Zamiana silnika 1,9D/1992 na 1,9D/1998 |
Autor |
Wiadomość |
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/52 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2018-09-18, 18:20 Zamiana silnika 1,9D/1992 na 1,9D/1998
|
|
|
Zamiana jak w tytule, jakie mogą być różnice czyli ile problemów można się spodziewać |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
|
samotny wilk
weteran W podróży jesteśmy zawsze.
Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2013 Piwa: 70/62 Skąd: Stolica
|
Wysłany: 2018-09-18, 20:09
|
|
|
Po co? Niczego sobie nie poprawisz! Wszystkie 3 motorki o poj. 1.9D maja podobną moc 68 albo 69 kM i ten sam max moment obrotowy 120 Nm. No chyba, że ten motor z 1998 r. ma mniejszy i jeszcze akceptowalny przebieg. |
_________________ Andrzej
|
|
|
|
|
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/52 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2018-09-18, 20:28
|
|
|
Poprawię... jeden jest sprawny a drugi nie... |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
|
Skwarek
weteran
Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 243/88 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2018-09-18, 22:07
|
|
|
Kupiłem kiedyś za grosze taki niezły silnik okazyjnie od fata brava, umyłem i odstawiłem na półkę bo jeszcze mi nie jest potrzebny. W końcu moje autko ma już 25lat i kiedyś może się inny silnik przydać. Zewnętrznie niczym się nie różni, Osprzęt ma nieco inny ale wszystkie otwory i mocowania w bloku identyczne tak że flaki można przełożyć swoje. Nie wydaje mi się by były jakieś kłopoty z przekładką.
|
_________________
|
|
|
|
|
|
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/52 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2018-09-19, 08:01
|
|
|
Osprzęt jest inny. Termostat jest inny, inna jest pompa wtryskowa. Właśnie pompa... ma taki przewód kilku pinowy i zastanawia mnie do czego to jest (to nie podłączenie zaworka odcinającego paliwo). Jest też taka krótka rurka z bloku za termostatem, też nie wiem co to jest.
Może posiadacze tego rocznika podpowiedzą.
A czemu 1,9 na 1,9 bo takie lubię |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
|
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/52 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2018-09-19, 12:33
|
|
|
Ta rurka to ogrzewanie. Zmyliło mnie, że były wszystkie węże na silniku a tam nie było.
Dalej jednak nie wiem co to za przewody na pompie, wtyczka z trzema pinami. |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
|
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/52 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2018-09-25, 18:03
|
|
|
I co... nikt mi nie podpowie do czego są te przewody na pompie wtryskowej |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-09-25, 19:24
|
|
|
Wstaw zdjęcia |
|
|
|
|
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/52 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2018-09-25, 19:41
|
|
|
coś takiego |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-09-25, 19:46
|
|
|
Kość zasilająca imo. Można przerobić na jeden pin zasilający zawór paliwa. |
|
|
|
|
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/52 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2018-09-25, 20:19
|
|
|
Wtyczka to I, wychodzi z takiej plastykowej puszki II. Zawór odcinający jest widoczny na dole pompy.
Pompa_jzzpl.jpg
|
|
Plik ściągnięto 11 raz(y) 285,94 KB |
|
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
|
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/52 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2018-09-25, 20:29
|
|
|
Jeżeli podłączę zawór tak jak na starym silniku, a tę wtyczkę po prostu zostawię luzem... to odpali |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-09-25, 20:51
|
|
|
"II" to imo. Poszukaj jak się tego pozbyć. Na 100% będzie na CT jakiś post. Mi się nie chce pisać
Zawór jest w tej plastikowej puszce. Środkowy pin w kości, to12V na zawór. |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/52 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2018-09-26, 19:25
|
|
|
Gewehr napisał/a: | "II" to imo. Poszukaj jak się tego pozbyć. Na 100% będzie na CT jakiś post. Mi się nie chce pisać
Zawór jest w tej plastikowej puszce. Środkowy pin w kości, to12V na zawór. |
Było dokładnie tak jak opisałeś. Jesteś WIELKI . Jak kiedyś będziesz kandydował na prezydenta to masz już mój głos |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
|
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/52 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2018-09-29, 20:24
|
|
|
Dzisiaj odpaliłem. Było wszystko zapowietrzone, ale dal radę. Nie mogłem jednak zgasić, pomimo tego, że są dwa zawory odcinające. Nie pomogło nawet odłączenie przewodu. Jutro muszę je rozebrać, pewnie się zawiesiły od długiego nieużywania.
Jednak nie to jest moim problemem, a sprzęgło, które zostawiłem z silnikiem. Nie mogę wysprzęglić by wszedł jakikolwiek bieg. Czy to wina tego, że dawno było nie używane i się skleiło jak to czasami bywa zimą... czy dałem ciała ne wymieniając na to ze starego silnika ? |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
|
|