Ten syf co sie odłożył zakleja elektrozawór gazowy , a wymiana to trochę kosztuje.
Myślę, że tego czegoś, powszechnie nazywanego "syfem" z czasem przybywa w odstojniku zmniejszając powierzchnię filtrującą jednocześnie ograniczając przepływ gazu. W skrajnym przypadku wypełni odstojnik i zalewając wkład filtra uniemożliwi przepływ gazu.
Wtedy zabezpieczałoby to sam reduktor przed z zanieczyszczeniem i być może jego uszkodzeniem.
Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 45/34 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-01, 15:45
Bronek napisał/a:
No to w trakcie tej godzinki, też dokonałem kilku ruchów.
Pytanie - ze zdjęcia poglądowego Twojej instalacji wnioskuję (niestety obudowa butli zasłania), że za zaworem klik on jest jeszcze zamontowany reduktor. Z tego co widziałem w internecie to zawór klik on ma już wbudowany reduktor. Czy ten drugi reduktor ma za zadanie dostosowane ciśnenia 37 mbar do instalacji kamperowej 30 mbar? Czy jest jeszcze jakiś inny powód typu zawór klik on bez reduktora? Zastanawiam się nad przejściem na butle amerigas i pytanie jaki zawór klik on trzeba zakupić i czy trzeba wymieniać obecny reduktor.
Rozumiem, że ta waga będzie na stałe pod butlą w boksie i po rozpięciu pasków będziesz mógł kontrolować jej ciężar. Pozostaną jeszcze czasem prężące węże. Ale to niewiele. Może i OK.
Nie upieram się. Ale jeszcze raz wrócę do iNET-u...
W zasadzie jeśli jest coś proste w użyciu to ja też jestem przeciwnikiem komplikowania sobie tego pod pretekstem wygody. Szczególnie w kamperze, proste, niezawodne i bezobsługowe rozwiązania na dłuższą metę sprawdzają się. Jednak od kiedy skończyły się butle kompozytowe to kontrola poziomu stanu gazu stała się bardzo utrudniona. Latem nie ma większego problemu bo zużycie jest niewielkie, ale w „okresie grzewczym” to zmora. Nigdy nie wiadomo ile jest i potrafi nieoczekiwanie skończyć się. Do tych wszystkich dotykowych czujników jakoś nie mam zaufania, potrafią zmylić.
Mnie do iNET-u pchnęła głównie potrzeba pewności co do stanu gazu. Choć z tą alu LPG i tak się naciąłem. Nie wiedziałem, że nie zadziała. Ale tam jest wskaźniczek na butli lub kabelkiem można poprowadzić do wnętrza kampera.
Wiem, że Bronek to wszystko najprawdopodobniej zna, ale dla innych, żeby wiedzieli o czym mówię zamieszczę jeszcze ten filmik.
INet znam, ale nawaliła mi logistyka.
W gorącej wodzie kompany, zakupiłem klimę Dometica i zakładając wolność od słupka na ile się da, Truma bez grzałki 230volt.
Inet bez kompleksowej funkcji sterowania komfortem czyli grzaniem,
dmuchaniem i chłodzeniem by mnie wkurzał. I bym pewnie... miał imperatyw zmiany klimatyzacji itd ...szkoda gadać
Procedurę zakładam taką.
Czujnik Trumy taki jak u Ciebie z grzałką, pokaże, że Duocontrol przełączył na drugą butlę.
A ta waga/czujnik będzie m/w pokazywać na smarfonie/tablecie, ile w tej ostatniej butli jeszcze zostało.
Efoy też ma sterowanie smarfonem.
Sztuka dla sztuki, bo mam zawsze pełną w rezerwie i jak się kończy jedna to ją od razu wymieniam.
Zimą nie jeździmy, to tylko raz mi gazu zabrakło i to gdy jeszcze brałem syficzny propan/butan
No i cena 4x mniej.
Przerabiałem różne czujniki UD i z tym też bywało różnie.
