Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kamperek blaszanka na bazie L4H3 dla rodzinki 2+2
Autor Wiadomość
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2019-05-14, 07:17   

m4in77 napisał/a:
Nic dalej dupa.:


Napisz co chcesz uzyskać to postaram się podpowiedzieć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m4in77 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Jumper L4h2 2015
Dołączył: 14 Mar 2017
Piwa: 1/7
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-05-14, 08:00   

Heh ok :-P
Mam ścianę grodziową pomiędzy kabiną a zabudową, co prawda otwierana ale z pewnych względów chciałbym mieć możliwość zamknięcia wszystkich drzwi w środku bez włażenia do kabiny. Nie muszę mieć możliwości otwarcia bo to już takie istotne nie jest (ale jak by sie dało to ok) , wystarczy jak się zamkną. Z pilota nie wchodzi w grę bo kierunki się "odzywają" :)
Dobierałem się do panelu pod radiem mam tam przycisk, jeden przycisk który rygluje i odryglowuje zarazem. Niestety wpięcie w przewód nic nie daje brak reakcji przy podawaniu masy oraz plusa.
Próbowałem z kablami ale też lipa jak na razie tylko drzwi boczne udało mi się zamknąć i otworzyć po rozpięciu dużej kostki pod siedzeniem bez odpinania to iskrzy przy podawaniu +12v albo kabel się grzeje jak chwilkę dłużej przytrzymam z masą też się nie udało.
Mam trzy przewody na których idzie impuls jak z pilota się zamyka lub otwiera :gwm
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2019-05-14, 13:03   

m4in77 napisał/a:
Dobierałem się do panelu pod radiem mam tam przycisk, jeden przycisk który rygluje i odryglowuje zarazem. Niestety wpięcie w przewód nic nie daje brak reakcji przy podawaniu masy oraz plusa.


Dobry kierunek, tylko sterowanie nie odbywa się masą a podpięciem opornika o odpowiedniej oporności.
Jak będę w domu to dogrzebie się do schematu i sprawdzę jakie oporniki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m4in77 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Jumper L4h2 2015
Dołączył: 14 Mar 2017
Piwa: 1/7
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-05-14, 13:18   

O kurcze i schemat masz, jesteś BOGIEM :shock: :wyszczerzony: Normalnie wielki człowiek z Ciebie z góry dziękuję.
Może ten schemat podpowie jak zrobić proste zabezpieczenie przed kradzieżą :-P
Ostatnio zmieniony przez m4in77 2019-05-15, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2019-05-14, 22:46   

W załączniku schemat.
Interesuje Ciebie H090 czyli włącznik w kokpicie.


Wyłuskaj przewody:

NZ - czarny z fioletowym paskiem -masa
HM -szary z brązowym paskiem -sterowanie

-jeśli oba na chwilę połączysz to odrygluje zamek,
-jeśli połączysz je poprzez opornik 1kOhm to zaryglujesz zamek.

Możesz jeszcze dać pomiędzy BH (biało-szary) a NZ diodę led z opornikiem 1kOhm to będziesz miał wskaźnik czy centralny jest zapięty czy nie.

(nie pamiętam na 100% czy to był opornik 1kOhm ale tak mi łazi po głowie. Można to zmierzyć omomierzem wtykając sondy w styki włącznika centralnego i wciskając klawisz zaryglowania)

centralny_ducato.zip
schemat centralny zamek ducato/boxer/jumper
Pobierz Plik ściągnięto 241 raz(y) 983,41 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2019-05-15, 04:37   

Imponujące... Może dlatego, że się na tym nie znam i to nie moja bajka. Tak czy inaczej stawiam browara bo za taką robotę się należy. Oby więcej było takich ludzi jak ty reaven22, i robba którym się cche. Pzdr. :spoko
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
m4in77 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Jumper L4h2 2015
Dołączył: 14 Mar 2017
Piwa: 1/7
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-05-15, 07:31   

Tak to prawda wiedza kolegi jest ogromna, a pomoc nie oceniona. Rozgrzebię dziś panel i do roboty. Piwo się należy ale również w realu. Ma nadzieję że kiedyś może będzie to możliwe. Nienachalne piwko w ramach podziękowania. :spoko Dla Piotra też piwo a co za skończony projekt - no może prawie bo coś tam drzwi będzie poprawiał :wyszczerzony: ale i tak mega, a drzwi to już tylko kosmetyka.
Szkoda że dziś znowu pogoda do :dupa i jest :zimno

EDIT:
Żeby nie rozciągać się za wiele w temacie. Więc tak DZIAŁA. Natomiast mam wersję z jednym przyciskiem i ryglowanie i odryglowanie odbywa się za pomocą rezystora 1k lub 2k nie ma znaczenia. Aha i jeszcze jedno przewód sterowania w moim aucie to brązowo-biały lub biało-brązowy :-P ;) ale to chyba nie ma aż takiego znaczenia.
Chylę czoła, kłaniam się nisko - Bardzo dziękuję za pomoc. Normalnie Magik
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2019-05-15, 23:02   

m4in77 napisał/a:
Aha i jeszcze jedno przewód sterowania w moim aucie to brązowo-biały lub biało-brązowy :-P ;) ale to chyba nie ma aż takiego znaczenia.


