|
|
Roznica akumulatora Gel a AGM |
Autor |
Wiadomość |
wirefree
stary wyga
Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet
|
Wysłany: 2018-11-09, 18:41
|
|
|
nikita55 napisał/a: | A kto jeszcze używa zwykłe kwasiaki w zabudowie???
Teraz to tylko agm lub gel i jak kogoś stać to LIFEPO. |
Np ja uzywam, mam 3 sztuki inie narzekam, jak zdechna za 2-3 lata kupie nowe. |
|
|
|
|
J.Leboski
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Kwi 2017 Piwa: 32/27 Skąd: Drome
|
Wysłany: 2018-11-09, 20:54
|
|
|
Rysiu78 napisał/a: |
Panowie - czym Wy mierzycie te wartości ? Sam jestem ciekawy jak to u mnie wygląda. |
Mi mierzył pan fachowiec w specjalistycznym serwisie akumulatorów, dużym i wyglądającym na bardzo mądry, przyrządem...sam bym chciał wiedzieć co to było... |
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2018-11-09, 21:45
|
|
|
Rysiu78 napisał/a: | prof-os napisał/a: | eler1 napisał/a: | po 4 latach zgon Żela, a agm używka tak około 8-9 lat miał tylko 50% pojemności to więc zbędny balast |
U mnie rozruchowy Varty 100 Ah i agm 120 Ah po trzech latach - coś lekko ponad 50%. Myślałem, że pociągną trochę więcej. |
Panowie - czym Wy mierzycie te wartości ? Sam jestem ciekawy jak to u mnie wygląda. |
Rozładowujemy rezystorem np.żarówką halogenową samochodową obciążając akumulator przez kilka godzin do napięcia na akumulatrze 10,5V |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
|
rigg
stary wyga
Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lis 2014 Piwa: 26/14 Skąd: Kaszubowo
|
Wysłany: 2018-11-11, 00:12
|
|
|
W poprzednim kamperze miałem dwie żelówki w zabudowie i po 9 latach umarły.
Auto stało pod chmurką i na dachu był solar 100W. Zero przetwornic, bo moim skromnym zdaniem to one wykańczają akumulatory. |
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-11-11, 08:35
|
|
|
rigg napisał/a: | oim skromnym zdaniem to one wykańczają akumulatory. |
Zalezy co do nich podlączasz, ładowarke do laptopa czy spawarke. |
|
|
|
|
Notker
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: VW LT35
Dołączył: 26 Kwi 2011 Piwa: 13/2 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2019-01-04, 22:12
|
|
|
Akumulatory żelowe w przeciwieństwie do kwasiaków nie znoszą ciepła, tak mówi instrukcja każdego z nich. Nie znoszą dużych prądów poboru czyli np. spinania razem z rozładowanym aku silnika do jego rozruchu. Nie lubią też długiego czekania na ponowne ładowanie. O ile mamy solary to podczas nieużytkowania kampera w ciepłych miesiącach to najlepiej aku żelowe zdemontować i przechowywać w chłodnym pomieszczeniu. Tak samo należy zadbać o należytą jakość ewentualnego prądu ładowania z alternatora -ja nie rozkmininiłem tego problemu jeszcze. Ale jestem prawie pewny że prąd ten może być zbyt duży bo regulatory napięcia z alternatora projektowane są na aku kwasowe. Żelówki, szczególnie te głębokiego rozładowania są warte swojej ceny o ile właściwie o nie dbamy. Choć przy rzadkim czy krótkookresowym używaniu kampera ja bym pokusił się o tańszy aku typu AGM który możemy w razie czego wykorzystać jako zapasowy akumulator rozruchowy do innego pojazdu.
pozdrawiam |
|
|
|
|
Notker
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: VW LT35
Dołączył: 26 Kwi 2011 Piwa: 13/2 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2019-01-06, 12:31
|
|
|
Dzięki. Przydało by się też ograniczyć napięcie ładowania do mniejszego lub równego 13.8V.Dodatkowy regulator wbudować? Tranzystor, dioda Zenera a może dzielnik rezystancyjny? |
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/174 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2019-01-07, 21:12
|
|
|
Maciej S. napisał/a: | Prąd ładowania łatwo ograniczyć szeregowym rezystorem z aku rozruchowym. Przykładowo, jeżeli dojdzie do spięcia rozładowanego aku zabudowy, gdzie napięcie wynosi 10,5V a alternator podaje w tym momencie 14,4V to faktycznie prąd może popłynąć do wartości wydajności alternatora.
