Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-24, 19:52
Zużycie paliwa czyli ile pali kamper
Autor Wiadomość
rafalcho 
weteran
uzależniony od CT


Twój sprzęt: FORD TRANSIT Burstner Nexxo Family a 645
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Kwi 2007
Piwa: 10/12
Skąd: Łódź / Andrespol
Wysłany: 2018-08-10, 07:13   

salek napisał/a:
A ja się martwiłem, że mój dużo pali.

Transit 2.2 tdci z alkową - autostrada A4 - tempomat na 120 (momentami 130 kiedy wyprzedzałem tiry) - spalanie wyszło 13,2 L/100 :)


Mam ten sam silnik ..... też alkowa, u mnie tempomat ustawiony na 100 km/h na autostradach i na odcinku Polska - Włochy - Polska (4000 km) miałem średnie spalanie 11,53 l/100 km (dane z komputera pokładowego) :ok

Ale faktycznie przy 120 km/h rośnie do 13 - 14 l/100 km
_________________
Pozdrawiam

rafalcho

www.techrol.eu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
salek 
zaawansowany


Twój sprzęt: Globe Traveller Voyager X
Nazwa załogi: Salki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Cze 2013
Piwa: 20/22
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2018-08-10, 07:27   

rafalcho napisał/a:
Mam ten sam silnik ..... też alkowa, u mnie tempomat ustawiony na 100 km/h na autostradach i na odcinku Polska - Włochy - Polska (4000 km) miałem średnie spalanie 11,53 l/100 km (dane z komputera pokładowego)

Ale faktycznie przy 120 km/h rośnie do 13 - 14 l/100 km


Dziś na noc wyjeżdżamy w stronę mazur - więc gierkówką będzie jazda w granicach 90-100, zobaczę jak to wyjdzie przy takich prędkościach :)
_________________
https://www.camperteam.pl...p=778461#778461 - Nasz Globe Traveller Voyager X
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rafalcho 
weteran
uzależniony od CT


Twój sprzęt: FORD TRANSIT Burstner Nexxo Family a 645
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Kwi 2007
Piwa: 10/12
Skąd: Łódź / Andrespol
Wysłany: 2018-08-10, 07:42   

salek napisał/a:
Dziś na noc wyjeżdżamy w stronę mazur - więc gierkówką będzie jazda w granicach 90-100, zobaczę jak to wyjdzie przy takich prędkościach :)


Napisz .... czekam na info, ciekawe czy spalanie będzie porównywalne :ok
_________________
Pozdrawiam

rafalcho

www.techrol.eu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
broneq 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Hymermobil 544 na Ducato 1993-4
Nazwa załogi: Radek-tata i Kamil-syn, z żonami
Dołączył: 04 Sty 2011
Piwa: 39/11
Skąd: WIELICZKA
Wysłany: 2018-08-10, 09:28   

Nasz to: Hymermobil 544 z 1993 roku z 1.9TD 82KM (podróże,z których mam dokładne dane)
1. A4 Kraków-Rzeszów-Kraków - prędkość 95-105km/h - 11,5/100
2. Kraków-Walim przez Alwernię, Gliwice, K-Kożle, Nysę - prędkość 80-100 (przewaga 80-90) - 10-10,5/100
3. Kraków-Rzeszów(A4)-Zamość 95-120 (w tym autostrada 120km/h reszta 95-105) - 13/100 (czyli przy 120 na autostradzie jakieś 14 - dużo, ale to w końcu integra więc coś za coś). :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 257/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-08-10, 09:54   

Ostatni wyjazd wakacyjny , Częstochowa Polska - Niemcy - Francja - Hiszpania - Portugalia - Hiszpania - Francja - Niemcy - Polska Częstochowa.
Gługosć 7800 km - srednie spalanie z komp. pokład. 10 l.
Autostrady (65%) drogi krajowe i lokalne (35%)
Kamper półintegra 7,5 m silnik 2,3 - 150 KM , prędkosć na autostradzie ustawiona przez tempomat 110km/h
:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xbartman 
stary wyga


Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Gru 2016
Piwa: 64/10
Skąd: Łódź/Pristina
Wysłany: 2018-08-11, 13:04   

Cztery tygodnie w podróży po Skandynawii i 9000 km. Spalanie zaskoczyło mnie bardzo pozytywnie. Fakt, że prędkości dużo niższe niż po drogach Europy zachodniej i południowej (ale było sporo dróg górskich i trochę miast). Do tego ubiegłoroczny eko tuning. Średnia z całej trasy to 8,71/100 km. Najniższe odnotowane spalanie to 300 km autostrady (już w Polsce) z prędkością do 110 licznikowego (około 103 GPS) - 7,3 l na setkę. Dla porównania z ubiegłego roku po Bałkanach miałem średnią coś koło 11 litrów.
Eko tuning i noga z gazu i można sporo zaoszczędzić :wyszczerzony:
Aaaaa .... tylko moje auto to nie kamper a samochód turystyczny :wyszczerzony:
_________________
Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com

"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2018-08-11, 21:49   

U mnie spalanie przetestowane a mianowicie (alkowa, wersja zimowa, duży 3.20 na 6.80 mada ok 3.5tony, silnik 2.5 TD 115km):
- pierwotnie ok 12-13l przy prędkości 90-100km/h autostrada,
- wymieniony olej na 10w40, filtry itp. - drogi europy prędkość ok. 90km/h spalanie ok 10.5-12l - tak będziemy trzymać.

Prędkość ponad 100km/h na godzinę jest "trudno osiągalna" z górki rozpędziłem do ok 110km/h ale to zbyt dużo - szkoda kamperka.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
salek 
zaawansowany


Twój sprzęt: Globe Traveller Voyager X
Nazwa załogi: Salki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Cze 2013
Piwa: 20/22
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2018-08-15, 20:00   

No to trasa na Mazury i z powrotem objechana. Jechaliśmy lajtowo, równo z tirami - średnio w granicach 90 km/h.

Wyszło 10,2 L / 100 km

Spokojna bezstresowa jazda popłaca :)
_________________
https://www.camperteam.pl...p=778461#778461 - Nasz Globe Traveller Voyager X
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-08-15, 21:16   

Fiat 2018 2,3 l 130 KM nówka na "dotarciu";
w fiatowskim automacie;
Integra wagi brutto ok 3600 kg.
Jazda przepisowa, mieszana ale głównie drogi krajowe;
70‰-80% na tempomacie
Dystans : ok 500 km - spalanie 9,8 l/100km
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2018-08-16, 00:01   

Bronek napisał/a:
...
Dystans : ok 500 km - spalanie 9,8 l/100km

To wynik na jakim paliwie Daruś?
Mój z alkową podobnie pali ale tylko na Austriackim paliwie przy = prędkość tirów +1/h i tylko na autostradzie z tempomatem. Ale tak nie jeżdżę, za wolno troszku.
Na Orlenowskim... słowa w galaktyce.
Tak myślę se, że różnica w spalaniu jest równa różnicy w złotówkach, ale to przy dystrybutorze bo nie biorę pod uwagę wymęczeń silnika z tytułu tandetyzmu paliwowego.
.
Od pół roku tankuję tylko w D bo mam blisko i jest lepiej.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-08-16, 04:29   

Paliwo mieszane, bo z Poznania (pierwsze tankowanie--Shell), a dolewka ok 40l "Oktan". Obie przypadkowy wybór.

Dodam, że druga część tych 500 km to bardziej spokojna jazda. i 50% że pstryczkiem zwiększającym niby osiągi czy zmieniającym tryb pracy skrzyni. (wielkiej różnicy nie dostrzegłem).

