Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mogę używać agregatu w bagażniku?
Autor Wiadomość
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2018-10-25, 15:40   

RadekNet napisał/a:
Moja wizja była taka, że postawię generator na środku bagażnika (czyli min kilkanascie centymetrów luzu w najwęższym miejscu) i tylko wydech podlączę, a grawitacja i uchylone okno zalatwi resztę.
Czyli nawet z markową Hondą może być problem z zapachem?


Agregat oprócz spalin produkuje dużo ciepła. Jeśli nie odprowadzisz ciepła na zewnątrz to z bagażnika błyskawicznie zrobi się sauna, skutki mogą być różne :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2018-10-25, 22:06   

TO widzę , że koledzy tylko potwierdzili mój pomysł.

Jeszcze jedno - te małe agregaty invertorowe mają ograniczony czas pracy. Nie pamiętam ale ja mam 2kw chińczyka i tam było max czas pracy 4 godz.


Tylko czy taki mały agregat coś naładuje? Piszesz o 22kW to by musiał być spory agregat...
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2018-10-25, 22:18   

BMW I3 ma wersję z agregatem i gdy on chodzi ładuje baterie i zwiększa to zasięg. Jest właśnie w bagażniku.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-10-25, 22:27   

W tej chwili ładuję spokojnie bo mam czas z 20% do pełna.... taki cykl 3 kilwatową stacją trwa ok 17 godzin
Drugą gdybym chciał w warunkach domowych 6kw to ok 7 godzin. (mój ma akumulator o poj. 40kwh)
Ładowarkę ma auto w środku i w moim to max 6 kwatów z prądu przemiennego. (inne mają inaczej)
I na tyle mocy m/w można sobie pozwolić przy domowej instalacji prądu zmiennego., ale już tzw. "siły"

Specjalnie by móc ładować kilka, a nie kilkanaście godzin, zrobiłem ekstra 400volt 32A za niemałe pieniądze kablem grubym jak h....

Szybkie ładowanie do godziny to tylko prądem stałym, ale to inna bajka nie dla normalnego użytkownika w warunkach domowych. .( tzw szybkie ładowarki np CHademo)

Agregat Hondy 2kw może sobie pyrkać z 6 godzin i m/w spokojnie te kilkadziesiąt km zasięgu naboje. Na pierdząco i śmierdząco, spalając tyle samo co by auto zużyło na ten dystans.
Kłopotu przy tym od cholery i dziwaczne lekko posunięcie. ałe czego się nie robi dla elektromobilności. :spoko
Ps
"BMW I3 rex", to jw. to swoista hybryda, bez przywilejów aut elektrycznych. Silnik ma ze skutera BMW. Bak to 8 litrów.. Zasięgu to daje ok 80km w ślimaczym tępie.
Same kłopoty z tym reksem. np http://forum.samochodyele...p?p=39970#39970 Rozważałem i dobrze że nie kupiłem.

Screen że strony internetowej ładowania mojego auta e kWh ładowarką

JEST 54 % a do "pełna" jeszcze 10 godzin... Akurat na rano by jechać do Słupska za 8 zł

Zdj 22.30 i rano 6,30 końcówki ładawania w elektrykach są zawsze wolniejsze. I generalnie dla żywotności baterii nie powinno się ładować na maxa. Zalecane ok 80%

Czyli to nie taki miód 8-)

20181025_223417-600x937.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 59,6 KB

20181026_063550-600x937.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 60,64 KB

20181026_082735-768x1199.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 139,36 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2018-10-26, 16:41   

A może bardziej ekologicznie?

ekologicznie.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 32,33 KB

_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2018-10-27, 17:21   

RadekNet napisał/a:
Honda 2kW to pod pracą - 8-10 godzin by miała, więc spoko, bez pośpiechu. Kawka to przy miejskim słupku 22kW (czyli faktycznie 6.6kW ładowarki Leafa).

a może czas power banka dołożyć... :)
Taki samemu zbudowany w bagażniku.... Z lifepo. Płasko na podłodze, a jak nie potrzebujesz
zasięgu to wyjmujesz...
Jakie masz napięcie i pojemność aku oryginalnego?
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-10-27, 18:10   

:bigok o ile się nie mylę to 24 kWh i 360volt
Te wersje jakoś tak?
Potem 30kwh
następnie 40kwh
i będzie 60kwh....itd
To są drogie rzeczy...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/72
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2018-10-27, 19:03   

EwaMarek napisał/a:
Tylko czy taki mały agregat coś naładuje? Piszesz o 22kW to by musiał być spory agregat...