Kompozyt BP był idealny
Ad ta waga... opinie 80% zadowolonych, ponoć BT słaby, ale u mnie box obok fotela pasażera.
Chyba kalibracja po każdej wymianie, to procentowy ubytek wagi, daje wskazania orientacyjne? Jest na stałe.
Empirycznie sprawdzę zapodam Po, prostu byłem ciekaw.
Cd. Przyszły zabawki.
Pytane do czego podłączyć ten eisex? Mam problem , musze poszukac gdzieś 12v w pobliżu Do boksu z zasilaniem "wejdę" przez jego wentylację, aby był dalej odizolowany od budy .
Waga leciutka i tak lekko lipnie wygląda.
ALE... działa jest nawet konto i pomiary historyczne. Ustawiłem testowo na pełnej butli waga brutto, tara. Aplikacja ok se sklepu Gogle
Pobawię się i opiszę. Cztery stówki... średnio drogo taniej o wiele od inet. Poużywam i zobaczymy, czy było warto?
Wydawało się, ze nie wejdzie... Wlazło bezkolizyjnie. Niemniej przewody gumowe mogły by być nieco krótsze.
Prawie podłączone, tylko muszę kablami przejść kawałek, najlepiej z okolicy panelu sterowania do boksu z butlami.. Tak by wskaźnik i włącznik był w przyzwoitym miejscu obok wyświetlacza
Jak zwykle będzie zabawa. Kamerka inspekcyjna z Lidla, kolejny raz się przyda.
Filtry wlazły spokojnie.
Nie wiedziałem, że trzeba wyłamać plastikowy dynks u góry DC, by założyć stycznik. Ale drogą dedukcji destrukcyjnej doszedłem... czytając w końcu instrukcje, a nawet dzwoniąc do Jarka Papamili (sory)
............
Na ostatnim zdjęciu widać wagę działającą poprzez BT w aplikacji na smartfonie (prawa butla . Działa i pokazuje (apka V8 się zwie) . Oczywiście czas zweryfikuje czy warto było?
Założna grzałka i indykator... tylko teraz zabawa kabelkowa.
Dla przypomnienia tym co... ostatnie zdjęcie, to to co montuję
Jestem facet....
Jest dziura.
Jest czym zapchać.
Dali... pozwolili to wsadziłem.
Był w komplecie, a to obowiązek, jak jest to być musi.
Zimą jeżdzę, w mróz ale bez śniegu i do sklepów. . Raczej szans nie ma na użycie grzałki. Ale może sobie ledy podłączę, takie zabezpieczone kloszem hermetycznym, pod ten pstryczek grzałki? Co by sobie poświecić w boksie gazowym... ?. Będzie to jedyne takie rozwiązanie chyba na świecie?
Bez sensu, ale będzie ..
AD FILTR i jego zamarzanie? co tam ma zamarznąć? Jest tam ceramiczna wkładka i tyle. Chyba żeby gaz to była sama para wodna
REDUKTOR to inna bajka, tam jak nazwa sama wskazuje się redukuje (różnica ciśnień) . i jak w w lodówce ciepło jest zabierane, tym samym skłonność do zamarznięcia większa tej śladowej wody?
Tak se dedukuje.
Chodziło mi tylko o ten wskaźnik, aby wiedzieć kiedy druga butla jest wykorzystywana.
I waga jest pod tą drugą właśnie butlą, dla orientacji.
Sztuka dla sztuki. Tylko dla wygody, bym wiedział kiedy m/w trzeba będzie się narobić przy wymianie i udać w daleką podróż po nową. Aby wtedy dobrze zjeść i testament napisać.
Ps. Sprawdziłem mam jeszcze dwie w zapasie, czyli prędzej kampera sprzedam...
Przelazłem kanałami orginalnymi tam gdzie biegną kable fabrycznie i jestem już pod szafką.
Znalazłem bez problemu w fabrycznym bałaganie kablowym, wolne 12v, za panelem wyświetlacza. Dziura 5, cm i najgorsza robota zrobiona. Kontrolka się pali.
