Instalacja paneli solarnych |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 257/70 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-01-19, 11:13
|
|
|
Robert , rozmawialiśmy wielokrotnie na ten temat , to znasz moje zdanie.
Wykonałem na tych podkładach uznając to za bardziej bezpieczne jak również w razie awarii solara łatwiej będzie go odkleić.
Tak dla Waszej informacji. Nie musicie stosować takiego sposobu montażu.
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
|
Roberto
weteran
Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 68/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2019-01-19, 11:29
|
|
|
Spoko Anrzejku Nigdy nie twierdziłem, że Twój sposób jest zły
W pewnym momencie sam zacząłem mieć wątpliwości i właśnie to skłoniło mnie do poszukiwań rzetelnych informacji |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
|
|
|
|
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2019-01-19, 13:16
|
|
|
Na pewno lepiej jest kiedy masz wentylowaną dylatację. Sęk w tym, że jak dla mnie widmo w tych przestrzeniach mchów, glonów i czego tam jeszcze skutecznie zniechęca. Z kolei w przypadku próby wykonania tego szczelnie, zysk temp. jest niewielki, a ryzyko, że woda podejdzie i tak wysoki.
Kierunek dobry, tylko nad sposobem trzeba by moim zdaniem nieco jeszcze podumać. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-01-19, 13:19
|
|
|
Tez rozwazałem na poliweglanie, tym bardziej że pozastał mi po zadaszeniu tarasu, jednak przywaliłem do dachu besposrednio. Na Saharze tez mu nic nie dolega.Jedna setka juz 4 miesiąc bez pradu daje rade. |
|
|
|
|
michałp
zaawansowany
Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-01-21, 13:19
|
|
|
ja mam przyklejone uchwyty do dachu a resztę przykręconą do uchwytów. Jest pewien plus takiej instalacji, dach nie nagrzewa się tak mocno bo jest szczelina i dodatkowa warstwa z paneli. |
|
|
|
|
michałp
zaawansowany
Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-01-21, 13:21
|
|
|
trzyma się mocno i nic nie świszczy.
35a.jpg mocowanie paneli |
|
Plik ściągnięto 1677 raz(y) 134,1 KB |
|
|
|
|
|
Artur.Dell
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/8 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2019-06-05, 14:06
|
|
|
Jestem po dużej modernizacji mojej elektrowni.
Zamontowałem 4 100-watowe panele elastyczne w dwóch sekcjach, tak ze na wyjściu mam 37V.
Do tego regulator Tracer 3210A. Przy dobrym słońcu udało mi cię uzyskać chwilowe ładowanie prądem 16A.
Wszystko działa jak należy za wyjątkiem dziwnego zachowania akumulatora Exide Dual 12V 115AH 760A /ER550
Otóż akumulator jest naładowany na 14.4V. Jak ujadę 100-200 kilometrów napięcie spada do 13-13,3V, a na regulatorze są tylko trzy kreski zamiast pięciu. Podczas jazdy jedynym znaczącym odbiornikiem jest lodówka pobierająca jakieś 10A. Pomimo tak znacznego poboru nadal przecież pracują panele, chociaż nie wiem jak bardzo spada ich sprawność jeśli kamper jest w ruchu, i trwa ładowanie z alternatora. Tyle tylko, że w przypadku ładowania z alternatora nie umiem sprawdzić prądu ładowania.
Nie wiem co może być tego przyczyną. Nie zidentyfikowałem żadnych niekontrolowanych odbiorników prądu.
Dodam, że w ubiegłym akumulator zaliczył zadziwiająca sytuację. Podczas około godzinnej jazdy z obciążeniem jedynie w postaci lodówki, napięcie z 12,5V spadło do 6,5V. Po podłączeniu kampera do słupka i naładowaniu akumulatora działa on do dziś.
Nie mam pojęcia co się wtedy stało i czego to było powodem. |
_________________ Artur |
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2019-06-05, 14:11
|
|
|
Przy tak dużym spadku napięcia tj. 6.5V to on raczej już nie będzie dobry. Proponuję sprawdzic go prądowo/ obciażając specjalistycznym miernikem do sprawdzania pojemnosci i prądu rozruchowego - punkt sprzedaży/wymiany aku. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
Artur.Dell
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/8 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2019-06-05, 14:15
|
|
|
Zastanawia mnie co go w tak krótkim czasie rozładowało.
Czy ta ubiegłoroczna przygoda może być powodem obecnych spadków napięcia? |
_________________ Artur |
|
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2019-06-06, 22:49
|
|
|
Coś jest nie tak ze sterownikiem ładowania z alternatora albo z alternatorem. Ale bez pomacania to tylko gdybanie. Alternator powinien dawać napięcie 14,2V i takie napięcie powinno pojawić się na zabudowie po odpaleniu silnika i przejechaniu kawałka. Jeśli napięcie spada do 13 to sprawdził bym czy napięcie alternatora jest prawidłowe. |
|
|
|
|
Sosna91
trochę już popisał
Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 08 Wrz 2017 Skąd: UK
|
Wysłany: 2019-06-07, 01:06
|
|
|
Artur.Dell napisał/a: | Jestem po dużej modernizacji mojej elektrowni.
