Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekaźnik świec.
Autor Wiadomość
mirekg9 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Ducato z zabudową Hymera 2,8 idtd z 2001
Dołączył: 12 Maj 2018
Piwa: 2/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-20, 20:20   Przekaźnik świec.

Witam.
Pacjent Fiat Ducato z 2001r 2,8 tdid.
Na desce nie podświetla mi się kontrolka świec żarowych, lecz silnik odpala.
-Gdzie w tym modelu znajduje się przekaźnik świec?
-Może ktoś ma "sam naprawiam" w j. polskim?
-wiem, że może być rada, aby sprawdzić żaróweczkę, lecz szybciej pewnie będzie dostać się i sprawdzić przekaźnik. Zegary już kiedyś próbowałem wyjąć-lecz poległem i może wtedy coś uszkodziłem lub np. naderwałem jakiś przewód (dlatego pytam o naprawę lub schemat elektryczny). W tamtych latach to pisano co to, oraz i kolory przewodów i nazwy styków.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janus 
weteran


Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010
Piwa: 42/47
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-20, 20:26   

Przede wszystkim w tym silniku nie świec żarowych tylko jest świeca płomieniowa.
Jej pracę da się słyszeć, więc może zacznij od tego :spoko
_________________
Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 212/477
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-11-20, 20:30   

janus napisał/a:
jest świeca płomieniowa.
Jej pracę da się słyszeć, więc może zacznij od tego

No świecy nie słychać tylko wtryskiwacz paliwa do tej świecy.
W razie draki sterownik taki mam zbyteczny :bigok
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2018-11-20, 20:57   

Ja z tym własnie walczę, nie chce się bydle załączyć poniżej +5C i grzać, już sprawdziłem prawie wszystko, zostało mi wykręcenie świecy bo jak ja podłączyłem bezpośrednio do akumulatora to spaliła przewód i nawet się nie zaparzyła a oporność ma ok 2 omów - jakby byłą zwarta.
Pojazd spokojnie mi odpala do -5C więc puki co spoko :wyszczerzony:
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Paź 2015
Piwa: 90/172
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2018-11-20, 21:27   

dziwaczek napisał/a:
Ja z tym własnie walczę, nie chce się bydle załączyć poniżej +5C i grzać, już sprawdziłem prawie wszystko, zostało mi wykręcenie świecy bo jak ja podłączyłem bezpośrednio do akumulatora to spaliła przewód i nawet się nie zaparzyła a oporność ma ok 2 omów - jakby byłą zwarta.
Pojazd spokojnie mi odpala do -5C więc puki co spoko :wyszczerzony:

2 ohm to daleko do zwarcia... to przy włączonym silniku ponad 7A.
Czyli 105 Watt, tzn mniej niż światła na długich.
Nie dałeś aby za cienkiego przewodu? Min. 2,5 a najlepiej 4 (zalezy od długości kabla)
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mirekg9 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Ducato z zabudową Hymera 2,8 idtd z 2001
Dołączył: 12 Maj 2018
Piwa: 2/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-20, 21:53   

janus napisał/a:
Przede wszystkim w tym silniku nie świec żarowych tylko jest świeca płomieniowa.
Jej pracę da się słyszeć, więc może zacznij od tego :spoko


Dzięki. Do tej pory miałem diezelki z CR, więc pojęcie świeca płomienna - jest mi obca.
Po przekręceniu kluczyka nic nie słyszę. Wcześniej kontrolka się świeciła.
Ale jak już o tym wspomniałeś-to idźmy za ciosem-gdzie jest i jak do niej dojść. I czy taka świeca nie ma przekaźnika?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2018-11-20, 21:54   

dałem taki z 2.5mm2 i przerobił się na lampkę.
Podłączyłem takim do rozruchu iskrzył i się nie rozżarzyło jedynie zaczęło się dymić a przewód zaczął się mocno grzać - jak dla mnie to coś za mocno, ten co idzie fabrycznie do świecy jest zdecydowanie cieńszy.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Paź 2015
Piwa: 90/172
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2018-11-20, 23:16   

dziwaczek napisał/a:
dałem taki z 2.5mm2 i przerobił się na lampkę.
Podłączyłem takim do rozruchu iskrzył i się nie rozżarzyło jedynie zaczęło się dymić a przewód zaczął się mocno grzać - jak dla mnie to coś za mocno, ten co idzie fabrycznie do świecy jest zdecydowanie cieńszy.