Jednak przy różnicy napięć 14,4V-10,5V = 3.9V wstawię rezystor szeregowo 0.1 Ohm to maks początkowy prąd ładowania będzie 39A itd. Łatwo to opanować i dobrać pod optymalne parametry aku. |
widzę chłopaki, że na nowo świstakownicę wymyślacie...
https://www.camperteam.pl...ownica&start=31 |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1173 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-07, 22:14 Akumulator osobowy OPTIMA O851187000
|
|
|
Akumulator osobowy OPTIMA O851187000
Akumulator 75Ah/975A YELLOW
(P+ Biegun standardowy)
325x165x238 B01 - stopka o wysokości 10,5 mm (AGM/Zasilający)
Zastosowanie: Generatory elektryczne
Zastosowanie: Jachty żaglowe
Zastosowanie: Kampery
Zastosowanie Maszyny sprzątające
Zastosowanie: Osobowe
Zastosowanie: Przyczepy kempingowe
Zastosowanie: Wózki golfowe
Zastosowanie: Łodzie elektryczne
Zastosowanie: Łodzie motorowe
Pojemność akumulatora: 75 [Ah]
Prąd rozruchu akumulatora: 975 [A]
Typ akumulatora: AGM
Typ akumulatora: Zasilający
Biegunowość akumulatora: P+
Model akumulatora: YELLOW
Obsługowość: Bezobsługowy
Producent akumulatora: OPTIMA
Długość: 325 [mm]
Szerokość: 165 [mm]
Wysokość: 238 [mm]
Rodzaj bieguna: Biegun standardowy
Typ mocowania akumulatora:B01 - stopka o wysokości 10,5 mm
Waga akumulatora: 26,5 [kg]
Uwagi: AGM orbitalny
Napięcie znamionowe akumulatora: 12 [V]
Kod producenta: 851187000
Kod EAN: 4016987113585
Akumulatory OPTIMA YELLOW TOP łączą funkcję akumulatora rozruchowego z trakcyjnym, przez co nadają się do wielu zastosowań profesjonalnych. Wyróżnia je bardzo duży prąd rozruchowy, krótki czas reakcji, efektywne ładowanie, odporność na duże wibracje oraz całkowita bezobsługowość. Dedykowane są do pojazdów wyposażonych w urządzenia elektryczne wymagające dużego prądu, jak np. samochody terenowe z dodatkowymi akcesoriami typu wyciągarka bądź specjalne oświetlenie, samochody wyposażone w nowoczesne systemy audio i wideo, pojazdy specjalne, jak straży pożarnej, pojazdy elektryczne oraz silniki łodzi.
Zadaniem akumulatora jest dostarczenie energii elektrycznej wymaganej przy rozruchu pojazdu oraz zasilanie odbiorników energii elektrycznej. Wraz z upływem czasu akumulator ulega zużyciu i zachodzi konieczność jego wymiany.
InterCars Cena: 1 194.15 PLN
O851187000.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 186,11 KB |
O851187000 (1).jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 103,17 KB |
O851187000 (2).jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 114,9 KB |
|
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1173 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-07, 22:35 BOSCH AKUMULATORY 0 092 S5A 130
|
|
|
Akumulator osobowy BOSCH AKUMULATORY 0 092 S5A 130
Akumulator 95Ah/850A AGM
(P+ Biegun standardowy) 353x175x190 B13 - stopka o wysokości 10,5 mm (AGM/Rozruchowy)
Dodatkowe informacje katalogowe
Wykonanie strefy podłogowej B13
Napięcie [V] 12
Długość [mm] 353
Prąd zimnego rozruchu wg EN [A] 850
Szerokość [mm] 175
Położenie biegunów 0
Rodzaj bieguna 1
Pojemność akumulatora [Ah] 95
Wysokość [mm] 190
Zastosowanie: Osobowe
Pojemność akumulatora: 95 [Ah]
Prąd rozruchu akumulatora: 850 [A]
Typ akumulatora: AGM
Typ akumulatora: Rozruchowy
Biegunowość akumulatora: P+
Model akumulatora: AGM
Obsługowość: Bezobsługowy
Rodzaj: Uruchomiony
Producent akumulatora: BOSCH
Długość: 353 [mm]
Szerokość:175 [mm]
Wysokość:190 [mm]
Rodzaj bieguna: Biegun standardowy
Typ mocowania akumulatora: B13 - stopka o wysokości 10,5 mm
Waga akumulatora: 26,4 [kg]
Napięcie znamionowe akumulatora: 12 [V]
Kod producenta: 0 092 S5A 130
Kod EAN: 4047025244367
Akumulatory BOSCH START&STOP AGM (Absorbent Glas Mat) to najbardziej zaawansowana technologia akumulatorów samochodowych na rynku. Wysoka zdolność przyjmowania ładunku i nawet 4-krotnie większa liczba cykli ładowania/rozładowania w porównaniu z akumulatorami konwencjonalnymi sprawiają, że akumulatory S6 AGM spełniają najwyższe wymagania użytkowników. Idealne dla pojazdów z systemem Start/Stop z odzyskiem energii hamowania, ale także dla pojazdów z bogatym wyposażeniem w elektryczne funkcje komfortu.
