Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
prawo jazdy D1
Autor Wiadomość
kawa_w_krzakach.pl 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: hymer b546
Nazwa załogi: kawa w krzakach
Dołączył: 07 Kwi 2018
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: z kampera ;)
Wysłany: 2018-12-05, 06:44   

natomiast co do egzaminu problemem jest to, że rzeczy, które dla przeciętnego kierowcy nie są rażącym naruszeniem przepisów powodują przerwanie egzaminu, przykłady:

nie rozejrzenie się przed ruszeniem,
nie zatrzymanie się na strzałce warunkowej,
nie ustąpienie pierwszeństwa pieszemu,
nie ustąpienie pierwszeństwa rowerzyście,
wjazd na skrzyżowanie bez możliwości opuszczenia,
oraz wszelkie wymuszenia, ponieważ większość kierowców uważa, że wymuszenie można dokonać tylko przednią częścią pojazdu, a mamy jeszcze tył, no i przyczepę.[/quote]

Dzięki! O ile większość z tych rzeczy jest loficzna (choć nie ma to nic wspólnego z oamiętaniem o tym :) to ostatni punkt nawet nie przyszedł mi do głowy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2018-12-05, 08:23   

kawa_w_krzakach.pl napisał/a:

wjazd na skrzyżowanie bez możliwości opuszczenia,

Staram się przestrzegać tego punktu, pomimo tego, że dość często kierowcy jadący za mną trąbią. Kiedyś jeden nawet wydarł się na mnie, że dostałem prawko za masło. Gdyby nie był dużo większy ode mnie, to chyba bym mu przyłożył :)
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2018-12-05, 17:05   

Elementów do oblania jest znacznie więcej. Np. Zmiana biegu w trakcie przejazdu przez tory kolejowe (nieważne jak wiele ich jest).
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kawa_w_krzakach.pl 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: hymer b546
Nazwa załogi: kawa w krzakach
Dołączył: 07 Kwi 2018
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: z kampera ;)
Wysłany: 2018-12-05, 21:05   

Rav napisał/a:
Elementów do oblania jest znacznie więcej. Np. Zmiana biegu w trakcie przejazdu przez tory kolejowe (nieważne jak wiele ich jest).


Czy to wszystko jest gdzieś sensownie spisane? W życiu bym na to nie wpadł :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2018-12-05, 22:36   

Każdy instruktor powie Ci, że podczas przejazdu przez przejazd kolejowy, nie można zmieniać biegów (względy bezpieczeństwa ponoć). Problem w tym, że czasem ten przejazd jest wielotorowy, a jedynka w ciężarówce bardzo krótka (wolna). Jedziesz więc, zestawem, który ma np. 15m przez przejazd 30 m i trwa to ... pół minuty. Ręka świerzbi z automatu, żeby zmienić na 2 lub 3 i zjechać w 10s., ale ... nie wolno.

Za pierwszym razem egzaminator może nie zwrócić uwagi, a jedynie odnotować błąd, ale jeśli popełnisz go jeszcze raz to nie ma bata, żebyś zdał.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-06, 06:30   

w tej chwili w rozporządzeniu w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami nie ma nic na ten temat, więc nie można oblać za zmianę biegów na przejeździe. jednak w dalszym ciągu podczas szkolenia zaleca się powstrzymanie się od zmiany biegów w takich miejscach.
w żadnym razie nie może być to przyczyną oblania egzaminu.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-12-06, 06:49   

Jest to jakaś totalna bzdura. Jakieś prawo powielaczowe, pomieszane z teorią, że przy zmianie biegów coś może pójść nie tak.
Idąc dalej lepiej żeby zgasł? :mrgreen: I będzie w w telewizji.

A taki kurna Fiat Ducato z zautomatyzowaną skrzynią,, może? A jak mu się siłownik zatnie?

To pewnie z czasów Ziła i wysprzęglania na kilka razy. Z góry zakładają, że samochody robocze to szrot....


No chyba, że są naukowe przesłnki ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2018-12-06, 15:11   

Nie znam genezy, ale absolutnie jestem pewien, że po takim błędzie powtórzonym nie zdasz egzaminu. Podobnie jak za ruszanie z niewłaściwego biegu, nieekologiczną jazdę włączenie się do ruchu "bo ktoś wpuszcza" bez uprzedzenia instruktora, że korzystasz z uprzejmości innego kierowcy. Tak samo skończysz egzamin jeśli kierunkowskazy nie będą sygnalizowały manewru, aż do jego zakończenia - czyli aż całym zestawem znajdziesz się na pasie, skończysz skręt itp. O najechaniu na linie rozgraniczające nawet nie wspominam. Takich pierdół jest mnóstwo i od tego masz instruktora.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-07, 19:28   