Fakt że schemat jest przedlifta, jak w polifcie nie szukałem :) Ale fajnie że się udało naprowadzić na rozwiązanie problemu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m4in77 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Jumper L4h2 2015
Dołączył: 14 Mar 2017
Piwa: 1/7
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-05-16, 07:49   

Naprowadzić? - nie, nie :wyszczerzony: ,dostałem wszystko normalnie na tacy ;) Dzięki
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m4in77 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Jumper L4h2 2015
Dołączył: 14 Mar 2017
Piwa: 1/7
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-05-23, 08:58   

Eh mam jeszcze jedno pytanie?
Nie mam pojęcia jak rozszyfrować kolor przewodów? w schemacie centralnego zamka który podesłałeś. Nic nie mogę dopasować... :shock: a szukam jeszcze jednego przewodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2019-05-23, 09:37   




Tu cały działający elearn do ściągnięcia. Mechanika i większość elektryki jest w trojaczkach ta sama.

https://fiatklubpolska.pl/download/plik/799
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m4in77 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Jumper L4h2 2015
Dołączył: 14 Mar 2017
Piwa: 1/7
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-05-23, 11:05   

Eh wychodzi na to że nic z tego, mam inne kable tzn. kolory. W takim razie dobiorę się ciut wyżej. Dzięki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drFeelGood 
zaawansowany
TAK - Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików

Twój sprzęt: Blue 599
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lip 2018
Piwa: 19/8
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-05-23, 12:29   

W tym programie znajdziesz opisy całych wiązek, opisy i rysunki wtyczek, więc nawet jak masz inne kolory to rozkmninisz co i jak. Bardzo fajny program jest też diagnostyka i opisy wymiany poszczególnych części, trochę nieintuicyjny w obsłudze ale da się przyzwyczaić 😁
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m4in77 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Jumper L4h2 2015
Dołączył: 14 Mar 2017
Piwa: 1/7
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-05-24, 09:36   

Aby obecnie pobrać ten program trzeba coś tam napisać "przedstawić się" na forum. Ale nie mam czasu ani pomysłu na temat :wyszczerzony: tak na marginesie mam cytrynę więc ciężko w temacie fiata ;)

Ale wracając do sprawy rozebrałem więcej plastików i doszedłem co i jak. Z drugiej strony im więcej rozbieram to się wnerwiam jakie te plastiki gówniane są. I sposób ich montażu też pozostawia wiele do życzenia. Masakra, zawsze coś gdzieś pęknie ... albo mam niezgrabne ręce :gwm . Wolę jednak samochody z grupy VW jakoś bardziej mi się tam wszystko podoba. Nawet gniazda i wtyki to jakaś tandeta w trojaczkach. Już nie dziwię się Norbertp83 coś niechcący rozłączył bo faktycznie z tym nie problem. Kiedyś robiłem przekładki z anglików na nasze i samochody do dziś śmigają. Ale to inna bajka.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2019-06-03, 23:27   

Żeby nie było że się opier...lam :)

Skorygowany układ wentylacji sypialni. Doprowadzone powietrze z klimy przez dodatkowe nawiewy.

Wcześniej wylot z klimy był poniżej materaca i nie sprawdzało się to do końca.
Jednak stara zasada grzejemy od dołu a chłodzimy od góry sprawdza się również w kamperze :)

Tak więc obecnie w sypialni mogę puścić powietrze z zewnątrz lub jak jest gorąco to można odpalić klimę. Kombinowałem jak połączyć oba obwody aby wszystko szło z tych samych nawiewów ale znacząco komplikowało to instalację. Dlatego decyzja zapadła na podwójny nawiew.
Nawiewy są z regulowanymi żaluzjami i z przepustnicą więc można sobie dostosować i kierunek i ilość powietrza. To co nie wyleci nawiewami jest wyrzucane przez kratkę pod samym sufitem do wnętrza kampera.
Teraz jestem zadowolony z efektu :)


  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***