Kamperek blaszanka na bazie L4H3 dla rodzinki 2+2 |
Autor |
Wiadomość |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
kwlp
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Peugeot boxer l4h3
Dołączył: 15 Sie 2012 Piwa: 3/3 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2018-08-10, 13:14
|
|
|
myślę że te 2,5 KG utrzymają spokojnie szufladę. siły na wyjeżdzające szuflady nie są aż tak duże jakby się wydawało. Ale pomysł z ryglem super. |
_________________ Paweł |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2018-08-10, 13:30
|
|
|
kwlp napisał/a: | myślę że te 2,5 KG utrzymają spokojnie szufladę. |
testowałem, nie działa, chyba że masz jakieś inne elektromagnesy. |
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Paź 2015 Piwa: 90/172 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2018-08-10, 20:49
|
|
|
reaven22 napisał/a: | Rygiel do szuflad zrobiony, w teorii działa ....
Rygiel wycięty z twardej sklejki 6mm, wygląda solidnie ale jeśli się połamie albo zużyje to kolejny będzie już z poliwęglanu albo poliamidu. Napęd to uniwersalny siłownik od centralnego zamka. Sterowanie warunkowe, odpalony silnik i spuszczony hamulec ręczny aktywuje rygiel. |
bravo Ty.
Jeśli mogę coś podpowiedzieć to:
1. rygiel daj na laser do wycięcia z aluminium, chyba że nie masz problemów z wagą to z nierdzewki...
2. nie łap ryglem bezpośrednio szuflady tylko trzpień, zamocowany do szuflady na ramieniu o ograniczonym zakresie ruchu ze sprężynką, które pozwoli zatrzasnąć szufladę już po zablokowaniu... unikniesz połamania przy próbie zamknięcia po zablokowaniu.
Oczywiście musisz nadać odpowiedni, skośny kształt końcówce blokującej co wymusi odpowiedni ruch trzpienia blokującego przy zamykaniu.
Krzywka to blaszka z jednej strony z otwotrkiem na którym się kreci, z drugiej z łezką
która ogranicza ruch, a na końcu przyspawany/przykręcony trzpień...
blaszkę też wyciąłbym na laserze...
poniżej post któregoś z kolegów...
obejrzyj film. minuta 5:45 - blokadki szuflad
sgt_raffie napisał/a: | Potencjalne źródła:
Firmy robiące samochody specjalne
Zabudowy szaf serwerowych
Albo można zrobić samemu
Około 5 minuty zasada działania:
https://youtu.be/ELP41pDKaqs
Parę lat temu szukałem tego co Ty i w końcu wykonałem coś podobnego do tego filmu bo nie byłem w stanie znaleźć prowadnic w rozdądnych pieniądzach. Dużo zależy też od planowanego użytkowania i wagi całości. |
|
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
|
DigitalNomad
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato L4H2 - minimalizm
Dołączył: 13 Lut 2017 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 2018-08-12, 09:51
|
|
|
@reaven22
Ten zbiornik pod drugim rzędem siedzeń to bez przeróbek tam pasuje? Jaki to zbiornik?
Pisałeś chyba też, że masz 150l wody razem, to gdzie jeszcze jeden zbiornik i jak są spięte ze sobą?
Jaką masz pompe ciśnieniową?
I drugie pytanie, ten Fral FSC03, jak ostatecznie zasysasz powietrze z zewnątrz? Do obu kratek, do mniejszy czy większej?
Jeżeli chodzi o zasilanie elektroniki to zamiast zewn. zasilania 12V nie zdał by egzaminu duży kondensator + dioda?
Poza tym jak załączasz klimatyzator, bezproblemu Twój pilot widzi "elektronikę"? Chciałem dać u siebie Frala pod łóżko, ale wtedy pilot pewnie zasięgu nie będzie miał. |
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 212/477 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2018-08-12, 10:00
|
|
|
DigitalNomad napisał/a: | ten Fral FSC03, jak ostatecznie zasysasz powietrze z zewnątrz? Do obu kratek, do mniejszy czy większej? |
Jaki sens ma zasysanie powietrza z zewnątrz? Nie lepiej zebrać gorące z wnętrza i wyrzucić na zewnątrz? |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
DigitalNomad
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato L4H2 - minimalizm
Dołączył: 13 Lut 2017 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 2018-08-13, 07:20
|
|
|
Jak wypuszczasz gorące powietrze na zewnątrz, to robisz podciśnienie w kabinie i te z dworu, który jest zimniejsze niż te gorące co wyrzucasz, ale nadal gorące "wchodzi" do środka pogarszając skuteczność chłodzenia.
Idea jest taka, żeby obieg skraplacza w klimatyzatorze zamknąć tak żeby ciepłe powietrze z dworu ochładzało skraplacz i wylatywało jeszcze cieplejsze.
Natomiast obieg parownika zamknąć w kamperku, czyli pobierać powietrze z kabiny i wyrzuczać z powrotem zimne. |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 212/477 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2018-08-13, 07:26
|
|
|
No teraz poniał W tym małym Fralu który wlot jest od skraplacza? |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
DigitalNomad
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato L4H2 - minimalizm
Dołączył: 13 Lut 2017 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 2018-08-15, 12:37
|
|
|
No właśnie to jest pytanie, pamiętam jak sprawdzałem to przy próbie przysłaniania wlotów kartką A4 wychodziło jakby to oba częściowo były odpowiedzialne... albo klima miała nieszczelności w środku. Stąd chciałem dopytać jak kolega `reaven22` ogarnął temat, bo pewnie więcej uwagi poświęcił temu problemowi. |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2018-08-15, 23:11
|
|
|
DigitalNomad napisał/a: | No właśnie to jest pytanie, pamiętam jak sprawdzałem |
Duża kratka to wlot powietrza do skraplacza, i duża kratka powinna być zasilana powietrzem z zewnątrz.
