Polecam tym co mają DUCATO I na 14 calach |
Autor |
Wiadomość |
GriszaiAlicja
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner
Dołączył: 09 Paź 2015
|
Wysłany: 2016-02-24, 22:15
|
|
|
Witam. Śledzę ten wątek od dłuższego czasu. Mam Ducato I na 14- tkach i też zamierzam zmienić na 15 lub 16. Na moich felgach nie ma wybitego oznaczenia odsadzenia ET. Jest to parametr podstawowy szczególnie dla przedniej osi, gdyż odległość zwrotnicy do felgi jest bardzo mała. Może ktoś z Was ma wymiar ET na feldze. Nie chciałbym kupić felg, które nie będą pasowały i trzeba będzie zastosować pierścienie dystansujące. To zwiększa ogromnie koszty . Druga sprawa to rozstaw śrub. Z moich pomiarów suwmiarką w osiach otworów wynika, ze jest 5 x 113. Natomiast nie ma takich oznaczeń w Ducato z 1987 r. Jest 5x 118 lub 5x 130. Trochę zgłupiałem i proszę o pomoc. Pozdr. Grisza |
|
|
|
|
bart.ek
zaawansowany
Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2013 Piwa: 6/6 Skąd: SY
|
Wysłany: 2016-02-25, 13:01
|
|
|
Coś źle mierzysz - rozstaw śrub to 5x118. ET zdaje się 68 (i 6 cali szerokości). |
|
|
|
|
ZEUS
Kombatant
Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 62/63 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2016-02-25, 17:14
|
|
|
żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj może ktoś wie: czy jest możliwa zamiana kół z 15" na 16 " w Peugeocie Boxerze (rocznik 2011) a jeżeli tak to jakie to przyniesie efekty (dodatnie i ujemne)? |
_________________ --------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r. |
|
|
|
|
zbychu
weteran
Twój sprzęt: Arca M699GLT Fiat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Piwa: 19/8 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2016-02-25, 17:29
|
|
|
Ja właśnie zamieniam koła z 15" na 16" . cztery koła stalowe opony letnie camper mam do opchnięcia |
_________________ ZBYSZEK I STASIA
|
|
|
|
|
ZEUS
Kombatant
Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 62/63 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2016-02-25, 17:47
|
|
|
zbychu napisał/a: | cztery koła stalowe opony letnie camper mam do opchnięcia |
ale pytałem o coś innego ZEUS napisał/a: | akie to przyniesie efekty (dodatnie i ujemne)? |
|
_________________ --------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r. |
|
|
|
|
zbychu
weteran
Twój sprzęt: Arca M699GLT Fiat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Piwa: 19/8 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2016-02-25, 17:51
|
|
|
Dla mnie podwyższenie prześwitu podwozia i normalne odczyty licznika kilometrów , bo do tej pory bardzo zawyżały prędkość i odległość przejechaną , nadmienię ,że skrzynie biegów mam 16 |
_________________ ZBYSZEK I STASIA
|
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2016-02-25, 18:54
|
|
|
ZEUS napisał/a: | żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj może ktoś wie: czy jest możliwa zamiana kół z 15" na 16 " w Peugeocie Boxerze (rocznik 2011) a jeżeli tak to jakie to przyniesie efekty (dodatnie i ujemne)? | trochę jest tu http://www.camperteam.pl/...ghlight=#496874
A po jednym sezonie powiem tak tylko ja poszedłem po całości i 16 założyłem w maksymalnym rozmiarze 225/75/R16C i tak
1) rozstaw szpilek jest inny w 16 więc felgi trzeba dobrać
2) wskazanie licznika zmieniło się w gpsu -8 km do +3km
3) odczuwalna moc spadła
4) większy komfort jazdy na dużych kołach
5) prześwit się zwiększył czyli wyżej trzeba wchodzić do kamperka ale za to bez problemu wchodzi mi zbiornik na szarą wodę
6) komputer zwariował pokazuje większe zużycie paliwa ale za to licznik kilometrów chyba -6 km/50km
Ja jestem zadowolony tylko jeździć nie ma kiedy ,a w połączeniu z fotelem pneumatycznym jest super |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
ZEUS
Kombatant
Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 62/63 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2016-02-25, 19:53
|
|
|
eler1 napisał/a: | 4) większy komfort jazdy na dużych kołach |
to oraz większy prześwit mnie kusi...
ale, nie wiem czy wiąże się to z jakimiś (jakimi?) konsekwencjami, tymi ujemnymi |
_________________ --------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r. |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-02-25, 19:57
|
|
|
Powiem tak
koło większe o 2% uznaje się jako normalny zamiennik
koło do 4% dopuszczalny zamiennik
powyżej 6% uznaje się że koło może być niebezpieczne "dla auta"
większe koła to:
- słabsze hamulce - gdyż siła hamowania działa na większym ramieniu
- znacznie większe siły działające na zawieszenie
Oczywiście kamper to nie osobówka co lata z kolosalnymi prędkościami czy też ciężarówka która lata dziennie po 1000km, ale... jednak to ale...
