Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
O spalaniu po raz kolejny
Autor Wiadomość
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-05-12, 22:32   

Taaa,
OMEGA napisał/a:
integra zaoszczędzi

Integra załadowana tradycyjnie gratami, tylko bez dużego żarcia i bez rowerów
Ciuchy, woda i reszta jest zawsze.

:mrgreen: Tak.. :mrgreen: bardzo chciałem wygrać z tym blaszakiem. Szczególnie że za paliwo sam płacilem :spoko

To tylko porównanie w tych akurat warunkach, ale mnie zdziwilo.. bez podtekstów. Oba stoją u mnie na podwórku, (na zdj. Żona zdąża do blaszaka)

PS. Poranne wnioski, to że warto korzystać z tempomatu i jechać pierwszym :mrgreen: Nic madrzejszego oprócz, tego że to przypadek mi nie przyszło na myśl :spoko

20190511_120927-1024x782.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 228,9 KB

PhotoPictureResizer_190511_214709879-1024x576.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 177,2 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stander 
zaawansowany

Twój sprzęt: LMC LIBERTY EXPLORER I 720 G
Nazwa załogi: STANDER
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2015
Otrzymał 24 piw(a)
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2019-05-13, 05:44   

Ostatnia majówka i podobny test z czystej ciekawości i bez rywalizacji :)
Jechaliśmy z Buku do Zatonu dwie integry załadowane podobnie ,skuter,rowerek elektryczny ciuchy i wszystkie kamperowe przydasie czyli waga ok 3800 ;) na luzie.Silniki 2,3 130 mocy LMC 7,5 m w automacie bez tempomatu bo nie lubię i Cartago 7,0 m skrzynia manualna 80% drogi w tempomacie Do połna w Buku pod korek i do połna przy wyjeżdzie dystans 554km ,jak była możliwość po autostradzie ,pogoda bezwietrzna prędkość 100-120 na autostradzie ,poza autostradami jak warunki pozwoliły bez luzu z górki :lol:
Wyniki LMC zatankowane 65l czyli 11,8 na 100 Cartago zatankowane 60l czyli 10,8 na 100
Zabawa na powrocie z Zatonu do Buku w podobnych warunkach pogodowych wyniki bardzo zbliżone
Czy to skrzynia ,czy tempomat,czy coś jeszcze innego?
Z analizy zachowania LMC po trasie zwłaszcza na długich podjazdach i częstym wytracaniu prędkości przy automacie zbyt mała moc silnika.
Będziemy w tym tygodniu dokładać mocy i zobaczymy .Przed nam planowane Lazurowe Wybrzeże a tam moc potrzebna :-P
Po powrocie pochwalę się spolaniem :) :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-13, 07:47   

U mnie na trasie 12500km na róznych drogach 2,3 l 130 KM polintegra 6m 3t? bez bajerów spalanie wyszło 9,3 przy raczej spokojnej jezdzie.Komputer pokazal 8,6.???
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-05-13, 08:30   

Ja myślę ( komplement sobie walnąłem) :mrgreen: ..Pierwszy jedzie po swojemu , drugi musi doganiać lub zwalniać. I automat . Tempomat owszem ale pewnie tak jak my "po płaskim".

2.0 Mj palił mniej i jechał tak samo i mniej chyba wył na niskich obrotach .

stander napisał/a:
Będziemy w tym tygodniu dokładać mocy i zobaczymy
tez o tym myślę ale nie wiem gdzie to dobrze zrobią . Na te przebiegi jakie robię przed emeryturą to mi wisi czy to niszczy silnik lub zwiększa /zmniejsza spalanie , czy nie itd ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 62/63
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2019-05-13, 08:39   

zbyszekwoj napisał/a:
polintegra 6m 3t

Zbyszek ważyłeś swojego kampera?
_________________
--------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 45/34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-13, 08:45   

Bronek napisał/a:
Otóż odświeżam temacie, dla tych co ich interesuje spalanie i dlaczego tak a nie inaczej jeden tyle a drugi inaczej.
AD rem :
Dwa pojazdy.

Integra, 7m, i drugi blaszak 6m. Wagowo lżejszy o ok 200kg blaszak ale niewiele.
Oba napędza Fiat Ducato Kamper 2018/ Blaszak 2019: 2,3 130 KM ; zautomatyzowana skrzynia

400 km po autostradzie i drodze szybkiego ruchu, jazda ok 90-100 km,/h bardzo spokojna (dwa postoje). Paliwo z Shell super power :!: z jednej stacji. :idea:

Integra 80% tempomat i prowadzi te pojazdy - spalanie 9,7 l/100km

Blaszak też z "automatem" jedzie z tyłu nie korzysta tempomatu - spalanie 10,1

Wnioski? A se wyciagajcie :mrgreen:

Dodam, że 99% drogi blaszak był bliziutko integry.

CZY to zasługa tempomatu? Tego że intergra dyktowała tempo? Itd? Może komputery inaczej liczą.

Ale mnie to cieszy nie z względu na spalanie ale, że widocznie nieźle mam zrobione auto pić kątem aerodynamiki... O ile to prawda?