może zacznijmy od tego, że ów zwyczaj ma swoją genezę, gdy uczyło się i zdawało się na pojazdach typu STAR 29 ze skrzynią biegów bez synchronizacji, więc zachodziło niebezpieczeństwo zakleczenia się skrzyni i w tym wypadku nawet nie zepchniesz pojazdu z przejazdu nawet w zespół z plutonem wojska, bo będą zablokowane koła napędowe.
nim jednak napisze się takie rzeczy radzę sprawdzić w rozporządzeniu w sprawie egzaminowania. w razie wątpliwości proszę zadzwonić do egzaminatora prowadzącego we właściwym WORD-zie, we Wrocławiu to pan Lucjan Górski (71/ 774-67-76) i usłyszysz od niego to samo co ode mnie: "nie zaleca się, ale nie może to być przyczyną oblania", bo ten temat był już rozpatrywany.
jeszcze raz powtarzam: w rozporządzeniu nie ma nic na ten temat i egzaminator nie ma prawa oblać za coś takiego. jeżeli na przejeździe zgaśnie silnik to tak, bo i takie rzeczy się zdarzają.

natomiast co do wjazdu "bo ktoś wpuszcza", egzamin polega na tym, że egzaminator sprawdza, czy podejmujesz właściwe decyzje we właściwym momencie, jeżeli Ty będziesz pytał egzaminatora co masz zrobić, znaczy że nie jesteś jeszcze gotowy do samodzielnej jazdy.
gdy wpuszcza Cię ktoś poprzez albo mrugnięcie światłami, albo gest ręką informujesz egzaminatora: "jadę, bo ten kierujący mnie wpuszcza", choć wystarczy tylko "korzystam" (uzgodnione z egzaminatorem prowadzącym).
dlatego informujesz, bo owo mrugnięcie lub ruch ręką może być na tyle krótki, a egzaminator może patrzeć w inną stronę, że ruszenie bez informacji potraktuje jako wymuszenie.

co do ruszania, jeżeli chodzi o pojazdy ciężarowe i autobusy. przed egzaminem żaden ze zdających nie czytał instrukcji obsługi pojazdu, więc przed egzaminem może zapytać: "z którego biegu producent zaleca ruszać?", tutaj egzaminatorzy albo mówią z którego biegu lub mówią: "jak Pan uważa".
w przypadku kat. C zwykle jest to 2, ale jak egzaminator zostawia decyzję zdającemu ruszanie z 3 nie będzie błędem,
w przypadku kat. C+E zwykle 2,
w kat. D niektórzy życzą sobie z 1, ale jeżeli nie, to ruszamy z 2.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2018-12-08, 22:46   

Bogaty wykład Cyryl, tyle, że ja to wszystko wiem (choć nie ze wszystkim się zgadzam). Mam C+E, jeździłem, zdawałem i pamiętam na co byłem uczulany. Powtórzę: zmiana biegu na przejeździe jest traktowana jako błąd w technice jazdy i owszem za ten jeden błąd nie oblejesz. Egzaminator odnotowuje i zwykle ponownie kieruje trasę tak abyś znów trafił na przejazd. Jeżeli ponownie zmienisz bieg, to znaczy, że nie potrafisz w ich ocenie jeździć (tak jest i było u mnie, tj. w ośrodku w którym zdawałem).

Co do ruszania. Obecnie żadną z ciężarówek nie rusza się z 3 biegu (masz dość mocne solówki z dłuższymi przełożeniami). Na solówce ruszasz z dwójki (jeśli pod górkę z jedynki). Na zestawie zasadą jest ruszanie z jedynki (choć egzaminator może Ci pozwolić ruszać z dwójki jeśli go o to poprosisz). Starzy kierowcy, bez obciążenia jeżdżą 2,4,6,8, ale na egzaminie tak nie można.

Głupich wymysłów jest sporo i musisz niestety wcześniej ustalić co można, a czego nie. Przykład: zdajesz na "A" i chcesz wjechać na ósemkę. Jeśli przed wjazdem nie rozejrzysz się w prawo i w lewo tak, aby egzaminator to widział - kończysz jazdę. A jaki ma to sens przed "ósemką"? Żaden, ale tak ma być i ja z tym nie dyskutuję.