Na ostatnim zdjęciu w rogu widać :Bardzo fajny kanał (z "Mrówki") na kable, niemal kolorem odpowiada okleinie kampera. Maskuje kabel, który poszedł dziurą pod auto i dalej do boksu przez jego wentylację Zresztą podobnie jak pas będzie zasłonięty oryginalną zasłonką okna.
..............
Waga tak działa jak na tych np filmikach
Zasilanie wagi to 4 paluszki AA czyli 6 volt . Wykorzystam ta niepotrzebna grzałkę DuoControl poprzez redukcje napiecia i zapomne o tych bateryjkach
Co do zamontowania dodatkowych filterków gazu to producent przewidział w razie braku miejsca dodatkowe ..kolanka.. 90 stopni oraz możliwość przy pomocy dodatkowych wężyków ..przeniesienia..filtrów w inne miejsce (wtedy nie są bezpośrednio wkręcone do duocontrola).
BRONKU...co do klimatyzacji to grzanie jeśli jest na 230v to można grzać zawsze.
Jeśli grzanie jest ..pompą ciepła..to czym zimniej na dworze tym efektywność spada a przy temp około 5 st nie powinno już być używane. (ten sposób jest tylko raczej do używania jesienią lecz nie zimą).
Jestem już ma nogach, bo jadę dzisiaj rekreacyjnie...
Dzięki Nikita za info.. W poprzednim kolanko musiałem zastosować z jednej strony a było bez filtrów lecz ciasno , tu jakoś się udało bez.. Lepszy boks, gdyż każda butla jest dostępna oddzielnie.
Klima jest z pompą i to wiadomo, to raczej taki "miły" dodatek z tym grzaniem. Wolę swoje olejaki na zimowanie. A w trasie normalnie grzeję gazem. Klima poza tym jest głośniejsza, a w opcji grzania, to jak tyłek umarlaka (ledwo ciepła). Natomiast łącznie z grzaniem Trumą można ją zastosować jako swoisty mieszacz powietrza przynajmniej nie schładzający. Ale czy w tak małym pomieszczrniu ma to znaczenie?
Ponieważ nie przewiduję zimowego, typowo kamperowania, to grzałka Duocontrol, jest- bo dali i jej zasilanie wykorzystam do zasilania wagi butli po uprzedniej redukcji napięcia z 12v do 6ciu.
Nie trzeba będzie wymieniać paluszków w wadze.
Zresztą tak to zrobię, aby w każdej chwili można było ponownie z tej grzałki reduktora korzystać.
..................
Na grzałce reduktora jest niecałe 4 volty i Kicha z zasilaniem wagi. Może z nudów, kiedyś dam ekstra kabelki z 5v?
BRONKU...co do klimatyzacji to grzanie jeśli jest na 230v to można grzać zawsze.
Jeśli grzanie jest ..pompą ciepła..to czym zimniej na dworze tym efektywność spada a przy temp około 5 st nie powinno już być używane. (ten sposób jest tylko raczej do używania jesienią lecz nie zimą).
Z okolicy 0 stC samą klimą Dometic 2200 , pompa dociągneła do 16st nawet dosyć szybko .
Dlaczego nie można korzystać z pompy ciepła w temperaturach około zera ??
Pytam , bo mam w aucie elektrycznym właśnie pompę i ona zasuwa w każdej temperaturze i służy do grzania, oczywiście to inna konstrukcja i założenia . Czy to zalecenie dot klimy kamperowej jest wymuszone tym, aby nie nawaliła ??
. Wiadomo że tu nie chodzi o ekonomię jak w pompach domowych, gdzie istotny jest bilans kosztów energii . Oczywiście sprawność wiadomo spada itd .. Ale empiryczne !!!! Grzeje lekko i co ważne miesza powietrze.
PS .
Rozpocząłem monitorowanie pracy wyżej pokazane wagi BRUNNER W8 . Jeśli zasłuży , to wydzielę do nowego wątku i kupię drugą. Nie udało się zastosować zasilania grzałki reduktora DControll . Nie ten prąd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum