Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaria w trasie - prośba o diagnozę co sprawdzić
Autor Wiadomość
mafej 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T604
Nazwa załogi: mafej
Dołączył: 11 Maj 2009
Piwa: 1/2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-20, 12:40   Awaria w trasie - prośba o diagnozę co sprawdzić

Koledzy. Mam taki o to problem z Ducato 2.3HDI 130KM (rok2012).
W drodze z Polski do Andory kilka razy auto szarpneło (tak jakby nie dochodziło paliwo) ale to były 1-2 sekundowe przerwania dopływu paliwa i dalej jechało bez zastrzeżeń. Ostatecznie 30 km od celu po tankowaniu na stacji już nie udało się uruchomić. Kręci prawie zapala ale gaśnie od razu...

Lokalny mechanik podjechał z komputerem który wypluł kilka błędów w załączniku. Z góry serdecznie dziękuję za podpowiedź co może się tu dziać gdyż panowie we Francji w serwis nie za bardzo chcą myśleć a czekają na info co mają zrobić... jedyne co zaproponowali to wyjęcie silnika... ręce mi opadły.
Pytanie od czego zacząć.? Jak ja przetłumaczyłem sobie te kody w net to wydaje mi się, że może to być coś związanego bardziej z elektryką - tak jakby nie dochodził prąd do przepustnicy...

Z historii auta
1. Czerwiec wymiana czujnika ciśnienia DPF i wypalenie
2. Lipiec wymiana wiatraka chłodnicy i kolejny raz czujnika DPF
3. Wrzesien tuż przed wyjazdem do Francji w ten poniedziałek wymiana przepustnicy i czujnika DPF na oryginalne części

SAVE_20180920_112529.jpeg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 68,24 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mafej 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T604
Nazwa załogi: mafej
Dołączył: 11 Maj 2009
Piwa: 1/2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-20, 13:34   

Jeszcze przetłumaczyłem te kody na PL.
P2112 - Sterowanie siłownikiem przepustnicy - zablokowane Zamknięte
P2299 Pozycja pedału hamulca / pedału przyspieszenia Niezgodny
P0812 "Obwód wejściowy biegu wstecznego - usterka"
P2111 Sterowanie siłownikiem przepustnicy - Stuck Open
P0101 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - sygnał poza zakresem/wydajność"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drzevo 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2016
Piwa: 9/21
Skąd: Maciek WWL
Wysłany: 2018-09-20, 18:40   

W 2.8 JTD miałem takie objawy, kiedy padł regulator ciśnienia paliwa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2018-09-20, 18:51   

sprawdź czy nie jest zablokowana przepustnica. Powinna po włączeniu na kontrolki, tak charakterystycznie kliknąć. Wygląda że się przycina i przez to też złe wskazania z air flow.
Co do czujników DPF, to nie w nich problem i będziesz je zmieniał co chwilę ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2018-09-20, 19:11   

Panowie , angielskim władam płynnie i tłumaczenia powyższe są błędne, tylko pierwszy i ostatni błąd są błędami stałymi , pozostałe mogą być ale silnik powinien pracować.

Przepustnica - czy wymienione na nowe i czy skasowane były błędy

Przepływomierz - ostatni błąd , czy było coś w tym temacie robione , i jak wyżej odnośnie błędów

:spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-20, 19:18   

Ostatnio koledze wymieniono przepustnicę ale jeszcze kawałek wiązki dochodzącej do przepustnicy.
Podejrzewamy że ta wiązka była główna przyczyna usterki .
Rok wcześniej kalibrowali przepustnicę i było kilka tysięcy ok.
ps.a czy masz tempomat waeco - bo u mnie wprowadzał silnik w tryb awaryjny i wyskakiwał błąd przepustnicy
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2018-09-20, 19:30   

eler1 napisał/a:
Ostatnio koledze wymieniono przepustnicę ale jeszcze kawałek wiązki dochodzącej do przepustnicy.
Podejrzewamy że ta wiązka była główna przyczyna usterki .
Rok wcześniej kalibrowali przepustnicę i było kilka tysięcy ok.
ps.a czy masz tempomat waeco - bo u mnie wprowadzał silnik w tryb awaryjny i wyskakiwał błąd przepustnicy


