Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Polecam tym co mają DUCATO I na 14 calach
Autor Wiadomość
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-13, 00:04   

Kubbek, Zmiana na 195/75r16 to zmiana średnicy koła...
Już to chyba gdzieś pisałem...
Koło fabryczne ma średnicę 452mm
195/75r16 a 499mm czyli to jest 47mm większa średnica...
Przy hamulcach pod 14 będzie to bardzo słabo działało jak i obrywało mocno zawieszenie...a i silnik może się okazać słabawy...szkoda że tak daleko mieszkasz bo pożyczył bym Ci koła i byś sobie sam potestował...
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-03-13, 11:07   

Wiem że zwiększy to średnicę koła - zależy mi na tym. Mam dosyć krótką skrzynię - nawet z 2 rwie kapcia. Hamulce obecnie ostre jak brzytwa.
Sam już nie wiem... Czy faktycznie to taki negatywny wpływ na zawieszenie może mieć?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-14, 07:49   

Siły panujące na zawieszenie i hamulce to moment obrotowy od kół - siła razy ramie...dlatego oficjalnie uznaje się koło "zamiennikowe" może być większe do 2% a dopuszczalne 4%...

Ewentualnie może kup jakieś "większe" koła na olx za nie duże pieniądze i wstaw je na przednią oś jako taki eksperyment...i przejedź się gdzieś na nich...koła można kupić nawet za 50-100zł od sztuki
np...
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDvgIah.html
To nie moje ogłoszenie - rzucam przykład...sprawdzić czy rozstaw śrub jest 5x118 (może gdzieś jest tam napisany lub podjechać do wulkanizatora - ewentualnie samemu zmierzyć - odległość między dalszymi otworami powinna być około 11cm) o ile tu jest opona większa...
Lub opony np 205/80r14c i założyć na swoje felgi...
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Kubbek
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-03-15, 07:23   

dobry pomysł MisioKrak - chociaż tak próbuję to na logikę wziąć i wydaje mi się że większe koła to oczywiście większe ramie, przełożenie siły na cały układ hamulcowy. Jednak wydaje mi się że większe koło generuje mniejsze siły jeśli chodzi o zawieszenie, przynajmniej jeśli chodzi o małe dziury i inne nierówności - jest mniejszy kąt natarcia.
co do spalania to na trasie teoretycznie - już rozbujana większa opona powinna być przyczyną mniejszego spalania.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-15, 07:34   

Tak - mniejszy kont natarcia itd, ale "uderzenie" koła w przeszkodzę, dziurę powoduje znacznie większe siły na zawieszeniu...
Co do spalania...tu jest tak dużo różnych czynników że nie wiem na ile która lepiej - na pewno szersza to większe spalanie...ale szersza opona to duże plusy w terenie, szczególnie przy naszym więskszym ciężarze...
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-03-15, 07:49   

dzięki wielkie za porady i pomoc - teraz pozostaje mi chyba tylko bić się z myślami - czy nie kombinować i pozostać przy standardzie, czy nadwyrężać układ jezdny i uzyskać te 2,5 cm na prześwicie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-15, 08:45   

To może coś pomiędzy...
Pamiętaj też że bez wspomagania ciężko ściągnąć kierownicę przy oponach szerszych od 195...
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-03-15, 10:07   

tak, brak wspomagania... na siłowaniu w barze na łapę wszystkich kładę, jednak kiedy dochodzi do pojedynku na parkingu z moim Dukaciakiem to miny ludzi widzących jak oczy wychodzą mi z orbit a żyłka na czole mało nie peknie - są bezcenne :-D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ludzik
trochę już popisał

Dołączył: 11 Lut 2016
Wysłany: 2019-03-15, 10:19   

To ktoś w dzisiejszych czasach jeździ jeszcze bez wspomagania?

Oczywiście żart, bo wciaż dużo aut jeździ bez wspomagania.
To jest domena tych wszystkich starszych samochodów. Pół biedy jeżeli auto jest lekkie, ale co w sytuacji gdy trzeba jechać cieżkim samochodem, takim z 4x4...

Takim który posiada opony terenowe https://www.sklepopon.com/opony/4x4
Ostatnio zmieniony przez ludzik 2019-03-27, 12:20, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-15, 11:15   

Nie każdy ma kampera za 50-100-200 czy więcej tyś zł...(apropo wspomagania - a starsze auta często go nie miały)...
Idąc tym tropem - kto teraz jeździ autem bez klimatyzacji...

Dlatego też to wspomniałem - dodam iż pewnie i tak masz mniejszy nacisk przedniej osi niż ja...więc u mnie ciężej się kręci...a mam 195 na przedniej osi...
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-03-16, 16:59   

Miałem wcześniej transita bez wspomagania i tam całkiem dobrze się manewrowało. Kiedyś mechanik wspominał że mam coś nie tak z maglownicą - więc może to być przyczyną ciężkiego skręcanie kołami :-)
Ale na szczęście kamperem jeździ się tylko na wprost :-P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-16, 17:02   

Jak coś to mam maglownicę w bardzo dobrym stanie - do odsprzedania :D
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-03-17, 20:06   

Ooo, jak to fajnie z takiej byle gadki szmatki wynikają fajne rzeczy. Pogadam z mechaniki em czy wymaga to wymiany, czy tylko regeneracji
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-17, 21:15   

Jeżeli powiększenie kół było by nadal mocnym atutem może by wartało też pomyśleć o zawieszeniu i układzie hamującym z auta "tzw" 16calowego...ale to już zaczynają się robić kwoty i wyzwania....
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-03-26, 22:23   

Powiedzcie mi jakie ET w dukato 1982-1994? W necie znalazłem info że ET55 ale z drugiej strony kilka osób na tym forum coś przebąkiwało o 68.
Jakie Wy macie ET w dukato pierwszej generacji?

A poniżej foteczka z fejsbuka która ostatnio znalazłem na grupie od starych kanciaków. Coś pięknego!

Stoję tuż przed kupnem felg i opon, ale wciąż zastanawiam się ile mocy może mi ująć taka konwersja...
Mam silniczek 1,9D

FB_IMG_15536338705210931.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 493,35 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***