Polecam tym co mają DUCATO I na 14 calach |
Autor |
Wiadomość |
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-03-13, 00:04
|
|
|
Kubbek, Zmiana na 195/75r16 to zmiana średnicy koła...
Już to chyba gdzieś pisałem...
Koło fabryczne ma średnicę 452mm
195/75r16 a 499mm czyli to jest 47mm większa średnica...
Przy hamulcach pod 14 będzie to bardzo słabo działało jak i obrywało mocno zawieszenie...a i silnik może się okazać słabawy...szkoda że tak daleko mieszkasz bo pożyczył bym Ci koła i byś sobie sam potestował... |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-03-13, 11:07
|
|
|
Wiem że zwiększy to średnicę koła - zależy mi na tym. Mam dosyć krótką skrzynię - nawet z 2 rwie kapcia. Hamulce obecnie ostre jak brzytwa.
Sam już nie wiem... Czy faktycznie to taki negatywny wpływ na zawieszenie może mieć? |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-03-14, 07:49
|
|
|
Siły panujące na zawieszenie i hamulce to moment obrotowy od kół - siła razy ramie...dlatego oficjalnie uznaje się koło "zamiennikowe" może być większe do 2% a dopuszczalne 4%...
Ewentualnie może kup jakieś "większe" koła na olx za nie duże pieniądze i wstaw je na przednią oś jako taki eksperyment...i przejedź się gdzieś na nich...koła można kupić nawet za 50-100zł od sztuki
np...
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDvgIah.html
To nie moje ogłoszenie - rzucam przykład...sprawdzić czy rozstaw śrub jest 5x118 (może gdzieś jest tam napisany lub podjechać do wulkanizatora - ewentualnie samemu zmierzyć - odległość między dalszymi otworami powinna być około 11cm) o ile tu jest opona większa...
Lub opony np 205/80r14c i założyć na swoje felgi... |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły Więcej szczegółów |
Wystawiono 1 piw(a): Kubbek |
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-03-15, 07:23
|
|
|
dobry pomysł MisioKrak - chociaż tak próbuję to na logikę wziąć i wydaje mi się że większe koła to oczywiście większe ramie, przełożenie siły na cały układ hamulcowy. Jednak wydaje mi się że większe koło generuje mniejsze siły jeśli chodzi o zawieszenie, przynajmniej jeśli chodzi o małe dziury i inne nierówności - jest mniejszy kąt natarcia.
co do spalania to na trasie teoretycznie - już rozbujana większa opona powinna być przyczyną mniejszego spalania. |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-03-15, 07:34
|
|
|
Tak - mniejszy kont natarcia itd, ale "uderzenie" koła w przeszkodzę, dziurę powoduje znacznie większe siły na zawieszeniu...
Co do spalania...tu jest tak dużo różnych czynników że nie wiem na ile która lepiej - na pewno szersza to większe spalanie...ale szersza opona to duże plusy w terenie, szczególnie przy naszym więskszym ciężarze... |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-03-15, 07:49
|
|
|
dzięki wielkie za porady i pomoc - teraz pozostaje mi chyba tylko bić się z myślami - czy nie kombinować i pozostać przy standardzie, czy nadwyrężać układ jezdny i uzyskać te 2,5 cm na prześwicie |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-03-15, 10:07
|
|
|
tak, brak wspomagania... na siłowaniu w barze na łapę wszystkich kładę, jednak kiedy dochodzi do pojedynku na parkingu z moim Dukaciakiem to miny ludzi widzących jak oczy wychodzą mi z orbit a żyłka na czole mało nie peknie - są bezcenne :-D |
|
|
|
|
ludzik
trochę już popisał
Dołączył: 11 Lut 2016
|
Wysłany: 2019-03-15, 10:19
|
|
|
To ktoś w dzisiejszych czasach jeździ jeszcze bez wspomagania?
Oczywiście żart, bo wciaż dużo aut jeździ bez wspomagania.
To jest domena tych wszystkich starszych samochodów. Pół biedy jeżeli auto jest lekkie, ale co w sytuacji gdy trzeba jechać cieżkim samochodem, takim z 4x4...
Takim który posiada opony terenowe https://www.sklepopon.com/opony/4x4 |
Ostatnio zmieniony przez ludzik 2019-03-27, 12:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-03-15, 11:15
|
|
|
Nie każdy ma kampera za 50-100-200 czy więcej tyś zł...(apropo wspomagania - a starsze auta często go nie miały)...
Idąc tym tropem - kto teraz jeździ autem bez klimatyzacji...
Dlatego też to wspomniałem - dodam iż pewnie i tak masz mniejszy nacisk przedniej osi niż ja...więc u mnie ciężej się kręci...a mam 195 na przedniej osi... |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-03-16, 16:59
|
|
|
Miałem wcześniej transita bez wspomagania i tam całkiem dobrze się manewrowało. Kiedyś mechanik wspominał że mam coś nie tak z maglownicą - więc może to być przyczyną ciężkiego skręcanie kołami :-)
Ale na szczęście kamperem jeździ się tylko na wprost |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-03-17, 20:06
|
|
|
Ooo, jak to fajnie z takiej byle gadki szmatki wynikają fajne rzeczy. Pogadam z mechaniki em czy wymaga to wymiany, czy tylko regeneracji |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-03-17, 21:15
|
|
|
Jeżeli powiększenie kół było by nadal mocnym atutem może by wartało też pomyśleć o zawieszeniu i układzie hamującym z auta "tzw" 16calowego...ale to już zaczynają się robić kwoty i wyzwania.... |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-03-26, 22:23
|
|
|
Powiedzcie mi jakie ET w dukato 1982-1994? W necie znalazłem info że ET55 ale z drugiej strony kilka osób na tym forum coś przebąkiwało o 68.
Jakie Wy macie ET w dukato pierwszej generacji?
A poniżej foteczka z fejsbuka która ostatnio znalazłem na grupie od starych kanciaków. Coś pięknego!
Stoję tuż przed kupnem felg i opon, ale wciąż zastanawiam się ile mocy może mi ująć taka konwersja...
Mam silniczek 1,9D
FB_IMG_15536338705210931.jpg
|
|
Plik ściągnięto 5 raz(y) 493,35 KB |
|
|
|
|
|
|
|