Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana rozrządu w Peugeot 280
Autor Wiadomość
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2009-03-04, 00:01   Wymiana rozrządu w Peugeot 280

Serdecznie wszystkich witam :bukiet: :bukiet: :bukiet:
Sprzyjająca za oknami pogoda zachęciła mnie do bliższego zapoznania się z :heart: mojej żółtej łodzi podwodnejI tu mam problem :gwm : zamiast opisywanego w zakupionym przeze mnie poradniku paska rozrządu mam ŁAŃCUCH!!! Ponoć to lepiej ale nie zmienia to faktu ,że nie wiem na czym stoję .Ostatni samochód z tym wynalazkiem /PF126p/naprawiałem 20 lat temu!!!! W posiadanej przeze mnie książce w ogóle nie wspominają o tak rozwiązanym rozrządzie ,choć są w niej opisane roczniki 1981-2001
Na nic nie mogę trafić na ten temat . Jeśli " ktokolwiek widział , ktokolwiek wie " byłbym dżwięczny / tj.wdzięczny /
PZDR> MILUŚ
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-03-04, 00:41   

Hmm... nie wiem, czy to możliwe, żeby starsze J5 miały silniki z rodziny XD2/XD3? To chyba ostatnie łańcucowe silniki Peugeota :?: Miałem kiedyś Peugeota 505 z silnikiem XD2S (2300 TD), to prawie perpetuum mobile! :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2009-03-04, 06:41   

zgadza sie..w roczniku 82, mozesz miec lancuch...
jesli przebieg masz mniejszy niz 400.000km...mozesz...nie interesowac sie tym zagadnieniem.. :)
to sa wieczne silniki..jesli go nie przegrzejesz, i bedziesz zmienial olej , w terminach opisanych w instrukcji..BEDZIE CI SLUZYL jeszcze wiele lat..

co do lancucha..
nie slyszalem aby komus sie zerwal..
gdy, zaczyna byc ''luzny'' najpierw , bedziesz slyszal ''klekotanie-dzwonienie''
po prostu bedzie obijal sie o oslone..a to bedzie oznaczalo, ze jest juz do wymiany...
jesli po zapaleniu, nic niepokojacego w okolicach rozrzadu nie slychac...spij spokojnie.. :spoko :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2009-03-04, 23:28   

gino napisał/a:
zgadza sie..w roczniku 82, mozesz miec lancuch...
co do lancucha..
nie slyszalem aby komus sie zerwal..
gdy, zaczyna byc ''luzny'' najpierw , bedziesz slyszal ''klekotanie-dzwonienie''
po prostu bedzie obijal sie o oslone..a to bedzie oznaczalo, ze jest juz do wymiany...
jesli po zapaleniu, nic niepokojacego w okolicach rozrzadu nie slychac...spij spokojnie.. :spoko :spoko

Dzięki za uspokojenie :spoko do 400 tyś. dużo mi jeszcze brakuje ale mam pytanie czy nie ma tam jakiejś regulacji naciągu tego łańcucha ? Jakiejś wkładki ślizgowej lub czegoś podobnego ?
PZDR> MILUŚ
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2009-03-05, 06:40   

musi byc napinacz lancucha...
ale tak jak napisalem wczesniej...jesli nic nie dzwoni, nie stuka...to nie masz sie co martwic na zapas...
pierwszym objawem..jest stukanie-obijanie sie lancucha o obudowe rozrzadu...dopuki, takich dziwekow nie slyszysz..JEST WSZYTSKO OK..


napisales ze miales maluszka...
pamietasz kiedy w nich sie wymienialo rozrzad...po zapaleniu, na wolnych obrotach..silnik byl nienaturalnie glosny....jechales do mechaniora - diagnoza-rozrzad do wymiany..;-)
ZASADA TA SAMA...TYLKO PRZEBIEGI INNE :)

:spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2009-03-17, 21:34   

Wygłupiłem się :oops: :oops: :gwm :gwm
Podczas gruntownej orgonoleptycznej wizji lokalnej mojego silnika okazało się , że ........
mam jednak paski rozrzadu ......i to aż dwa :!: :!: :!: Wszystkim którzy starali się mi pomóc / w szczególności GINO / składam serdeczne dzięki :ok
PZDR>MILUŚ :spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bonusik 
weteran


Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Piwa: 10/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-18, 11:38   

Miluś...od pifka się nie wykpisz.... :diabelski_usmiech
Pamietaj,że Gino do pifka lubi cosik zakąsić,najlepiej z grilla... :helm
_________________
Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2009-03-18, 14:36   

Piwko będzie jak adminy odblokują wirtualny forumowy browar :pifko :pifko
A serio , to myślę wreszcie zjechać na jakiś zlot i się ze wszystkimi poznać :pifko2
Ale najpierw ..... żółta łódż podwodna musi wyjechać od stolarza i mechanika ....... :gwm
PZDR> MILUŚ :spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-21, 18:02   

Witam.W styczniu wymieniałem sprzęgło i wykorzystałem to że miałem wyjęty silnik i skrzynie,wymieniłem też paski i rolki,oraz uszczelniacze na wale i wałku.Wymiana pasków nie jest najtrudniejsza przy wyjętym silniku,natomiast w samochodzie jest ciężko.Bardzo ciasno a znaki na kołach zębatych prawie niewidoczne choć nie jest to niemożliwe.POZDRAWIAM :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2009-03-21, 20:42   

Paski profilaktycznie dam wymienić mechanikowi / jak go znajdę , bo mój wycofał się w przedbiegach - ma za niski wjazd do warsztatu :gwm :grrr
Resztę robię sam :ok
PZDR> MILUŚ :spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***