Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: koder
2015-02-07, 09:13
Agregat prądotwórczy-jaki?
Autor Wiadomość
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2016-04-09, 05:38   

Hyunday, to moc i pilot.
Chyba pompeczka paliwa, to pewne umniejszenie funkcjonalności. Jak to wygląda w praktyce?
Czy "na zimno" , po np. dobie bezruchu odpali?
Ale waga też trochę duża
Mam jedno pytanko. Czy zasięg pilota, jest faktyczne 20 m ?
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2016-04-09, 08:05, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-09, 08:01   

No tak, pilot to wygoda . Wstajesz rano, idziesz podpompowac paliwo i do łóżeczka. Odpalasz juz z ciepłego łóżeczka nie musząc wychodzić na zimno. :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/43
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2016-04-09, 08:08   

zbyszekwoj napisał/a:
Wstajesz rano, idziesz podpompowac paliwo


Cytat:
Odpalasz juz z ciepłego łóżeczka nie musząc wychodzić na zimno.


Chyba nie musząc DRUGI RAZ wychodzić na zimno
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2016-04-09, 08:23   

:szeroki_usmiech skrupulatne obliczenia, :mrgreen:
Pierwszy raz się nie liczy, bo i tak chłopy sikać wychodzą.

Kobitka się budzi to odpalasz...... pilota, czy z pilota. Jak zwał tak zwał.
Ważne, że w ciepłym łóżeczku, operujesz tym "pilotem" . Mozesz jej dać nawet ponaciskać.
:bigok
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2016-04-09, 12:19   

Jak z każdym sprzętem, modyfikacje też widać trzeba by zrobić.
A wstawienie zaworu zwrotnego, żeby nie cofało paliwa by pomogło? :roll:
No albo jakiś serwomechanizm do pompowania. :ok
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-04-09, 15:45   

Specjalnie glosny nie jest ale specjalnie cichy rowniez nie.Moje budowlane chiniole warcza podobnie.Ale pilot fajny,mozna dorobic autostart pod klime np.
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 98/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2016-04-10, 10:24   

stegano napisał/a:
A tutaj moja pierwsza wiedo prezentacja agregatu "hyundai hy3000sei


Dziękujemy za prezentację. Może kiedyś uda się nagrać test porównawczy różnych agregatów. Tylko tak można ocenić obiektywnie hałas.

Szkoda, że nie ma zlotu "agregaciarzy" - tam byśmy powarczeli.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stegano 
początkujący forumowicz


Dołączył: 03 Mar 2016
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2016-04-10, 18:44   

No pilot ma zasieg ponad 20m, tak spokojnie do 30/35m
Mi jeszcze sie marzy auto start czasowy :D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-10, 19:03   

stegano napisał/a:
No pilot ma zasieg ponad 20m, tak spokojnie do 30/35m
Mi jeszcze sie marzy auto start czasowy :D


Jak postawisz wieczorem w odległości 20m , to rano juz może być 20 km i pilot nie zadziała. :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 434/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2016-04-10, 19:42   

