|
|
Przesunięty przez: janusz 2009-01-24, 19:52 |
Zużycie paliwa czyli ile pali kamper |
Autor |
Wiadomość |
rafalcho
weteran uzależniony od CT
Twój sprzęt: FORD TRANSIT Burstner Nexxo Family a 645
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Kwi 2007 Piwa: 10/12 Skąd: Łódź / Andrespol
|
Wysłany: 2018-08-10, 07:13
|
|
|
salek napisał/a: | A ja się martwiłem, że mój dużo pali.
Transit 2.2 tdci z alkową - autostrada A4 - tempomat na 120 (momentami 130 kiedy wyprzedzałem tiry) - spalanie wyszło 13,2 L/100 |
Mam ten sam silnik ..... też alkowa, u mnie tempomat ustawiony na 100 km/h na autostradach i na odcinku Polska - Włochy - Polska (4000 km) miałem średnie spalanie 11,53 l/100 km (dane z komputera pokładowego)
Ale faktycznie przy 120 km/h rośnie do 13 - 14 l/100 km |
_________________ Pozdrawiam
rafalcho
www.techrol.eu |
|
|
|
|
salek
zaawansowany
Twój sprzęt: Globe Traveller Voyager X
Nazwa załogi: Salki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Cze 2013 Piwa: 20/22 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: 2018-08-10, 07:27
|
|
|
rafalcho napisał/a: | Mam ten sam silnik ..... też alkowa, u mnie tempomat ustawiony na 100 km/h na autostradach i na odcinku Polska - Włochy - Polska (4000 km) miałem średnie spalanie 11,53 l/100 km (dane z komputera pokładowego)
Ale faktycznie przy 120 km/h rośnie do 13 - 14 l/100 km |
Dziś na noc wyjeżdżamy w stronę mazur - więc gierkówką będzie jazda w granicach 90-100, zobaczę jak to wyjdzie przy takich prędkościach |
_________________ https://www.camperteam.pl...p=778461#778461 - Nasz Globe Traveller Voyager X |
|
|
|
|
rafalcho
weteran uzależniony od CT
Twój sprzęt: FORD TRANSIT Burstner Nexxo Family a 645
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Kwi 2007 Piwa: 10/12 Skąd: Łódź / Andrespol
|
Wysłany: 2018-08-10, 07:42
|
|
|
salek napisał/a: | Dziś na noc wyjeżdżamy w stronę mazur - więc gierkówką będzie jazda w granicach 90-100, zobaczę jak to wyjdzie przy takich prędkościach |
Napisz .... czekam na info, ciekawe czy spalanie będzie porównywalne |
_________________ Pozdrawiam
rafalcho
www.techrol.eu |
|
|
|
|
broneq
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hymermobil 544 na Ducato 1993-4
Nazwa załogi: Radek-tata i Kamil-syn, z żonami
Dołączył: 04 Sty 2011 Piwa: 39/11 Skąd: WIELICZKA
|
Wysłany: 2018-08-10, 09:28
|
|
|
Nasz to: Hymermobil 544 z 1993 roku z 1.9TD 82KM (podróże,z których mam dokładne dane)
1. A4 Kraków-Rzeszów-Kraków - prędkość 95-105km/h - 11,5/100
2. Kraków-Walim przez Alwernię, Gliwice, K-Kożle, Nysę - prędkość 80-100 (przewaga 80-90) - 10-10,5/100
3. Kraków-Rzeszów(A4)-Zamość 95-120 (w tym autostrada 120km/h reszta 95-105) - 13/100 (czyli przy 120 na autostradzie jakieś 14 - dużo, ale to w końcu integra więc coś za coś). |
|
|
|
|
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 257/70 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-08-10, 09:54
|
|
|
Ostatni wyjazd wakacyjny , Częstochowa Polska - Niemcy - Francja - Hiszpania - Portugalia - Hiszpania - Francja - Niemcy - Polska Częstochowa.
Gługosć 7800 km - srednie spalanie z komp. pokład. 10 l.
