Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
mercedes 1013a
Autor Wiadomość
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-05-12, 18:49   mercedes 1013a

Witam . Mm pytanie do fanów marki Mercedes. Wpadł mi do głowy pomysł budowy kampera za bazie samochodu ciężarowego Mercedes 1013a, z napędem 4x4. O całkowitym przebiegu ok 100000 km. Czyli nic. Przyjechał jako holownik pomocy drogowej z Finlandii .Teraz sama rama. Bardzo ciekawe auto .Proste bez elektroniki. Stan dobry, nie pordzewiały. Ale wystarczy trochę chęci i czasu i będzie super. Niestety nic nie wiem jak doszukać się w necie jakichś danych o tym modelu i konkretnym egzemplarzu. Proszę o pomoc. KAŻDĄ. :spoko
podaje znane mi dane;
Vin;38010314258453
rok budowy; 1976
poj silnika 5675 cccm
moc ;124kw
To są dane z dowodu rej. Ale czy im wierzyć? Auo jet zarejestrowane w Polsce.
Jak rozgryźć ten dziwy VIN. ?? I czy ta moc to tyle czy nie? Bo po symbolu wynika ,że 130km. Ale w tym który mnie interesuje jest turbo. Sam nie wiem??
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2019-05-12, 18:59   

Czyli takie o coś .... Wiesiu , odpuść :)

a1f9d6164069895ef819bd221cb6.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 608,82 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Norbertp83 
zaawansowany
TAK - Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików

Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3 3.0HDI
Nazwa załogi: Family Team
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Piwa: 12/6
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-05-12, 19:07   

Wszystko myślę, że zależy od sposobu kamperowania.
Taka baza, to niewątpliwie już kawałek historii, ale co za tym idzie nie będzie demonem prędkości, ani ekonomicznym toczydełkiem. Obsługa powinna kończyć się na podstawowej wymianie filtrów i oleum, ale jak każde leciwe auto będzie już nadgryzione zębem czasu, więc i niektóre części będą wymagały regeneracji czy wymiany i tu może pojawić się problem.
Jak już zbudujesz na tym kampera możesz też być pierwszym i ostatnim właścicielem, a nie będzie to ani tania, ani przyjemna robota.
Przepraszam Cię, ale jak dla mnie nie ma żadnego aspektu, który by przemawiał za taką bazą poza napędem i możliwościami zabudowy.
Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-05-12, 19:13   

Adasiu,Tak to taki sam , a może i dokładnie ten. :ok
Norbert , on już rok jeździ po polskich drogach. Jest po przeglądach. Pali tyle co nic , a to jednak szóstka. Co do prędkości . To zagadka , bo nie reduktor zatrzymał się ba tzw. wolnych biegach . I trzeba by to odblokować . Zastanawia mnie ta moc??
Macie racje , ale wyzwanie jest.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-12, 20:08   


VIN: WDB38010314258453
Marka: Mercedes-Benz
Producent Mercedes-Benz
Model:E 290 :spoko :spoko

https://www.autodna.pl/vin/WDB38010314258453

https://www.youtube.com/watch?v=ufFM-IDAZWI


maxresdefault.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 92,71 KB

_________________


Tadeusz
Byle do przodu
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-05-12, 20:26   

Ale to nie to auto. To które wkleił Adam, to raczej to samo. Silniczek chodzi w nim jak w mówcę.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Comsio 
Kombatant
weteran cepek

Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2013
Piwa: 85/405
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-05-12, 20:36   

Imieniku posiadalem takowego w 90-latach.Byla to chłodnia 5ton.
Bez problemowy,ekonomiczna szybkość 80-90 km.
Do 5ton było :ok więcej już odczówał.
Blacha kabinowa, uwaga :?: podszybie,błotniki(nadkola)
_________________
Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-05-12, 22:30   

Ja to wiem. Wszystko co tam wtedy zamontowali jest niezniszczalne. Czyli na sto lat. A to niedługo. A na serio ,chłopaki mają rację. Jak już coś walnie , to kaplica. Pytasz o blachę. Jest dobrze. Przeraża mnie że on starszy od wielu forumowiczów. Nie rozumiem co jest z tym Vin. Tadziu w zasadzie podał dobrze. A to inne auto. W zupełnie innej kabinie. ???
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-05-12, 22:36   

Ja to wiem. Wszystko co tam wtedy zamontowali jest niezniszczalne. Czyli na sto lat. A to niedługo. A na serio ,chłopaki mają rację. Jak już coś walnie , to kaplica. Pytasz o blachę. Jest dobrze. Przeraża mnie że on starszy od wielu forumowiczów. Nie rozumiem co jest z tym Vin. Tadziu w zasadzie podał dobrze. A to inne auto. W zupełnie innej kabinie. ??? Mój to 1013a. Z napedem na 4 koła. W internecie są identyczne.
A
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tooFATtoDRIVE 
początkujący forumowicz

Dołączył: 26 Lut 2017
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-05-30, 15:48   