Jeżeli proces odpalania z pilota jest pewny tzn. posiada system obsługi błędów, to zrobienie czasówki jest proste. Wystarczy wyjście dowolnego włącznika czasowego podłączyć pod przycisk na pilocie (oczywiście nie wprost, ale z zachowaniem dopasowania rodzaju i poziomu sygnałów)
Jeżeli natomiast to odpalanie z pilota polega na tym, ze kręci póki trzymasz guzik, a efekt końcowy nie jest pewny, to sprawa się komplikuje.
U mnie za automatyczne odpalanie Hondy odpowiada dość prosty układ elektroniczny , zrealizowany na średnio rozbudowanym procku, który steruje dwoma serwami modelarskimi (mniejsze do obsługi dźwigni ssania, większe do wyłącznika obrotowego), silnikiem rozrusznika, oraz czujnikiem napięcia 230V i trzema czujnikami temperatury.
Sam proces odpalania i gaszenia jest dla sterownika banalnie prosty, i zajmuje w programie procesora może z 10% kodu, a pozostałe 90% to funkcje obsługi błędów i zdarzeń nie standardowych. Spędziłem trochę czasu na jego dopracowaniu i doprowadzeniu do stanu w którym jest obecnie.
Teraz mogę sobie pozwolić na to aby agregat startował automatycznie, nawet podczas mojej nieobecności.
Zależnie od ustawionego trybu pracy , startuje na żądanie (odpalanie z guzika), lub automatycznie wtedy kiedy elektronika wykrywa , że jest potrzebny (niski stan naładowania akumulatorów, zgłoszenie zapotrzebowania przez klimę lub przetwornicę, timer czasowy itp)
Po czasie zrobił się z tego dość skomplikowany i rozbudowany układ , który poza samym agregatem obsługuje i koordynuje działanie klimy, przetwornicy 230V, i innych odbiorników energii.
Najważniejszą innowacją , której nie mają nawet zabudowane agregaty dedykowane do kamperów, jest sprzężenie z klimatyzatorem , dzięki któremu Honda może działać tylko wtedy kiedy działa klima .
Wpiąłem się po prostu ze swoim sterownikiem Hondy pomiędzy regulator temperatury klimatyzatora a sam agregat klimy. Kiedy regulator klimy uzna, że trzeba ją włączyć (a nie jestem podpięty pod 230V) , nie podaje sygnału bezpośrednio do klimatyzatora, lecz do mojego sterownika, który w pierwszej kolejności odpala Hondę, a dopiero jak pojawi się pewne 230V, uruchamia klimę. Kiedy klimatyzator ma się wyłączyć, jest to robione w pierwszej kolejności a potem gaszona jest Honda.


Bezpośrednie porównanie tego Hyundai'a z Hondą dało by jakiś obraz sprawy, bo nagrania z dwóch różnych źródeł nie są miarodajne.
Mógłbym nagrać moją przebudowaną i zabudowaną Hondę , ale nic to nie da , bo na nagraniu nic nie było by słychać :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-09-25, 08:43   

Powracam do tematu,
tematu agregatu . :mrgreen:

Jedyne co mnie może przywiązać do kempingu , to zasilanie klimy.

Po kilku wyjazdach jestem bardzo zadowolony. A w naszym klimacie -pomijając lato tysiąclecia-niezależny energetycznie ( oczywiście w ramach widomych np gaz czy paliwo lub gorzała do efoya). Niemniej na standardowy wyjazd mój to wszystko działa .

Wyszło fajnie , zero oszczędzania energii elektrycznej itp ... (200Ah ;300wat solary;efoy; przetwornica 2500/5000 ; 2x11l propan) .

Jest jedno "ale" , to klima .

No i mam dylemat , czy Honda zautomatyzowana , czy agregat gazowy .
Bo gdybym miał Hondę przerabiać na gaz to może od razy np Dometica gazowego ?

Np. https://www.ogrzewania.pl...GeneratorGazowy

Cytat:
2,6-kW generator do wytwarzania napięcia przemiennego 230 V, zasilany gazem LPG


Napięcie wyjściowe/krzywa: 230 V AC +/- 1% (ciągłe) / czysta sinusoida ~
Całkowity współczynnik odkształcenia: 1 %
Częstotliwość: 50 Hz +/- 1 %
Maksymalny prąd rozruchowy: 33 A
Moc ciągła: 2600 W
Moc szczytowa: 2900 W
Moc silnika: 4,0 kW / 5,5 KM
Rodzaj paliwa: LPG z min. 60% propanu
Pobór mocy: max. 1,0 kg/h
Poziom hałasu w odległości 7 m: 54 - 59 dbA
Gwarantowany poziom hałasu: 86 dbA
Wykończenie obudowy: Stal nierdzewna
System: Pilot zdalnego sterowania, wyjście 12 V do ładowania akumulatora, funkcja samoczynnego włączania do automatycznego ładowania akumulatora, automatyczne wyłączanie przy niskim poziomie paliwa, elektryczny rozrusznik, zabezpieczenie przeciwzwarciowe i przeciążeniowe
Wymiary (szerokość x wysokość x głębokość): 480 x 290 x 385 mm
Szerokość z zawieszeniem: 580 mm
Waga: 44,0 kg


To luźne rozważania ( u mnie po takiej sraczce mózgowej , przychodzi prawie zawsze zatwardzenie w postaci kupy ... zakupionych gadżetów :?

