Brak świateł ducato 1986 |
Autor |
Wiadomość |
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-02-05, 09:11 Brak świateł ducato 1986
|
|
|
mam problem ze światłami w ducato z 1986. kilka dni temu przestały mi świecić lewe światła. połączyłem kabelkiem z prawego i zaczęło działać. Po kilku dniach podczas jazdy zgasły mi światła. popróbowałem kilka razy przyciskiem włączyć je i zapaliły się ponownie. Niestety jak po kilku godzinach postoju chciałem ruszyć i je zapalić to niestety już było ciemno. Na desce rozdzielczej nie pali się kontrolka świateł.
żarówki sprawne
czy jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć które obwody przekaźnika świateł zewrzeć aby przetestować działanie świateł
obwód 30 to plus z aku
pozostają jeszcze obwody 87 87a oraz 85 i 86 |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 212/477 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2019-02-05, 09:55
|
|
|
30 i 87 |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-02-05, 10:17
|
|
|
a czy 87 nie jest minusem?
tzn wyjmując wczoraj kostkę przekaźnika w miejscu 30tki mam plus z akumulatora, a na 87 mam masę. mam 4 przekaźniki (jeszcze nie wiem który jest który). na jednym z nich mam odwrotnie - na 30tce minus a na 87 plus
Na zdjęciu widoczne gniazda na przekaźniki. Trzeci od lewej ma właśnie zmieniony 30 z 87 (ten sfajczony)
IMG_20190205_105419.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 556,58 KB |
|
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 212/477 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2019-02-05, 18:41
|
|
|
Kubbek napisał/a: | Trzeci od lewej ma właśnie zmieniony 30 z 87 (ten sfajczony)
|
Podałeś 30{+} na 87{-} dobrze,że się auto nie sfajczyło |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-02-05, 19:15
|
|
|
Nic jeszcze nie robiłem. Tylko miernikiem sprawdzałem. Wszystko jest tak jak go kupiłem i jeździłem kilka miesięcy
Co mam zrobić aby wyeliminować kwestię przekaźnika albo wadliwego wyłącznika świateł? Po wyjęciu kostki które obwody połączyć? |
|
|
|
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-02-06, 08:22
|
|
|
Okej, wczoraj pomierzyłem wszystkie styki w które wchodzą przekaźniki. Poniżej pomiary
1.przekaznik
30+
85+
87-
86-
2. Przekaźnik Identycznie jak 1.
3.
30-
87+
85+
86- chyba z lekkim prundem
4.
30+
86+
87-
85-
Próbowałem wczoraj zawierać plusy ale nic to nie dało. Może dzisiaj przetestuję plus z plusem a minusy z minusami? |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-02-06, 08:51
|
|
|
Kubbek napisał/a: | Próbowałem wczoraj zawierać plusy ale nic to nie dało. | Jakie plusy
Jeśli chcesz zwierać to 87 i 30 , to linia rozłączana przez przekaźnik
a po podaniu - i+ na 85 i 86 przekaźnik powinien zadziałać - zewrzeć -rozłączyć 87 i 30 w zależności od typu przekaźnika
przekaznik.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1845 raz(y) 6,22 KB |
|
|
|
|
|
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-02-06, 11:37
|
|
|
podałem we wcześniejszym poście gdzie jest plus a gdzie minus - z tego wynika, że jest coś namotane bardzo w mojej instalacji.
z moich pomiarów wynika że jak zewrę 30+ i 87- to dojdzie do zwarcia. nie jestem elektrykiem - próbuję brać wszystko na logikę
to co próbuję oczywiście robić odbywa się z wyjętym przekaźnikiem i chcę zwierać obwody w gnieździe na przekaźnik |
|
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-02-06, 12:41
|
|
|
Kubbek napisał/a: | wynika że jak zewrę 30+ i 87- to dojdzie do zwarcia. n | Źle rozumujesz ,
30 + napięcie z aku , po drodze prawdopodobnie jakis bezpiecznik .
87 _ połączenie z masą przez żarówkę -żarówki
odłącz żarówki to nie będzie na 87 masy , no chyba że masz zwarcie na przewodach
sfajczyło ci kostkę bo było za duże obciążenie (zmostkowałeś reflektory )
Musisz wyjąc skrzynkę bezpieczników i naprawić , masz tam przetopione przewody |
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-02-06, 13:11
|
|
|
oooo, zaczynam widzieć światełko w tunelu. spróbuję tak zrobić jak zalecasz. dzięki wielkie :-)
przetopionych przewodów jeszcze nie widziałem, ale może coś w tym być - jakiś czas temu zalatywało coś plastikiem. Z drugiej jednak strony w dniu usterki nic nie poczułem
Okej, właśnie wróciłem z oględzin autka. Zadziałało z tym połączeniem 30 i 87.
Czyli usterka gdzieś na włącznik świateł, bo chyba niemożliwe że wszystkie 4 przekaźniki przepalone |
|
|
|
|
|
MariolaAdam
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Peugeot Boxer campervan Viking
Dołączył: 08 Gru 2018 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2019-02-10, 22:37
|
|
|
U mnie swiatła gineły na przełaczniku przy kierownicy |
|
|
|
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-03-05, 18:24
|
|
|
A czy może mi ktoś momoc w rozszyfrowaniu który przekaźnik jest od czego? Tzn mówie względem załączonego wcześniej zdjęcia. Pierwsze dwa to światła długie i krótkie. Ostatni to wentylator chłodnicy. Przedostatni - ten taki z nadpalonym gniazdem stanowi dla mnie zagadkę... |
|
|
|
|
|