Ta wiązka to przejściówka. Fiat i IVECO zmienili dostawcę tych przepustnic i mają inaczej kość.
Po wymianie przepustnicy, zawsze trzeba zrobić dopasowanie.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mafej 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T604
Nazwa załogi: mafej
Dołączył: 11 Maj 2009
Piwa: 1/2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-20, 22:14   Jeszcze parę informacji

Cześć,
Dzięki za wskazówki koledzy. Odpowiem na pytania. Błędy po założeniu nowej przepustnicy mechanicy skasowali i nic się nie pojawiało.
Mam tempomat ale nie kojarzę jakiej firmy. Czy wiązkę zmienili na nową tego nie wiem jutro rano się postaram z nimi skontaktować i tego dowiedzieć - może ta nie zmieniona wiązka spowodowała problem.
Próbuję załatwić jakiegoś porządnego elektryka ale w tej Francji nie jest to takie proste. Będę dawał znać jak tam sytuacja się rozwija.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ryszard.S 
zaawansowany


Twój sprzęt: Citroen Hymer
Dołączył: 11 Lut 2008
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-20, 22:27   

U mnie w podobnym przypadku silnik wrócił do normalnej pracy po przepłukaniu zaworu ciśnienia paliwa /2.8 HDI/
_________________
Bez przyjaciół życie byłoby smutne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2018-09-20, 22:57   

Ryszard.S napisał/a:

...zaworu ciśnienia paliwa...

Napisz jaśniej o co kaman, Kolega ma problem 2,5tys km od domu. Jest we Francji, kroją go bo sami nie wiedzą ,albo wiedzą tylko kroją ile się da za niewiedzę.
Żaby!
.
Po Polsku to określenie jest paradoksalne/błędne, nie do przetłumaczenia nawet na Mongolski.
Może być to logicznie ujmując, regulator albo czujnik - ciśnienia paliwa. Więc?
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2018-09-21, 05:37   

A przepływomierz ?????

Ostatni błąd!
!!
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2018-09-21, 06:15   

Napisałem już wcześniej, skąd się bierze błąd przepływomierza. Przepustnica nie otwarta do końca, stąd przepływ powietrza poza tolerancją. Brak czystego powietrza nadrabia poprzez EGR. Na chwilę odpali i przestaje pracować. Zbyt dużo CO2, a zbyt mało O. Nie ma warunków do spalania ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mafej 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T604
Nazwa załogi: mafej
Dołączył: 11 Maj 2009
Piwa: 1/2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-21, 07:57   

Cześć,
Właśnie rozmawiałem z moim mechanikiem co wymiał przepustnicę przed samym wyjazdem. Przewodu nie wymienialiśmy bo włożona została ta przepustnica co była na początku (chyba sprzed zmiany dostawcy w FIAT). Podejrzewamy, że przepustnica się zacięła w pozycji zamkniętej i dlatego dławi silnik, który jakby już odpala i zaraz gaśnie. (@Gewehr - tak samo twierdzi mój mechanik - że błąd przepływomierza jest pochodną duszenia silnika) Także plan teraz taki - zdejmuję przewód z przepustnicy i patrzę czy przy przekręcaniu silnika rusza się talerz przepustnicy. Teoretycznie silnik po zdjęciu przewodu powinien spokojnie odpalić. No i jeszcze sprawdzę bezpieczniki czy nie przepalił się jakiś z powodu tego że przepustnica była zablokowana i silniczek nie mógł jej ruszyć.
Dam znać koledzy - serdeczne dzięki i jest to mega pozytywne że zawsze na Was można liczyć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
waldemard 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Etrusco T7400GB
Nazwa załogi: Powsinogi
Dołączył: 20 Maj 2015
Postawił 4 piw(a)
Skąd: lublin
Wysłany: 2018-09-21, 10:28   

nagar na przepustnicy,odpala i gaśnie typowy objaw
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
waldemard 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Etrusco T7400GB
Nazwa załogi: Powsinogi
Dołączył: 20 Maj 2015
Postawił 4 piw(a)
Skąd: lublin
Wysłany: 2018-09-21, 10:30   

benzyna ekstrakcyjna i pędzelek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***