Gaz :!: Bo wtedy nie potrzeba kolejnego paliwa i zawsze mniej śmierdzi . Wiem można komin itd . Ale to sprawa wtórna.
Do tego może nawet w konsekwencji , jak wielu zrobiło zbiornik LPG ? i mamy miejsce na agregat , tam gdzie butle lub ??? Nieważne .

Czy ktoś wie praktycznie co to oznacza 1kg/h ? Jak to się ma np do benzynowego ?

Nie potrzebuje agregatu mobilnego , bo mam Hondę 1kw i sobie leży niemal bezczynnie.
Tyle wstepu , bo mam robote :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 98/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2018-09-25, 09:26   

Bronek napisał/a:

Czy ktoś wie praktycznie co to oznacza 1kg/h ? Jak to się ma np do benzynowego ?


Tak praktycznie to w małych agregatach 1litr benzyny / 1kWh energii elektrycznej. Przy pyrkaniu na wolnych obrotach (np ładowanie akumulatora pokoładowego) Honda 10 "chodzi" od rana do wieczora na jednym zbiorniku integralnym.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-09-25, 09:34   

To fakt , ale tu będzie "agregat dedykowany " jedynie do klimy . Czyli " pyrkanie" raczej okresowe bo kompresor klimy swoje bierze .

Resztę załatwiają inne źródła .
230volt jest mi potrzebne jedynie do klimatyzacji .
Do ekspresu czy czajnika , to biorę z przetwornicy i tu to jest sprawdzone , jest to bezproblemowe. Specjalnie przeginaliśmy z lekka użytkowanie elektryki , by sprawdzić jak ta moja konfiguracja sie sprawdza praktycznie przy naszym normalnym korzystaniu .

Oczywiście zobaczymy jak będzie za np dwa/trzy lata gdy te akumulatory zaczną się szykować na emeryturę .
Wtedy Lifepo4

Odeszła mi już ochota na zbytnie komplikowanie instalacji.
Nawet przełącznika zasilania przetwornica/sieć 230v, nie zrobiłem , tak by zasilanie klimy zostało oddzielne . itp .
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 98/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2018-09-25, 09:47   

Bronek napisał/a:
Do ekspresu czy czajnika , to biorę z przetwornicy i tu to jest sprawdzone , jest to bezproblemowe.


Ja podobnie. Jak tylko dwie kawki i tego samego dnia jadę dalej to przetwornica. Jak więcej kaw (np. goście) lub zostaję na dziko kilka dni, to ekspress "napędzam" Hondą. Jednak te 1000W przez kilka minut "zjada" akumulator. Mam starego Krupsa ciśnieniowego 1000W i to mnie martwi, bo jak "klęknie" to wszystkie nowe teraz mają 1400-1500W i tego już Honda 10 nie pociągnie.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-09-25, 09:57   

Jedynie kolbowe maja mniej . No ale można ograniczyć moc grzałki . Nie wiem ile pompka w ekspresie bierze ? O ile pamietam to 1250wat było najmniej całkowitego poboru i to też chyba w KRUPSie?

Póki co, 5 kawek pod rząd spokojnie da się . Nie spada napięcie poniżej 12v . A wtedy gdyby ten spadek potrwał dłużej , włącza mi się Efoy i ten chodzi niemal do całkowitego naładowania - ( parametry startu , czasu działania i wartości napięcia wyłączenia są ustawiane) Sterowanie może być smarfonem i w dzień jego praca jest zbyteczna.

Ma to znaczenie natomiast pod wieczór , kiedy solary idą spać, nie ma wtedy strachu ,że np TV lub piec padnie . .


ad rem : Czaję się na te agregaty i nie wiem czy przerabiać Hondę 20 czy brać drogiego gotowca . No i benzyna czy gaz . Diesel byłby logiczny, bo kamper to diesel, ale śmierdzi ,pierdzi i waży .
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***