MAWI napisał/a:
Ja to wiem. Wszystko co tam wtedy zamontowali jest niezniszczalne. Czyli na sto lat. A to niedługo. A na serio ,chłopaki mają rację. Jak już coś walnie , to kaplica. Pytasz o blachę. Jest dobrze. Przeraża mnie że on starszy od wielu forumowiczów. Nie rozumiem co jest z tym Vin. Tadziu w zasadzie podał dobrze. A to inne auto. W zupełnie innej kabinie. ??? Mój to 1013a. Z napedem na 4 koła. W internecie są identyczne.
A

No jak bym z tym nie przesadzal. Dostepnosc czesci do starszych mercedesow jest bardzo dobra. Jak pojedziesz gdzies do krajow typu Iran czy tez krajow afrykanskich, to szybciej dostaniesz do nich czesci zamienne niz do niekwestionowanego krola blaszako-kampera jakim sa wszelkie odmiany Fiata Ducato.
A do tego budowa prosta jak technologia cepa. Jak takiej ciezarowce zrobisz pelen przeglad/serwis, wymienisz to co trzeba wymienic to bedzie jezdzil i jezdzil. A gdyby jednal doszlo do usterki to przy jako takiej wiedzy technicznej, wyposazeniu zakladu w przykladowym Zadupiu Wielkim gdzies w Afryce oraz zapalowi pracujacych tam mechanikow, szybciej to poskladasz niz szukajac kogos z komputerem bo wywalilo blad "E4r*01 failure - contact workshop" i auto jest kaputt.

To jest dobre forum na szukanie wiedzy o samochodach ekspedycyjnych: https://www.allrad-lkw-ge...hpBB3/index.php

Poczytaj tego bloga. Wprawdzie po niemiecku (wujek Google translate Ci pomoze), ale podobna ciezarkowa, z tym ze z tej ciezszej serii SK: https://www.keine-eile.de...-ak-reisemobil/

Ta seria ciezarowek ma bardzo dobra opinie wsrod podrozujacych po swiecie, jak troche posiedzisz na necie to znajdziesz mnostwo dyskusji pokazujacych proces budowy samochodow wyprawowych.

A co braku aspektu, który by przemawiał za taką bazą poza napędem i możliwościami zabudowy, takie auto daje wolnosc wyjazdow w bardziej niedostepne tereny a nie bycia ograniczonym kagancem niekonczacych sie zakazow i ograniczen na polach kamperowych. No i jeszcze jeden malutki szczegolik: naped 4x4 to zbawienie jak na zwyklym polu kempingowym/kamperowym jest trawa, w nocy spadnie troche deszczu, a wyjazd jest lekko pod gorke... Wbijasz bieg i jedziesz podczas gdy wiekszosc kombinuje jak to sie z tego miejsca wytoczyc...

Zadaj sobie jeszcze jedno zaj..iscie wazne pytanie: chcesz byc jak wszyscy czy chcesz pokazac troche indywidualizmu??? To juz naprawde tylko od Ciebie zalezy.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2019-05-30, 18:39   

MAWI napisał/a:
odaje znane mi dane;
Vin;38010314258453


To nie jest VIN i tego nie rozszyfrujesz, ew. możesz próbować przez dilera Mercedesa.
To numer identyfikacyjny pojazdu marki Mercedes ale nie numer VIN (VIN ma mieć 17 znaków i określoną budowę) i pojazdy były nim oznaczane po 1981r. https://pl.wikipedia.org/wiki/Vehicle_Identification_Number
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-30, 20:14   

WDB38010314258453
Marka:Mercedes-Benz
Producent Mercedes-Benz
Model: E 290
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-05-30, 20:47   

Już jest . Kupiony. Sprawny w 100 % , Ale do ogarnięcia . To jest sam widelec. . Teraz do piachu. potem wmiana płynów. Kabli . Przewodów pneumatycznych. Oświetlenie itd. Ja to zrobię dobrze . Potem dodam zdjęcia. :spoko
Muszę się jeszcze sporo o tych modelach dowiedzieć. Wiem ,że ma 6 cylindrów. turbo i moc 170 km. Napędy na cztery koła , które myślę wymienić . Teraz jest z przodu pojedyncze z tyłu bliźniaki. Założę większe i pojedyncze i terenowe.Nie wiem , czy skrzynia rozdzielcza ma biegi terenowe i szosowe. ??Bardzo rzadki model 1013 A ,są jeszcze 1017 A . Ale w Polsce chyba jeden :-/ Może ktoś z Was podrzuci cos do info. :spoko
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2019-05-30, 21:01   

Scorpion dopisanie WDB nic nie da to przecież nie jest e290
Numer VIN był dopiero po 1981r.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-05-30, 21:23   

Wiem . Michale ale nie znam nikogo co by to ogarnął. Pewnie jest ktoś u nas na forum fachman. Na to liczę. Obecne gumy to 9-22,5. Myślę o 385/65r22,5. oryginalna fela wąziutka. myślę o 11,75x22,5 przód a tył to et "0" Taki plan.
Teraz na tych gumach , jego prędkość to 60 max. Może ma reduktor i stanęło na "wolnych"???
Fajny motor. OM 352. Szeroko stosowany i bardzo długo . np. UNIMOG.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***