Zamontowałem 4 100-watowe panele elastyczne w dwóch sekcjach, tak ze na wyjściu mam 37V.
Do tego regulator Tracer 3210A. Przy dobrym słońcu udało mi cię uzyskać chwilowe ładowanie prądem 16A.
Wszystko działa jak należy za wyjątkiem dziwnego zachowania akumulatora Exide Dual 12V 115AH 760A /ER550
Otóż akumulator jest naładowany na 14.4V. Jak ujadę 100-200 kilometrów napięcie spada do 13-13,3V, a na regulatorze są tylko trzy kreski zamiast pięciu. Podczas jazdy jedynym znaczącym odbiornikiem jest lodówka pobierająca jakieś 10A. Pomimo tak znacznego poboru nadal przecież pracują panele, chociaż nie wiem jak bardzo spada ich sprawność jeśli kamper jest w ruchu, i trwa ładowanie z alternatora. Tyle tylko, że w przypadku ładowania z alternatora nie umiem sprawdzić prądu ładowania.
Nie wiem co może być tego przyczyną. Nie zidentyfikowałem żadnych niekontrolowanych odbiorników prądu.
Dodam, że w ubiegłym akumulator zaliczył zadziwiająca sytuację. Podczas około godzinnej jazdy z obciążeniem jedynie w postaci lodówki, napięcie z 12,5V spadło do 6,5V. Po podłączeniu kampera do słupka i naładowaniu akumulatora działa on do dziś.
Nie mam pojęcia co się wtedy stało i czego to było powodem. |
nie dokonca rozumiem ten post, tzn masz 2 aku silnikowy i pokładowy, masz na mysli pokładowy który jest ładowany albo w solarów albo z alternatora tak?
co do paneli i regulatora to w zależność od jego ustawienia kończy on ładowanie na napięciu 14,5v i wraz z nasyceniem akumulatora juz przy tym napięciu przejdzie w stand by a wiec zniży napiecie do ok 13.6v. Jeśli chodzi lodówka ok 10A to moze pokazywać ok 13.0-13.3v bo albo spadki albo aktualnie trochę mniej z solarow leci niż zapotrzebowanie stąd te wartości będą sie zmieniać.
jeśli jednak takie napięcie masz podczas jazdy i prądzie z alternatora to trzeba sprawdzić jakie napięcie jest na alternatorze bez obciążenia, jeśli z obciążeniem spada to nie jest wina regulatora tylko alternatora (bieżnie, komutator, szczotki itp) nie wyrabia i stąd spadek, no chyba ze to prądy rzędu jego mocy a wiec w zależności od pojazdu 60-120A |
|
|
|
|
Artur.Dell
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/8 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2019-06-07, 06:14
|
|
|
Tam mam 2 aku silnikowy i pokładowy, który jest ładowany albo w solarów albo z alternatora.
Mój alternator to słaba jednostka, wg specyfikacji ma osiągać 70A. |
_________________ Artur |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2019-06-07, 12:52
|
|
|
Artur.Dell napisał/a: | Mój alternator to słaba jednostka, wg specyfikacji ma osiągać 70A. |
Słaba to pojecie względne, rzadko kiedy wykorzystujesz pełną moc alternatora. Na początek zmierz jakie masz napięcie na rozruchowym podczas pracy silnika, na wolnych obrotach oraz na nieco podniesionych. Jak podasz wyniki to będziemy badać dalej. |
|
|
|
|
romgol
trochę już popisał
Twój sprzęt: Jumper blaszak
Dołączył: 30 Wrz 2009 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2019-06-07, 22:51
|
|
|
Witajcie ,może ktoś rozwieje moje rozterki . Problem dotyczy możliwości jednoczesnego ładowania akumulatorów z solarów (regulator Tracer MPPT) i podczas jazdy z alternatora.
Kołacze mi w głowie , że gdzieś widziałem przeciwwskazanie.
romgol |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2019-06-07, 23:41
|
|
|
romgol napisał/a: | Witajcie ,może ktoś rozwieje moje rozterki . Problem dotyczy możliwości jednoczesnego ładowania akumulatorów z solarów (regulator Tracer MPPT) i podczas jazdy z alternatora.
Kołacze mi w głowie , że gdzieś widziałem przeciwwskazanie.
romgol |
Mam tracera i ładowanie z altka poprzez cyrix-ct, od roku wszystko działa jak należy. |
|
|
|
|
|
|