Większe koło to dużo dobrego dla trakcji i jazdy w trasie...(lepsze pokonywanie dziur, niższe obroty silnika)
Gorzej przy ruszaniu/manewrowaniu na kempingach szczególne dla auta które ma dość mały moment obrotowy (trzeba dodać więcej gazu a tu albo będzie za szybko albo koła zamielą...a jak za mało gazu to zgaśnie).
No to tle z teorii :D
Sam zmieniłem koła - miałem 14calówki
Mam teraz felgi 15calow, z przodu 195/70 a tył 215/70 (tutaj minimalnie przekraczam 4% ale tylna oś jednak mniej jest narażona na problemy...)
Na razie mam przejechane niespełna 1000km więc nie wiem na dużą skalę jak to będzie wyglądało, ale wydaje mi się że to bardzo fajny kompromis w starszym Ducato.
Dodam (bo ktoś się pytał) iż na przednią oś zakupiłem Vredestein Comtrac Allseason i wygląda że całkiem fajnie to pracuje zarówno na asfalcie jak i trawie, piasku przy +20 jak i przy lokalnym przymrozku (ale jak pisałem - na razie mam niewiele przejechane km na tym komplecie). |
|
|
|
|
|
GriszaiAlicja
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner
Dołączył: 09 Paź 2015
|
Wysłany: 2016-02-25, 21:11
|
|
|
bart.ek napisał/a: | Coś źle mierzysz - rozstaw śrub to 5x118. ET zdaje się 68 (i 6 cali szerokości). |
Teraz przynajmniej wiem, że nie 5x 130. Co do moich pomiarów to pewnie błąd wynika z tego, że koła są na aucie. Gorzej tylko z tym ET. Dość istotna sprawa, gdyż pomyłka w zakupie spowoduje zasilenie okolicznego złomowiska w surowiec . Tak czy owak dzięki. Pozdr Grisza. |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-02-17, 08:48
|
|
|
A czy w Ducato I były piasty pod 5x130, czy to dopiero wymysł kolejnych modeli?
Czy da się przełożyć piastę przednią od nowszego Ducato z rozstawem 5x130 do Ducato 1? |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
MirekKliny
zaawansowany https://www.facebook.com/mg.campers
Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2013 Piwa: 20/5 Skąd: Kliny / k.Lublina
|
Wysłany: 2019-02-22, 16:45
|
|
|
Co rozstawu śrub:
ducato, jumper, boxer do chyba 14lub 16r - koła 15" rozstaw 5*118
koła 16" - 5*130 do kwadraciaka mogą iść 15" od nowego modelu pasują.
po 14 czy 16 roku koła 15 i 16 mają jeden rozstaw 5*118
wiec wystarczy poszukać odpowiednich felg i nie kombinować.
Dla ciekawskich przed zmiana w 14/16 aby przejść w bliźniaczkach po 2006r na 15 lub 16 na tylnej osi wystarczy zmienić piastę, osie są takie same.
Z przodu zmieniałem cale zwrotnice z piastami . |
_________________ Pozdrawiam
Mirek |
|
|
|
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-03-12, 21:15
|
|
|
czytam i czytam już któryś raz ten wątek i mam co raz większy mętlik w głowie :-)
mam 185 14cali w ducato 1 z 1986 roku. chciałbym coś większego na polne drogi.
znalazłęm w jednej książce informacje że wersja ducato dangel 4x4 miała kółka 16cali 195/75
może w taki wymiar pójść, a może jeszcze większy profil?
jak ze spalaniem i większymi oponami na trasie?
Screenshot_20190310-222425.png
|
|
Plik ściągnięto 29 raz(y) 1,45 MB |
|
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 436/317 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-03-12, 21:27
|
|
|
MirekKliny napisał/a: | Co rozstawu śrub:
po 14 czy 16 roku koła 15 i 16 mają jeden rozstaw 5*118. |
Nie mają. Mam Ducato 2016 z śrubami 5x130. I takie felgi alu musiałem szukać by kupić. Ducato Maxi |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 436/317 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-03-12, 21:35
|
|
|
MirekKliny napisał/a: |
Dla ciekawskich przed zmiana w 14/16 aby przejść w bliźniaczkach po 2006r na 15 lub 16 na tylnej osi wystarczy zmienić piastę, osie są takie same . |
Jeśli zmieniamy z jakiegoś powodu 5x118 na 5x130 lub odwrotnie to na tylnej osi wystarczy zmienić piastę z łożyskami oraz tarczę hamulcową natomiast zacisk, klocki i wszystko dot.hamulców oraz oś tylna są takie same.
Co do przodu to jest tak jak piszesz, wymienić trzeba to co napisałeś.
Moje uwagi dot. Ducato 2016r |
|
|
|
|
|
|