InerCars cena: 844,73 PLN
[b]
0 092 S5A 130.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 114,21 KB |
0 092 S5A 130 (1).jpg
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 110,91 KB |
0 092 S5A 130 (2).jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 96,16 KB |
|
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1173 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-07, 23:03 VA595901085
|
|
|
Akumulator osobowy VARTA VA595901085
Akumulator 95Ah/850A START&STOP AGM
(P+ Biegun standardowy)
353x175x190 B13 - stopka o wysokości 10,5 mm (Rozruchowy)
Dodatkowe informacje katalogowe
Wykonanie strefy podłogowej B13
Długość [mm]353
Napięcie [V]12
Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]850
Szerokość [mm]175
Położenie biegunów 0
Rodzaj bieguna1uwzględnić informację serwisową
Pojemność akumulatora [Ah]95
Wysokość [mm]190
Zastosowanie: Osobowe
Pojemność akumulatora:95 [Ah]
Prąd rozruchu akumulatora:850 [A]
Typ akumulatora: Rozruchowy
Biegunowość akumulatora: P+
Model akumulatora: START&STOP AGM
Obsługowość: Bezobsługowy
Rodzaj: Uruchomiony
Producent akumulatora: VARTA
Długość:353 [mm]
Szerokość:175 [mm]
Wysokość:190 [mm]
Rodzaj bieguna: Biegun standardowy
Typ mocowania akumulatora:B13 - stopka o wysokości 10,5 mm
Waga akumulatora:26,4 [kg]
Napięcie znamionowe akumulatora:12 [V]
Kod producenta:595901085
Kod EAN:4016987141014
Akumulator jest chemicznym źródłem energii elektrycznej w samochodzie. Technologia ograniczenia zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla START&STOP powoduje, że wzrastają wymogi wobec akumulatora, który jest sercem układu. Poza standardową funkcją zasilania urządzeń elektrycznych w trakcie postoju, akumulator ma także za zadanie zapewnić natychmiastowy rozruch zgaszonego przez system Start&Stop silnika w chwili naciśnięcia pedału sprzęgła przez kierowcę. Warto zaznaczyć, że samochody z technologią Start&Stop wymagają dedykowanych akumulatorów. Niewłaściwy szkodzi funkcjonowaniu systemu i ulega bardzo szybkiemu rozładowaniu.
Bezobsługowe akumulatory VARTA START&STOP PLUS w technologii AGM (Absorbent Glass Mat) przeznaczone są dla samochodów wyposażonych w funkcję odzysku energii w trakcie hamowania. Są to najbardziej wydajne akumulatory o wydłużonej żywotności i dużej mocy rozruchowej, pozwalające obsłużyć dużą ilość odbiorników energii elektrycznej i zapewnić niezawodność rozruchu nawet w stanie niskiego naładowania. Elektrolit jest całkowicie zaabsorbowany przez separator i wywiera nacisk na masę czynną, redukuje to utratę masy czynnej do absolutnego minimum. Charakteryzuje je nawet 4 krotnie większa wytrzymałość cykliczna w stosunku do konwencjonalnych akumulatorów oraz jest w 100% odporny na wstrząsy i wycieki do360°.
InterCars cena: 889.14 PLN
VA595901085 (1).jpg
|
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 39,94 KB |
VA595901085.jpg
|
|
Plik ściągnięto 5 raz(y) 37,32 KB |
VA595901085 (2).jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 39,56 KB |
expo-product-badge-depozyt.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 49 raz(y) 112,17 KB |
VA595901085 - Dokument nr 2.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 48 raz(y) 658,45 KB |
|
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
Notker
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: VW LT35
Dołączył: 26 Kwi 2011 Piwa: 13/2 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2019-01-12, 09:42
|
|
|
Dziękuję za poradę Macieju. Zabezpieczę więc rezystorem i diodą moje akumulatory.
Też nie rozumiem polecania akumulatorów AGM do wszystkich zastosowań kamperowych, oczywiście że jedynym słusznym akumulatorem przy konieczności dłuższego poboru bez doładowania jest NPCG lub LiON a więc głębokie i długotrwałe rozładowanie bez wyraznego spadku napięcia. Był tu nawet taki bajkopisarz który utrzymywał że mieszka na pełen etat z akumulatorami kwasowymi na pokładzie. Oczywiscie dyskusja z nim była bezskuteczna.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|