to chyba miernik masz zważony, albo zwarcie się robi po nagrzaniu, np.
w świecy drucik po nagrzaniu dotyka masy...
bo dwa ohmy to nie jest jakoś extremalnie mało
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2018-11-21, 12:23   

Miernik mam raczej dobry, dwoma sprawdzałem.
Myślę, że świeca robi zwarcie. Wykręcę przy okazji i sprawdzę.
A niewie ktoś czasem jaka powinna być jej oporność jak jest zimna, albo by zmierzył może? :idea
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-11-21, 13:47   

dziwaczek napisał/a:
być jej oporność jak jest zimna,
,
W granicach 1-2 oma , dokładnie ciężko zmierzyć zwykłym multimetrem .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2018-11-21, 14:32   

amples napisał/a:
dziwaczek napisał/a:
być jej oporność jak jest zimna,
,
W granicach 1-2 oma , dokładnie ciężko zmierzyć zwykłym multimetrem .


To moja tyle ma, wykręcę i sprawdzę bo jak jest wkręcona to robi zwarcie - chyba???
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Bezdomni
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-11-21, 16:38   

mirekg9 napisał/a:
Ale jak już o tym wspomniałeś-to idźmy za ciosem-gdzie jest i jak do niej dojść. I czy taka świeca nie ma przekaźnika?
Swiecę masz wkręconą w kolektor ssący (podłączony przewód paliwowy od elektrozaworu i przewód elektryczny). Przekaźnik od niej to taka prostokątna puszka nad akumulatorem rozrychowym (okrągła wtyczka i zacisk skręcany).

świeca płomieniowa.jpg
Plik ściągnięto 2686 raz(y) 7,46 KB

sterownik świecy.jpg
Plik ściągnięto 2686 raz(y) 7,89 KB

_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2018-11-21, 17:28   

Świeca płomieniowa w tym aucie, działa dopiero poniżej 4 stopni, a czasem nawet mniej. Jeśli auto nie pali bez niej powyżej 4 stopni, to silnik jest śmietnik.
Proces grzania wygląda tak, że najpierw świeci się kontrolka(w tym czasie rozgrzewa się świeca. czas potrzebny, to nawet 1 minuta), a następnie zaczyna pulsować(dopiero teraz otwiera się zawór paliwa i wtedy zaczynamy odpalać silnik). W pewnych warunkach, świeca może się załączyć nawet w odpalonym silniku. Jest to normalne.
Sterownik jest nad akumulatorem, bezpiecznik również w tym rejonie. Jak nie działa, to w pierwszej kolejności, trzeba sprawdzić czy jest napięcie 12V na najgrubszym przewodzie w sterowniku i czy sama świeca jest ok. Często gniją przewody zasilające sterownik i śniedzieją bezpieczniki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2018-11-21, 19:30   

Gewehr - wszystko to sprawdziłem (tylko mi świeca do wyjęcia postała) napięcie do puszki dochodzi. W puszce są dwa przekaźniki jak jeden docisnąłem to pojawiło się napięcie na świecy, ale chyba prąd jest coś za duży, bo mi palec przypaliło którym dociskałem zworę przekaźnika - coś mi pachnie zwarciem świecy???
Kontrolka się nie zapala i tyle.
Silnik odpalałem przy prawie -10C pokręcił, pokręcił i w końcu załapał ale mnie to drażni, bo czasem jeżdżę na narty i wolałbym mieć to ustrojstwo sprawne.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2018-11-21, 19:33   

Może być na zwarciu, ale i pobór prądu jest bardzo duży. Ori przewody robią się miękkie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***