
wtedy będzie dymił z niespalonej ropy , oleju jezeli dziura w tłoku itd.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2018-08-14, 13:48   

Przerabialem to u siebie w zeszlym roku u mnie tratatatat i kupa dymu,rozebralem ten siknik i okazalo sie ze upalilo zawor a ten wpadl do cylindra a tlok go wbil w glowice z ktorej to plyn chlodniczy dostal sie do cylindra i poztawil wspomniana zaslone dymna.Panewki w tych silnikach sa niezniszczalne.
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2018-08-14, 16:36   

SZMUN napisał/a:
I nadal nie masz pewności czy ten drugi nie skończy tak samo za 30000km.
A naprawa na nowych częściach to naprawa na nowych częściach.

A co złożone w fabryce, to w fabryce :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2018-08-14, 16:44   

Obrócona panewka też dymi. Spada na tyle kompresja, że już nie ma spalania paliwa.
Ja bym dał drugi silnik, ale go rozebrał i gruntownie naprawił.

Tak wygląda urwany zawór w 2,8 :(
Silnik z kampera, a fotka zrobiona w zeszłym tygodniu :bajer

20180809_110943.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 604,17 KB

20180809_115834.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 560,49 KB

a_(800_x_600).jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 114,18 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2018-08-14, 18:04   

Ooooo to wbilo inaczej niz u mnie.mi wladowalo ten zawor w glowice :szeroki_usmiech

Ja zaryzykowalem,kupilem drugi silnik po przejechaniu sie autem,ale przyznam,ze odezwal sie do mnie uzytkownik forum i dal znac ze ma taki jaki szukam i jestem bardzo zadowolony.przejechane na ten moment od wymiany 47 tysiecy w rok i miesiac,wlasnie wrocilem z Chorwacji.Nie rozbieralem,zmienilem rozrzad i tyle

Po wymianie 12 tysie y padla pompa przez 10 tysiecy odpalalem na plaka.Konkludujac,ja kupilbym drugi silnik,ale nie z palety a jezdzacego jeszcze auta
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-08-14, 18:19   

Gewehr napisał/a:
Obrócona panewka też dymi.Spada na tyle kompresja
Na wale czy korbowodzie :?: ,
która ma wpływ na kompresje ,
mi się wydaje że:
bezpośrednio odpowiedzialne za kompresje są tłok-pierścienie,cylinder , głowica-zawory ,
pośrednio obrócona panewka możne być przyczyną zapieczenia-zatarcia pierścieni uszkodzenia gładzi cylindra
bo wtedy brak natrysku oleju na tłok ,
A może czegoś nie wiem ? :roll: ,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2018-08-14, 18:33   

Nie widziałem w Sofim 2.8 nigdy obróconej głównej panewki. Zawsze korba.
Wał jedynie zawsze pęka na głównej.
Dymienie w tym silniku wystąpi nawet przy wysypaniu tulejki korbowodowej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Bezdomni
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-08-14, 20:36   

No nieźle tłok rozdeło aż cylinder pękł :shock:
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2018-08-14, 20:52   

mrsulki napisał/a:
No nieźle tłok rozdeło aż cylinder pękł :shock:

Tak. Od samej góry, aż do samego dołu. Pierwszy raz widziałem coś takiego :mrgreen:
Blok do śmietnika. Nie da się tulejować :-/ Szkoda, przebieg tylko 50tyś km.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2018-08-15, 01:04   

"Master obrucona panewka silnik 2,8 DTI i co dalej." najlepiej zacząć od poprawy błędu ortograficznego w temacie bo wali po oczach aż strach patrzeć :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Viper 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Master 2,8 TD
Nazwa załogi: Viper
Dołączył: 18 Maj 2011
Piwa: 2/10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-15, 06:21   

MECENAS napisał/a:
"Master obrucona panewka silnik 2,8 DTI i co dalej." najlepiej zacząć od poprawy błędu ortograficznego w temacie bo wali po oczach aż strach patrzeć :)


Dzięki za zwrócenie uwagi poprawiłem.
_________________
Pozdrawiamy
Iwonka & Tadeusz

Noclegi w Polsce
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Viper 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Master 2,8 TD
Nazwa załogi: Viper
Dołączył: 18 Maj 2011
Piwa: 2/10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-15, 06:33   

Gewehr napisał/a:
Obrócona panewka też dymi. Spada na tyle kompresja, że już nie ma spalania paliwa.
Ja bym dał drugi silnik, ale go rozebrał i gruntownie naprawił.

Tak wygląda urwany zawór w 2,8 :(
Silnik z kampera, a fotka zrobiona w zeszłym tygodniu :bajer


Na fotkach nie ciekawie to wygląda.

Myślę że opcja drugi silnik i jego naprawa chyba najtańsza będzie.
Po 20 będzie rozebrany silnik jak wruci mechanik z urlopu.

Swoją drogą ciekawy jestem jaki jest koszt nowego silnika.
_________________
Pozdrawiamy
Iwonka & Tadeusz

Noclegi w Polsce
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***