Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ecodriving czyli ekonomiczna jazda
Autor Wiadomość
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2014-10-05, 08:00   

Tu może i Koder i Majsterek mieć rację, bo podstawowa sprawa:

Ecodriving dla V8 benzyna będzie kompletnie inny niż dla nowoczesnego diesla.

Gdybym kręcił dieslem do końca skali obrotomierza to raczej byłoby to przeciwieństwo ecodrivingu, co zresztą niejednokrotnie zaobserwowałem.
Dla odmiany jeżdżąc paręnaście lat 8 cylindrowcami (tylko USA) to spalanie wcale nie było niskie jeżdżąc na małych obrotach. Lepiej było przycisnąć niż hamować :mrgreen:
Średnia spalania wychodziła wtedy mniejsza :mrgreen:
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rawic 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Piwa: 53/3
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 2014-10-05, 08:29   

koder napisał/a:


Po pierwsze należy się słowo wyjaśnienia - ze względu na synchroniczną naturę interface rejestrującego dane na powyższym wykresie występują błędy pomiarowe. Wynikają z tego, że interface działa synchronicznie -.
a mógłbyś podać nazwę swojego fejsa i apki. :ok
_________________
Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-10-05, 08:56   

Interface to ELM327 (konkretnie Vgate) a program to Torque.

Co do zasad ecodrivingu, to sama zasada będzie taka sama, a różnice implementacji wynikają z różnej charakterystyki silnika. Raczej nie podlega dyskusji, że celem ma być przejechanie danego odcinka z minimalnym zużyciem paliwa.

Tutaj była poruszana charakterystyka współczesnego diesela (1), tutaj interpretacja tych wartości (2), a tu w końcu - wyniki spalania chwilowego z interpretacją (3), które są raczej konieczne do wyciągnięcia sensownego wniosku.

W (2) wykazałem, że parametrem, który odpowiada za przyśpieszenie samochodu jest chwilowa moc silnika w danym momencie. Stosując tą informację do wykresu z (1) widać, że najlepsze przyśpieszenie ten konkretny samochód będzie miał w zakresie 3200-4200rpm, ale już od 2300 osiąga 85% tej mocy i będzie wrobił wrażenie dobrego przyśpieszenia. I mówimy tu o profesjonalnym wykresie z hamowni. Z (3) za to wiemy, że spalanie jest praktycznie wprost proporcjonalne do obrotów silnika, a stopień wciśnięcia gazu (powyżej 50%) mało na niego wpływa.

Żeby minimalizować spalanie należy operować stosunkiem uzyskanej mocy do zużytego paliwa. Skoro paliwo zależy głównie od obrotów, to możemy to aproksymować obrotami, uzyskując wygodną (ale przybliżoną!) miarę moc/obroty = moment. Chwilowy moment.

Patrząc na przytoczony wykres, tym konkretnym samochodem najefektywniej (względem zużycia paliwa) będzie się jeździć w zakresie 1800-3000rpm, ze zdecydowanie naciśniętym gazem.

Inna sprawa, że w tym zakresie pracy na komponenty układu napędowego działają największe obciążenia.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
onionskin 
stary wyga

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2013
Piwa: 46/138
Skąd: FMI
Wysłany: 2014-10-05, 10:20   

majsterek napisał/a:
......................................
taki silnik 2.3 szczegolnie po programie ma taki ciąg na dole ze zawstydzi widlastą benzyne sromotnie przy podobnych obrotach i krecenie na obrotach nie daje odczucia wyraznego wzrostu mocy bo tj, pisalem 80 procent jest juz kolo 2000 obr.
....................

