Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Głośne wtryski 1,9D
Autor Wiadomość
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-01-14, 09:38   

świetnie to słyszeć - dzięki wielkie :-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-01-17, 14:34   

mam chyba podobny problem z głośną pracą wtrysków. ponadto podczas odpalania na zimnym kopci na biało. Mechanik który naprawił mi całą resztę autka oprócz tych wtrysków, którymi nie chciał się zająć wykluczył uszczelkę pod głowica jako przyczynę dymienia. Dymienie wystepuje przez 30-60 sekund po odpaleniu - czy to sprawka wtryskiwaczy?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2019-01-17, 17:28   

Kubbek - a jaki Ty masz silnik 1.9 czy 2.5TD?
U mnie przy 2.5TD jak nie działa świeca płomieniowa tj. temp ponad 5C to dymił podobnie aż się trochę nie nagrzeję znaczy się w zimę w lato tego niema. Jak naprawiłem świecę płomieniową to mniej zaczął dymić na zimnym.
Nie przejmuj się jak trochę podymi te silniki tak miewają. :spoko
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-01-17, 19:46   

Mam 1,9D. A dymka puszcza czasem niczym zasłonę dymną
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2019-01-17, 20:00   

Kubbek napisał/a:
Mam 1,9D. A dymka puszcza czasem niczym zasłonę dymną


Jak na biało, to może być późny kąt wtrysku. Spróbuj przyspieszyć na pompie. Dymi na wolnych, czy przy przyspieszeniu?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-01-17, 22:20   

Hmm, nie jestem do końca pewien, ale puki zimny to i na wolnych jak i na wyższych obrotach. Po kilkudziesięciu sekundach przechodzi. Jest to mój pierwszy diesel, wcześniej tylko benzyna. Gaźniki mniej więcej ogarniam z regulacją, ale pompy dieslowskiej nigdy nie dotykałem. Masz może jakieś wskazówki dla laika, czy lepiej nie ruszać i szukać szpeca?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2019-01-17, 22:34   

Jeśli na ciepłym ok, to najprawdopodobniej jest uszkodzony przyspieszacz zimnego rozruchu.
Nie wiem który to rok, ale były dwa typy. Jeden jak ssanie w maluchu, a drugi termiczny. Takie urządzenie wkręcone w obudowę termostatu i idzie z tego linka do pompy wtryskowej. Sprawdź czy to działa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbiegusek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 10/7
Skąd: Bełchatów i okolice
Wysłany: 2019-01-17, 23:31   

Kubbek napisał/a:
[...]ponadto podczas odpalania na zimnym kopci na biało. Mechanik który naprawił mi całą resztę autka oprócz tych wtrysków, którymi nie chciał się zająć wykluczył uszczelkę pod głowica jako przyczynę dymienia. Dymienie wystepuje przez 30-60 sekund po odpaleniu - czy to sprawka wtryskiwaczy?

Tutaj przydałby się doświadczony nos. Mogą lać wtryski (czyli ich wina niby) albo nawet jeden z nich - biały "dym", o charakterystycznym zapachu daje niespalony olej napędowy. Podobnie jak przy niepalącym jednym cylindrze. Ale to akurat jest łatwiejsze do zdiagnozowania.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-01-18, 06:51   

Moje autko jest strasznie namotane. Taka jedna zbieranina kawałów o januszach i mietkach mechaniki. Jest obok stacyjki cięgno na kształt ssania - mój mechanik mówił mi że niestety tylko działa jako ręczne dodawanie gazu, ponieważ tam powinna także łączyć się linka do tej regulacji zimnego kąta... Może uda mi się samemu to usprawnić. Niestety wszystkie prace robią się ograniczone warunkami pogodowymi
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2019-01-18, 13:23   

mój 2.5D Sofim 8144.67 89r

Po zapaleniu kopci lekko na biało , (nigdy na czarno), trwa to chwilkę.
Jak jest słońce to widać pod słońce że kopci dalej na biało/niebiesko póki się nie nagrzeje, jak się nagrzeje to nie kopci wcale nawet jak gazuję.
(test na obecność spalin w układzie chłodzenia zrobiony kilkukrotnie)

Czy w tym tym silniku też jest też przyspieszacz kąta wtrysku bo ja nie znalazłem.

ps.
kumpel kupował transita 65tys przebiegu!!! Laika 88rok 2.5D i też kopcił na biało po zapaleniu
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2019-01-18, 15:23   

Te silnika tak mają tj. dymią na biało-błękitno raczej- jak są zimne, jak się rozgrzeją nie dymią :bylo
Podsumowując jeździć i nie kombinować :spoko
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Waldek00x 
doświadczony pisarz
Waldek00x


Twój sprzęt: Fiat Ducato 1.9 TD/Granduca
Nazwa załogi: Grandusie
Dołączył: 10 Sie 2014
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Z DALEKA
Wysłany: 2019-01-18, 16:49   

Kubbek zrób to cięgno ono jest do zimnego rozruchu naszych silników 1.9D i 1.9TD to występuje ja jak nie wyciągnę tego cięgna np .po nocy to wali na biało i silnik nie równo pracuje .Końcówki wtrs.wymianiałem i teź kopcił a jak wyciągnę to zero dymków i silnik całkiem inaczej pracuje.Linka idzie do pompy i tam powinieneś mieć cięgno do zamocowania linki.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-01-21, 07:47   

Tak zrobię Waldku, dzięki :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jeszcze 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 10, 1.9, Weinsberg
Dołączył: 07 Sie 2017
Skąd: LPU
Wysłany: 2019-02-06, 13:59   

Kubbek napisał/a:
Tak zrobię Waldku, dzięki :)


Mam to samo w I 1.9D. Głośno, kopci na biało. Nie przejmuję się ale jak mi kasy starczy to oddam pompę, wtryski do kontroli. Akurat mam blisko do fachowca. Zdam relację jak siędowiem czegośo dkrywczego. Miło widzieć kolejnego blaszaka.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-02-06, 15:02   

jak Cię interesuje to mam informacje jakie konkretnie mają to być końcówki wtryskiwaczy:
Ducato 0986 430 020
ciśnienie 115 bar

czy ktoś jest w stanie powiedzieć gdzie mogę takie nowe kupić?

co do głośności to czy masz możliwość regulacji konta wtrysku dla zimnego silnika (linka)?
ja niestety nie mam doprowadzonego puki co tego do kabiny i muszę podnosić maskę :P
zamiast tego mam podpiętą dźwignię "ssania" do gazu
- spróbuj zmienić kąt - u mnie silnik lekko się uspokaja i mniej kopci

po regulacji pompy u mechanika kultura pracy wzrosła :-)
Ostatnio zmieniony przez Kubbek 2019-02-07, 09:52, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***