Autostrady (65%) drogi krajowe i lokalne (35%)
Kamper półintegra 7,5 m silnik 2,3 - 150 KM , prędkosć na autostradzie ustawiona przez tempomat 110km/h
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
|
|
xbartman
stary wyga
Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Gru 2016 Piwa: 64/10 Skąd: Łódź/Pristina
|
Wysłany: 2018-08-11, 13:04
|
|
|
Cztery tygodnie w podróży po Skandynawii i 9000 km. Spalanie zaskoczyło mnie bardzo pozytywnie. Fakt, że prędkości dużo niższe niż po drogach Europy zachodniej i południowej (ale było sporo dróg górskich i trochę miast). Do tego ubiegłoroczny eko tuning. Średnia z całej trasy to 8,71/100 km. Najniższe odnotowane spalanie to 300 km autostrady (już w Polsce) z prędkością do 110 licznikowego (około 103 GPS) - 7,3 l na setkę. Dla porównania z ubiegłego roku po Bałkanach miałem średnią coś koło 11 litrów.
Eko tuning i noga z gazu i można sporo zaoszczędzić
Aaaaa .... tylko moje auto to nie kamper a samochód turystyczny |
_________________ Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com
"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis |
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-08-11, 21:49
|
|
|
U mnie spalanie przetestowane a mianowicie (alkowa, wersja zimowa, duży 3.20 na 6.80 mada ok 3.5tony, silnik 2.5 TD 115km):
- pierwotnie ok 12-13l przy prędkości 90-100km/h autostrada,
- wymieniony olej na 10w40, filtry itp. - drogi europy prędkość ok. 90km/h spalanie ok 10.5-12l - tak będziemy trzymać.
Prędkość ponad 100km/h na godzinę jest "trudno osiągalna" z górki rozpędziłem do ok 110km/h ale to zbyt dużo - szkoda kamperka. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
salek
zaawansowany
Twój sprzęt: Globe Traveller Voyager X
Nazwa załogi: Salki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Cze 2013 Piwa: 20/22 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: 2018-08-15, 20:00
|
|
|
No to trasa na Mazury i z powrotem objechana. Jechaliśmy lajtowo, równo z tirami - średnio w granicach 90 km/h.
Wyszło 10,2 L / 100 km
Spokojna bezstresowa jazda popłaca |
_________________ https://www.camperteam.pl...p=778461#778461 - Nasz Globe Traveller Voyager X |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2018-08-15, 21:16
|
|
|
Fiat 2018 2,3 l 130 KM nówka na "dotarciu";
w fiatowskim automacie;
Integra wagi brutto ok 3600 kg.
Jazda przepisowa, mieszana ale głównie drogi krajowe;
70‰-80% na tempomacie
Dystans : ok 500 km - spalanie 9,8 l/100km |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-08-16, 00:01
|
|
|
Bronek napisał/a: | ...
Dystans : ok 500 km - spalanie 9,8 l/100km |
To wynik na jakim paliwie Daruś?
Mój z alkową podobnie pali ale tylko na Austriackim paliwie przy = prędkość tirów +1/h i tylko na autostradzie z tempomatem. Ale tak nie jeżdżę, za wolno troszku.
Na Orlenowskim... słowa w galaktyce.
Tak myślę se, że różnica w spalaniu jest równa różnicy w złotówkach, ale to przy dystrybutorze bo nie biorę pod uwagę wymęczeń silnika z tytułu tandetyzmu paliwowego.
.
Od pół roku tankuję tylko w D bo mam blisko i jest lepiej. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2018-08-16, 04:29
|
|
|
Paliwo mieszane, bo z Poznania (pierwsze tankowanie--Shell), a dolewka ok 40l "Oktan". Obie przypadkowy wybór.
Dodam, że druga część tych 500 km to bardziej spokojna jazda. i 50% że pstryczkiem zwiększającym niby osiągi czy zmieniającym tryb pracy skrzyni. (wielkiej różnicy nie dostrzegłem).
Głośny jest ten silnik do piątki, czy to jego cechą, czy raczej wygłuszenia integry? Chyba to drugie też. Na wysokich biegach cichutko, a tak rzęzi. Zresztą w półintegrze też 2.0 MJ miły nie był, ale cichszy.
Nienawidzę dieseli , nigdy ich nie lubiłem. Trzeba mieć taryfę lub lokomotywę by toto lubić. |
|
|
|
|
|
salek
zaawansowany
Twój sprzęt: Globe Traveller Voyager X
Nazwa załogi: Salki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Cze 2013 Piwa: 20/22 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: 2018-08-16, 10:19
|
|
|
Bronek napisał/a: | Głośny jest ten silnik do piątki, czy to jego cechą, czy raczej wygłuszenia integry? Chyba to drugie też. Na wysokich biegach cichutko, a tak rzęzi. Zresztą w półintegrze też 2.0 MJ miły nie był, ale cichszy.
Nienawidzę dieseli , nigdy ich nie lubiłem. Trzeba mieć taryfę lub lokomotywę by toto lubić. |
Mam to samo odczucie przy 2,2 TDCI fordowskim - pierwsze 4 biegi to jakiś dziwny i nieprzyjemny dla ucha jazgot, 5 i 6 to już bardziej szum powietrza słychać. Jeżdżę na co dzień "firmowo" Berlingo z 1.6 HDI i dźwięk silnika zdecydowanie przyjemniejszy dla ucha. |
_________________ https://www.camperteam.pl...p=778461#778461 - Nasz Globe Traveller Voyager X |
|
|
|
|
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2018-08-16, 10:42
|
|
|
salek napisał/a: | Bronek napisał/a: | Głośny jest ten silnik do piątki, czy to jego cechą, czy raczej wygłuszenia integry? Chyba to drugie też. Na wysokich biegach cichutko, a tak rzęzi. Zresztą w półintegrze też 2.0 MJ miły nie był, ale cichszy.
Nienawidzę dieseli , nigdy ich nie lubiłem. Trzeba mieć taryfę lub lokomotywę by toto lubić. |
Mam to samo odczucie przy 2,2 TDCI fordowskim - pierwsze 4 biegi to jakiś dziwny i nieprzyjemny dla ucha jazgot, 5 i 6 to już bardziej szum powietrza słychać. Jeżdżę na co dzień "firmowo" Berlingo z 1.6 HDI i dźwięk silnika zdecydowanie przyjemniejszy dla ucha. |
Panowie,radyjko podkręcamy i po problemie |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2018-08-16, 12:42
|
|
|
W kamper że mam dużo wyrozumiałości dla kampera..... I żony |
|
|
|
|
Rawic
Kombatant
Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Wrz 2010 Piwa: 53/3 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 2018-08-17, 11:03
|
|
|
Bronek napisał/a: | Głośny jest ten silnik do piątki, czy to jego cechą, czy raczej wygłuszenia integry? Chyba to drugie też. | integra nie powinna służyć do jazdy szybszej jak 90/h, to jest jeżdżąca ściana, duży opór powietrza a do tego duże pudło rezonansowe, układ drgający zmienia się w dudnienie, czyli im większe pudło tym większe dudnienie. Pisałem kiedyś już o tym, ja zanim kupiłem swojego kampera, wypożyczyłem z ELCampu, pełną integrę i pojechałem do Paryża, chcąc jak najszybciej tam dotrzeć, tam na miejscu cała rodzina miała straszny ból głowy od huku jaki towarzyszył nam podczas jazdy. Po powrocie spróbowałem półintegrę i zrozumiałem, że do mojego sposobu wypoczynku, czyli szybka jazda do określonego celu wypoczynku czy zwiedzania jest o wiele lepsza bo jest opływowa, cichsza prowadzi się jak osobówkę, no i mimo, że szybciej jadę nie palę więcej od integry. No ale cóż, półintegra wyglada jak dostawczak, a integra jak prawdziwy kamper. jedno wybrać, jedno woleć: szybkość czy wygląd. |
_________________ Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|