Powtórzę: od wprowadzenia w temat zawsze jest instruktor.
_________________
Byle do przodu
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Matheus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-12-09, 08:51   

Co do zmiany biegów na egzaminie. W Bielsku-Białej nie ważne czy C czy CE rusza się z 1ki i po kolei biegi.
_________________

Renault Carrier - autobus kamper

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2018-12-09, 09:31   

Co ośrodek, to inne zwyczaje. Zazwyczaj instruktorzy uczulają co i jak. Szkolenia są przeprowadzane pod egzaminatorów.
Ja zdając na C po mieście przejechałem może z 500m. Oczywiście zdałem. Na pierwszym skrzyżowaniu kazał mi egzaminator skręcić w prawo. Na chodniku bawiły się dzieci. Blisko krawężnika. Skręcając poprosiłem egzaminatora, aby odsunął się do tyłu, bo mi zasłania lusterko i nie widzę dobrze tych dzieci. Kazał mi się zatrzymać i pogratulował zdanego egzaminu.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-09, 18:44   

Rav napisał/a:
...Powtórzę: zmiana biegu na przejeździe jest traktowana jako błąd w technice jazdy i owszem za ten jeden błąd nie oblejesz. Egzaminator odnotowuje i zwykle ponownie kieruje trasę tak abyś znów trafił na przejazd...


więc nim powtórzysz, jeżeli mi nie wierzysz, to przeczytaj rozporządzenie w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, albo zadzwoń do egzaminatora prowadzącego, bo tylko wprowadzasz ludzi w błąd.
jak większość ludzi sam również zakazuję zmiany biegów na przejeździe, bo jestem ze starej szkoły i po co kusić zło, ale takie coś nie może być podstawą oblania egzaminu, nawet trzykrotne w myśl obowiązujących przepisów.

pozwolę sobie przytoczyć jeszcze taki przykład: jeżeli któryś z uczących się ma tendencję do odpuszczania nogi z hamulca podczas oczekiwania na skrzyżowaniu, wtedy mówi się mu, że zaciąganie ręcznego jest obowiązkowe, co nie jest prawdą, ale to ustrzeże takiego kursanta na egzaminie.

natomiast co do ruszania, gdy jedziesz kat. C lub C+E z pierwszego biegu, mimo że w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów i ich niezbędnego wyposażenia, powinien być obciążony w chyba 50%, jednak pojazdy egzaminacyjne są puste i przejechanie niektórych skrzyżowań w ten sposób w czasie jednej zmiany świateł staje się niemożliwe.
we Wrocławiu większość egzaminatorów zaleca ruszanie z 2 biegu, a niektórzy na kat. C z 3.

poza tym pojazd egzaminacyjny na kat. C waży 6t masy własnej, jeżeli więc ruszamy z pierwszego biegu, to z którego ruszymy gdy będzie załadowany ważył 12t np. pod górę.
natomiast jeżeli podczepimy mu przyczepę (na egzaminie w większości WORD-ów takim pojazdem jest MAN TGL) i wtedy masa może wzrosnąć do 25t, to pod górę trzeba będzie ruszać chyba z wstecznego biegu.
ale to o ruszaniu to moje prywatne zdanie, pojazdy ciężarowe wyposażone w automatyczną skrzynię biegów na pusto ruszają z 3 biegu.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2018-12-09, 20:09   

Cyryl, zdawałem stosunkowo niedawno, wiem co mówię. Wiem, czego ode mnie wymagano. Zarzucasz mi, że wprowadzam w błąd, a niestety pisząc, że mogą sobie zmieniać biegi na przejeździe, czy ruszać z trójki sam podpowiadasz ludziom jak szybko zakończyć egzamin. Matheus też Ci napisał jak podchodzą do tego u niego, tj. w Bielsku-Białej, a Ty dalej swoje.

Nie chce mi się dzwonić do nikogo, ani wypytywać, bo wiem jakie wymagania były stawiane. Wystarczyło utrzymywać nie te obroty w trakcie jazdy (poza zielonym polem) i już mogłeś się powoli żegnać. Pierwszy raz zwróciłby uwagę, ale za drugim wysiadasz. To wszystko wpisuje się w technikę jazdy, podobnie jak np. chwytanie kierownicy od wewnętrznej, kręcenie na "mydełko fa", trzymanie ręki na lewarku skrzyni (pomimo, że często po niego sięgasz przy rozpędzaniu) i wiele, wiele innych.

Praktyka praktyką, a teoria i wymagania egzaminacyjne to już inna bajka.
_________________
Byle do przodu
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-09, 20:21   

no tak, Ty nie dawno zdawałeś, ale ja tym zajmuję się na co dzień. twierdzisz na podstawie:
słyszałem,
mówili mi,
itp.
natomiast ja na podstawie aktu prawnego.
to z którego biegu ruszać jest interpretacją i tu może być pewna dowolność egzaminatorów, ale błędy za które można oblać są wyszczególnione w rozporządzeniu i nie może egzaminator w protokole egzaminacyjnym w polu uwagi nad wynikiem egzaminu wpisać przyczynę jaka nie jest ujęta w rozporządzeniu.

jak widzisz protokoły egzaminacyjne mam w domu pod ręką.

IMG_20181209_201821.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 142,79 KB

_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***