Powietrze zasysam spod auta dlatego musiałem zrobić podest z kanałem. Bardzo przydatny okazał się styropian transportowy który sprawdza się jako podstawa dla klimy.
Więcej fotek wcześniej w wątku.
DigitalNomad napisał/a: | Ten zbiornik pod drugim rzędem siedzeń to bez przeróbek tam pasuje? Jaki to zbiornik?
Pisałeś chyba też, że masz 150l wody razem, to gdzie jeszcze jeden zbiornik i jak są spięte ze sobą?
Jaką masz pompe ciśnieniową? |
75l w zbiorniku pod siedzeniami 2 rzędu, Co do przeróbek ? ramę pod siedzenia i tak trzeba wyspawać więc zrobiłem tak żeby pasował zbiornik. Zdjęcia są wcześniej w wątku.
Pozostałe 80l to 4 bańki po 20l. Jak jest potrzeba to przelewam. Na razie tak, po skończonej zabudowie sprawdzę wagę i jak będę miał zapas to pod auto wyląduje jeszcze jeden zbiornik 90l zamiast 4 wożonych w bagażniku. Ale nie sądzę żebym się wyrobił w masie
robba napisał/a: | 1. rygiel daj na laser do wycięcia z aluminium, chyba że nie masz problemów z wagą to z nierdzewki... |
Na razie blokada działa wyśmienicie, wytrzymała 1500km trasy po niezłych serpentynach Alu czy nierdewka to spory przerost formy, poliwęglan tanio i bez problemu tnie się laserem, a ma wystarczającą wytrzymałość do takiego zastosowania.
Ale pomysł z zapadką aby dało się zamknąć szufladę nawet przy zablokowanym ryglu jest wart rozważenia.
Mały bilans z ostatniej trasy.. 1500km trochę 1/4 autostrady, 1/4 ekspresówki reszta to drogi lokalne, większość na tempomacie. Prędkość starałem się nie przekraczać 100km/h. średnie spalanie z komputera 7,8, średnia prędkość z całej trasy 56km/h. rzeczywiste spalanie z tankowania to literek więcej czyli 8.8l /100km. wrażenia z jazdy... bezcenne |
|
|
|
|
|
m4in77
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Jumper L4h2 2015
Dołączył: 14 Mar 2017 Piwa: 1/7 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2018-08-16, 12:31
|
|
|
No cudo, nie "zazdraszczam" ale podoba mi się bardzo. Prawie tak jak mój :D
Teraz mam pytanie bo dla mnie to sprawa bardzo ważna - WAGA. Ile to wszystko waży na moje oko to tak 500 kg za dużo - zgaduję oczywiście :D
Niestety zdarza mi się wyjmować co nieco aby wagę zachować. A mam "dużo" mniej gratów od tego co widzę w twoim |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2018-08-16, 13:32
|
|
|
Na zagranice jestem w stanie wyrobić się w DMC zabierając 70l wody i 3/4 zbiornika paliwa czyli 90l. U nas startuje zazwyczaj z 100kg nadwagi, bo biorę więcej wody
Na razie nie ograniczałem Małżonki w zabieraniu niezbędnych rzeczy... a widzę tu spory potencjał
We własnej diecie też widzę 10kg potencjału... ale tym zbilansuje dorastającego juniora |
|
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2018-08-16, 13:56
|
|
|
DigitalNomad napisał/a: | Jeżeli chodzi o zasilanie elektroniki to zamiast zewn. zasilania 12V nie zdał by egzaminu duży kondensator + dioda? |
Wątpię, u mnie przetwornica po resecie startuje kilka sekund, nie ma szans aby kondensator podtrzymał zasilanie.
Poza tym przetwornicą od klimy zasilam również gniazdka 230 w kamperze, a dzięki wyprowadzeniu zasilania elektroniki klimy na zewnątrz, mogę załączyć przetwornicę nie uruchamiając klimy. Dopiero podanie 12V na elektronikę uruchamia chłodzenie.
Będę jeszcze rozbierał klime dla małej przeróbki to porobię zdjęcia elektroniki i zaznaczę punkty gdzie należy wpiąć się z zasilaniem.
DigitalNomad napisał/a: | Poza tym jak załączasz klimatyzator, bez problemu Twój pilot widzi "elektronikę"? Chciałem dać u siebie Frala pod łóżko, ale wtedy pilot pewnie zasięgu nie będzie miał. |
U mnie pilot nie widzi elektroniki bo i nie musi. Klimatyzator zapamiętuje ostatnie ustawienie przed odcięciem zasilania. Ustawiłem go na chłodzenie i 23'C i to wszystko.
Jak włączam zasilanie to klima uruchamia się z takimi ustawieniami. Nie mam mentalnej potrzeby grzebać przy niej i zmieniać parametrów |
|
|
|
|
|
groniar
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato L3H2
Dołączył: 10 Lis 2017 Piwa: 6/2 Skąd: Nieporęt
|
Wysłany: 2018-08-16, 15:20
|
|
|
Ale wtedy przetwornica cały czas pracuje, przynajmniej tak jest u mnie, muszę całkowicie odciąć od zasilania, trochę jest to kłopotliwe dlatego puszczę zasilanie przez przekaźnik sterowany gdzieś z sypialni i będzie ok. |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2018-08-16, 23:02
|
|
|
Dlaczego ma dzialać cały czas? Zalaczas tylko jak potrzebujesz klimy lub zasilania 230 na gniazdkach. |
|
|
|
|
|