Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
2 akumulatory że zwarta cela w ciągu miesiaca
Autor Wiadomość
Sosna91 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 08 Wrz 2017
Skąd: UK
Wysłany: 2018-09-29, 13:53   

Nic nie wyciągalem z aku sprawdzę yo

Regulator nic nie odcina, zablokowany programowo do 29.9A i tyle specjalnie dałem 30A aby to był Max, więcej mi nie trzeba a większą ilość paneli rekompensuje mi to w pochmurne dni bo wciąż jest dużo Amper.

Max to ok 450watt 14.6x29.9A

I tak mam drugi niezależny miernik który potwierdza ładowanie do 30A

To zdjęcie akurat z innego dnia stąd 13.1v bo dopiero o poranku

Pytanie czemu zwarcia dostaja duże aku a 64ah pod maską która też ciągle pracuje ma się dobrze. Fakt jest lepszej firmy a zawsze uważałem że to tyko najklejka

Laikiem nie jestem to mój czwarty kamper w którym sam elektryke robiłem choć to jest wszystko banalne ale pierwszy przypadek żeby aku dostawału zwarcia.

Takie 120ah może siedzieć w mocnych diesla h gdzie rozrusznik szarpie że 3kw przy starcie a alternator później ciśnie 80A-100A zanim naladuje i aku żyją

Screenshot_20180908-182425.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 1,09 MB

Ostatnio zmieniony przez Sosna91 2018-09-29, 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2018-09-29, 13:58   

Wedlug dokumentacji producenta max to 390W

http://www.epsolarpv.com/...12885787574.pdf



Ja w swoim mam wezyk ktory odprowadza gazy na zewnatrz auta moze idz ta droga. I sprawdz te zatyczki do odgazowania akumulatora.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sosna91 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 08 Wrz 2017
Skąd: UK
Wysłany: 2018-09-29, 14:01   

wirefree napisał/a:
Wedlug dokumentacji producenta max to 390W

http://www.epsolarpv.com/...12885787574.pdf


Producent podaję przy 12v skoro miernik pokazuje 14.5v i 29.9A to musi płynąć prąd większy. Jak podepne je dwa w szereg to będzie miał 24v x30A i mogę panele wykorzystać w 100% ale wtedy nie mógłbym ładować ich z alternatora. Ten regulator może działać i na 48v
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Paź 2015
Piwa: 90/172
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2018-09-29, 14:44   

Sosna91 napisał/a:
.... Pytanie czemu zwarcia dostaja duże aku a 64ah pod maską która też ciągle pracuje ma się dobrze. Fakt jest lepszej firmy a zawsze uważałem że to tyko najklejka
...

od pewnej kwoty to naklejka...


Sosna91 napisał/a:
....Takie 120ah może siedzieć w mocnych diesla h gdzie rozrusznik szarpie że 3kw przy starcie a alternator później ciśnie 80A-100A zanim naladuje i aku żyją

tylko jak włożysz tam słabe aku to też zimą będzie słabo.
A poza tym jak długo rozrusznik kręci, do pół minuty, może minuty w szrocie.
A jak długo pobierasz ciągle duże prądy? rozważ zwiększenie pojemności.

Sosna91 napisał/a:
.... Laikiem nie jestem to mój czwarty kamper w którym sam elektryke robiłem choć to jest wszystko banalne....

no to już czas na terminale, poukładane kable, bezpieczniki i inne zabezpieczenia... :)
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2018-09-29, 15:05   

Sosna91 napisał/a:
wirefree napisał/a:
Wedlug dokumentacji producenta max to 390W

http://www.epsolarpv.com/...12885787574.pdf


Producent podaję przy 12v skoro miernik pokazuje 14.5v i 29.9A to musi płynąć prąd większy. Jak podepne je dwa w szereg to będzie miał 24v x30A i mogę panele wykorzystać w 100% ale wtedy nie mógłbym ładować ich z alternatora. Ten regulator może działać i na 48v


To nic tylko pogratulowac, ja mialem mppt ktory niestety w przypadku wyzszej mocy odcinal panele. Teraz bede montowal takiego tracera jak twoj tylko ze 40A. Mozesz go tez podlaczyc pod Pcta kablem USB-Rs485.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2018-11-07, 21:50   

Padnięta cela może być spowodowana tym,że jak piszesz przetwornica była podłączona do tego aku co padł (teraz masz podłączoną pod dwa aku). Przy dużych przetwornicach (około2000 wat)powinno być min 240AH bezpiecznik 225A oraz kable min 35mm2 nie dłuższe niż 1,5 metra od aku. Mostek na tych dwóch aku też 35mm2.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sosna91 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 08 Wrz 2017
Skąd: UK
Wysłany: 2018-12-15, 00:15   

Temat powrócił. 2 miesiące temu wymieniłem wszystkie aku i pod maskę wleciala używka 140ah a do kabiny 225ah MAN roczny. Parametry pojemność rozruch wszystko super. 7tygodni temu wyjechem kamperem w trasę i dziś 62kg bestia dostała zwarcia celi.. Normalnie szok. Nie mam pomyslu ale to nie możliwe aż. Prądy ładowania nie mogły być za duże bo dla takiej Best 0.1c to ok 22A a zimą z paneli mam Max 20A. Czy poprostu kwaskowki już takie złomy. Miał rok i parę miesięcy w ciężarowce. I teraz prawie 2 miecy dzień w dzień rozładowanie i ładowanie ale Max do 11.8v go wykonczyly?, tylko czemu nigdy nie te pod maską które są mniejsze. Aż strach kupić nowy aku bo 2 miesiące i po robocid
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2018-12-15, 07:47   