Głośny jest ten silnik do piątki, czy to jego cechą, czy raczej wygłuszenia integry? Chyba to drugie też. Na wysokich biegach cichutko, a tak rzęzi. :mrgreen: Zresztą w półintegrze też 2.0 MJ miły nie był, ale cichszy.
Nienawidzę dieseli , nigdy ich nie lubiłem. Trzeba mieć taryfę lub lokomotywę by toto lubić.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
salek 
zaawansowany


Twój sprzęt: Globe Traveller Voyager X
Nazwa załogi: Salki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Cze 2013
Piwa: 20/22
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2018-08-16, 10:19   

Bronek napisał/a:
Głośny jest ten silnik do piątki, czy to jego cechą, czy raczej wygłuszenia integry? Chyba to drugie też. Na wysokich biegach cichutko, a tak rzęzi. Zresztą w półintegrze też 2.0 MJ miły nie był, ale cichszy.
Nienawidzę dieseli , nigdy ich nie lubiłem. Trzeba mieć taryfę lub lokomotywę by toto lubić.


Mam to samo odczucie przy 2,2 TDCI fordowskim - pierwsze 4 biegi to jakiś dziwny i nieprzyjemny dla ucha jazgot, 5 i 6 to już bardziej szum powietrza słychać. Jeżdżę na co dzień "firmowo" Berlingo z 1.6 HDI i dźwięk silnika zdecydowanie przyjemniejszy dla ucha.
_________________
https://www.camperteam.pl...p=778461#778461 - Nasz Globe Traveller Voyager X
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2018-08-16, 10:42   

salek napisał/a:
Bronek napisał/a:
Głośny jest ten silnik do piątki, czy to jego cechą, czy raczej wygłuszenia integry? Chyba to drugie też. Na wysokich biegach cichutko, a tak rzęzi. Zresztą w półintegrze też 2.0 MJ miły nie był, ale cichszy.
Nienawidzę dieseli , nigdy ich nie lubiłem. Trzeba mieć taryfę lub lokomotywę by toto lubić.


Mam to samo odczucie przy 2,2 TDCI fordowskim - pierwsze 4 biegi to jakiś dziwny i nieprzyjemny dla ucha jazgot, 5 i 6 to już bardziej szum powietrza słychać. Jeżdżę na co dzień "firmowo" Berlingo z 1.6 HDI i dźwięk silnika zdecydowanie przyjemniejszy dla ucha.


Panowie,radyjko podkręcamy i po problemie :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-08-16, 12:42   

W kamper że mam dużo wyrozumiałości dla kampera..... I żony :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rawic 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Piwa: 53/3
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 2018-08-17, 11:03   

Bronek napisał/a:
Głośny jest ten silnik do piątki, czy to jego cechą, czy raczej wygłuszenia integry? Chyba to drugie też.
integra nie powinna służyć do jazdy szybszej jak 90/h, to jest jeżdżąca ściana, duży opór powietrza a do tego duże pudło rezonansowe, układ drgający zmienia się w dudnienie, czyli im większe pudło tym większe dudnienie. Pisałem kiedyś już o tym, ja zanim kupiłem swojego kampera, wypożyczyłem z ELCampu, pełną integrę i pojechałem do Paryża, chcąc jak najszybciej tam dotrzeć, tam na miejscu cała rodzina miała straszny ból głowy od huku jaki towarzyszył nam podczas jazdy. Po powrocie spróbowałem półintegrę i zrozumiałem, że do mojego sposobu wypoczynku, czyli szybka jazda do określonego celu wypoczynku czy zwiedzania jest o wiele lepsza bo jest opływowa, cichsza prowadzi się jak osobówkę, no i mimo, że szybciej jadę nie palę więcej od integry. No ale cóż, półintegra wyglada jak dostawczak, a integra jak prawdziwy kamper. jedno wybrać, jedno woleć: szybkość czy wygląd. :spoko :ok
_________________
Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***