To przypadek, że to zaobserwowałem ale zastanawiający :?:


A ja podejrzewam, że to jest kwestia niedotarcia silnika w blaszance (zakładam, że pojazd nowy). W moim nowym zaobserwowałem taki efekt, że wyliczone stalanie dla pierwszych taknowań sporo różniło się od następnych - ok 2l. Po wyjeździe majówkowym mam na liczniku 3400 km i ostatnie tankowania wskazują stabilizację spalania. Nawet w instrukcji obsługi jest napisane aby nie sugerować się spalaniem w pierwszym okresie użytkowania - mój motor już chyba się spaspował - zróbcie taką próbę za jakiś czas.
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stander 
zaawansowany

Twój sprzęt: LMC LIBERTY EXPLORER I 720 G
Nazwa załogi: STANDER
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2015
Otrzymał 24 piw(a)
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2019-05-13, 08:47   

Bronek napisał/a:
Na te przebiegi jakie robię przed emeryturą to mi wisi czy to niszczy silnik lub zwiększa /zmniejsza spalanie , czy nie itd ...

Mnie to też dwa :) Bardziej zależy mi na komforcie jazdy .A jeżeli chodzi o tunera to mam sprawdzonego w Gliwicach zobaczę w czwartek jaki jest efekt :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-05-13, 08:54   

:bukiet: Tez tak myślałem ale jakos zapomniałem o tym myśleniu :szeroki_usmiech
To tylko przypadkowe "badanie", bo akurat dwa były z pustymi bakami itd ...
Może kiedyś jak będzie podobna sytuacja . Ten babski blaszak to wspólnota jajników żony i jej siostry . Ja mam swojego DUŻEGO :mrgreen:

Po separacji z Monika w kamperze, postanowiliśmy pójść dalej... :mrgreen: rozdzielić kampery , Przebywanie w jednym pojeździe z żoną po kilku latach to już nie uchodzi Prawdziwemu ...... :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 257/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-05-13, 08:59   

Myślę , że tempomat lepiej współpracuje z komputerem niż ludzka noga. :diabelski_usmiech
Lekkie dodanie gazu stopą jest bardziej zauważalne niż poprzez tempomat.

Prawdą jest , że goniący aby daleko nie dostawał od prowadzącego raz go goni innym razem hamuje.

Uważam , że te elementy dały opisany przez Bronka wynik.
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 45/34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-13, 09:06   

Dla zobrazowania efektu "dotarcia" poniżej zrzut statystyki (tankowanie nr 1 to ostatnie tankowanie, 9 pierwsze - tankowanie nr 8 (drugie w rzeczywistości) moco odbiega od normy ponieważ siedziałem w kamperze i dłubałem kilka wieczorów z włączonym ogrzewaniem (mam to śmierdzące :) ). Pracuję nad tym aby wydzielić pobór ON na ogrzewanie ze statystyki splania - ale o tym będzie osobny wątek.

Screenshot_2019-05-13-08-51-32.png
Plik ściągnięto 2 raz(y) 72,56 KB

_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-05-13, 09:10   

Kiedy to dotarcie sie kończy , bo przeglądy( wymiany) to wiadomo co roku a nie jak fiat sobie życzy po ponad 40tyś .

Ostatnio też jestem "Niedzielnym Kamperowcem" , który jeździł nawet często ale niedaleko ( 2018/2019) i nie natłuklem km za dużo może z 5 tyś od nowości ??
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2019-05-13, 09:22, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-13, 09:15   

ZEUS napisał/a:
zbyszekwoj napisał/a:
polintegra 6m 3t

Zbyszek ważyłeś swojego kampera?


Ważyłem, DMC mam 3300, i w tym sie mieszczę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 45/34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-13, 09:29   

Bronek napisał/a:
Kiedy to dotarcie sie kończy , bo przeglądy to wiadomo co roku a nie jak fiat sobie życzy po ponad 40tyś .

Ostatnio też jestem "Niedzielnym Kamperowcem" , który jeździł nawet często ale niedaleko ( 2018/2019) i nie natłuklem km za dużo może z 5 tyś od nowości ??


Ja uznałem, że u mnie już się dotarło i jutro jadę wymienić olej. Wiem, że to osobny bardzo gorący temat (sensowność wymiany oleju po dotarciu), ale ja stosuję starą szkołę. Gdzieś słyszałem, że dotarcie kończy się pomiędzy 3500-5000 km. Moje statystyki pokazują, że chyba już się dotarło - mam obecnie 3400km.
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piszol 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato
Dołączył: 25 Sty 2019
Piwa: 1/1
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2019-05-13, 09:44   

Dorzucę swoje dwa grosze Ducato blaszak a dokładniej przeszklony, 2,0 benzyna w gazie 110KM prędkość 100-130 km/h 14-16,5 LPG. Prędkość 90-110km/h 14,5 LPG.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stander 
zaawansowany

Twój sprzęt: LMC LIBERTY EXPLORER I 720 G
Nazwa załogi: STANDER
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2015
Otrzymał 24 piw(a)
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2019-05-16, 12:28   

Już po bólu :)
przed było: Moment obrotowy 348,6 Nm i moc na silniku 152,1BHP / 112,0 kW
po jest : Moment obrotowy 395,9 Nm i moc na silniku 176,2BHP / 129,6 kW

Wyrażna róznica w jeżdzie ,zwłaszcza w przedziale obrotów 1600-2200 ,czuje się stałą moc .Przyjemne zobaczymy na dłuższej trasie .Ogólnie jestem zadowolony :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***