Ja gez wywalam kolejny 170Ah. Taki do ladowarek, chyba te aku coraz slabsze bo pierwszy wytrzymal potora roku, ten ma rok i zostalo mu z 20procent pojemnosci. Normalnie szmelce jakies, nawiewy z trumy go wyladowuja w godzine. Zalozylem 100Ah i moze zime wytrzyma, szczegolnie ze ja codziennie nim jezdze i caly czas grzany. Ale nie sluzy tym akumulatkrom co innego wg mnie, rozladowanie do zera prawie, moj nieraz 10,8widzial,regulator urzadzenia odlaczal. A aku coraz gorszej jakosci
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2019-03-26, 17:34   

Próbowaliście głębokiego rozładowania?

Ja mam teraz na panelach fotowoltaicznych używane z melexa i nawet trzymają :-) Niestety jak ich nic nie ładuje to też w końcu padają. Staram się je pilnować żeby za długo nie były rozładowane.
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Paź 2015
Piwa: 90/172
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2019-03-26, 21:40   

Sosna91 napisał/a:
Temat powrócił. 2 miesiące temu wymieniłem wszystkie aku i pod maskę wleciala używka 140ah a do kabiny 225ah MAN roczny. Parametry pojemność rozruch wszystko super. 7tygodni temu wyjechem kamperem w trasę i dziś 62kg bestia dostała zwarcia celi.. Normalnie szok. Nie mam pomyslu ale to nie możliwe aż. ....


a może Ty szukasz przyczyny elektrycznej a to jest przyczyna mechaniczna?
Jest dobrze umocowany? nie przemieszcza się? nie podskakuje na dziurach?

Sosna91 napisał/a:
... Parametry pojemność rozruch wszystko super. ...

a jaki max prąd długotrwale ciągniesz z niego? Akurat rozruchowy na długotrwałe prądy jest mniej odporny. Duzy prąd ROZRUCHOWY (czyli krótkotrwały!) uzyskuje się poprzez zwiększenie ilości płyt (powierzchnia zwiększa prąd), a co za tym idzie cieńsze są.
No i przez to mniej "lubią być" rozładowane. Ponadto przy długotrwałych obciążeniach
płyty się mogą powyginać i zwarcie na celi gotowe....

tom-cio napisał/a:
Ja gez wywalam kolejny 170Ah..... Ale nie sluzy tym akumulatkrom co innego wg mnie, rozladowanie do zera prawie, moj nieraz 10,8widzial,regulator urzadzenia odlaczal. A aku coraz gorszej jakosci

to na pewno nie służy! mało tego, jak rozładujesz to jak najszybciej musisz naładować.
a zimą jak nieużywany to raz na miesiąc doładowywać....
Kwasówka woli pracować jako buforowy. od czasu do czasu tylko rozładowywany.
I nigdy do zera. Przy obciążeniu można zejść do około 11V. Przy bardzo małym obciążeniu poniżej 11,5 już niedobrze....
Nawet Akumulatory do głębokiego rozładowania nie lubią być długo rozładowane (i też nie do zera),
ale wytrzymują to dzielniej niż zwykłe

Aha... i może doróbcie sobie czasowo dołączaną Świstakownicę, żeby prąd ładujący aku
był ograniczony najlepiej mniej niż 1/10 (najlepiej 1/20) pojemności, do czasu podbicia napięcia do 12,5V, albo np. przez dwie minuty... powyżej 12,5V do około 14,5V można ładować nawet 1/5 pojemności bez szkody dla Aku
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Ostatnio zmieniony przez robba 2019-03-26, 22:58, w całości zmieniany 4 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-03-26, 21:47   

Moj codziennie calorocznie uzytkowany, ale mega intensywnie, wiec od tego czasu co pisalem juz znowu padl, zakombinowalem teraz dwa 100A i na razie trzymaja
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sosna91 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 08 Wrz 2017
Skąd: UK
Wysłany: 2019-04-08, 19:32   

ja po grudniowym problemie w lutym zakupiłem ponownie akumulator 230ah i 80ah pod maske oraz została sie wciaz sprawna 140ah,

230ah + 140 spiete razem wewnatrz a pod maske jak juz wspomnialem wczesniej 80ah. Póki co mija 9 tygodni jeszcze działają ale to własnie w tym okresie padaly (ok miesiące) takze zobaczymy.

Natomiast zmieniłem dla testów jedna rzecz. Nie korzystam z akumulatora pod maską, Hebel przekręciłem na off aby wykluczyć iż moze to bylo przyczyną, Dodatkowo bezpiecznik ktory odpowiada za radio zapalniczke i oswietlenie w kabinie pobierał 0,35A, nie dochodzilem juz dokladnie co pobiera po prostu jak nie jadę to go wyjmuje aby nie rozładowywał aku pod maska ktory nie jest teraz ladowany z solarów gdy stoi.

sprawdzimy czy to pomoże na wieksza ich zywotnosc.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***