Zgadza się, w moim HDi (ze zmienną geometrią) "kopa" czuję od 1850 obrotów i kręcenie znacznie wyżej nie zwiększa wyraźnie tegoż "kopa", i w przeciwieństwie do doświadczenia Bronka: żadnej turbo dziury.
Chociaż i owszem: jak przy wymianie rozrządu przestawili go o dwa ząbki- dziura była makabryczna.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2014-10-05, 10:22   

majsterek napisał/a:
pomiar silnika mojej żony bo cosik mi z mocą nie bylo tak

A ma z przodu czy z tyłu silnik? :oops:
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rawic 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Piwa: 53/3
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 2014-10-05, 11:52   

koder napisał/a:
Interface to ELM327 (konkretnie Vgate) a program to Torque.
dzięki, ja bawiłem się na tym samym fejsie ale inny program, wyniki w porównaniu z KTS Boscha oraz STK były zróżnicowane, zobaczymy tego Torque.
janusz napisał/a:
A ma z przodu czy z tyłu silnik?
Janusz przypomniał mi stary dowcip o VW garbusie, Jedzie blondynka garbusem, silnik zaczyna przerywać , aż wreszcie gaśnie całkiem, auto staje. Blondynka zagląda pod maskę i krzyczy ratunku silnik mi ukradli. Dowcip ten w latach siedemdziesiątych opowiedział mi aktor Bogusław Sochnacki, podczas naszego wędkowania na Pilicy, Pan Bogusław tak świetnie potrafił opowiadać dowcipy, że pamiętam je do dziś, był moim mistrzem dowcipu. A wracając do tematu, to dyskutując o ecodrivingu pamiętajmy o ekologii, ochronie środowiska naturalnego, bywa że ekonomia nie zawsze idzie w parze z ekologią. :ok
_________________
Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2014-10-05, 18:10   

Eeeee tam , silnik ma lichutki bo ciągnie slabo , najczęsciej musze pchać :oops: :bajer :haha:
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rawic 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Piwa: 53/3
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 2014-10-05, 18:42   

majsterek napisał/a:
silnik ma lichutki bo ciągnie slabo
jak silnik słabo ciągnie to przełóż go na tył, może będzie lepszy w pchaniu. :diabelski_usmiech
_________________
Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2014-10-05, 19:36   

majsterek napisał/a:


ecodriving na tym polega w nowoczesnym dieslu , i nie piszemy tu czy cos sie zepsuje bo to nie o tym temat


całkowicie się nie zgadzam z takim rozumieniem eco drivingu, eco driving to taki rodzaj eksploatacji pojazdu, aby by powodować jak najmniej negatywny wpływ na środowisko.

Jeśli na skutek źle rozumianego "oszczędzactwa" paliwa w ciągu 15 lat zajeździmy 3 samochody zamiast 2 to mimo mniejszej ilości spalonego paliwa z eco ma to nic wspólnego, bo środowisko zostanie obciążone jednym złomem więcej.
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2014-10-05, 21:39   

Rawic napisał/a:
Janusz przypomniał mi stary dowcip o VW garbusie,

Ja taką sytuację widziałem na własne oczy. Na skrzyżowaniu Narutowicza i Kopcińskiego w Łodzi. Babce popsuł się zaporożec i prosiła o pomoc. Też silnika szukała z przodu.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2014-10-06, 07:23   

janusz napisał/a:
Rawic napisał/a:
Janusz przypomniał mi stary dowcip o VW garbusie,

Ja taką sytuację widziałem na własne oczy. Na skrzyżowaniu Narutowicza i Kopcińskiego w Łodzi. Babce popsuł się zaporożec i prosiła o pomoc. Też silnika szukała z przodu.


No przecież miała zapasowy z tyłu :haha:
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2019-03-26, 09:46   

Poprzednie tankowanie w Tangerze. Przez całą Hiszpanię bez tankowania. 40 km przed Andorą zapaliła się rezerwa. Tankowanie w Andorze do pełna 107l po 1,037 EUR. W garażu ciagle mamy marokanskie paliwo w kanisterku.

Fajnie jest mieć silnik 2.0 i powiększony bak 120 l. :ok

Średnie spalanie w Hiszpanii 8.0.
Średnie spalanie od wyjazdu z salonu 7,6.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 212/477
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2019-03-26, 20:02   

Johny_Walker napisał/a:
Średnie spalanie w Hiszpanii 8.0.
Średnie spalanie od wyjazdu z salonu 7,6

Średnia prędkość?
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-03-26, 20:07   

SlawekEwa napisał/a:
Średnia prędkość?
30km/h :mikolaj
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2019-03-26, 20:09   

80-90
Jakie to ma znaczenie? Na wakacjach jestem. Jadę tyle ile lubię.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***