No więc to jest tak.. ;)

Tzw "słupki", czyli takie miejsca ładowania na mieście, z reguły dysponują moca 2x22kW (tzn są dwa gniazda). I np. Renault Zoe ciągnie z nich z pełną mocą. Nissan Leaf ma na pokładzie ladowarkę 6.6kW (starsze wersje 3.3) i tylko tyle może z takiego "słupka" pobrać. Prędkość ładowania to mniej więcej 1km / 1minutę.

Z agregatu ładowałbym auto tzw "cegłą", którą sie podpina do zwykłego gniazdka - są dostępne od 6A, więc dla Hondy optymalne byłoby 8A/1.8kW.

Są też "cegły" na silę (32A chyba). Są tez ładowarki nascienne/domowe (np moja ma 3.6kW z powodu takiego a nie innego przyłącza do domu)

No i to co tygryski lubią najbardziej, czyli ChaDeMo - 24kW baterię mojego Leafa na kolejne 100-120km ładują w ciągu pół godziny. To takie duże skrzynie z własnymi kablami do ładowania (z reguły 3 typy).

robba napisał/a:
a może czas power banka dołożyć... :)
Taki samemu zbudowany w bagażniku.... Z lifepo. Płasko na podłodze, a jak nie potrzebujesz
zasięgu to wyjmujesz...
Jakie masz napięcie i pojemność aku oryginalnego?


Rozmawiam z jedną firmą, która zajmuje się samochodami elektrycznymi o takim powerbanku. Im wychodzi, że zebym otrzymał 30-40km zasięgu powinno to kosztować w granicach 2 tys euro. Trochę dużo jak na tak nieuniwersalne zastosowanie, ale...myśle i o tym.

Bateria ma 24kW i chyba 360V. Ale napięcie baterii jest bez znaczenia - nie ma opcji, żeby ładować ją z pominięciem ładowarki samochodu, za duże ryzyko spalenia auta (o gwarancji juz nie wspominając).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
zbiegusek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 10/7
Skąd: Bełchatów i okolice
Wysłany: 2018-10-28, 09:28   

RadekNet napisał/a:
robba napisał/a:
a może czas power banka dołożyć... :)
Taki samemu zbudowany w bagażniku.... Z lifepo. Płasko na podłodze, a jak nie potrzebujesz
zasięgu to wyjmujesz...

Rozmawiam z jedną firmą, która zajmuje się samochodami elektrycznymi o takim powerbanku. Im wychodzi, że zebym otrzymał 30-40km zasięgu powinno to kosztować w granicach 2 tys euro. Trochę dużo jak na tak nieuniwersalne zastosowanie, ale...myśle i o

No... To po kilku miesiącach używania powerbanka będzie można wrzucić go do kamperka? :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Grzegorz74 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: T6
Dołączył: 29 Wrz 2011
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-01-02, 15:35   

Nie znam się na powerbankach, ale o agregatach mogę Ci coś podpowiedzieć. To że odprowadzisz spaliny na zewnątrz, to tylko jeden kłopocik rozwiązany. Pomijając kwestę bezpieczeństwa, pamiętaj że agregaty wyciszone mają taki sam silnik spalinowy jak zwykłe, tyle że zabudowane(czytaj wytłumione), żeby było ciszej. Ma to też wady, bo są one bardziej podatne na przegrzanie, siłą rzeczy chłodzenie jest mniej wydajne. Jak zamkniesz to dodatkowo w bagażniku, temperatura niewątpliwie zacznie wzrastać. Jak dodasz do tego słoneczny dzień, nagrzewający auto... Co najmniej agregat będzie się przegrzewał.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***