Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Polecam tym co mają DUCATO I na 14 calach
Autor Wiadomość
Lutek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: hymer ducato
Nazwa załogi: piortek&ulek camp
Dołączył: 30 Cze 2010
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2019-05-07, 17:48   

Witam , ja dzisiaj wymieniłem felgi i opony w moim ducato z 14 na 16 . Felga od Trafika opony 195/75/16
po krótkim teście prędkość zgodna z GPS wcześniej licznik zawyżał o jakieś 8 km , poza tym mam wrażenie że przy 90 obroty silnika są niższe i jest ciszej w kabinie
_________________
lutek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 15/10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-07, 18:31   

Kubbek napisał/a:
a czy bez modyfikacji luku na koło pod maska będzie wystarczająco dużo miejsca aby wcisnąć tak szeroką zapasówkę? moje 195 ledwo co weszło.

Tylne koła i tak będę miął szersze...
A jak wejdzie 205 będę zadowolony jak nie to wstawię na rezerwę 195 i tyle...
Duże koła stanowczo lepszy komfort nawet jazdy po dziurkach w jezdni...ale jednak gorszy moment obrotowy podczas wjeżdżania na kliny (takie moje spostrzeżenie)...

Fajnie się Zebra prezentuje na tych 16 :D
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-05-25, 21:50   

Mogę dodać kilka spostrzeżeń po dłuższym użytkowaniu.
Przełamanie licznika 5%
Spalanie bez zmian, może kilka procent wyższe. Ostatni pomiar miałem 7,93 a teraz 8,20 na 100 więc pewnie w granicach błędu cięższe nogi
Hamowanie takie samo
Przyspieszenie podobne
V max niższe
Kultura jazdy wyższa, ciszej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gardamm
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FIAT Talento 1991 GRANDUCA 49
Dołączył: 21 Maj 2011
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-05-26, 17:13   

Kubbek napisał/a:
Mogę dodać kilka spostrzeżeń po dłuższym użytkowaniu.
Przełamanie licznika 5%
Spalanie bez zmian, może kilka procent wyższe. Ostatni pomiar miałem 7,93 a teraz 8,20 na 100 więc pewnie w granicach błędu cięższe nogi
Hamowanie takie samo
Przyspieszenie podobne
V max niższe
Kultura jazdy wyższa, ciszej


a jak pod większą góre ?? :spoko próbowłeś
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-05-26, 19:02   

Od tego jest skrzynia biegów :-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gardamm
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FIAT Talento 1991 GRANDUCA 49
Dołączył: 21 Maj 2011
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-05-27, 08:03   

Kubbek napisał/a:
Od tego jest skrzynia biegów :-)


pytam czy nie masz wrażenia że samochód jest " słabszy"pod góre ( przecież zmienił się moment obr.) :gwm
Przerabiałem temat na własnym organizmie i te górki co wcześniej pokonywałem na 3 biegu teraz muszę redukować na 2 i jechać wolniej
Wiem że "Od tego jest skrzynia biegów "
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-05-31, 08:01   

ale moc pozostała taka sama - trzeba zwyczajnie inaczej wachlować biegami.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: masterIII w budowie
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 91/15
Skąd: UE
Wysłany: 2019-05-31, 08:23   

Kubbek napisał/a:
ale moc pozostała taka sama
Na silniku ,
ale koła na poszczególnych biegach moc - moment się obniżył ,
czego efektem jest:
Kubbek napisał/a:
V max niższe
.Silnik nie ma na tyle mocy , by przy tym przełożeniu wkręcić na wyższe obroty, :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-06-03, 07:51   

nie chce mi się tłumaczyć bo widzę, że wiesz lepiej :-)
różnica nie do przeskoczenia jest tylko dla pierwszego i ostatniego biegu. dla całej reszty to kwestia odpowiedniego momentu kiedy zmienisz bieg.

w rzeczywistości nie ma różnicy - muł będzie mułem i nie oczekuję niczego więcej - w trasie ma się kulać 80-90km/h a w lesie tak aby niczego nie urwać i nie haczyć podwoziem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***